Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Bez sensu! Z tego co widzę na Wielopolu trwa zabawa w miasto! Tu sobie coś dodamy, tam sobie coś zmienimy... tu ktoś kichnie to mu damy autobus, tam ktoś kaszlnie to mu zabierzemy... sorry, ale zmiany mają wejść za tydzień a my tu mamy istny cyrk! Jak królik z kapelusza wyskakują nowe zmiany i propozycje 164, 300, 420, 501, 572, 144/194, 174... czy to jest milionowe miasto czy piaskownica!
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Piaskownica a w niej bawiące się dzieci.
Sorry ale nie mogę się powstrzymać z Kim i z czym mamy do czynienia w 2023 roku.
Porażka. Od przeszło 2 miesięcy mieli już plany zmian i chwalili się nimi kilka razy w mediach i nadal nie mamy ostatecznej wersji tydzień przed wejściem wielkich zmian w milionowym mieście.
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Znając docelowe trasy linii na dzień przed ich uruchomieniem, zapewne uda się rewelacyjnie skoordynować ze sobą rozkłady poszczególnych liniiKaszmir pisze: ↑26 sie 2023, 18:02 Aktualizacja aktualizacji: jednak obie "144" i "194" pojadą wszystkimi kursami przez Stachiewicza ("194" dalej rozdzielone połową kursów w dni powszednie jako "494" do Azorów). Przez przystanek "Władysława Łokietka" pojadą jedynie "120+420". Wg mnie to dobre rozwiązanie, choć w tym tempie do września pewnie jeszcze parę razy się zmieni
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Rzeczywiście ogłaszanie ostatecznych komunikatów kilka dni, a czasem na kilkadziesiąt godzin przed ich wejściem w życie nie jest godne pochwały. Tym niemniej, należy zauważyć, że:
- plany zmian były ogłoszone kilka tygodni wcześniej i poddane konsultacjom w ramach rad dzielnic, publicznych wiadomości a nawet spotkań z mieszkańcami.
- uwzględniono wiele uwag; na + względem pierwotnej propozycji są rejony: Mydlnik, Chełmońskiego, Makowskiego, Łokietka (bo będzie realnie 1 mocna linia co 15 minut w najbardziej pożądanym kierunku) i pasażerowie 172/572. Delikatnie na minus jest ROK w kierunku Podgórza.
Nie rozumiem w tym przypadku tego świętego oburzenia.
Fakt, szkoda że zmiany w pozostałej części siatki nie są dyskutowane, powinny być tak samo podane do wiadomości wcześniej w celu wysłuchania konstruktywnej krytyki. Tym niemniej, w przypadku zmian na północy - moim zdaniem jest to działanie ku większej partycypacji społeczności lokalnych, brak mu jedynie pewnej przejrzystości i zaplanowania.
- plany zmian były ogłoszone kilka tygodni wcześniej i poddane konsultacjom w ramach rad dzielnic, publicznych wiadomości a nawet spotkań z mieszkańcami.
- uwzględniono wiele uwag; na + względem pierwotnej propozycji są rejony: Mydlnik, Chełmońskiego, Makowskiego, Łokietka (bo będzie realnie 1 mocna linia co 15 minut w najbardziej pożądanym kierunku) i pasażerowie 172/572. Delikatnie na minus jest ROK w kierunku Podgórza.
Nie rozumiem w tym przypadku tego świętego oburzenia.
Fakt, szkoda że zmiany w pozostałej części siatki nie są dyskutowane, powinny być tak samo podane do wiadomości wcześniej w celu wysłuchania konstruktywnej krytyki. Tym niemniej, w przypadku zmian na północy - moim zdaniem jest to działanie ku większej partycypacji społeczności lokalnych, brak mu jedynie pewnej przejrzystości i zaplanowania.
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Ale tutaj większym problemem od tego, czy pasażer dowie się jak ma dojechać do pracy, miesiąc wcześniej, tydzień wcześniej, czy dzień wcześniej (do czego pasażerowie w Krk się już niestety przyzwyczaili), jest pierdyliard linii, które musisz ze sobą skoordynować.
Jak osoby odpowiedzialne za układanie rozkładów i ich koordynację mają to zrobić dobrze, skoro do ostatniej chwili są wprowadzane zmiany? Przecież na to też zwyczajnie potrzeba czasu, szczególnie przy takiej ilości linii i takiej ilości wariantów do skoordynowania...
Jak osoby odpowiedzialne za układanie rozkładów i ich koordynację mają to zrobić dobrze, skoro do ostatniej chwili są wprowadzane zmiany? Przecież na to też zwyczajnie potrzeba czasu, szczególnie przy takiej ilości linii i takiej ilości wariantów do skoordynowania...
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
To mam nadzieję, że aktualizacja aktualizacji aktualizacji wywali 494 i skieruje całe 194 do Krowodrzy, aby na Azory były cztery kursy więcej/h 130 pojedzie co 7,5 minuty lub powstanie jakieś 430 do Kleparza co 15 minut.Kaszmir pisze: ↑26 sie 2023, 18:02 Aktualizacja aktualizacji: jednak obie "144" i "194" pojadą wszystkimi kursami przez Stachiewicza ("194" dalej rozdzielone połową kursów w dni powszednie jako "494" do Azorów). Przez przystanek "Władysława Łokietka" pojadą jedynie "120+420". Wg mnie to dobre rozwiązanie, choć w tym tempie do września pewnie jeszcze parę razy się zmieni
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Owszem plany były ogłoszone, ale od tego czasu właściwie zostały w całości wywrócone do góry nogami... ile z pierwotnych założeń wejdzie w życie?sorig pisze: ↑26 sie 2023, 22:32 Rzeczywiście ogłaszanie ostatecznych komunikatów kilka dni, a czasem na kilkadziesiąt godzin przed ich wejściem w życie nie jest godne pochwały. Tym niemniej, należy zauważyć, że:
- plany zmian były ogłoszone kilka tygodni wcześniej i poddane konsultacjom w ramach rad dzielnic, publicznych wiadomości a nawet spotkań z mieszkańcami.
- uwzględniono wiele uwag; na + względem pierwotnej propozycji są rejony: Mydlnik, Chełmońskiego, Makowskiego, Łokietka (bo będzie realnie 1 mocna linia co 15 minut w najbardziej pożądanym kierunku) i pasażerowie 172/572. Delikatnie na minus jest ROK w kierunku Podgórza.
Nie rozumiem w tym przypadku tego świętego oburzenia.
Fakt, szkoda że zmiany w pozostałej części siatki nie są dyskutowane, powinny być tak samo podane do wiadomości wcześniej w celu wysłuchania konstruktywnej krytyki. Tym niemniej, w przypadku zmian na północy - moim zdaniem jest to działanie ku większej partycypacji społeczności lokalnych, brak mu jedynie pewnej przejrzystości i zaplanowania.
W kwietniu podano pierwsze plany i wypracowano jakiś układ...
https://ztp.krakow.pl/wszystkie-aktualn ... dowej.html
Z tego założenia, jedyne co zostało to pocięte 503 na Bieżanowie (bo na drugim końcu miasta otwierają tramwaj!)
Następnie pod koniec lipca ogłoszono kolejne zmiany, rzekomo
https://ztp.krakow.pl/wszystkie-aktualn ... cjach.htmlPlanowane zmiany były poprzedzone licznymi spotkaniami i rozmowami z mieszkańcami, którzy dzielili się z nami swoimi sugestiami. Dodatkowo zmiany poprzedzały analizy, które były prowadzone w sposób indywidulany z uwzględnieniem potrzeb i specyfiki każdego z rejonów miasta. Zmiany będą wprowadzane stopniowo i w miarę możliwości finasowania ich przez Gminę Miejską Kraków.
To jak to rozumieć? Były te analizy potrzeb czy ich nie było? A może ich rzetelność była o kant d...? Były rozmowy i ustalenia z mieszkańcami a teraz te rozmowy są już nieważne, skoro wprowadzone są kolejne zmiany na szybko?
Do tego na spotkaniu z mieszkańcami w sprawie remontu Kościuszki podano zmiany, które teraz wyewoluowały, bo przy okazji dotkną też 300, 307 i 310...
99% mieszkańców Krakowa nie jest miłośnikami kmk i nie śledzi forów ani tym bardziej strony ZTP, choć architekci miasta bardzo by tego chcieli... Ludzie chcieliby tu normalnie mieszkać i jakoś zaplanować swoje podróże do pracy, szkoły czy gdzie kto potrzebuje... A tymczasem nie da się nic zaplanować, bo zmiany raz podane jeszcze się mogą w tydzień zmienić 200 razy...
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
I dobrze, że się zmieniły. Bo te zmiany są lepsze od pierwotnie zaproponowanych. Sądzę, że pod uwagę wzięto wszystkie głosy które się pojawiły na przestrzeni tego czasu.
-
- Ekspert
- Posty: 974
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Aktualizacja aktualizacji aktualizacji aktualizacji wprowadzi np. 430, ale będzie to pól dnia przed obowiązywaniem nowych ustaleń, więc przez brak czasu na ułożenie sensownych rozkładów, będzie np. takt 1/14 między 130, a 430eurokierzaw pisze: ↑26 sie 2023, 23:08 To mam nadzieję, że aktualizacja aktualizacji aktualizacji wywali 494 i skieruje całe 194 do Krowodrzy, a by na Azory były cztery kursy więcej/h 130 pojedzie co 7,5 minuty lub powstanie jakieś 430 do Kleparza co 15 minut.
Niemniej imho zdecydowanie 130 powinno być wzmocnione do f7,5, a na pewno nie cięte do f15. To powinna być kolejna mocna linia na zasadzie "wychodzę na przystanek bez sprawdzania rozkładu jazdy".
Problem jest oczywiście skrzyżowanie na NK (zarówno dla KMK, i to w różnych relacjach, o czym pisał również m.in. @kbieniu7, jak również ruchu rowerowego płn-płd), ale tutaj no niestety, przegrywa cały czas z "szybszym dojazdem z Proszowic do Krk", więc nie ma pieniędzy na jakiekolwiek zmiany.
A imho m.in. właśnie takie miejsca powinny być priorytetem dla miasta, jeśli chcemy całościowo zapewnić sensowny transport w skali krk.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2023, 23:36 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Masz rację. Dla pasażera czytelniejsze i pewniejsze byłyby 130 i 194 co 7,5 minuty, a nie 130, 194 i 494 co 15 minut.
No i Wrocławska z jedną linią co 15 minut, to też nieporozumienie.
No i Wrocławska z jedną linią co 15 minut, to też nieporozumienie.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Dokładnie tu się z Wami zgadzam. Zostawić 144 i 194 tak jak są. Skoro i tak obie zostają na Stachiewicza to nie ma co robić na siłę podziału na 1/494.
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Wg ZTP 494 to ,,odpowiedź na postulaty mieszkańców Azorów o dodatkową linię w kierunku południa miasta".
Można to załatwić na wiele innych sposobów, a wynika z tego, że 173 jest niewystarczające. A tutaj ZTP jeszcze tnie 173.
Można to załatwić na wiele innych sposobów, a wynika z tego, że 173 jest niewystarczające. A tutaj ZTP jeszcze tnie 173.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
To chyba bardziej chodzi o to, że "173" jedzie naokoło.eurokierzaw pisze: ↑26 sie 2023, 23:51Można to załatwić na wiele innych sposobów, a wynika z tego, że 173 jest niewystarczające.
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
2 minuty dłużej do Czarnowiejskiej niż 194/494.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Rozdzielanie 194 na dwie wersje jest bez sensu. Ale wychodzi na to, że ten poroniony pomysł z 494 wymyślono głównie po to, by pociąć 130. A przy okazji jeszcze udało się udu...ić Krowodrzę Górkę i Wrocławską.eurokierzaw pisze: ↑26 sie 2023, 23:08 To mam nadzieję, że aktualizacja aktualizacji aktualizacji wywali 494 i skieruje całe 194 do Krowodrzy, aby na Azory były cztery kursy więcej/h 130 pojedzie co 7,5 minuty lub powstanie jakieś 430 do Kleparza co 15 minut.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości