Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5846
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 14 gru 2023, 13:39

Walczyliśmy z Forumowiczami i Mieszkańcami o wydłużenie "125" i "193", i wreszcie się udało :)

Ze "105" może być problem bo to wpychanie linii w korki na Piasta Kołodzieja. Niby są głównie w stronę Piastów (więc do pętli), jednak mogą odbić się na odjazdach również w stronę centrum. Prądnik Czerwony nie będzie zadowolony z większego tłoku, acz tam jednak trochę kursów przybyło bo "105+199" ma ich więcej niż samo dawne "105".

Trasa "148" ok. Acz Sołtysowska i Łęg się bardzo rozbudowały, samo ZTP dwa lata temu stwierdziło mi że trzeba by pomyśleć czy nie powinni dostać linii do centrum. Acz może takie "148" wystarczy.

Co do "125", podejrzewam że w zamian wróci "183" Złocień - Rżąka.

O wydłużenie "155" w stronę Bonarki i Kamieńskiego mówiło się od dwóch lat. Acz zaszaleli, ciągnąć ją aż do Podgórza SKA. Może to jakaś próba rekompensaty za zabranie "184", acz raczej to nie ta sama liga. Dla Swoszowic jednak zmiana bardzo na plus.

Natomiast bardzo dziwne jest dla mnie "438". Niby wzmacnia "138", jednak trasa w sporej mierze będzie biec wzdłuż "172/572". Mam nadzieję, że uporządkują częstotliwość bo inaczej "438" dostanie pewnie f20 i będzie jeździć stadnie ze "172".

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1053
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 14 gru 2023, 13:42

A ktoś wie czy podano jakiekolwiek terminy kiedy zmiany mogą zacząć być wprowadzane, czy to tylko na zasadzie "paczajcie na naszą dobroć, zmiany wprowadzimy w nowym roku, ale czy to będzie styczeń czy październik to się zobaczy."

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1824
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Scania_9640 » 14 gru 2023, 13:45

Kaszmir pisze: 14 gru 2023, 13:39 Walczyliśmy z Forumowiczami i Mieszkańcami o wydłużenie "125" i "193", i wreszcie się udało :)

Ze "105" może być problem bo to wpychanie linii w korki na Piasta Kołodzieja. Niby są głównie w stronę Piastów (więc do pętli), jednak mogą odbić się na odjazdach również w stronę centrum. Prądnik Czerwony nie będzie zadowolony z większego tłoku, acz tam jednak trochę kursów przybyło bo "105+199" ma ich więcej niż samo dawne "105".

Trasa "148" ok. Acz Sołtysowska i Łęg się bardzo rozbudowały, samo ZTP dwa lata temu stwierdziło mi że trzeba by pomyśleć czy nie powinni dostać linii do centrum. Acz może takie "148" wystarczy.

Co do "125", podejrzewam że w zamian wróci "183" Złocień - Rżąka.

O wydłużenie "155" w stronę Bonarki i Kamieńskiego mówiło się od dwóch lat. Acz zaszaleli, ciągnąć ją aż do Podgórza SKA. Może to jakaś próba rekompensaty za zabranie "184", acz raczej to nie ta sama liga. Dla Swoszowic jednak zmiana bardzo na plus.

Natomiast bardzo dziwne jest dla mnie "438". Niby wzmacnia "138", jednak trasa w sporej mierze będzie biec wzdłuż "172/572". Mam nadzieję, że uporządkują częstotliwość bo inaczej "438" dostanie pewnie f20 i będzie jeździć stadnie ze "172".

Na mapce jest 438 F15/30. Czyli tak jak z 138 obecnie.
Mnie bardziej zastanawia gdzie oni chcą upchać 125 na Dworcu Głównym Wschód, co prawda jest tam jeden wolny peron ale on głównie służył do objeżdżania pętli i elektrycznych brygad 537.

Adrian14
Ekspert
Posty: 825
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Adrian14 » 14 gru 2023, 13:58

yosujiro pisze: 14 gru 2023, 13:15 Tu jest mapa z naniesionymi przez ZTP nowościami:

https://eu.remix.com/project/a6ed0c24?f ... 157,11.847

148 będzie mieć co najmniej ciekawą trasę, 105 ma szansę odebrać masę pasażerów jadących do centrum okrężnemu 52, pasażerowie Prądnika na pewno się ucieszą z zawalonego autobusu.
Na Os. Piastów krawężniki na zawrotce zostały poprawione żeby można zawrócić w stronę US.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5846
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 14 gru 2023, 13:59

Scania_9640 pisze: 14 gru 2023, 13:45Na mapce jest 438 F15/30.
Na mapce wszystkie linie mają wpisane to samo: f15/30. Nawet "155" które jeździ dwukrotnie rzadziej i jest skoordynowane ze "135". Nawet "198", które ma być obsługiwane przez dwa pojazdy i tam ZTP mówiło, że będzie jeden-dwa kursy na godzinę. Zatem trudno mi uwierzyć że są to faktyczne częstotliwości i godziny funkcjonowania - raczej babol.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1824
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Scania_9640 » 14 gru 2023, 14:09

Kaszmir pisze: 14 gru 2023, 13:59 Na mapce wszystkie linie mają wpisane to samo: f15/30. Nawet "155" które jeździ dwukrotnie rzadziej i jest skoordynowane ze "135". Nawet "198", które ma być obsługiwane przez dwa pojazdy i tam ZTP mówiło, że będzie jeden-dwa kursy na godzinę. Zatem trudno mi uwierzyć że są to faktyczne częstotliwości i godziny funkcjonowania - raczej babol.
Aaa no chyba że tak

kucyk
Ekspert
Posty: 1867
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 14 gru 2023, 14:11

yosujiro pisze: 14 gru 2023, 13:42 A ktoś wie czy podano jakiekolwiek terminy kiedy zmiany mogą zacząć być wprowadzane, czy to tylko na zasadzie "paczajcie na naszą dobroć, zmiany wprowadzimy w nowym roku, ale czy to będzie styczeń czy październik to się zobaczy."
Bardzo podobne, że będzie to koniec przyszłego roku. Zależy kiedy wystartuje Mobilis z nowymi autobusami. Tak wnioskuję czytając to:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ztp-z ... 54292.html

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 288
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: LLoan » 14 gru 2023, 14:16

Kaszmir pisze: 14 gru 2023, 13:39 Trasa "148" ok. Acz Sołtysowska i Łęg się bardzo rozbudowały, samo ZTP dwa lata temu stwierdziło mi że trzeba by pomyśleć czy nie powinni dostać linii do centrum. Acz może takie "148" wystarczy.
Trasa jak i sama linia jest raczej stricte dla mieszkańców nowych osiedli wzdłuż Galicyjskiej i Ciesielskiego - wszak przez Sołtysowską nie będzie przejeżdżać, mieszkańcy z tej części Łęgu by z niej skorzystać będą musieli dochodzić/dojeżdżać do Na Załęczu. Co do samej końcówki "Na Załęczu", jestem ciekawy, jak to zostanie rozwiązane, po pierwsze, że sama linia jadąc w drugim kierunku będzie raczej zaczynać od "Archiwum UMK" (faktyczny przystanek NZ jest na skrzyżowaniu Sołtysowska-Na Załęczu-Podbipięty-NMP), po drugie natomiast - co się stanie gdy Mobilis wybierze inne miejsce na zajezdnię: wtedy problem jest z trzema liniami - 148, 413 i 603. Aczkolwiek co do samej nowej linii to uważam, że trasa jest w porządku, dowiezie do M1, Ronda 308 Dywizjonu (przesiadka na tramwaje i 174 oraz x78), Parku Lotników, TAK, Wieczystej (znowu wiele opcji przesiadek) i nowego Cogiteonu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5846
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 14 gru 2023, 14:39

LLoan pisze: 14 gru 2023, 14:16Trasa jak i sama linia jest raczej stricte dla mieszkańców nowych osiedli wzdłuż Galicyjskiej i Ciesielskiego - wszak przez Sołtysowską nie będzie przejeżdżać, mieszkańcy z tej części Łęgu by z niej skorzystać będą musieli dochodzić/dojeżdżać do Na Załęczu.
Myślę, że część mieszkańców Sołtysowskiej też będzie w zasięgu - tych którzy mogą podejść na Ciesielskiego np. przez Sikorki :)
LLoan pisze: 14 gru 2023, 14:16Co do samej końcówki "Na Załęczu", jestem ciekawy, jak to zostanie rozwiązane, po pierwsze, że sama linia jadąc w drugim kierunku będzie raczej zaczynać od "Archiwum UMK" (faktyczny przystanek NZ jest na skrzyżowaniu Sołtysowska-Na Załęczu-Podbipięty-NMP)
Może będzie kończyć i zawracać przez ten łącznik koło budynku, na wschód od głównej drogi "Na Załęczu"? Tak jak dawniej kończyły tam autobusy?

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 14 gru 2023, 14:52

Ciekawe ile z tych zapowiedzi rzeczywiście wejdzie w życie. Na razie mamy podkład pod kampanię i kreski na mapie, a w realu brak finansów, brak kierowców i brak taboru:-( Wstrzymuję się zatem z ekscytacją...
Bo wyjdzie jak w prl-owskim dowcipie: nie nowe tylko stare i nie dodać tylko odjąć. Bo tak prawdę mówiąc gdzieś muszą pociąć by gdzieś uruchomić.
Zresztą nie do końca prawda, że to nowości. "125" było ordynarnym cięciem pod oszczędności, wiec to jak coś tylko oddanie tego co przez lata działało.
Inna sprawa jak to ma być pogodzone z istniejącymi liniami. Taki przykład: po wydłużeniu aż się prosi by "155" i "174" były zgrane do mocnego połączenia z Podgórzem SKA. Tylko mają f=30/30/40 oraz f=15/20/30. Na obecną chwilę można tylko w szczycie zrobić połowiczne zgranie. Idę o zakład, że tak pozostanie albo ewentualnie zetną "155" do f= 30/40/60 :-P Choć są też pozytywy jak "126", ale i o to od dawna się mieszkańcy dopominają!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5846
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 14 gru 2023, 14:56

Bardzo trafny punkt o koordynacji "155" ze "174". Obecnie "155" jest skoordynowane ze "135", a to z "254" i "214" więc częstotliwość nie jest taka łatwa do ruszenia. Może czas, by główne autobusy dostały pełne f15 cały dzień, wzorem tramwajów? ;) Wtedy "174" dostałoby całodzienne f15 i można by zapewnić przynajmniej koordynację "155" z co drugim kursem "174" od rana do wieczora.

A w weekendy "174" powinno dawno odzyskać f20. Tak, wymaga to przemyślenia co ze "178/578" jednak wszystko jest do zrobienia. Propozycje warte rozważenia padały tu od Forumowiczów.

WDZ
Specjalista
Posty: 301
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: WDZ » 14 gru 2023, 15:18

Jak rozumiem z tą koordynacją "155" i "174" chodziłoby o odcinek od Malborskiej do podgórza SKA? Bo już w kierunku przeciwnym koordynacja byłaby czysto papierowa ze względu na opóźnienia jakie łapie "174" na Nowohuckiej.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1053
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 14 gru 2023, 15:18

A co do 148, to dziwi mnie, że nie przejedzie przez Galicyjską. Mamy tam budujące się centrum handlowe i Kaufland, atut, Expo i sporo bloków, są zrobione przystanki...

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 288
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: LLoan » 14 gru 2023, 15:36

Kaszmir pisze: 14 gru 2023, 14:39 Myślę, że część mieszkańców Sołtysowskiej też będzie w zasięgu - tych którzy mogą podejść na Ciesielskiego np. przez Sikorki :)


Może będzie kończyć i zawracać przez ten łącznik koło budynku, na wschód od głównej drogi "Na Załęczu"? Tak jak dawniej kończyły tam autobusy?
Ad1. Tak, to jest oczywiście racja :). Myślę, że po planowanej w przyszłości przebudowie ulicy Sikorki do łącznika z Ciesielskiego (który ma notabene być otwarty już teraz, ale sama Sikorki nie nadaje się obecnie do niczego więcej) może mieć to większy potencjał (np. zamiast dalej Ciesielskiego do Na Załęczu pojechać przez "nową" Sikorki i końcówką Sołtysowskiej do NZ - choć to jest dyskusja czysto teoretyczna i odległa w dacie).

Ad2. To może być teren prywatny (ale jest duża szansa, że się mylę), a na pewno będzie wymagało zrobienia "porządku" (parkujące samochody i brak utwardzenia na części).

To i tak sukces, że powstała taka linia :D
yosujiro pisze: 14 gru 2023, 15:18 A co do 148, to dziwi mnie, że nie przejedzie przez Galicyjską. Mamy tam budujące się centrum handlowe i Kaufland, atut, Expo i sporo bloków, są zrobione przystanki...
To prawda, rozwój okolicy Galicyjskiej ogromny, KM brak - a potencjał spory. Pisałem do ZTP maile m.in. z propozycją przetrasowania 174 przez Ciepłowniczą, ATUT, Galicyjską i dalej Centralną do Alei Pokoju. Bez wzrostu brygad. Niestety odpowiedzi były odmowne, tłumaczono to brakiem obsługi M1 (to argument niezaprzeczalny) oraz Ronda 308 Dywizjonu (wtedy wszystkie przesiadki i to wygodne zostają, choćby na tramwaje na Centralnej) a także korkami (tyle, że obecnie linia sporo stoi na Nowohuckiej, a tak być może częściowo by je ominęła. To jest dla mnie wręcz idealny kandydat, nie ma wtedy potrzeby tworzenia nowej linii. Ale decydentem nie jestem ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5846
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 14 gru 2023, 15:54

Ze "174" mam mieszane uczucia. Z jednej strony to idealny kandydat, właściwie po trasie. A zapewniłby połączenie Galicyjskiej i centrum handlowego w obie strony - i z Podgórzem, i z Hutą. Z drugiej - właśnie to omijanie M1, gdzie masa ludzi łapie którykolwiek autobus w stronę Podgórza. Podobnie z rondem Dywizjonu 308 gdzie jednak, nawet mimo oddalenia przystanków, część osób może podobnie polować na "174/178/578".

Dwaj inni kandydaci, nad którymi się zastanawiam - tylko głośno myśląc ;)

1) Wydłużenie "113"? Najprostsze bo nie wymaga modyfikacji istniejących odcinków trasy, a i linia mogłaby dojeżdżać potem do Nowohuckiej. Acz wg mnie mało efektywne, chyba niewiele osób by z tego korzystało.

2) A może... "178"? Zamiast Nowohucką, skierować równolegle przez Galicyjską? To wprawdzie wydłużanie tranzytu, jednak jest jeszcze "578". Hm.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość