dominQ92 pisze: ↑31 paź 2023, 8:27
Zdecydowanie pilniejszą w tym momencie inwestycją wydaje mi się tramwaj na Złocień
Jak najbardziej się z tym zgadzam, bardziej mi chodzi o to, że mam wrażenie, że plany - choćby i czysto teoretyczne - były, po czym z dnia na dzień zniknęły bez żadnej informacji podanej publicznie.
dominQ92 pisze: ↑31 paź 2023, 8:27
choć idealnie byłoby gdyby udało się zrobić po prostu połączenie Bieżanów - Złocień - Mały Płaszów, ale na to raczej nie ma co liczyć.
Taka obwodnica tramwajowa w południowo-wschodniej części Krakowa to mokry sen, ale niestety nie widzę by to się miało wydarzyć nawet i za 100 lat. Raz, że nigdy nie słyszałem, by miasto w ogóle miało taki pomysł, a dwa, że hipotetycznie w przypadku powstawania takiej inwestycji widzę ogromne ciężary w rejonach Bieżanowskiej/Półłanki po stronie Starego Bieżanowa i przy przekraczaniu (trzykrotnie, przypominam) torów kolejowych. No chyba, że taka trasa miałaby odbijać przed torami w prawo i biec wzdłuż nich i ul. Sucharskiego aż do stacji Kraków Złocień, ale wtedy powstaje ogromny problem w postaci przebicia się przez całe osiedle Złocień aby spiąć sieć, bo pętla tramwajowa planowana tam jest w okolicach obecnej autobusowej, czyli po północnej stronie osiedla.
Kaszmir pisze: ↑31 paź 2023, 10:06
Nie kojarzę, by Miasto gdzieś oficjalnie przyznało, że rezygnuje z planów pociągnięcia torowiska do przystanku kolejowego. Być może jest to aktualne, tylko odłożone na dalszą przyszłość, po wybudowaniu innych tras.
O właśnie. Czyli jednak możliwe, że faktycznie nie było żadnego oficjalnego komunikatu. Bardzo mnie ciekawi, co na ten temat sądzą w takim ZIMie i czy w ogóle coś sądzą, czy może kompletnie o tym zapomnieli.
Kaszmir pisze: ↑31 paź 2023, 10:06
Autobus na początek na pewno byłby lepszy niż nic, jednak "133" ma długą trasę i łapie spóźnienia. Przy częstotliwości zaledwie f30, przesiadki mogłyby być trudne bo autobus często mógłby przyjeżdżać po odjeździe pociągu.
W tej roli widziałbym 125. Po oddaniu tramwaju do Złocienia jej wartość na odcinku Złocień-Mały Płaszów mocno spadnie, za to mogłaby wzrosnąć w drugą stronę, gdyby zostawić ją na reszcie obecnej trasy tj. Złocień-Rżąka i dodać wjazd kieszeniowy do stacji Kraków Bieżanów. Może nawet by się dało wzmocnić ją do f15, przynajmniej w szczycie.