Budżet Obywatelski 2024

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 541
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Budżet Obywatelski 2024

Post autor: kbieniu7 » 16 sty 2024, 10:49

Ahoj,

Nowy rok, nowy ja, czy jak to tam leciało. Na pewno też i nowy Budżet Obywatelski.

Największy sukces, czyli projekt głębokorowków Jopka, udało się osiągnąć i możemy czuć się spełnieni ;) Jeśli jednak chcielibyśmy dalej próbować, to doświadczenie nasze wskazuje, że jeśli chcemy mieć nadzieję na jakieś komunikacyjne projekty trzeba wybrać jeden i tylko jego promować.

Rok temu było kilka projektów

1. "Zielone torowisko wzdłuż Pawiej".
Projekt Jopka z poprawą przejazdu tramwajów na ul. Pawiej - odrzucony m.in. ze względu na znaaaczne przekroczenie budżetu.

2. "Uwolnić autobusy na ul. Powstańców Wielkopolskich"
Projekt mój, zakładający drobną przebudowę łącznicy, by udało się zmieścić buspas. Projekt zdobył 1277 pkt, nie dostał się do realizacji.
https://budzet.krakow.pl/projekty2023/5 ... skich.html

3. "Suchą stopą do tramwaju"
Wiata całoperonowa na jednym peronie Ronda Mogilskiego. Projekt zdobył 325 pkt, nie dostał się do realizacji.
https://budzet.krakow.pl/projekty2023/6 ... mwaju.html

4. "Szybciej i wygodniej tramwajem przez Rondo Grzegórzeckie!"
Wydłużenie peronów na Rondzie Grzegórzeckim . Pomimo podobieństwa nazwy do projektu głębokorowków, nie jest to projekt z naszego środowiska. Projekt zdobył 2964 pkt, nie dostał się do realizacji. Budżet na styk z limitem.
https://budzet.krakow.pl/projekty2023/5 ... ckie_.html

5. "Bezpieczniej pod Politechniką"
Korekty infry pieszo-rowerowej i montaż barierek dla pieszych przy przystanku autobusowym naprzeciw wejścia do PK. Projekt zdobył 319 pkt, nie dostał się do realizacji.
https://budzet.krakow.pl/projekty2023/6 ... hnika.html

Finalnie nie było zbyt aktywności PKK w zakresie BO 2023, pojawił się tylko jeden post dot. projektu przy PK, ale chyba nie zdobył popularności.

Myślę, że warto pomyśleć i przedyskutować co na 2024. Ja swojego nie będę powtarzać. Duża kwota przy i tak okrojonym projekcie, przepychanie się z urzędnikami o pozwolenie na jego akceptację, a efekt - jeśli już by był osiągniety - to tylko miejscowy. Trochę pospamowałem na osiedlowych grupkach, porozwieszałem parę plakatów przy przystankach autobusowych. Te 1277 pkt to jakieś ~600 osób. Przy takiej kwocie za mało na marzenie o realizacji.

Projekty typu zielonego torowiska wzdłuż Pawiej i wydłużenia peronu na Grzegórzeckim są fajne, ale albo przekraczają budżet, albo są na styk. Do tego również efekt bardzo lokalny. W ogóle taka infra niestety słabo się "zwraca" - nawet niewielka przeróbka zżera niemal cały limit, co de facto wymaga więcej punktów do zebrania

Najbardziej obiecująco patrzyłem na projekt z wiatą całoperonową. To jest znacznie tańsza inwestycja od przeróbek twardej infrastruktury. "Drobna rzecz" która mocno poprawia komfort pasażerów na zatłoczonych przystankach. Podobnie jak głębokorowki jest to też jakaś mentalna bariera wśród urzędników, której nie mogą przekroczyć. Jeśli udałoby się przepchnąć w jednym miejscu i miasto zyskałoby odświeżające doświadczenie, to wtedy prosta droga do wyposażenia innych przystanków w takie rozwiązania.

Moim zdaniem najbardziej obiecujący byłby powrót do pomysłu zadaszenia lub wiaty całoperonowej, zwłaszcza że znam jego autora. Mogę się skontaktować z nim skontaktować. Mógłbym też jakieś grafiki promocyjne przygotować na czas głosowania. Wtedy byśmy jako PKK mogli zrobić akcję promocyjną i może udałoby się wykręcić lepszy wynik. A nawet jeśli nie przeszłoby, to byłoby może trochę w świadomości medialno-urzędniczej, że nie tylko wiaty-budki są w katalogu. Do rozważenia, czy również ta sama lokalizacja (Rondo Mogilskie) czy jakiś inny przystanek?

Co myślicie?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości