Pełna zgoda. Dlaczego nie zrobiono na odwrót z 501 i 511? Częstotliwość tych linii jest przecież taka sama, jedynie godziny kursowania inne.
Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Popieram przedmówcę 511 na Azory a 501 na Chełmońskiego (jak 168) i puścić trasą 511 od Stawowej bo wieczorem i w niedzielę mieszkańcy są brzydko mówiąc w du*ie, zostaje im tylko 168, brawo myślące głowy w ztp
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Ciekawe jak to jest, że podczas tego objazdu 501 obsługuje przystanki pośrednie, a 144 i 194 podczas swojego objazdu przystanku pośredniego nie obsługuje (pisaliśmy o tym na poprzedniej stronie tego wątku). Kto ustala takie reguły, że raz są takie zasady a raz inne?
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
W sumie to cały jeden przystanek - Conrada.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
144 i 194 też ma po drodze jeden przystanek (Władysława Łokietka), którego nie obsługuje (chociaż nie są to linie przyspieszone). Ciekaw jestem doboru argumentów, czemu tak postanowiono.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Przystanek Conrada dla 501 jest logiczny, ponieważ zapewnia dostęp do Galerii Bronowice.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Nie mam zastrzeżeń co do obsługi przystanków przez 501, mam zastrzeżenia do nie obsługiwania przystanku przez 144 i 194. Podczas objazdów powinno się dążyć do tego, by dla pasażerów było jak najmniej uciążliwości. Zrezygnowano z tej zasady.
-
- Specjalista
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Zwykle tak jest że przy objazdach autobusowych nie dokłada się przystanków pośrednich - chyba że jakieś takie mega węzły przesiadkowe. Tramwaj natomiast na trasie objazdowej obsługuje każdy przystanek. Tłumaczy się to czasem tym że te dodatkowe przystanki na trasie I tak wydłużonej mogłyby generować konieczność wysłania dodatkiwej brygady. Chociaż mnie to osobiście nie przekonuje - mam czasem wrażenie że niektórzy decydenci by marzyli o tym żeby taki autobus jadący do innej pętli niż w przebiegu stałej trasy zatrzymywał się na ostatnim możliwym przystanku swojej marszruty, wysadzał pasażerów a do objazdowej pętli jechał wręcz na pusto, ani nie zabierał z tej pętli pasażerów. A tak żeby właśnie utruć życie. No i żeby przypadkiem broń Boże komuś przez chwilę nie było lepiej z dojazdem...
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Może kluczem jest tutaj operator linii. :p
Wszak 102 (Łokietka) i 501 (Conrada) obsługuje Mobilis. A na 144 i 194 jest MPK...
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
W przypadku 144 i 194 dodatkowej brygady dokładać nie trzeba. Trasa objazdowa wg rozkładowego czasu przejazdu zajmuje nawet mniej minut niż zwykła. Mało tego - w pierwotnej wersji komunikatu przystanek miał być obsługiwany.
O - mój Przedmówca chyba trafił w sedno. Może chodzić o operatora linii. Albo taki zbieg okoliczności mamy...
O - mój Przedmówca chyba trafił w sedno. Może chodzić o operatora linii. Albo taki zbieg okoliczności mamy...
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Swoją drogą jak już remontują pętlę przy Chełmońskiego, to mogliby na środku przy obecnej zatoczce dorobić peron wyspowy, byłoby ludziom wygodniej wsiadać, jak coś podjedzie na środek placu, bo w zatoczce nie będzie miejsca. Jest tam na tyle placu, że dodatkowy peron się zmieści i jeszcze zostanie miejsce dla obecnej zatoczki technicznej.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Ta zatoczka techniczna jest często wykorzystywana jako normalna. Ale fakt, peron pośrodku by się przydał, mogłoby wtedy 168 wjeżdżać spokojnie na pętlę, a nie stawać na Stawowej i blokować ruch.yosujiro pisze: ↑30 lis 2022, 10:17 Swoją drogą jak już remontują pętlę przy Chełmońskiego, to mogliby na środku przy obecnej zatoczce dorobić peron wyspowy, byłoby ludziom wygodniej wsiadać, jak coś podjedzie na środek placu, bo w zatoczce nie będzie miejsca. Jest tam na tyle placu, że dodatkowy peron się zmieści i jeszcze zostanie miejsce dla obecnej zatoczki technicznej.
-
- Ekspert
- Posty: 1817
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
I przede wszystkim oświetlić pętlęyosujiro pisze: ↑30 lis 2022, 10:17 Swoją drogą jak już remontują pętlę przy Chełmońskiego, to mogliby na środku przy obecnej zatoczce dorobić peron wyspowy, byłoby ludziom wygodniej wsiadać, jak coś podjedzie na środek placu, bo w zatoczce nie będzie miejsca. Jest tam na tyle placu, że dodatkowy peron się zmieści i jeszcze zostanie miejsce dla obecnej zatoczki technicznej.
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
No właśnie o to mi chodziło z budową peronu, żeby przystanek techniczny pełnił swoją rolę, a nie działał jako liniowybartm pisze: Ta zatoczka techniczna jest często wykorzystywana jako normalna.
Miasto i galeria powinny się wstydzić, że przez tyle lat nie zostało to zrobione...Scania_9640 pisze:I przede wszystkim oświetlić pętlę
Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego
Odnalazłem stary komunikat sprzed roku, kiedy też zamknięta była ul. Makowskiego i wtedy 194 obsługiwało przystanek "Wł. Łokietka". Więc pewnie ZTP pisząc tegoroczny komunikat zrobili kopiuj-wklej. To co się zmieniło w polityce przewozowej, że tym razem opuszczono ten przystanek?!
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/311-2021
A swoją drogą "Park Krowoderski" nadal jest "Parkiem Krakowskim". Widać ekipie przystankowej nie zależy na poprawnym oznakowaniu i odpuścili ten temat, bo to i tak tylko "na chwilę"...
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/311-2021
A swoją drogą "Park Krowoderski" nadal jest "Parkiem Krakowskim". Widać ekipie przystankowej nie zależy na poprawnym oznakowaniu i odpuścili ten temat, bo to i tak tylko "na chwilę"...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości