Strona 4 z 26

Re: Azory

: 13 cze 2021, 9:45
autor: Lw25
MrsSchwarz pisze: 12 cze 2021, 15:18 Nie histeryzuję. Ale zmiany komunikacyjne dla tej części mieszkańców nie są korzystne. Przystanków autobusowych jakby dużo naokoło, ale pożytek z nich żaden. Moja mama korzystała ze 154, żeby dojechać np do Lidla, 140 do Aldiego, a 130 do centrum. Teraz wożę ją autem.
Moja używała ich do pracy. "154" zawieszone, "130" na Azorach, a "140" albo kursuje rzadko albo kończy kursowanie przed 21. :evil:

Re: Azory

: 13 cze 2021, 10:20
autor: mkm3
Kaszmir pisze: 13 cze 2021, 9:13 - wydłużyć "140" do Dworca Głównego (w miejsce "154")?
Nie kierowałbym tej linii w kolejne korki na skrzyżowaniu Alej z Prądnicką. A może zamiast linii 154 do pary dla 140 uruchomić nową linię 150 Nowy Kleparz - Prądnicka - Wybickiego - Łokietka - Makowskiego - Azory - Weissa - Głowackiego - Balicka - Bronowice Małe? Zaś 140 przywrócić na starą trasę.

Re: Azory

: 13 cze 2021, 10:24
autor: Lw25
No generalnie rzecz ujmując to zawieszenie "154" rozorganizowało komunikację w części osiedla między tramwajem a SKA.

Re: Azory

: 13 lip 2021, 14:22
autor: Kaszmir
Od soboty będzie naprawione przeoczenie ze "144" - i dostanie przystanek "Makowskiego" w kier. centrum, tak jak "130":
144
od 17.07.2021
Uruchomienie dodatkowego przystanku

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 17.07.2021 r. (sobota) linia 144 w kierunku Rżąki będzie dodatkowo obsługiwać przystanek "Makowskiego" zlokalizowany na ul. Makowskiego, przed skrętem w prawo w ul. Stachiewicza (jak dla linii 130 w kierunku Dworca Głównego Zachód).
http://kmkrakow.pl/

Re: Azory

: 16 sie 2021, 22:10
autor: Kaszmir
Na "130" w soboty - przegubowce albo przywrócenie częstotliwości f15.

Szykuje się wzmocnienie „130” w soboty
https://krabok.wordpress.com/2021/08/16 ... -w-soboty/
Niestety wskutek pandemii, częstotliwość „sto trzydziestki” w weekendy została przycięta z 15 do 20 minut, a do tego wciąż w te dni na trasę kierowane są krótkie autobusy. Wielu pasażerów skarży się na tłok w soboty, dlatego Zarząd Transportu Publicznego przyjrzał się sprawie i rozważa dwa rozwiązania – skierowanie właśnie pojazdów przegubowych albo ponowne zwiększenie częstotliwości – szczegóły odpowiedzi urzędników, którą otrzymał Czytelnik Paweł, na zdjęciu powyżej. Możemy spodziewać się zmian na dniach, może od września, tym bardziej że ostatnio dokonywano pomiarów napełnienia linii.

Re: Azory

: 16 sie 2021, 22:39
autor: Jaky
Dobre i to, chociaż tak naprawdę potrzeby wzmocnień są już trochę większe. Patrząc na to, że to jedyna linia z Azorów do dworca, ponadto w ogóle jedyna linia na 1,5km bardzo gęsto zabudowanym odcinku Wrocławskiej... według mnie powinno się rozważać zamiast opcji zaproponowanej przez miasto 12m co 15min albo 18m co 20min, to 12m co 10-12min albo 18m co 15min.

Re: Azory

: 17 sie 2021, 6:51
autor: kucyk
I zabiorą przeguby z innych linii. Pytanie z jakich? Obawiam się, że takim ruchem możemy pożegnać się z częstotliwością 7,5 minuty na "139" czy "503". O kursowaniu co 5 minut na tych liniach już nie wspomnę. :D :cry:

Re: Azory

: 17 sie 2021, 8:18
autor: MichalTyniec
kucyk pisze: 17 sie 2021, 6:51 I zabiorą przeguby z innych linii. Pytanie z jakich? Obawiam się, że takim ruchem możemy pożegnać się z częstotliwością 7,5 minuty na "139" czy "503". O kursowaniu co 5 minut na tych liniach już nie wspomnę. :D :cry:
Przecież to o weekend chodzi więc jaki problem? 😉 a w ogóle to tyle jest wolnych wozów teraz że nie ma obaw żeby zabrali komuś ale to nie na temat bo tu mowa o sobocie jest.

Re: Azory

: 17 sie 2021, 8:21
autor: Krakowianin
kucyk pisze: 17 sie 2021, 6:51 I zabiorą przeguby z innych linii. Pytanie z jakich? Obawiam się, że takim ruchem możemy pożegnać się z częstotliwością 7,5 minuty na "139" czy "503". O kursowaniu co 5 minut na tych liniach już nie wspomnę. :D :cry:
Kiedy 139 czy 503 miały kursowanie co 5 minut? Ja kibicuję, aby f-15 w sobotę przeszło i nawet w niedziele i święta. Miejmy nadzieje, że f-20 na wielu liniach w weekendy powróci.

Re: Azory

: 18 sie 2021, 10:39
autor: Kitek
Kaszmir pisze: 16 sie 2021, 22:10 Na "130" w soboty - przegubowce albo przywrócenie częstotliwości f15.
Lepszą opcją byłby powrót ~f=15. Jednak jest to częściej i może przekonać więcej osób do powrotu do "130" (lub pozyskać nowych pasażerów). Częstotliwość w weekendy na tej linii była w pewien sposób unikatowa i niech tak pozostanie ;)

Re: Azory

: 18 sie 2021, 12:00
autor: pjetrek
A ja bym się zastanowił jeszcze nad wzmocnieniem 130 w niedzielne wieczory... Wszak nowe bloki Wrocławskiej/Poznańskiej to w większości ludzie spoza Krakowa, którzy po weekendzie wracają ze swoich domów, zwykle z jakąś większą torbą...

Re: Azory

: 18 sie 2021, 16:02
autor: Scania_9640
Ja uważam że linia 130 powinna jeździć codziennie obsadzona przegubami z częstotliwością w dp
F7.5 w godzinach szczytu i co 10 poza godzinami szczytu, a weekendy z F15

Re: Azory

: 18 paź 2021, 22:15
autor: wanek
Oddajcie 140 na starą trasę. To co się teraz dzieje to jest kosmos. Opóźnienia na odcinku Kleparz - Radzikowskiego Osiedle po 25 minut.
Jazda przez Łobzów odbywa się praktycznie płynnie. Co za osioł wymyślił zmianę.

Re: Azory

: 18 paź 2021, 23:18
autor: Scania_9640
wanek pisze: 18 paź 2021, 22:15 Oddajcie 140 na starą trasę. To co się teraz dzieje to jest kosmos. Opóźnienia na odcinku Kleparz - Radzikowskiego Osiedle po 25 minut.
Jazda przez Łobzów odbywa się praktycznie płynnie. Co za osioł wymyślił zmianę.
140 zmieniła trasę, przez to, że 130 zmieniła trasę. Niestety tego się już nie zmieni

Re: Azory

: 18 paź 2021, 23:52
autor: yosujiro
Wszystko da się zmienić, a tu rozwiązanie jest bardzo proste i taka była propozycja od początku jak ludzie zaczęli walczyć o wyprostowanie 130. 140 wraca na Wybickiego, a 144 jedzie przez Łokietka zamiast na Stachiewicza. Tyle, że musiałoby się to wiązać z powrotem na Prądnik Biały. No ale skoro korki na dużej części trasy i wypadanie kursów na 194 ZTP nie ruszają, to tym bardziej nie rozumiem tłumaczenia ze 144, że ją chronią przed staniem w zatorach A już na pewno mieszkańcy PB są zachwyceni jazdą do miasta z przesiadką z korkowego 744, zamiast bezpośredniego korkowego 144... Swoją drogą zauważyłem, że po zmianie trasy 140 spadły zapełnienia tak lekko o 1/3... A to mówi samo za siebie.