Do pierwszej kontroli ITD
ogumione koło zapasowe; przepisu nie stosuje się do autobusu miejskiego używanego w komunikacji miejskiej lub
miejskiej i podmiejskiej;
Do pierwszej kontroli ITD
ogumione koło zapasowe; przepisu nie stosuje się do autobusu miejskiego używanego w komunikacji miejskiej lub
miejskiej i podmiejskiej;
Jeśli to będzie wyświetlacz z numerem linii +/- nad prawym przednim kołem (lub generalnie gdzieś na wysokości "pieszego"), to są to dodatkowe wyświetlacze dla osób słabowidzącychpasazer_mobilisu pisze: ↑23 sty 2024, 12:59 Coraz więcej rozwiązań znanych z Warszawy pojawia się w Krakowie, np. numerowanie przystanków
A na poważnie: tak jak mnie cieszy numer z lewej strony, czy szeroka tablica z tyłu (głównie ze względu na wyświetlanie "Odjazd za..." na pętlach) tak totalnie nie mam pomysłu na co komu jest potrzebny dodatkowy mały wyświetlacz z prawej strony z samym tylko numerem.
Wiele lat temu pojawiła się taka hipoteza. Przetestowano ją i w wagonie #2050 (obecnie #RP650) w listopadzie 2010 roku takie wyświetlacze zamontowali. Widocznie taki kolor się nie sprawdził, bo był to jednorazowy wybryk (oidp poza paroma SU18 oraz testowcami).pasazer_mobilisu pisze: ↑24 sty 2024, 17:11 Czy osoby słabowidzące widzą numer na wyświetlaczu niżej a na tym nieco wyżej już nie?
Dotarła też do mnie informacja, że wspomnianym osobom znacznie łatwiej jest przeczytać numer jeśli jest wyświetlany w białym kolorze, a nie bursztynowym.
Jeśli ktoś zagłębił bardziej temat to prośba o informację czy to tylko plotka czy rzeczywiście tak jest.
Z tego co słyszałem, to może chodzić o to, że osoby słabowidzące mają problem z czytaniem "pływających" napisów - bo wtedy wszystko na tym wyświetlaczu zlewa im się w jedną plamę. A że u nas dość często zdarzają się "pływające" kierunki - to zapewne postanowili dołożyć osobny mały wyświetlacz z nieruchomym numerem linii, dzięki czemu łatwiej takim osobom go odczytać.pasazer_mobilisu pisze: ↑24 sty 2024, 17:11 Czy osoby słabowidzące widzą numer na wyświetlaczu niżej a na tym nieco wyżej już nie?
Z tym chyba jest różnie - "jeden rabin mówi tak, drugi rabin mówi nie" Znalazłem na warszawskim forum Wawkom wypowiedzi kilku osób niedowidzących - podobno zależy to od wady wzroku, jednym łatwiej jest z białymi wyświetlaczami, innym z bursztynowymi.Dotarła też do mnie informacja, że wspomnianym osobom znacznie łatwiej jest przeczytać numer jeśli jest wyświetlany w białym kolorze, a nie bursztynowym.
Brzmi sensownie, niestety ostatnio "pływających" kierunków coraz więcej.
Dobrze, w takim razie nie ma co wieszać psów na MPK i/lub ZTP za pozostawanie przy pomarańczowych.
Z daleka i na małej rozdzielczości to bym powiedział, że to tort i koło ratunkowepasazer_mobilisu pisze: ↑26 sty 2024, 9:48 Jeszcze ciekawostka z dokumentów przetargowych, alternatywne dla Lajkonika wzory tapicerek:
Autobus ma posiadać częściowo oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy.
Oddzielenie kabiny od przedziału pasażerskiego ma być częściowo przeszklone. W kabinie mają być zamykane drzwi do przedziału pasażerskiego, okienko oraz otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem. Konstrukcja drzwi ma być taka, aby kierowca był osłonięty w przypadku bezpośredniego zagrożenia z zewnątrz. Drzwi mają posiadać zamek do ich zamykania, uniemożliwiający otwarcie drzwi od zewnętrznej strony przez osoby nieuprawnione.
Nie znalazłem tego
Moim zdaniem brany pod uwagę jest wyświetlacz z lewej strony:pasazer_mobilisu pisze: ↑23 sty 2024, 12:59Coraz więcej rozwiązań znanych z Warszawy pojawia się w Krakowie, np. numerowanie przystanków
A na poważnie: tak jak mnie cieszy numer z lewej strony, czy szeroka tablica z tyłu (głównie ze względu na wyświetlanie "Odjazd za..." na pętlach) tak totalnie nie mam pomysłu na co komu jest potrzebny dodatkowy mały wyświetlacz z prawej strony z samym tylko numerem.
Zacytuję SWZ
Pojawiła się pierwsza porcja pytań, głównie o kwestie finansowe. Zmieniono również kryteria oceny gwarancji pojazdów.Wyświetlacz zewnętrzny boczny LED – lewa strona
Lokalizacja tablicy: wyświetlacz umieszczony nad szybą boczną za kabiną prowadzącego pojazdu, jego rozmieszczenie, wygląd i rodzaj prezentowanych informacji należy uzgodnić z Zamawiającym po podpisaniu umowy;
Tablica elektroniczna, spełniająca wymagania:
W oparciu o diody koloru bursztynowego (pomarańczowego);
Wymiary tablicy: minimalne wymiary obszaru wyświetlania: 300x366 mm, min. 24 x 48 punktów świetlnych LED
Realizacja prezentacji informacji, zgodnie z załącznikiem nr 17a do SWZ – wytyczne SIP, w szczególności:
Oznaczenie linii w postaci alfanumerycznej;
Wyświetlacz zewnętrzny boczny LED – prawa strona
Lokalizacja tablicy: wyświetlacz umieszczony w dolnej części szyby za pierwszymi drzwiami, jego rozmieszczenie, wygląd i rodzaj prezentowanych informacji należy uzgodnić z Zamawiającym po podpisaniu umowy;
Tablica elektroniczna, spełniająca wymagania:
W oparciu o diody koloru bursztynowego (pomarańczowego);
Wymiary tablicy: minimalne wymiary obszaru wyświetlania: 300x366 mm, min. 24 x 48 punktów świetlnych LED w rozstawieniu od 5 do 10 mm;
Realizacja prezentacji informacji, zgodnie z załącznikiem nr 17a do SWZ – wytyczne SIP, w szczególności:
Oznaczenie linii w postaci alfanumerycznej;
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość