Wieści kolejowe

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Wieści kolejowe

Post autor: GoMeZz391 » 16 lis 2023, 10:00

Zielone światło dla Polregio na trasie Kraków – Ostrowiec Świętokrzyski

POLREGIO trasę będzie obsługiwać jako uzupełnienie oferty wagonami ED78 (z udogodnieniami), EN63A, EN64, EN57Ald, ED72A lub pojazdami o podobnych parametrach lub lepszych.

Oferta będzie obowiązywać od 5 grudnia 2024 roku do 9 grudnia 2028 roku.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał decyzję w sprawie przyznania POLREGIO otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Ostrowiec Świętokrzyski – Kraków Główny i w relacji powrotnej. Na wnioskowanej trasie POLREGIO może uruchomić 3 pary pociągów na dobę.
[...]
Dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów Przewoźnika na następujących stacjach: Ostrowiec Świętokrzyski, Boksycka, Kunów, Staw Kunowski, Brody Iłżeckie, Styków Iłżecki, Starachowice Michałów, Starachowice Wschodnie, Starachowice, Wąchock, Marcinków, Skarżysko Kościelne, Skarżysko-Kamienna, Skarżysko Zachodnie, Suchedniów Północny, Suchedniów, Berezów, Łączna, Zagnańsk, Tumlin, Kostomłoty, Kielce Piaski, Kielce, Kielce Białogon, Kielce Słowik, Sitkówka Nowiny, Radkowice, Wolica, Sobków, Miąsowa, Jędrzejów, Potok, Krzcięcice, Sędziszów, Klimontów, Kozłów, Tunel, Dziadówki, Miechów i Kraków Główny. Pociąg nie będzie zatrzymywał się na stacjach handlowych na odcinku Kraków Batowice – Kamieńczyce.
[...]
Przewoźnik będzie realizował przewozy przy pomocy pojazdów typu ED78 (czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny lub w trakcji wielokrotnej, w którym Przewoźnik zapewni windy i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej sprawności ruchowej) lub pojazdami serii EN63A, EN64, EN57Ald, ED72A. Dopuszcza się możliwość wykorzystywania również innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli POLREGIO zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów.
Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/inforail/zielone-s ... gqU-P50_pQ

kucyk
Ekspert
Posty: 1859
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Wieści kolejowe

Post autor: kucyk » 24 lis 2023, 16:12

Bezpieczne przejazdy kolejowe na ul. Kąpielowej i Blokowej bliżej niż się wydaje. Podpisano list intencyjny w tej sprawie przez Miasto i PKP PLK:
– Inicjatywa budowy skrzyżowań dwupoziomowych ma na celu doprowadzić do tego, by ta uciążliwość była coraz mniejsza – podkreślał. Jak mówił, PKP PLK rozpoczynają kolejną edycję programu wiaduktowego, na łączną kwotę ponad 800 mln zł. – I właśnie w ramach tego programu chcielibyśmy, żeby te dwa przejazdy, na ul. Blokowej i Kąpielowej, zostały wybudowane. Miasto właśnie przygotowuje dokumentację projektową, która jeszcze przybliży nas do tego, by ten projekt mógł stać się faktem. I mamy nadzieję, że już w pierwszej połowie przyszłego roku będziemy mogli ogłosić, że rozpoczynamy realizację tych dwóch dużych i bardzo ważnych dla Krakowa zadań – stwierdził.
Niestety przejazd na ul. Fredry musi poczekać troszkę dłużej
– Najbardziej zapóźnieni jesteśmy jeśli chodzi o ul. Fredry, dlatego dziś nie jest to przedmiotem listu intencyjnego, ale poinformowaliśmy, że w lutym będziemy zgłaszali także tę lokalizację do konkursu, który pozwoli nam wspólnie z PKP PLK zrealizować to przedsięwzięcie – wyliczał wiceprezydent.
O poprawie przejazdu przez tory kolejowe na ul. Półłanki możemy zapomnieć przez długie lata. Na chwilę obecną nie ma możliwości poprawy w tym zakresie:
Nie ma natomiast widoków na zmiany na ul. Półłanki. To jeden z węzłów gordyjskich, z bardziej skomplikowanym układem torów przecinających ulicę i wieloma problemami do rozwiązania. – Mówiąc uczciwie, nie widzę możliwości w ciągu najbliższych kilku lat, by udało się to rozwiązać – podsumowuje Kulig.

Źródło:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/te-dw ... 54000.html

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1405
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Wieści kolejowe

Post autor: pasazer_mobilisu » 05 gru 2023, 16:37

Firma Newag z Nowego Sącza kontrolowana przez milionera Zbigniewa Jakubasa miała celowo wywoływać usterki w swoich pociągach, by przejąć intratne zlecenia na ich naprawę. Do takich zaskakujących wniosków doszła grupa hakerów, którzy na zlecenie firm kolejowych z całej Polski zajmowali się tajemniczymi awariami pociągów. W rozmowie z Onetem ujawniają swoje szokujące ustalenia.
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/awarie- ... mi/g4hymmg

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości