Komunikacja miejska w 2024 roku
Komunikacja miejska w 2024 roku
Powoli kończy się rok 2023. Czas na prognozy co nas czeka w 2024?
W komunikacji tramwajowej będą kolejne zamknięcia. W wakacje mają zamknąć do przebudowy pętlę Mistrzejowice. W związku przebudową S7 zamkną też Solidarności ale to dopiero po otwarciu ciągu Kocmyrzowska - Łowińskiego. W drugiej połowie roku tramwaje powinny wrócić na Salwator i do Wzgórz K. lub przynajmniej do Darwina. Może w 2024 ogłoszą nowy przetarg na nowe tramwaje. Liczę, że sprowadzą też coś używanego dla szybszego pozbycia się taboru wysokopodłogowego.
W komunikacji autobusowej w MPK raczej zastój ale Mobilis zaprezentuje nowy tabor. Będą nowe linie obsługujące białe plamy. Ogólnie rok będzie mniej obfity komunikacyjnie, niż ten mijający.
W komunikacji tramwajowej będą kolejne zamknięcia. W wakacje mają zamknąć do przebudowy pętlę Mistrzejowice. W związku przebudową S7 zamkną też Solidarności ale to dopiero po otwarciu ciągu Kocmyrzowska - Łowińskiego. W drugiej połowie roku tramwaje powinny wrócić na Salwator i do Wzgórz K. lub przynajmniej do Darwina. Może w 2024 ogłoszą nowy przetarg na nowe tramwaje. Liczę, że sprowadzą też coś używanego dla szybszego pozbycia się taboru wysokopodłogowego.
W komunikacji autobusowej w MPK raczej zastój ale Mobilis zaprezentuje nowy tabor. Będą nowe linie obsługujące białe plamy. Ogólnie rok będzie mniej obfity komunikacyjnie, niż ten mijający.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1507
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Zmiany polityczne, które są tuż przed nami dają nadzieję na kolejne unijne dofinansowania.
Zastanawia mnie czy to są tylko dyskusje wśród miłośników czy naprawdę MPK rozważa taki scenariusz. Jeśli uda się znaleźć finansowanie i ogłosić przetarg na nówki czy jest sens pchać się w kilkudziesięcioletnie tramwaje?impuls pisze: 23 lis 2023, 23:37 Liczę, że sprowadzą też coś używanego dla szybszego pozbycia się taboru wysokopodłogowego.
I będzie to bardzo pojazdów (chyba 151), podobnie jak w szalonym 2018 rok. Dodatkowo będą to autobusy innych marek niż dominująca w Krakowie, na pewno nie będzie nudy.impuls pisze: 23 lis 2023, 23:37 W komunikacji autobusowej w MPK raczej zastój ale Mobilis zaprezentuje nowy tabor.
Nie karmić troli
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
W związku z kandydowaniem Kuliga na PM pierwszy kwartał to idealny moment na podnoszenie w przestrzeni miejskiej potrzeb komunikacyjnych do wykonania "tu i teraz". Mam tu na myśli m.in. poruszone w innym wątku powroty do weekendowych kursów "127" czy "176" a nawet "16". Nie wspomnę o liniach typu Zesławice - Mistrzejowicka - Okulickiego itd.
Skoro Kulig lubi stanowczość i konkret, ba - dialog z mieszkańcami - to niech się wykaże. Idealny moment na to.
Skoro Kulig lubi stanowczość i konkret, ba - dialog z mieszkańcami - to niech się wykaże. Idealny moment na to.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Wiadomo już jakie to będą pojazdy 12m?pasazer_mobilisu pisze: 26 lis 2023, 10:20I będzie to bardzo pojazdów (chyba 151), podobnie jak w szalonym 2018 rok. Dodatkowo będą to autobusy innych marek niż dominująca w Krakowie, na pewno nie będzie nudy.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Też tak uważam. Podobnie w kwestii linii z Mydlnik w stronę Woli. Niech "załatwi" np. zakup mikrobusów przez MPK - 1 sztuka lub dwie i tak się potem przydadzą w innym miejscu, gdy linię przejmie Mobilis.judash pisze: 26 lis 2023, 10:32 W związku z kandydowaniem Kuliga na PM pierwszy kwartał to idealny moment na podnoszenie w przestrzeni miejskiej potrzeb komunikacyjnych do wykonania "tu i teraz". Mam tu na myśli m.in. poruszone w innym wątku powroty do weekendowych kursów "127" czy "176" a nawet "16". Nie wspomnę o liniach typu Zesławice - Mistrzejowicka - Okulickiego itd.
Skoro Kulig lubi stanowczość i konkret, ba - dialog z mieszkańcami - to niech się wykaże. Idealny moment na to.
- Zorza Polarna
- Specjalista
- Posty: 275
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Poza tym jeszcze w kwestii komunikacyjnej. Mam informacje, że dzielnica 8-ma pozytywnie zaopiniowała rondo w Kobierzynie (Babińskiego-Kobierzyńska-Zawiła) więc rozpoczęcie jego budowy jest już na półmetku. Więc jak w 2024r. znajdą się fundusze to budowa powinna zostać rozpoczęta. Tylko zastanawia mnie jedno. Jak zorganizują w tym czasie KM na tym skrzyżowaniu, czy skrzyżowanie będzie przejezdne tylko dla KM, czy zrobią jakieś objazdy? Strasznie mnie to zastanawia bo tymczasowych zmian ile trzeba byłoby wykonać jest ogrom:
106,204,293 z Kobierzyna
136,194,494 z Pod Fortem
Gdzie i jakby to miało wszystko jechać? Myślałem, ale nic sensownego nie wymyśliłem jak można byłoby to rozwiązać.
106,204,293 z Kobierzyna
136,194,494 z Pod Fortem
Gdzie i jakby to miało wszystko jechać? Myślałem, ale nic sensownego nie wymyśliłem jak można byłoby to rozwiązać.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki"
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Jutro o godz. 11 ma być konferencja dot. planowanych nowych linii. Info od znajomej dziennikarki. Pewnie chodzi o Mistrzejowicką, Kozienicką-Podgórki Tynieckie, może coś jeszcze?
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Po ostatnich "podziałach" linii aż strach się bać.
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
Przed wyborami raczej nie będą ruszać pozostałych linii - to dopiero po kwietniu Spodziewam się raczej kolejnych linii jak "180" - osobnych, nieingerujących za bardzo w istniejący układ. No, może wyjątek będzie w Skotnikach bo tam nowy twór ("116" do Podgórek Tynieckich?) ma zastąpić na Kozienickiej linię "196".
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
A linia z Bronowic/Mydlnik przez Zakliki na Wolę?
Re: Komunikacja miejska w 2023 roku
https://www.krakow.pl/start/2567,artyku ... zenia.htmlKaszmir pisze:Jutro o godz. 11 ma być konferencja dot. planowanych nowych linii. Info od znajomej dziennikarki. Pewnie chodzi o Mistrzejowicką, Kozienicką-Podgórki Tynieckie, może coś jeszcze?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... SiY5KSQFdl
Jutro urzędnicy mają przedstawić propozycje nowych linii autobusowych do rejonów dotychczas pozbawionych komunikacji miejskiej. Oto prawdopodobni kandydaci, zwłaszcza że o tych trasach mówi się od lat.
1. Bliski realizacji jest autobus przez Mistrzejowicką. Rozważano różne warianty, wydaje się że największą szansę na realizację ma trasa Mistrzejowice – Rondo Piastowskie – Kruszwicka – Kupały – Okulickiego – Mistrzejowice – Zesławice, możliwe że z wydłużeniem do przystanku Zakole. W dalszej przyszłości niewykluczone jest skierowanie do planowanego terminala na Wzgórzach Krzesławickich. Linia ma ruszyć w I kwartale 2024.
2 Spore szanse na szybkie uruchomienie ma również połączenie przez Kozienicką do Podgórek Tynieckich. Tu trasa prawdopodobnie będzie następująca: Podgórki Tynieckie – Kozienicka – Skotnicka – Skotniki Szkoła – Mochnaniec – Bunscha – Czerwone Maki, a zatem wydłużona forma dawnej linii 116.
3. Mówi się też o połączeniu lokalnym dla Wizjonerów i Tetmajera, które miałoby połączyć ten rejon z tramwajami na Balickiej.
4. W dalszej perspektywie, w drugiej połowie 2024 planowany jest autobus do Żabińca na krótkiej trasie Nowy Kleparz – Prądnicka – Pielęgniarek – Prądnicka – Lekarska – Ks. Siemaszki – Jaracza – Żabiniec (powrót: Żabiniec – Zdrowa – Prądnicka – Bratysławska – Doktora Twardego).
5. Podobnie jest z linią łączącą Mydlniki z Wolą Justowską i Przegorzałami. Jej trasa miałaby biec następująco: Mydlniki Wapiennik – Zakliki z Mydlnik – Podłużna – Al. Kasztanowa – Królowej Jadwigi – 28 Lipca 1943 – Starowolska – Jodłowa – Księcia Józefa – Salwator, a uruchomienie również planowane jest najwcześniej na drugą połowę 2024.
Oczywiście to może nie być pełna lista, być może czekają nas zaskoczenia, natomiast powyższe to linie o których mówiło się od kilku lat.
Inna sprawa to skąd Miasto znajdzie kierowców do obsadzenia tych tras, zwłaszcza że od ponad roku odmawia Mieszkańcom nieraz dołożenia nawet pojedynczych kursów, zasłaniając się brakami kadrowymi. O ile linie do Żabińca czy Mydlnik mają być obsłużone przez prywatnego przewoźnika, Mobilis, tak przynajmniej część tras trafi do MPK. Tymczasem sytuacja kadrowa dalej jest napięta.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Obawiam się, że to będzie konferencja pod kampanię Kuliga, pochwalą się 180tką, a potem powiedzą, że kiedyś tam coś uruchomią. Przecież już kiedyś trąbili, że będzie linia z Woli do Mydlnik... mieszkańcy się ucieszyli, ale nie doczytali, że dopiero od jesieni 2024. Może jeszcze niech powiedzą o tych podwyżkach cen biletów, które uchwalili hurtem ostatnio i wejdą od sierpnia 2024.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Szkoda, że nie Skarżyńskiego zamiast Mistrzejowic - trasa niewiele dłuższa, a możliwości przesiadki na Wiślickiej dużo większe.1. Bliski realizacji jest autobus przez Mistrzejowicką. Rozważano różne warianty, wydaje się że największą szansę na realizację ma trasa Mistrzejowice – Rondo Piastowskie – Kruszwicka – Kupały – Okulickiego – Mistrzejowice – Zesławice, możliwe że z wydłużeniem do przystanku Zakole. W dalszej przyszłości niewykluczone jest skierowanie do planowanego terminala na Wzgórzach Krzesławickich. Linia ma ruszyć w I kwartale 2024.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
A przy Skarżyńskiego jest punkt socjalny?scyzor663 pisze: 14 gru 2023, 6:09Szkoda, że nie Skarżyńskiego zamiast Mistrzejowic - trasa niewiele dłuższa, a możliwości przesiadki na Wiślickiej dużo większe.
Ja proponowałem ZTP trasę Zesławice - Mistrzejowicka - Okulickiego - Wiślicka - Mistrzejowice by właśnie był dojazd do tego węzła. Acz w kontekście budowanego tramwaju przez Meissnera, może przyszłościowo lepsza jest trasa przez Kruszwicką bo zapewni szybką przesiadkę na tramwaj. Docelowo może nawet linia powinna kończyć na os. Piastów by trasa była tym krótsza - w zamian może dałoby się odrobinę zwiększyć częstotliwość?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości