Tramwaj do przystanku kolejowego Bieżanów

ganov
Pasażer
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2023, 2:03

Tramwaj do przystanku kolejowego Bieżanów

Post autor: ganov » 31 paź 2023, 0:32

Sporo tutaj widzę o Kurdwanowie, to ja pozostanę w podobnym rejonie miasta i zapytam o Bieżanów: co się stało z planami przedłużenia linii tramwajowej od Nowego Bieżanowa P+R do stacji kolejowej Kraków Bieżanów? Choć zawsze wiadome było, że ta inwestycja jest daleko w kolejce za tramwajem do Górki Narodowej, Azorów, Mistrzejowic przez Meissnera/Rakowicką, łącznikiem CK-Azory, łącznikiem Mogilska-Aleja Pokoju przez Lema i innymi, to jednak przynajmniej nazywano i uwzględniano ją w dalekosiężnych planach. W ostatnich latach natomiast przestałem widzieć o tym jakiekolwiek wzmianki i dziwi mnie to o tyle, że o wydłużeniu linii z os. Piastów do przystanku Kraków Piastów cały czas się wspomina. Czy coś mnie ominęło? Naprawdę ciężko znaleźć mi jakieś informacje, odnoszę wrażenie, że w pewnym momencie zamieciono temat pod dywan bez słowa.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: kot_feliks » 31 paź 2023, 7:49

Ależ na to jest bardzo prosta odpowiedź :)

Ta trasa tramwajowa nie przyczyni się przy okazji do rozbudowy układu drogowego i ułatwienia dojazdu autem do Krk, więc po co ją budować? :)

dominQ92
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 03 paź 2022, 20:38

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: dominQ92 » 31 paź 2023, 8:27

kot_feliks pisze: 31 paź 2023, 7:49 Ta trasa tramwajowa nie przyczyni się przy okazji do rozbudowy układu drogowego i ułatwienia dojazdu autem do Krk, więc po co ją budować? :)
Źle to ująłeś - powinno być "nie przewiduje się rozbudowy układu drogowego w okolicy tak, żeby przy okazji wcisnąć linię tramwajową"

A tak na serio - wydaje mi się, że przedłużenie linii tramwajowej do stacji kolejowej w Bieżanowie jest trochę bez sensu w obecnym układzie. Zdecydowanie taniej wyjdzie lekka przebudowa układu drogowego i zabudowania jakiejś nawrotki w Bieżanowie obok stacji kolejowej, tak aby można było to wykorzystywać przez autobusy (idealnie pasuje tutaj wydłużenie 133 które aktualnie kończy w Bieżanowie P+R). Przy obecnej częstotliwości kursowania pociągów, częstotliwość 133 idealnie można wpasować w pociągi i zrobić z tej linii dobrą dowozówkę. Zdecydowanie pilniejszą w tym momencie inwestycją wydaje mi się tramwaj na Złocień, choć idealnie byłoby gdyby udało się zrobić po prostu połączenie Bieżanów - Złocień - Mały Płaszów, ale na to raczej nie ma co liczyć.

judash
Ekspert
Posty: 611
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Propozycje nowych tras tramwajowych (uzupełnianie sieci)

Post autor: judash » 31 paź 2023, 9:26

Kiedyś kiedyś kiedyś, gdy remontowano cały ciąg Wielickiej była sobie linia czasowa "305" do stacji PKP w Bieżanowie. Niemal nikt nią nie jeździł i ją szybko skasowano.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do przystanku kolejowego Bieżanów

Post autor: Kaszmir » 31 paź 2023, 10:06

Nie kojarzę, by Miasto gdzieś oficjalnie przyznało, że rezygnuje z planów pociągnięcia torowiska do przystanku kolejowego. Być może jest to aktualne, tylko odłożone na dalszą przyszłość, po wybudowaniu innych tras.
dominQ92 pisze: 31 paź 2023, 8:27A tak na serio - wydaje mi się, że przedłużenie linii tramwajowej do stacji kolejowej w Bieżanowie jest trochę bez sensu w obecnym układzie. Zdecydowanie taniej wyjdzie lekka przebudowa układu drogowego i zabudowania jakiejś nawrotki w Bieżanowie obok stacji kolejowej, tak aby można było to wykorzystywać przez autobusy (idealnie pasuje tutaj wydłużenie 133 które aktualnie kończy w Bieżanowie P+R).
Autobus na początek na pewno byłby lepszy niż nic, jednak "133" ma długą trasę i łapie spóźnienia. Przy częstotliwości zaledwie f30, przesiadki mogłyby być trudne bo autobus często mógłby przyjeżdżać po odjeździe pociągu.
dominQ92 pisze: 31 paź 2023, 8:27Zdecydowanie pilniejszą w tym momencie inwestycją wydaje mi się tramwaj na Złocień, choć idealnie byłoby gdyby udało się zrobić po prostu połączenie Bieżanów - Złocień - Mały Płaszów, ale na to raczej nie ma co liczyć.
To byłoby super połączenie, a jak fantastycznie by spięło rejony Płaszowa i Rybitw z Bieżanowem czy Wielicką!
judash pisze: 31 paź 2023, 9:26Kiedyś kiedyś kiedyś, gdy remontowano cały ciąg Wielickiej była sobie linia czasowa "305" do stacji PKP w Bieżanowie. Niemal nikt nią nie jeździł i ją szybko skasowano.
To było w 1996 czyli 27 lat temu. "305" kursowało na trasie Bieżanów Nowy - Ćwiklińskiej - Mała Góra - Bieżanowska - Stacyjna - Bieżanów PKP, tylko w dni powszednie, tylko do godz. 21 i z bardzo nierównomierną częstotliwością - były kursy co 30 minut, były co 60, a w międzyszczycie było nawet ponad półtorej godziny przerwy. No i w tym czasie nie funkcjonowało SKA. Linia w takiej postaci nie miała szansy się przyjąć.

Materiały od użytkownika Kojak (dziękuję!)

Obrazek

ganov
Pasażer
Posty: 15
Rejestracja: 26 wrz 2023, 2:03

Re: Tramwaj do przystanku kolejowego Bieżanów

Post autor: ganov » 31 paź 2023, 12:01

dominQ92 pisze: 31 paź 2023, 8:27 Zdecydowanie pilniejszą w tym momencie inwestycją wydaje mi się tramwaj na Złocień
Jak najbardziej się z tym zgadzam, bardziej mi chodzi o to, że mam wrażenie, że plany - choćby i czysto teoretyczne - były, po czym z dnia na dzień zniknęły bez żadnej informacji podanej publicznie.
dominQ92 pisze: 31 paź 2023, 8:27 choć idealnie byłoby gdyby udało się zrobić po prostu połączenie Bieżanów - Złocień - Mały Płaszów, ale na to raczej nie ma co liczyć.
Taka obwodnica tramwajowa w południowo-wschodniej części Krakowa to mokry sen, ale niestety nie widzę by to się miało wydarzyć nawet i za 100 lat. Raz, że nigdy nie słyszałem, by miasto w ogóle miało taki pomysł, a dwa, że hipotetycznie w przypadku powstawania takiej inwestycji widzę ogromne ciężary w rejonach Bieżanowskiej/Półłanki po stronie Starego Bieżanowa i przy przekraczaniu (trzykrotnie, przypominam) torów kolejowych. No chyba, że taka trasa miałaby odbijać przed torami w prawo i biec wzdłuż nich i ul. Sucharskiego aż do stacji Kraków Złocień, ale wtedy powstaje ogromny problem w postaci przebicia się przez całe osiedle Złocień aby spiąć sieć, bo pętla tramwajowa planowana tam jest w okolicach obecnej autobusowej, czyli po północnej stronie osiedla.
Kaszmir pisze: 31 paź 2023, 10:06 Nie kojarzę, by Miasto gdzieś oficjalnie przyznało, że rezygnuje z planów pociągnięcia torowiska do przystanku kolejowego. Być może jest to aktualne, tylko odłożone na dalszą przyszłość, po wybudowaniu innych tras.
O właśnie. Czyli jednak możliwe, że faktycznie nie było żadnego oficjalnego komunikatu. Bardzo mnie ciekawi, co na ten temat sądzą w takim ZIMie i czy w ogóle coś sądzą, czy może kompletnie o tym zapomnieli.
Kaszmir pisze: 31 paź 2023, 10:06 Autobus na początek na pewno byłby lepszy niż nic, jednak "133" ma długą trasę i łapie spóźnienia. Przy częstotliwości zaledwie f30, przesiadki mogłyby być trudne bo autobus często mógłby przyjeżdżać po odjeździe pociągu.
W tej roli widziałbym 125. Po oddaniu tramwaju do Złocienia jej wartość na odcinku Złocień-Mały Płaszów mocno spadnie, za to mogłaby wzrosnąć w drugą stronę, gdyby zostawić ją na reszcie obecnej trasy tj. Złocień-Rżąka i dodać wjazd kieszeniowy do stacji Kraków Bieżanów. Może nawet by się dało wzmocnić ją do f15, przynajmniej w szczycie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości