Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Wojciech » 03 lut 2024, 20:33

Kowalik pisze: 03 lut 2024, 20:26 Lepiej nie przedstawiać dowodów rzeczowych, na tak gigantyczne opóźnienia na linii 179, bo zaraz ktoś wpadnie na rozwiązanie jak przy linii 139, w celu eliminacji opóźnień.
:lol:
To co, skracanko "179" do odcinka Os. Kurdwanów - Os. Podwawelskie? :lol:

tomaszep42
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomaszep42 » 03 lut 2024, 21:08

Wojciech pisze: 03 lut 2024, 20:33 To co, skracanko "179" do odcinka Os. Kurdwanów - Os. Podwawelskie? :lol:
Nie podpowiadaj :lol: bo jeszcze to kupią :P

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 04 lut 2024, 10:14

No i koniecznie bez obsługi Ronda Grunwaldzkiego :-D Z Podwawelskiego prosto na R. Matecznego. A by całkowicie wpisać się w obecny trend (dez)organizacji KM to może jeszcze jakiś podział na dwie linie "179" i "479":-)?


fkolasa
Pasażer
Posty: 44
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fkolasa » 06 lut 2024, 19:01

Cięcia autobusowe w porównaniu do tramwajów to jest nic. Jak to jest, że na tramwajach potoki spadają o ponad 25%, a na autobusach ledwie 3-4%?

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 287
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: LLoan » 06 lut 2024, 22:29

Fajnie, że tak wcześnie, szkoda, że nie usunięto z rozkładów linii zawieszonych. Może, a nawet na pewno będzie to wprowadzać w błąd. Pewnie to zwykłe przeoczenie, ale warto, by ktoś odpowiedzialny za to to zmienił ;)

pablo
Specjalista
Posty: 420
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: pablo » 10 lut 2024, 14:16

fkolasa pisze: 06 lut 2024, 19:01 Cięcia autobusowe w porównaniu do tramwajów to jest nic. Jak to jest, że na tramwajach potoki spadają o ponad 25%, a na autobusach ledwie 3-4%?
Przy większości linii magistralnych jest f15/20, więc tak naprawdę, to na autobusach nie ma z czego ciąć...

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kojak » 10 lut 2024, 14:56

Wojciech pisze: 03 lut 2024, 20:33 To co, skracanko "179" do odcinka Os. Kurdwanów - Os. Podwawelskie? :lol:
Jestem za. Należy podzielić 179 na dwie linie. 119 z Dworca do Podwawelskiego i 179 z Kurdwanowa do Podwawelskiego :D

Żeby nikomu nie przyszło do głowy robić 119 gdzieś na jakimś krańcu świata.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 973
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 10 lut 2024, 18:21

Nie no, to inaczej się robi. Z takiej 179 pasuje zrobić trzy linie, żeby teoretycznie kursów było niby więcej, ale tylko na wspólnym odcinku na środku (gdzie i tak jest mnóstwo), a peryferia zostały w jeszcze większej d... niż wcześniej. No i przy okazji zawsze możesz któreś linie wycinać na święta, na weekendy itd.

Ot, zamiast mocnego 179 zrobisz np. słabe 179 z Dworca na Bonarkę, dajmy na to 165 z Podwawelskiego na Piaski, coś z Bonarki na Kurdwanów, coś z Piasków w kierunku ATW, przy okazji potniesz jeszcze inną linię itd.

NIkt się już w tym nie połapie, na przystanku będzie 30 tabliczek, a ty pac, artykulik w gazecie, że kursów więcej i w ogóle zdziwienie, że ludzie autami jeżdżą, skoro jest lepiej ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 10 lut 2024, 20:24

Z tym "179" lepiej nie żartujcie. Z tego co się dowiedziałem w wakacje, były właśnie w 2023 plany by rozdzielić je na "179" i "579". To było jeszcze wtedy, gdy "164" miało być skrócone do Nowego Kleparza. Pamiętacie wypowiedzi, że do Mydlnik pojedzie nowa linia? Miało to być właśnie "579". Czyli chyba planowano taki podział:
"179" f15/20 Kurdwanów - Dworzec Główny Zachód,
"579" f15/20 Kurdwanów - Mydlniki.

Może ZTP samo zmieniło plany, może pomogło nasze lobbowanie - w wakacje naciskaliśmy na ZTP, by jednak zredukować liczbę tych podziałów i gdzie się da, tworzyć mocne linie albo przynajmniej bardzo zbliżone pary. W paru miejscach na szczęście udało się to utrzymać.

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kojak » 10 lut 2024, 20:29

No a czemu właściwie jesteście przeciwni takiemu rozdziałowi jak 133 i 433?
Albo 139 i 199?

179 jeździ gęsto, bo wycięli 184 z rejonu Woli a - umówmy się - tym 155 to sobie można...

Lobbujta za przywróceniem 184 na Kurdwanów.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 221
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomaszep42 » 10 lut 2024, 22:16

Kojak pisze: 10 lut 2024, 14:56 Jestem za. Należy podzielić 179 na dwie linie. 119 z Dworca do Podwawelskiego i 179 z Kurdwanowa do Podwawelskiego :D

Żeby nikomu nie przyszło do głowy robić 119 gdzieś na jakimś krańcu świata.
Tylko to nowe 179 koniecznie z Podwawelskiego prosto na Mateczny, żadne tam obsługiwanie Ronda Grunwaldzkiego, a fe! :lol:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 10 lut 2024, 22:29

Kojak pisze: 10 lut 2024, 20:29No a czemu właściwie jesteście przeciwni takiemu rozdziałowi jak 133 i 433?
"433" powstało ze skrócenia połowy szczytowych kursów "133" i tu jest problem. Pasażerowie z Kosocickiej czy podróżujący między Prokocimiem a Kurdwanowem mają teraz, zamiast opóźnionego autobusu co 15 minut, opóźniony autobus co 30. Tym drugim zabrano jeszcze "244".

To trochę tak, jakby skrócić połowę kursów "8" do Łagiewnik. To nie dziw, że pasażerowie z Borku Fałęckiego nie byliby zadowoleni.
Kojak pisze: 10 lut 2024, 20:29Albo 139 i 199?
Tutaj największy zarzut jest taki, że połowę "139" skrócono jako "132" do Dworca Głównego Zachód. Efekt? Jak ludzie pisali, rano na Bohomolca ludzie nie mieszczą się do "139". Do tego dawniej wracając z miasta, wszystkie kursy "139" były dostępne w jednym miejscu na Alejach. A teraz trzeba podjeżdżać pod UR by polować na "132+139".

Zresztą ZTP w ogóle nie ma ostatnio szczęścia do tematu możliwości łapania linii jadących w jednym kierunku z jednego miejsca. W Toniach też chcieli zrobić by połowa kursów była z Krowodrzy Górki ("120"), a druga połowa z Nowego Kleparza ("154").
Kojak pisze: 10 lut 2024, 20:29179 jeździ gęsto, bo wycięli 184 z rejonu Woli a - umówmy się - tym 155 to sobie można...
Na Woli Duchackiej wzmocnienie "179" ledwo wyrównuje pocięcie pozostałych linii - "164", "169", "174". W szczycie dawniej te cztery autobusy miały 20 kursów/h i obecnie jest tyle samo (wzmocniono "179" o trzy kursy/h, za to pocięto pozostałe o jeden kurs/h). Także Kurdwanów dalej jest stratny o prawie całe "184".

Kojak
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kojak » 11 lut 2024, 16:18

Dlatego uważam, że trzeba molestować tych pierdzistołków ZTP o powrót 184 na Kurdwanów.

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 11 lut 2024, 19:59

Kojak pisze: 11 lut 2024, 16:18 Dlatego uważam, że trzeba molestować tych pierdzistołków ZTP o powrót 184 na Kurdwanów.
Najprędzej po wyborach jak się zmieni zarząd w związku z powyborczymi czystkami. Wtedy nowe osoby będą mogły zwalić złą zmianę na poprzedników i wyjść z twarzą, bo obecni włodarze gdyby przywrócili 184 na Kurdwanów, to w zasadzie przyznaliby się do błędu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości