Dosłownie jesteśmy takim "pośmiewiskiem" że aż inne zarządy transportowe nabijają sobie na nas PR. Super.....W innych miastach też są ferie, a nie ma takich cięć jak pod Wawelem.
- W komunikacji miejskiej i podmiejskiej organizowanej przez ZTM Poznań na czas ferii wprowadzono wyłącznie punktowe zmiany dotyczące linii obsługujących szkoły i placówki oświatowe. Polegają one głównie na braku obsługi przystanków zlokalizowanych przy szkołach i braku kursów szkolnych, co wynika z braku uczniów i uczennic w szkołach. Poza tym nie ma zmian w rozkładzie jazdy, tj. cała komunikacja funkcjonuje zgodnie z częstotliwością rozkładową sprzed ferii. Nic się w tym zakresie nie zmieniło - informuje Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Komunikacja miejska w 2024 roku
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 160
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Kobierzyn im my <3
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Trzeba koniecznie pomyśleć o przywróceniu połączeń z Balicami.
W najnowszym Q&A kandydat na prezydenta Andrzej Kulig w odpowiedzi na pytanie, stwierdził, że będzie trzeba pomyśleć o przywróceniu połączeń autobusowych z lotniskiem, po zakupie nowych pojazdów przez MPK i wejście w życie nowego kontraktu dla Mobilisa - linie typu 208/252, gdyż trudno z porozumieniem z PKP o większą częstotliwość oraz niższe ceny biletów do lotniska.
Nie należy na nie patrzeć stricte jako linie turystyczne.
Od ok. 14:28: https://www.facebook.com/watch/live/?re ... 7301638935
W najnowszym Q&A kandydat na prezydenta Andrzej Kulig w odpowiedzi na pytanie, stwierdził, że będzie trzeba pomyśleć o przywróceniu połączeń autobusowych z lotniskiem, po zakupie nowych pojazdów przez MPK i wejście w życie nowego kontraktu dla Mobilisa - linie typu 208/252, gdyż trudno z porozumieniem z PKP o większą częstotliwość oraz niższe ceny biletów do lotniska.
Nie należy na nie patrzeć stricte jako linie turystyczne.
Od ok. 14:28: https://www.facebook.com/watch/live/?re ... 7301638935
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
W przyszły weekend będzie prowadzona wymiana zwrotnicy na Dąbiu. Czy to będzie ta zwrotnica głębokorowkowa z BO?
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 160
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Chyba tak. Gdzieś czytałem, że właśnie od Dąbia mieli zacząć.
Kobierzyn im my <3
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Z tego chyba nic nie wyszło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 53579.html
Zresztą nawet gdyby projekt przeszedł to realizacja była planowana na III kwartał, więc obstawiam starą, sprawdzoną technologię.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowy- ... 53579.html
Zresztą nawet gdyby projekt przeszedł to realizacja była planowana na III kwartał, więc obstawiam starą, sprawdzoną technologię.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Czy wiadomo kiedy, oraz czy w ogóle, linia 511 odzyska kursy sobotnie?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Pewnie najpóźniej w październiku po przejęciu linii przez Mobilis.
A tak w temacie.
Nie wiecie co jest przyczyną ospałości ZTP w ostatnim czasie. Miały być zmiany na 513, 105, skierowanie 153 i 163 do MCO?
Ponadto do ZTP wpływa sporo wniosków od mieszkańców, interpelacji, działań grup typu Kraków dla Mieszkańców, czy Inicjatywa Górka Narodowa, plus działania radnych dzielnicy.
I praktycznie sytuacja w KM się betonuje.
Sam pisałem o przesunięcie kursów by dało się przesiąść, lub drobne zmiany dla poprawy punktualności.
A ZTP tylko odpisuje: ,,nie planuje się, rozważymy w przyszłości, nie jest to dobre rozwiązanie i ogólnie to dziękujemy za uwagi". Odnoszę wrażenie, że ZTP uważa, że wszystko wie lepiej.
A tak w temacie.
Nie wiecie co jest przyczyną ospałości ZTP w ostatnim czasie. Miały być zmiany na 513, 105, skierowanie 153 i 163 do MCO?
Ponadto do ZTP wpływa sporo wniosków od mieszkańców, interpelacji, działań grup typu Kraków dla Mieszkańców, czy Inicjatywa Górka Narodowa, plus działania radnych dzielnicy.
I praktycznie sytuacja w KM się betonuje.
Sam pisałem o przesunięcie kursów by dało się przesiąść, lub drobne zmiany dla poprawy punktualności.
A ZTP tylko odpisuje: ,,nie planuje się, rozważymy w przyszłości, nie jest to dobre rozwiązanie i ogólnie to dziękujemy za uwagi". Odnoszę wrażenie, że ZTP uważa, że wszystko wie lepiej.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/728-2024Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że od dnia 18.03.2024 r. (poniedziałek), zostaną wprowadzone poniższe zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:
linia 172 – korekta czasu odjazdów wszystkich kursów z wybranych przystanków, we wszystkie dni tygodnia;
linia 537 – korekta rozkładu jazdy w soboty i dni świąteczne;
linia 572 – korekta czasu odjazdów wszystkich kursów z wybranych przystanków, we wszystkie dni tygodnia.
Ciekawe czy chodzi o zmianę czasu przelotów na Opolskiej. Od kiedy są buspasy, to 172 i 572 wleką się niemiłosiernie na odcinku od Mehoffera do Opolskiej Estakady, a i tak wystają potem na przystankach. Tylko żeby teraz nie skrócili za bardzo
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Już lepsze to, niż opóźnienia po 20-40 minut i przestawione brygady.
- michal49944
- Miłośnik
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/738-2024Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w dniu 24 marca 2024 roku (niedziela), w związku z okresem przedświątecznym i spodziewanym większym zapotrzebowaniem na przewozy, zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:
linie 138, 168 i 172 – w godzinach około 9:00 – 19:00 będą kursować z częstotliwością zwiększoną do 20 min;
linia 174 – do jej obsługi będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności.
-
- Ekspert
- Posty: 1828
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
138 też powinien jeździć na przegubach wtedy
- michal49944
- Miłośnik
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/747-202420. Krakowski Półmaraton Marzanny
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w dniu 24.03.2024 r. (niedziela) na terenie Krakowa odbędzie się impreza sportowa 20. Krakowski Półmaraton Marzanny oraz 9. Bieg z Dystansem “dla małych serc” – 10 km.
TRASA „20. KRAKOWSKIEGO PÓŁMARATONU MARZANNY”: START PÓŁMARATONU o godzinie 11:00 – Deptak al. 3 Maja – Deptak wzdłuż al. Focha – jezdnia ul. Focha – ul. Kasztelańska – Senatorska – Komorowskiego – Dojazdowa – Bulwar Rodła – Bulwar Czerwieński (dół) – pochylnia przy Skałce (do góry) – Bulwar Inflancki (górą) – Rybaki – skrzyżowanie z ul. Krakowską – Podgórska do pochylni przed kładka o. Bernatka – w prawo pochylnia na dół – na dole w lewo w kierunku Mostu Kotlarskiego – Bulwar Kurlandzki – za Mostem Kotlarskim dolnym bulwarem do zawrotki – powrót górnym bulwarem do przejścia dla pieszych za Mostem Kotlarskim – przejście dla pieszych – Podgórska – Łącznica do Mostu Kotlarskiego – Most Kotlarski (połowa jezdni pod prąd) – Łącznica do Zabłocia – Zabłocie do parkingu przy starym Moście Lajkonik – parking – Bulwar Podolski – do pochylni przed Rollego – Pochylnia do góry – Rollego – skrzyżowanie z ul. Legionów Piłsudskiego – Przy Moście – Staromostowa – Brodzińskiego – Kładka o. Bernatka – Podgórska – skrzyżowanie z ul. Krakowską – Rybaki – Bulwar Inflancki (górą) – pochylnia w dół do Bulwaru Kurlandzkiego – Bulwar Czerwieński – druga pochylnia za Mostem Grunwaldzkim do góry – alejka przy pomniku „Dżoka” – Bernardyńska – Idziego – Podzamcze – Info Powiśle (CORT) – Bulwar Czerwieński do głównej pochylni w dół – na dole w prawo Bulwar Czerwieński – Bulwar Rodła – Flisacka – Kościuszki – Senatorska – Kasztelańska – w lewo w al. Focha – połowa jezdni al. Focha do Rudawy – zawrotka na deptak przy al. Focha – Deptak al. Focha – deptak al. 3 Maja – META okolice ul. Reymana.
TRASA „9. KRAKOWSKIEGO BIEGU Z DYSTANSEM”: START BIEGU o godz. 9:30 – Bulwar Czerwieński w okolicach Mostu Grunwaldzkiego – Bulwar Rodła – Flisacka – Kościuszki – Senatorska – Kasztelańska – w lewo w al. Focha – połowa jezdni al. Focha do Rudawy – zawrotka na deptak przy al. Focha – Deptak al. Focha – deptak al. 3 Maja – META okolice Kamienia Papieskiego.
W związku z imprezą w godzinach ok. 9:00 – 14:00 zostanie wyłączony ruch pojazdów na al. Focha oraz wyłączona z obsługi będzie pętla autobusowa Salwator. Ponadto, w godzinach ok. 11:30 – 13:30 wstrzymany zostanie ruch tramwajów ciągu ulicy Krakowskiej.
W tym czasie zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:
linie 8 i 10 – będą kursować po trasie czasowo zmienionej (w obu kierunkach): Bronowice Małe/Pleszów – … – Stradomska – Dietla – Starowiślna – Most Powstańców Śląskich – Na Zjeździe – Limanowskiego – Kalwaryjska – …. – Borek Fałęcki/Kurdwanów P+R;
linie 13 i 72 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych (w obu kierunkach): Bronowice/Cmentarz Rakowicki – Stradomska – Dietla – Starowiślna – Most Powstańców Śląskich – Na Zjeździe – Limanowskiego – … – Nowy Bieżanów P+R/Mały Płaszów P+R.
linia 134 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: ZOO – … – Królowej Jadwigi – Piastowska – Nawojki – Czarnowiejska – Al. Mickiewicza – Al. Krasińskiego – Dunin-Wąsowicza – Senatorska – Plac Na Stawach (przystanek końcowo/początkowy) – Komorowskiego – Kościuszki – Borelowskiego-Lelewela – Dunin-Wąsowicza – Kałuży – Al. Focha – Al. Mickiewicza – Czarnowiejska – Nawojki – Piastowska – Królowej Jadwigi- … – ZOO;
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać wszystkie istniejące przystanki;
linia 152 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Czyżyny Dworzec – … – Piłsudskiego – Al. Mickiewicza – Czarnowiejska – Nawojki – Piastowska – Królowej Jadwigi – … – Cmentarz Olszanica;
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać wszystkie istniejące przystanki;
linia 192 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Dworzec Główny Wschód – … – Al. Mickiewicza – Czarnowiejska – Nawojki – Piastowska – Królowej Jadwigi – … – Chełm/Olszanica Bory;
na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać wszystkie istniejące przystanki;
linia 300 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Os. Podwawelskie –…– Konopnickiej – most Dębnicki – al. Krasińskiego – al. Mickiewicza – Czarnowiejska – Nawojki – Piastowska – Królowej Jadwigi –…– Kraków Airport;
w tym czasie nieczynny będzie przystanek Cracovia Błonia 02 (dla kursów w kierunku Kraków Airport);
w zamian linia będzie obsługiwać przystanek Muzeum Narodowe 05;
na trasie objazdowej autobusy linii 300 nie będą się zatrzymywać na istniejących przystankach;
linia 502 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Aleja Przyjaźni – … – Piłsudskiego – Al. Krasińskiego – Dunin-Wąsowicza – Senatorska – Plac Na Stawach (przystanek końcowo/początkowy)- Komorowskiego – Kościuszki – Borelowskiego-Lelewela – Dunin-Wąsowicza – Kałuży– Al. Focha – Piłsudskiego – … – Aleja Przyjaźni;
Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na wymienione wyżej linie zachowują ważność na trasach stałych i zmienionych.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Mamy informacje o kursowaniu linii nocnych podczas zmiany czasu z zimowego na letni:
P.S.
Oczywiście według miasta wchodzimy teraz na czas zimowy z letniego
Rudawa Rynek i Zelków Pętla, ma inną odmianę końcówki niż Owczary Pętla
https://www.krakow.pl/aktualnosci/28127 ... klOAB8CMl0W związku ze zmianą czasu z letniego na zimowy, w nocy z soboty na niedzielę, z 30 na 31 marca komunikacja nocna funkcjonować będzie według zmienionych zasad.
linia 601 – kurs o godzinie 0.26 z pętli „Mydlniki Wapiennik P+R” zostanie wydłużony do „Zajezdni Bieńczyce”
linia 609 – kurs o godzinie 2.31 z pętli „Dworzec Główny Wschód” zostanie wykonany o godzinie 3.31, natomiast kurs o godzinie 3.04 z „Bielan” zostanie wykonany o godzinie 4.04
linia 610 – kurs o godzinie 0.40 z pętli „Prądnik Czerwony” zostanie wydłużony do „Sidziny”, natomiast kurs o godzinie 1.40 z „Prądnika Czerwonego” zostanie skrócony do „Borku Fałęckiego”
linia 612 – kurs o godzinie 2.14 z pętli „Tyniec Kamieniołom” zostanie wykonany o godzinie 3.14
linia 637 – kurs o godzinie 2.00 z pętli „Os. Gotyk” zostanie wykonany o godzinie 3.00
linia 903 – kurs o godzinie 2.03 z pętli „Skawina” zostanie wykonany o godzinie 3.03
linia 918 – kurs o godzinie 2.28 z pętli „Bronowice Małe” zostanie wykonany o godzinie 3.28, natomiast kurs o godzinie 3.14 z „Rudawy Rynku” zostanie wykonany o godzinie 4.14
linia 937 – kurs o godzinie 2.16 z przystanku „Owczary Pętla” zostanie wykonany o godzinie 3.16
linia 948 – kurs o godzinie 2.28 z pętli „Bronowice Małe” zostanie wykonany o godzinie 3.28, natomiast kurs o godzinie 3.13 z „Zelkowa Pętli” zostanie wykonany o godzinie 4.13
w pozostałych przypadkach – nie zostaną wykonane wszystkie kursy realizowane między godziną 2.00 a 2.59.
P.S.
Oczywiście według miasta wchodzimy teraz na czas zimowy z letniego
Rudawa Rynek i Zelków Pętla, ma inną odmianę końcówki niż Owczary Pętla
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Porażką są te komunikaty krakowskich urzędasów. Tyle lat się bębni, że ciągle są pomyłki. Jak widać można walić głową o ścianę.GoMeZz391 pisze: ↑25 mar 2024, 20:05 Mamy informacje o kursowaniu linii nocnych podczas zmiany czasu z zimowego na letni:
https://www.krakow.pl/aktualnosci/28127 ... klOAB8CMl0
P.S.
Oczywiście według miasta wchodzimy teraz na czas zimowy z letniego
Rudawa Rynek i Zelków Pętla, ma inną odmianę końcówki niż Owczary Pętla
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Z tego co czytam, przez nazwą "Owczary Pętla" jest jeszcze słowo "przystanek", dlatego cała nazwa jest w mianowniku. W przypadku Rudawy i Zelkowa jest po prostu "z" bez niczego więcej, więc nazwa jest w dopełniaczu. W pozostałej części komunikatu mamy "z Bielan" zamiast "z pętli Bielany", mamy osobno "z pętli Prądnik Czerwony" oraz "z Prądnika Czerwonego", "do Sidziny" zamiast "do pętli Sidzina" i tak dalej.
Czemu akurat z całej listy przystanków początkowych tylko przystanek "Owczary Pętla" nie został odmieniony, nie wiem. Ale jako całokształt jest zachowana jakaś tam konsekwencja.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości