Azory, Łokietka, Chełmońskiego

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Kaszmir » 13 sty 2022, 22:37

Zieleńczanin pisze: 12 sty 2022, 10:59Jeśli zostawimy obecny układ dla Azorów, to "138" i "168" będą jeździły po prostu w stadach. Wystarczy, że "138" się spóźni o kilka minut.
A w moim układzie spóźnione "138" nie robi różnicy w przesiadce. Nawet, jeśli "168" ucieknie sprzed nosa, następne będzie za 7-8 minut. A w drugą stronę i tak autobus czeka na pętli, a "168" jest bardzo punktualną linią.
Niestety jak to zwykle bywa, każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady. Acz zwrócę uwagę, że przy f15 na "138", można ją skoordynować ze "172" więc w rezultacie Azory miałyby mocny autobus z Huty - wielu osobom i tak pasują obie linie bo mieszkają w zasięgu obu przystanków.
Zieleńczanin pisze: 12 sty 2022, 10:59No ale być może istnieją ludzie, którzy jeżdżą np. w relacji Azory - Kocmyrzowskie. Obecnie wybiorą "138"+"172", jeśli nie mogą dojść do tego drugiego. A tak, to ich wyborem będzie "168"+"5".
Dobre pytanie - gdybym mieszkał na Azorach, to pewnie i tak wolałbym podejść na "172" niż jechać naokoło. Acz pewnie to by zależało od odległości do przejścia - z południowych Azorów pewnie nie jest to atrakcyjne.

lolek-12
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: lolek-12 » 11 lut 2022, 18:30

Dla ciekawych - pojawił się projekt pętli przy Chełmońskiego/Piaskowej - https://inwestycje.krakow.pl/investment/63 - sekcja Dokumenty. Pętla przy galerii handlowej miałaby zniknąć? Nowa ul. Stelmachów pozwalałaby na poprowadzenie tędy nowej linii autobusowej.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Scania_9640 » 11 lut 2022, 18:56

lolek-12 pisze: 11 lut 2022, 18:30 Dla ciekawych - pojawił się projekt pętli przy Chełmońskiego/Piaskowej - https://inwestycje.krakow.pl/investment/63 - sekcja Dokumenty. Pętla przy galerii handlowej miałaby zniknąć? Nowa ul. Stelmachów pozwalałaby na poprowadzenie tędy nowej linii autobusowej.
Ja się właśnie zastanawiam, po co druga pętla obok już istniejącej

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: pjetrek » 11 lut 2022, 19:37

W miejscu obecnej pętli i terenu zielonego kiedyś były plany budowy Decathlonu...

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: ant_sm » 11 lut 2022, 21:41

Wielkość pętli nie powala więc w przypadku likwidacji tej przy galerii może się pojawić duży problem jeśli dojdzie linia przez ul. Stelmachów.

krawiec
Specjalista
Posty: 320
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: krawiec » 11 lut 2022, 22:47

A to nie będzie pętli autobusowej przy tramwajowej?

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 995
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: mkm3 » 12 lut 2022, 0:26

krawiec pisze: 11 lut 2022, 22:47 A to nie będzie pętli autobusowej przy tramwajowej?
Jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie do tego czasu. Najpierw musi powstać odnoga z KG do Azorów.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: yosujiro » 03 mar 2022, 11:28

Wnioskowałem do ZTP o dodanie do pary przystanku Stachiewicza w kierunku centrum i odpowiedź jak dla mnie jest absurdalna, bo na moje oko miejsca jest tam dość, są w Krakowie węższe przystanki, a ruch tam nie jest jakoś wielki, żeby to stwarzało aż taki problem
Nie jest możliwe utworzenie przystanku "do pary" o nazwie ,"Stachiewicza" na ulicy o tej samej nazwie. Wynika to ze zbyt małej szerokości chodnika w tym miejscu i braku miejsca na jego poszerzenie (w taki sposób, jak zostało to wykonane na istniejącym peronie przystankowym w kierunku ul. Makowskiego).
Dostałem również odpowiedź w sprawie skierowania 189 do Azorów:
Co zaś się tyczy linii nr 189 informujemy, że obecnie tutejszy Zarząd rozważa zmianę trasy zakładającą wycofanie jej z ciągu Alej Trzech Wieszczów. Ze względu jednak na brak dodatkowego taboru posiadanego przez Operatora Mobilis Sp. z o.o. nie przewiduje się skierowania jej do pętli "Azory''. Dostrzegamy jednocześnie rosnące potrzeby przewozowe rejonu ul. Wrocławskiej i nie wykluczamy poprawy oferty komunikacji miejskiej w inny sposób
Czyli prawdopodobnie przez korki na Wrocławskiej potrzebna by była dodatkowa brygada, a tej rzeczywiście w Mobilisie nie ma. Pytanie tylko gdzie ją mogą chcieć skierować. Skrócenie do DGW? Może to jest to zapowiadane wzmocnienie rejonu Hali Targowej, ale znowu powinna przecież dojeżdżać do Dworca, a nie jechać na Grzegórzeckie. Do Cracovii, ale przez centrum, żeby na większym odcinku wspomagała 152? Do Krowodrzy Górki? Wszystkie opcje wydają się trochę bez sensu, ale ja chyba obstawiam skrócenie do DGW.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Kaszmir » 03 mar 2022, 12:06

Dzięki za info! To się układa w całość: wycofają ją z Cracovii bo notuje słabe zapełnienia, przy okazji zrobią miejsce na "318/358" z Balic.

Też się zastanawiam czy nie skierują jej jak "184", przez Halę Targową do Starowiślnej. Acz jestem sceptyczny, parę lat temu rejony Pilotów i Rada Dzielnicy walczyły o połączenie z Alejami. Doprowadziło to nawet do zatrzymywania się "501" na "Narzymskiego" od zimy 2016 :o Na szczęście jesienią udało się to cofnąć, właśnie dzięki temu że rolę tę przejęło "192/189".

Dalej się zastanawiam, czy nie skierują jej na Czarnowiejską. Do Przybyszewskiego powinna wyrobić w tej samej liczbie brygad, a byłoby zadośćuczynienie dla przystanków "Kawiory" i "Miasteczko Studenckie AGH" za zabranie "114".

Choć "wycofanie z Alej" brzmi jakby w ogóle "189" miało nimi nie jeździć. Skrócenie do Nowego Kleparza?

Jeszcze pozostaje opcja przez Prądnicką do KG, jako zadośćuczynienie za brak "132". Acz to trochę science-fiction.

Inna sprawa, że wg mnie "189" powinno przejść większą reformę, w tym trafić na Bora-Komoroskiego. Rozumiem, koordynacja ze "152", jednak na Dobrego Pasterza i tak jest kilka mocnych linii, w tym "182/482". A wyprostowanie trasy "189" na pewno zwiększyłoby jej popularność na al. Gen. Andersa.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Scania_9640 » 03 mar 2022, 12:58

Agloexpressy tak prędko nie powstaną, przede wszystkim nie ma już praktycznie wolnych krótkich wozów, każda zajezdnia wykorzystuje prawie 100% 12metrowych autobusów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Kaszmir » 03 mar 2022, 15:28

Proszę przestań pisać "nie będzie bo brakuje tego i tamtego". Pisałeś, że "301" nie będzie kończyć na Nowym Kleparzu - w chwili, gdy wszystkie media twierdziły, że będzie, a my mieliśmy sami zapewnienia z ZTP. Pisałeś, że "310" na pewno nie będzie kończyć na Podwawelskim i na pewno nie powstanie ze "114" - znów, w chwili gdy było to już praktycznie pewne.

Jak trzeba będzie, wozy się znajdą. Skoro ZTP wstępnie proponuje coś takiego gminie, to znaczy że mają możliwości. Zresztą to nie będzie aż tak trudne.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Scania_9640 » 03 mar 2022, 15:35

Kaszmir pisze: 03 mar 2022, 15:28 Proszę przestań pisać "nie będzie bo brakuje tego i tamtego". Pisałeś, że "301" nie będzie kończyć na Nowym Kleparzu - w chwili, gdy wszystkie media twierdziły, że będzie, a my mieliśmy sami zapewnienia z ZTP. Pisałeś, że "310" na pewno nie będzie kończyć na Podwawelskim i na pewno nie powstanie ze "114" - znów, w chwili gdy było to już praktycznie pewne.

Jak trzeba będzie, wozy się znajdą. Skoro ZTP wstępnie proponuje coś takiego gminie, to znaczy że mają możliwości. Zresztą to nie będzie aż tak trudne.
To że usunęli 114 jest po prostu głupie i nie tylko ja tak twierdzę ;) Powiedz tylko skąd się te wozy znajdą? Skoro na 123 i 128 jeżdżą ostatnie przeguby, bo nie ma solówek. Magicznie je znajdziesz? Masz rozpiskę co do wykorzystania taboru z każdej zajezdni? Bo ja takową posiadam. A na koniec dalej nie wierzę w to że powstanie kiedykolwiek 318.

Ps. Nawet jedna osoba z ZTP, z którą mam kontakt, stwierdziła, że 114 powinno zostać, i była to decyzja w 100% Franka, więc coś w tym jest Kaszmir ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Kaszmir » 04 mar 2022, 11:42

Scania_9640 pisze: 03 mar 2022, 15:35Powiedz tylko skąd się te wozy znajdą? Skoro na 123 i 128 jeżdżą ostatnie przeguby, bo nie ma solówek. Magicznie je znajdziesz? Masz rozpiskę co do wykorzystania taboru z każdej zajezdni? Bo ja takową posiadam.
Wiemy, wszystko posiadasz i wszędzie jesteś regularnym pasażerem ;) Tym bardziej jestem zaskoczony, że osoba o tak rozległej wiedzy nie wiedziała, że jest miejsce na N. Kleparzu dla "301".

Jeśli chodzi o tabor, zaznaczę najpierw, że ważne są ogólnie wolne wozy, niekoniecznie 12m - bo jeśli zwolni się np. przegub, to zawsze można go skierować na inną linię z której ściągnie się w zamian krótki wóz, np. wspomniane "128". W drugą stronę też to działa - jeśli zwolnią się np. midi, jest parę linii gdzie można wysłać taki tabor bo i tak kursy jeżdżą słabo zapełnione.

Ostatnio zwolniło się kilka przegubów po "114" (na "511" przybyło mniej brygad), plus są dwa-trzy wozy więcej dzięki powrotowi Karsanów. W ciągu paru miesięcy uruchomiony będzie tramwaj wzdłuż Trasy Łagiewnickiej, co spowoduje roszady autobusowe i zwolnienie kilku autobusów. Wreszcie linie zastępcze - "716" nie będzie wiecznie jeździł ("708" też nie, lecz tu można założyć że wozy te są "zaklepane" pod zamknięcie KG).

To tak krótkodystansowo, bo w dłuższej perspektywie, jeśli MPK będzie wiedziało iż potrzeba wozów, żaden problem je kupić - czy to przetargiem, czy sprowadzając pojedyncze gotowe wozy.

A przecież "318/358" też nie powstaną z niczego, tylko wchłoną istniejące kursy. Liczba brygad się zwiększy, lecz nie aż tak jak gdyby linie te były uruchamiane od zera.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Scania_9640 » 04 mar 2022, 12:29

Kaszmir pisze: 04 mar 2022, 11:42
Scania_9640 pisze: 03 mar 2022, 15:35Powiedz tylko skąd się te wozy znajdą? Skoro na 123 i 128 jeżdżą ostatnie przeguby, bo nie ma solówek. Magicznie je znajdziesz? Masz rozpiskę co do wykorzystania taboru z każdej zajezdni? Bo ja takową posiadam.
Wiemy, wszystko posiadasz i wszędzie jesteś regularnym pasażerem ;) Tym bardziej jestem zaskoczony, że osoba o tak rozległej wiedzy nie wiedziała, że jest miejsce na N. Kleparzu dla "301".

Jeśli chodzi o tabor, zaznaczę najpierw, że ważne są ogólnie wolne wozy, niekoniecznie 12m - bo jeśli zwolni się np. przegub, to zawsze można go skierować na inną linię z której ściągnie się w zamian krótki wóz, np. wspomniane "128". W drugą stronę też to działa - jeśli zwolnią się np. midi, jest parę linii gdzie można wysłać taki tabor bo i tak kursy jeżdżą słabo zapełnione.

Ostatnio zwolniło się kilka przegubów po "114" (na "511" przybyło mniej brygad), plus są dwa-trzy wozy więcej dzięki powrotowi Karsanów. W ciągu paru miesięcy uruchomiony będzie tramwaj wzdłuż Trasy Łagiewnickiej, co spowoduje roszady autobusowe i zwolnienie kilku autobusów. Wreszcie linie zastępcze - "716" nie będzie wiecznie jeździł ("708" też nie, lecz tu można założyć że wozy te są "zaklepane" pod zamknięcie KG).

To tak krótkodystansowo, bo w dłuższej perspektywie, jeśli MPK będzie wiedziało iż potrzeba wozów, żaden problem je kupić - czy to przetargiem, czy sprowadzając pojedyncze gotowe wozy.

A przecież "318/358" też nie powstaną z niczego, tylko wchłoną istniejące kursy. Liczba brygad się zwiększy, lecz nie aż tak jak gdyby linie te były uruchamiane od zera.
A gdzie ja tak napisałem, że nie będzie miejsca? Bo nie pamiętam, jedynie to, iż będzie stała w korkach na Alejach i będą się tworzyć zatory do przystanków i miałem rację, na placu Inwalidów często stoi kolejka nawet 5-6 autobusów a cykl świateł jest tam krótki, to samo na AGH obserwuję.

Warto pamiętać, że jak 716 i 708 skończą jeździć to zamkną co innego i tam będzie potrzeba skierowania dodatkowych autobusów czyli Krowodrza Górka, a tam będzie pewnie potrzeba bardzo dużo autobusów z wysoką częstotliwością + zamknięcie do Wzgórz Krzesławickich bo wiaduktów nie będzie. Dodałbym do tego, że według mnie powinno wrócić 429, bo nie da się ukryć, że jest dużo więcej pasażerów.

A w to, że MPK coś kupi przetargiem nie wierzę, bo od zawsze są braki w MPK i nikt z tym nic nie robi, skasowało się multum wozów w 2018 przez jedną nie powiem jaką osobę i były braki ogromne, a tymczasem Warszawa dopiero wczoraj zakończyła eksploatację autobusów z Euro3, a Euro4 dalej będą jeździć.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory, Łokietka, Chełmońskiego

Post autor: Kaszmir » 07 mar 2022, 9:22

Scania_9640 pisze: 04 mar 2022, 12:29jedynie to, iż będzie stała w korkach na Alejach i będą się tworzyć zatory do przystanków i miałem rację, na placu Inwalidów często stoi kolejka nawet 5-6 autobusów a cykl świateł jest tam krótki, to samo na AGH obserwuję.
Nie. Na Alejach jeździ trzycyfrowa liczba kursów/h (wliczając busy i autokary) + taxi + auta do prawoskrętów. "301" to ledwie 3 kursy/h, nie robi to żadnej różnicy, a - jak wspominano w temacie o Niepołomicach - w zamian prywatni przewoźnicy wycofali się z trasy do Niepołomic.
Scania_9640 pisze: 04 mar 2022, 12:29Dodałbym do tego, że według mnie powinno wrócić 429, bo nie da się ukryć, że jest dużo więcej pasażerów.
Z tego co wiem przyszłość "429" nie jest różowa, potoki nie uzasadniają jego powrotu. Oby jednak to się zmieniło, szkoda mocnej linii "129+429".
Scania_9640 pisze: 04 mar 2022, 12:29A w to, że MPK coś kupi przetargiem nie wierzę, bo od zawsze są braki w MPK i nikt z tym nic nie robi
Od 2014 do 2020 cały czas wzrastała praca przewozowa i wszystko wskazuje że - pomijając chwilowy kryzys z powodu pandemii - dalej tak będzie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 13 gości