Azory, Łokietka, Chełmońskiego

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory

Post autor: Kaszmir » 19 paź 2021, 18:47

W sumie racja z tym "337"... Może udałoby się jednak zrobić f15 i je nawet skoordynować? Przynajmniej na papierze ;)

Tylko powrót musiałby być dość pokręcony, z Łokietka przez Opolską, Pleszowską, Białoprądnicką? Chyba, że by się zmieścił na Vetulaniego, Jasnej?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Azory

Post autor: yosujiro » 19 paź 2021, 18:57

A jest sens kombinować z powrotem 337 w miarę tą samą trasą? Po pierwsze nie ma szans na skręt z Opolskiej w Pleszowską, po drugie czas przejazdu będzie raczej podobny? Z Piaszczystej do bloków i tak nie będzie daleko, a skoro mieszkańcy walczą o postój w tym miejscu, to widać wystarczy im on przy powrocie do domów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory

Post autor: Kaszmir » 19 paź 2021, 19:00

yosujiro pisze: 19 paź 2021, 18:57A jest sens kombinować z powrotem 337 w miarę tą samą trasą? Po pierwsze nie ma szans na skręt z Opolskiej w Pleszowską, po drugie czas przejazdu będzie raczej podobny? Z Piaszczystej do bloków i tak nie będzie daleko, a skoro mieszkańcy walczą o postój w tym miejscu, to widać wystarczy im on przy powrocie do domów.
Mi chodziło o "744" - by zapewnić obsługę przystanku na Łokietka, musi tamtędy jechać w obie strony. A stamtąd pozostaje tylko przejazd Opolską, albo Vetulaniego.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Azory

Post autor: yosujiro » 19 paź 2021, 19:15

Ano tak moim zdaniem jazda przez Jasną jest jak bardziej wykonalna, tylko konieczny byłby zakaz zatrzymywania przy skrzyżowaniu z Vetulaniego i przy jej końcowym odcinku przed zakrętem i od niego aż do pętli. Podejrzewam, że raczej nie ma z czego ściągnąć na ten czas autosanów, żeby mieć pewność, że wozy przejdą bez kręcenia nosem MPK? Podejrzewam, że Mobilis swoimi 10m by tam pojechał bez mrugnięcia okiem gdyby ich nie miał tak mało i kierowców więcej



Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Azory

Post autor: Scania_9640 » 19 paź 2021, 19:55

Kaszmir pisze: 19 paź 2021, 18:33 "744" nie wjeżdża na pętlę "Krowodrza Górka", więc i na N. Kleparzu nie musiałby mieć zaplanowanych postojów, jedynie by zawracał - zatem miejsce na pętli nie jest przeszkodą.

Z tego co liczę, obecnie kółko "744" przez KG zajmuje rozkładowo 14 minut. Przy f10 zgaduję, że linia ma dwie brygady (czy jednak dano duży zapas i ma trzy?)

Kółko przez N. Kleparz zajęłoby 24 minuty, więc nie jestem pewny czy starczyłoby na f15 bo 6 minut rozkładowego postoju przy dłuższej już trasie i korkach to mało. Raczej f16-18?

Tylko to trochę nie fair wobec Prądnika Białego, gdzie "744" zastępuje jednocześnie dwie linie: "144" (f12) i "154" (f20). I tak ma mniej kursów niż one razem wzięte, a teraz miałby mniej nawet niż samo "144".
744 ma 3 brygady, z tego 1 to szczytowa

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Azory

Post autor: MichalTyniec » 19 paź 2021, 19:59

yosujiro pisze: 19 paź 2021, 18:45 Może nie fair, ale i tak niezbyt korzystają z tej linii, do tego jak mówiłem w wątku o agloekspresach pojawiły się plotki o zatrzymywaniu 337 w jedną stronę na Piaszczystej, w drugą na Pachońskiego, więc zawsze bedzie to jakaś alternatywa dla 744.
To nie plotki, nawet w radiu ostatnio mówili że dostanie dodatkowe przystanki więc jest to pewna informacja.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Azory

Post autor: ant_sm » 19 paź 2021, 20:48

Kaszmir pisze: 19 paź 2021, 18:33 "744" nie wjeżdża na pętlę "Krowodrza Górka", więc i na N. Kleparzu nie musiałby mieć zaplanowanych postojów, jedynie by zawracał - zatem miejsce na pętli nie jest przeszkodą.

Z tego co liczę, obecnie kółko "744" przez KG zajmuje rozkładowo 14 minut. Przy f10 zgaduję, że linia ma dwie brygady (czy jednak dano duży zapas i ma trzy?)

Kółko przez N. Kleparz zajęłoby 24 minuty, więc nie jestem pewny czy starczyłoby na f15 bo 6 minut rozkładowego postoju przy dłuższej już trasie i korkach to mało. Raczej f16-18?

Tylko to trochę nie fair wobec Prądnika Białego, gdzie "744" zastępuje jednocześnie dwie linie: "144" (f12) i "154" (f20). I tak ma mniej kursów niż one razem wzięte, a teraz miałby mniej nawet niż samo "144".
744 nie wjeżdża na pętlę na KG bo nie ma tam gdzie się zatrzymać. Przez to nie ma gdzie wyrównać czas opóźnienia. Jak skierujesz go do Kleparza to tam aż się prosi o jakiś postój na wyrównanie czasu, bo rozregulujesz linię jeszcze bardziej niż jest teraz jeśli zrobisz przyjazd-odjazd.

Co do zastępowania to wiem od znajomych, że 744 z racji na korki się nie sprawdza dlatego większość osób (kto może) idzie po prostu na nogach na pętlę KG bo jest zwyczajnie szybciej niż jazda autobusem. Więc nawet jakby jeździł co 3 minuty to pewnie też by nie cieszył się dużą popularnością. Analogicznie robią mieszkańcy z Aglo bo duża część wysiada na Pachońskiego i idzie z buta (pewnie przez to też 337 ma dostać ten przystanek).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Azory

Post autor: Kaszmir » 20 paź 2021, 9:21

"744" nie wjeżdża na KG bo szkoda było czasu, zwłaszcza przy tak krótkiej trasie. Jeśli są trzy brygady to super. To można by zrobić f15/30/30 (szczyt / międzyszczyt) i skoordynować z "337". Postoje na N. Kleparzu wtedy faktycznie będą dobrym pomysłem. Tylko właśnie pozostaje pytanie o przejazdy Vetulaniego, Jasną.

Swoją drogą, trasa "337" bardzo pokrywa się ze "154" - kto wie, czy agloekspress po prostu nie wchłonie tej linii.

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Azory

Post autor: edek3253 » 20 paź 2021, 9:37

Odnośnie ogromnych opóźnień 194 w komentarzach na Facebooku ktoś proponował, żeby skrócić 194 do Łokietka i zrobić mu końcówkę na obecnym parkingu przy parku Krowoderskim, bo kierowcy tracą czas przede wszystkim miedzy Batalionu Skała AK a pętlą Krowodrza Górka. Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Azory

Post autor: yosujiro » 20 paź 2021, 9:54

Głupota. To już lepiej byłoby zrobić odcinek Nila-Skrzyżowanie Kr. Z. ze "staroopolską" z zakazem ruchu jak na Długiej- tylko KM, służby i mieszkańcy bloków, którzy na zamkniętym odcinku mają wjazd. Zamykamy w ten sposób tranzyt i omijanie Opolskiej, jedynie 102 może ucierpieć, bo korki na Wybickiego i jej części Kr. Z. pewnie się wzmogą.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Azory

Post autor: Scania_9640 » 20 paź 2021, 9:57

edek3253 pisze: 20 paź 2021, 9:37 Odnośnie ogromnych opóźnień 194 w komentarzach na Facebooku ktoś proponował, żeby skrócić 194 do Łokietka i zrobić mu końcówkę na obecnym parkingu przy parku Krowoderskim, bo kierowcy tracą czas przede wszystkim miedzy Batalionu Skała AK a pętlą Krowodrza Górka. Co o tym myślicie?
Na pewno tego nie zrobią bo kierowca nie miałby PKR i MPK by się nie zgodziło.

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Azory

Post autor: pjetrek » 20 paź 2021, 10:01

Ewentualnie inna opcja to czasowo zmienić trasę 194 od Łobzowa przez Wybickiego i Krowoderskich Zuchów.
Pozwoli to ominąć korki na Makowskiego i na dojeździe do pętli...

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Azory

Post autor: Scania_9640 » 20 paź 2021, 10:43

pjetrek pisze: 20 paź 2021, 10:01 Ewentualnie inna opcja to czasowo zmienić trasę 194 od Łobzowa przez Wybickiego i Krowoderskich Zuchów.
Pozwoli to ominąć korki na Makowskiego i na dojeździe do pętli...
Na Wybickiego też są duże korki, niekiedy większe niż na Makowskiego, najgorzej jest w okolicach pętli

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Azory

Post autor: pjetrek » 20 paź 2021, 11:01

No to jeszcze inne rozwiązanie, choć trochę radykalne... zmienić organizację ruchu, wprowadzając jeden kierunek na całej Krowoderskich Zuchów (w kierunku od pętli do parku) a w drugą stronę tylko KMK...

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Azory

Post autor: yosujiro » 20 paź 2021, 11:48

Myślę, że jeden kierunek na całości bez sensu, to już lepiej całkiem zamknąć dla ruchu ogólnego tylko odcinek o którym mówiłem, czyli ten przy pętli.

Co do przekierowania 744 i powrotu 140 na Łobzów, to przejechałem dziś będąc w pobliżu Vetulaniego oraz Jasną i w głowę zachodzę, czemu 744 nie jeździ tam obecnie... Na całej Jasnej jest zakaz zatrzymywania, o dziwo respektowany, miejsca na 12m aż nadto, jedynie skrzyżowanie z Vetulaniego jest dość ciasne, ale spokojnie do przejechania, w KMK jest wiele podobnych miejsc...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości