Linie pracownicze
Linie pracownicze
Tu znajdziecie info o liniach pracowniczych, czyli liniach zamawianych przez MPK do przewozu pracowników z i do domów w nocy, kursujących do 2025. Spis tras i godzin kursowania znajduje się w załączniku "Copy of Zał nr 1 wykaz tras (ZALP - ZP23007762 - 1 - A1) - 1.XLSX"
https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 47976.html
"811"
ZŁOCIEŃ - Półłanki – Mała Góra – Ćwiklińskiej – Teligi – Wielicka – Nowosądecka – Trybuny Ludów – Sławka – PW - Sławka – Kamieńskiego – Tischnera – PT - Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Powstańców Wielkopolskich – Nowohucka - Saska - Przewóz – Lipska – Obrońców Modlina – PP - Surzyckiego - Półłanki - Mała Góra – Ćwiklińskiej – Teligi – Wielicka – Nowosądecka – Trybuny Ludów – PW - Sławka – Kamieńskiego – Tischnera - PT
"812"
OS. PIASTÓW – Piasta Kołodzieja – Srebrnych Orłów – Wiślicka – Andersa – Pl. Centralny – Jana Pawła II – węzeł Rayskiego (przystanki Stella - Sawickiego) - rondo 308. Dywizjonu - al. Pokoju – Rondo Grzegórzeckie – Grzegórzecka – Dietla – Monte Cassino – Kapelanka – Brożka – PT – Rondo Matecznego – Kalwaryjska – Limanowskiego – Powstańców Wielkopolskich – Nowohucka - Saska – Przewóz – Lipska – Obrońców Modlina - PP
"813"
Skawina (pętla) – Skawina: Jana Pawła II - Popiełuszki - Krakowska - Kraków: Skotnicka - Wrony - Prażmowskiego - Petrażyckiego – Taklińskiego - Poronińska - do przystanku "Smoleńskiego" - Poronińska – Zakopiańska – Kąpielowa - Szybisko (powrót Merkuriusza Polskiego) – Myślenicka – Halszki – Witosa – Herberta – Tischnera – PT – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Starowiślna – Grzegórzecka – Al. Pokoju – Ofiar Dąbia - Stoczniowców - Nowohucka - al. Pokoju - Bieńczycka - Kocmyrzowska - Makuszyńskiego - PB - Makuszyńskiego - Kocmyrzowska - Łowińskiego - Ujastek - PH - Kombinat - al. Solidarności - Struga - Żeromskiego - Obrońców Krzyża - Kocmyrzowska - rondo Kocmyrzowskie - Andersa - Plac Centralny - al. JP II - Klasztorna - Półłanki - Szparagowa - Rybitwy - Obrońców Modlina - PP
"814"
BIELANY - Księca Józefa - łącznik między Księcia Józefa i Mirowską - autostrada A4 - Tyniecka - Winnicka - Skotnicka - Skotniki Szkoła - Skotniki - Babińskiego - Bunscha - Czerwone Maki P+R - Bobrzyńskiego - Drukarska - Zachodnia - Kobierzyńska – PT – Tischnera - Kamieńskiego - Sławka - PW
"815"
PH – Łowińskiego - Makuszyńskiego – PB – Okulickiego – węzeł Wiślicka – Okulickiego – Dobrego Pasterza – Lublańska – Opolska – Prądnicka – Zdrowa - KROWODRZA GÓRKA
"816"
PP - Obrońców Modlina - Rybitwy - Christo Botewa - Półłanki - Bieżanowska - Ćwiklińskiej - Aleksandry - Mała Góra - Wielicka - Wieliczka: Krakowska - Dembowskiego - Powstania Warszawskiego - Słowackiego - Asnyka - Wieliczka Miasto (pętla)
https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 47976.html
"811"
ZŁOCIEŃ - Półłanki – Mała Góra – Ćwiklińskiej – Teligi – Wielicka – Nowosądecka – Trybuny Ludów – Sławka – PW - Sławka – Kamieńskiego – Tischnera – PT - Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Powstańców Wielkopolskich – Nowohucka - Saska - Przewóz – Lipska – Obrońców Modlina – PP - Surzyckiego - Półłanki - Mała Góra – Ćwiklińskiej – Teligi – Wielicka – Nowosądecka – Trybuny Ludów – PW - Sławka – Kamieńskiego – Tischnera - PT
"812"
OS. PIASTÓW – Piasta Kołodzieja – Srebrnych Orłów – Wiślicka – Andersa – Pl. Centralny – Jana Pawła II – węzeł Rayskiego (przystanki Stella - Sawickiego) - rondo 308. Dywizjonu - al. Pokoju – Rondo Grzegórzeckie – Grzegórzecka – Dietla – Monte Cassino – Kapelanka – Brożka – PT – Rondo Matecznego – Kalwaryjska – Limanowskiego – Powstańców Wielkopolskich – Nowohucka - Saska – Przewóz – Lipska – Obrońców Modlina - PP
"813"
Skawina (pętla) – Skawina: Jana Pawła II - Popiełuszki - Krakowska - Kraków: Skotnicka - Wrony - Prażmowskiego - Petrażyckiego – Taklińskiego - Poronińska - do przystanku "Smoleńskiego" - Poronińska – Zakopiańska – Kąpielowa - Szybisko (powrót Merkuriusza Polskiego) – Myślenicka – Halszki – Witosa – Herberta – Tischnera – PT – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Starowiślna – Grzegórzecka – Al. Pokoju – Ofiar Dąbia - Stoczniowców - Nowohucka - al. Pokoju - Bieńczycka - Kocmyrzowska - Makuszyńskiego - PB - Makuszyńskiego - Kocmyrzowska - Łowińskiego - Ujastek - PH - Kombinat - al. Solidarności - Struga - Żeromskiego - Obrońców Krzyża - Kocmyrzowska - rondo Kocmyrzowskie - Andersa - Plac Centralny - al. JP II - Klasztorna - Półłanki - Szparagowa - Rybitwy - Obrońców Modlina - PP
"814"
BIELANY - Księca Józefa - łącznik między Księcia Józefa i Mirowską - autostrada A4 - Tyniecka - Winnicka - Skotnicka - Skotniki Szkoła - Skotniki - Babińskiego - Bunscha - Czerwone Maki P+R - Bobrzyńskiego - Drukarska - Zachodnia - Kobierzyńska – PT – Tischnera - Kamieńskiego - Sławka - PW
"815"
PH – Łowińskiego - Makuszyńskiego – PB – Okulickiego – węzeł Wiślicka – Okulickiego – Dobrego Pasterza – Lublańska – Opolska – Prądnicka – Zdrowa - KROWODRZA GÓRKA
"816"
PP - Obrońców Modlina - Rybitwy - Christo Botewa - Półłanki - Bieżanowska - Ćwiklińskiej - Aleksandry - Mała Góra - Wielicka - Wieliczka: Krakowska - Dembowskiego - Powstania Warszawskiego - Słowackiego - Asnyka - Wieliczka Miasto (pętla)
Linie pracownicze (dowozowe) - MPK/Mobilis
Na wstępie przepraszam, jeżeli mój post umieszczam w nieodpowiednim dziale oraz jednocześnie proszę Administrację forum PKK o przeniesienie go w odpowiednie miejsce.
Przechodząc do rzeczy.
Czy w chwili obecnej na terenie Krakowa funkcjonują linie dowozowe dla pracowników miejskich przewoźników (MPK/Mobilis), które zapewniają dojazd na poranną zmianę dla kierowców/motorniczych do konkretnej zajezdni, a jeżeli tak to możecie mi powiedzieć w jakich obszarach miasta kursują ww. dedykowane linie?
Dziękuję za informację.
Połączyłem tematy - adm. K
Przechodząc do rzeczy.
Czy w chwili obecnej na terenie Krakowa funkcjonują linie dowozowe dla pracowników miejskich przewoźników (MPK/Mobilis), które zapewniają dojazd na poranną zmianę dla kierowców/motorniczych do konkretnej zajezdni, a jeżeli tak to możecie mi powiedzieć w jakich obszarach miasta kursują ww. dedykowane linie?
Dziękuję za informację.
Połączyłem tematy - adm. K
Re: Linie pracownicze (dowozowe) - MPK/Mobilis
Hej, połączyłem tematy. W pierwszym poście powyżej jest lista linii pracowniczych - przetarg obowiązywał do 31.12.2024 z opcją przedłużenia o jeden rok, do 31.12.2025. Pytanie zatem, czy MPK zdecydowało się go przedłużyć.Ankin pisze: 08 kwie 2025, 16:18Czy w chwili obecnej na terenie Krakowa funkcjonują linie dowozowe dla pracowników miejskich przewoźników (MPK/Mobilis), które zapewniają dojazd na poranną zmianę dla kierowców/motorniczych do konkretnej zajezdni, a jeżeli tak to możecie mi powiedzieć w jakich obszarach miasta kursują ww. dedykowane linie?
Re: Linie pracownicze
Dalej są przewozy pracownicze, ale to są pojedyncze kursy. W porównaniu do tego co było kiedyś, to prawie jakby nie było. Większość kierowców chcąc nie chcąc musi korzystać z linii nocnych, a tylko niewielki odsetek jeździ liniami pracowniczymi (dodatkowo płatnymi zresztą z tego co mówili koledzy).
Re: Linie pracownicze (dowozowe) - MPK/Mobilis
Bardzo dziękuję za okazaną pomoc i połączenie tematów.Kaszmir pisze: 08 kwie 2025, 16:28 Hej, połączyłem tematy. W pierwszym poście powyżej jest lista linii pracowniczych - przetarg obowiązywał do 31.12.2024 z opcją przedłużenia o jeden rok, do 31.12.2025. Pytanie zatem, czy MPK zdecydowało się go przedłużyć.
Przepraszam za może głupie pytanie - czy skróty występują w odniesieniu do ww. tras, w postaci: PB, PT, PW itd. to nazwy zajezdni autobusowych/tramwajowych?
W oparciu o to co piszesz, z perspektywy tego co było a jest obecnie, to sytuacja wygląda zdecydowanie gorzej dla kogoś kto nie mieszka rzut beretem od zajezdni albo nie ma możliwości dojazdu własnymi czterema albo dwoma kółkami do pracy...yosujiro pisze: 08 kwie 2025, 16:45 Dalej są przewozy pracownicze, ale to są pojedyncze kursy. W porównaniu do tego co było kiedyś, to prawie jakby nie było. Większość kierowców chcąc nie chcąc musi korzystać z linii nocnych, a tylko niewielki odsetek jeździ liniami pracowniczymi (dodatkowo płatnymi zresztą z tego co mówili koledzy).

Rozumiem, że w Mobilisie też nie jest kolorowo pod tym względem.
Re: Linie pracownicze
Nie wygląda kolorowo, masa osób dojeżdża po prostu autem i po nie wraca po pracy, albo dogaduje się z kimś ze zmiany B, żeby mu przywiózł.
W Mobilisie są dwie linie, które robią po jednym kursie i przyjeżdżają na pierwsze wyjazdy z zajezdni. Więc jak ktoś zaczyna później, to są bezużyteczne, albo siedzi jak kółek na zajezdni. Jedna jest/ była z rejonu Ruczaju/ Łagiewnik przez centrum do zajezdni, druga z Azorów przez Hutę.
W Mobilisie są dwie linie, które robią po jednym kursie i przyjeżdżają na pierwsze wyjazdy z zajezdni. Więc jak ktoś zaczyna później, to są bezużyteczne, albo siedzi jak kółek na zajezdni. Jedna jest/ była z rejonu Ruczaju/ Łagiewnik przez centrum do zajezdni, druga z Azorów przez Hutę.
Re: Linie pracownicze
Obecnie w Mobilisie są trzy linie. Jedna to typowo linia południowa na Bieżanów, Kurdwanów, Ruczaj i Stare Podgórze. Druga to centrum i zachodnie rejony miasta jak Krowodrza, Bronowice, Prądnik Biały i Prądnik Czerwony. Trzecia to typowo nowohucka linia z wjazdami na starszą część Huty, Wzgórza Krzesławickie, os Piastów, Mistrzejowice, i Bieńczyce. Niedługo pewnie będą zmiany, bo wszystkie jadą w pierwszej kolejności do zajezdni przy Makuszyńskiego, a potem do tej przy ulicy Na Załęczu. Frekwencja też wskazuje że zainteresowanie tymi przewozami jest.
Serio jeszcze w MPK muszą płacić za przewóz? W Mobilisie czegoś takiego nie ma.yosujiro pisze: 08 kwie 2025, 16:45 Dalej są przewozy pracownicze, ale to są pojedyncze kursy. W porównaniu do tego co było kiedyś, to prawie jakby nie było. Większość kierowców chcąc nie chcąc musi korzystać z linii nocnych, a tylko niewielki odsetek jeździ liniami pracowniczymi (dodatkowo płatnymi zresztą z tego co mówili koledzy).
Re: Linie pracownicze
Posiadasz wiedzę jak prezentuje się ogólnie rozkład ww. linii?boms pisze: 08 kwie 2025, 17:58 Obecnie w Mobilisie są trzy linie. Jedna to typowo linia południowa na Bieżanów, Kurdwanów, Ruczaj i Stare Podgórze. Druga to centrum i zachodnie rejony miasta jak Krowodrza, Bronowice, Prądnik Biały i Prądnik Czerwony. Trzecia to typowo nowohucka linia z wjazdami na starszą część Huty, Wzgórza Krzesławickie, os Piastów, Mistrzejowice, i Bieńczyce. Niedługo pewnie będą zmiany, bo wszystkie jadą w pierwszej kolejności do zajezdni przy Makuszyńskiego, a potem do tej przy ulicy Na Załęczu. Frekwencja też wskazuje że zainteresowanie tymi przewozami jest.
Chodzi mi o sytuację, że ktoś kto przykładowo mieszka załóżmy w rejonach Prądnika Białego (np. ul. Pachońskiego), bez problemu dostanie się do swojej docelowej zajezdni na pierwszą zmianę, czy też jak wspomniał przedmówca po przyjeździe ww. linią dowozową musi czekać/siedzieć jak kołek sporą ilość czasu oraz oczekiwać na swój pierwszy kurs, którym wyjedzie na miasto.
Dodatkowo chciałem zapytać, czy dla firmy Mobilis za dowóz pracowników odpowiada jakiś podwykonawca, czy też przewoźnik we własnym zakresie i własnym taborem organizuje swoim pracownikom dojazd do pracy?
Re: Linie pracownicze
Zaczynają kursować jak pamiętam jakoś po 2 w zależności od linii. Na Makuszyńskiego rozkładowo są o 3:15, a Na Załęczu 3:25. Linie są ułożone tak żeby zdążyli kierowcy mający wyjazdy przed 4. Czasem trzeba poczekać, ale po przekazaniu wozu możesz jechać do domu, a nie zasuwać po samochód. No chyba że jak wspomniał kolega wcześniej masz zaufanie do zmiennika i nie boisz się mu powierzyć auta. Zależy też w dużej mierze gdzie mieszkasz bo można też próbować jechać ostatnimi kursami nocnymi lub pierwszymi kursami linii dziennych. Co do wykonywania przewozów normalnie wykonuje go Mobilis we własnym zakresie krótszymi AMZtami, na ogół kierują nimi piloci po ogarnięciu autobusów na poranne wyjazdy.Ankin pisze: 08 kwie 2025, 18:09 Posiadasz wiedzę jak prezentuje się ogólnie rozkład ww. linii?
Chodzi mi o sytuację, że ktoś kto przykładowo mieszka załóżmy w rejonach Prądnika Białego (np. ul. Pachońskiego), bez problemu dostanie się do swojej docelowej zajezdni na pierwszą zmianę, czy też jak wspomniał przedmówca po przyjeździe ww. linią dowozową musi czekać/siedzieć jak kołek sporą ilość czasu oraz oczekiwać na swój pierwszy kurs, którym wyjedzie na miasto.
Dodatkowo chciałem zapytać, czy dla firmy Mobilis za dowóz pracowników odpowiada jakiś podwykonawca, czy też przewoźnik we własnym zakresie i własnym taborem organizuje swoim pracownikom dojazd do pracy?
Re: Linie pracownicze (dowozowe) - MPK/Mobilis
Tak, to nazwy zajezdni używane przez przewoźników. Polecam tu słownik pojęć komunikacyjnych który kiedyś przygotowaliśmyAnkin pisze: 08 kwie 2025, 16:51Przepraszam za może głupie pytanie - czy skróty występują w odniesieniu do ww. tras, w postaci: PB, PT, PW itd. to nazwy zajezdni autobusowych/tramwajowych?

viewtopic.php?t=31
Re: Linie pracownicze
Bardzo dziękuję za w pełni wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie związane z funkcjonowaniem linii dowozowych w firmie Mobilis.boms pisze: 08 kwie 2025, 18:27 Zaczynają kursować jak pamiętam jakoś po 2 w zależności od linii. Na Makuszyńskiego rozkładowo są o 3:15, a Na Załęczu 3:25. Linie są ułożone tak żeby zdążyli kierowcy mający wyjazdy przed 4. Czasem trzeba poczekać, ale po przekazaniu wozu możesz jechać do domu, a nie zasuwać po samochód. No chyba że jak wspomniał kolega wcześniej masz zaufanie do zmiennika i nie boisz się mu powierzyć auta. Zależy też w dużej mierze gdzie mieszkasz bo można też próbować jechać ostatnimi kursami nocnymi lub pierwszymi kursami linii dziennych. Co do wykonywania przewozów normalnie wykonuje go Mobilis we własnym zakresie krótszymi AMZtami, na ogół kierują nimi piloci po ogarnięciu autobusów na poranne wyjazdy.
Dopytam jeszcze o ww. "pilotów", którzy ogarniają autobusy przed ich porannymi wyjazdami na miasto.
Proszę powiedz mi czy rolą takiego pilota na danej zajezdni jest m. in. tankowanie autobusów, przyjmowanie od kierowców informacji o usterkach jakie wystąpiły w danym dniu w danym pojeździe oraz przekazywania ich do fachowców z serwisu itd.?
Dziękuję Kaszmir za odnośnik do ww. słowniczkaKaszmir pisze: 08 kwie 2025, 18:50 Tak, to nazwy zajezdni używane przez przewoźników. Polecam tu słownik pojęć komunikacyjnych który kiedyś przygotowaliśmy
viewtopic.php?t=31

Re: Linie pracownicze
To nie jest płacenie jako takie - tylko po prostu dowóz pracowniczy organizowany przez pracodawcę jest traktowany w przepisach podatkowych jako "nieodpłatny przychód" (tak samo jak np. paczki czy bony na święta).boms pisze: 08 kwie 2025, 17:58 Serio jeszcze w MPK muszą płacić za przewóz? W Mobilisie czegoś takiego nie ma.
W związku z tym koszty takiego przejazdu są wliczane do podstawy opodatkowania i pobierany jest z tego podatek.
Przykładowo (bez wdawania się w dokładne wyliczenia, odejmowanie składek, kwot wolnych, kosztów uzyskania, itp) - zarabiasz brutto 8000zł, koszt przejazdów pracowniczych wynosi 100zł = więc podatek dochodowy zapłacisz jako pracownik od kwoty 8100zł.
Ale to nie znaczy, że pracodawca zabierze ci z wypłaty te 100zł - normalnie dostaniesz pensję wyliczoną na podstawie 8000zł brutto.
Trasy linii wraz z godzinami odjazdów możesz sobie przejrzeć w dokumentacji przetargowej w linku poniżej (załącznik 1 - wykaz tras):
https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 47976.html
Re: Linie pracownicze
Jeśli chodzi o usterki to są książeczki serwisowe. Po zjeździe jeśli coś wpisał kierowca ze zmiany A czy B to kierowca odnosi ją na warsztat i tam już mechanicy decydują co dalej. Piloci tankują, ewentualnie uzupełniają płyn do spryskiwaczy, przejeżdżają przez myjnie i parkują auto na placu. Ewentualnie odstawiają na warsztat jak jest coś poważniejszego do zrobienia że trzeba wjechać nad kanał, podnieść auto czy jakieś prace lakiernicze.Ankin pisze: 08 kwie 2025, 19:32 Bardzo dziękuję za w pełni wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie związane z funkcjonowaniem linii dowozowych w firmie Mobilis.
Dopytam jeszcze o ww. "pilotów", którzy ogarniają autobusy przed ich porannymi wyjazdami na miasto.
Proszę powiedz mi czy rolą takiego pilota na danej zajezdni jest m. in. tankowanie autobusów, przyjmowanie od kierowców informacji o usterkach jakie wystąpiły w danym dniu w danym pojeździe oraz przekazywania ich do fachowców z serwisu itd.?
Re: Linie pracownicze
No i trzeba dodać, że oprócz płatnych typowych przewozów pracowniczych są podane godziny i trasy zjazdów z nocek i również można skorzystać. I chyba z tego więcej osób korzysta.
Re: Linie pracownicze
Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie jak praca ww. "pilota" wygląda od kuchni.boms pisze: 08 kwie 2025, 20:33 Jeśli chodzi o usterki to są książeczki serwisowe. Po zjeździe jeśli coś wpisał kierowca ze zmiany A czy B to kierowca odnosi ją na warsztat i tam już mechanicy decydują co dalej. Piloci tankują, ewentualnie uzupełniają płyn do spryskiwaczy, przejeżdżają przez myjnie i parkują auto na placu. Ewentualnie odstawiają na warsztat jak jest coś poważniejszego do zrobienia że trzeba wjechać nad kanał, podnieść auto czy jakieś prace lakiernicze.
Popraw mnie jeżeli się mylę.Jelczyk pisze: 08 kwie 2025, 20:37 No i trzeba dodać, że oprócz płatnych typowych przewozów pracowniczych są podane godziny i trasy zjazdów z nocek i również można skorzystać. I chyba z tego więcej osób korzysta.
W oparciu o Twoją wypowiedź jak i to co napisali przedmówcy rozumiem, że w MPK w kwestii dojazdów (linia pracownicze + informacje o godzinach oraz trasach zjazdów nocnych linii) też nie ma aż tak wielkiej tragedii i tym samym nie trzeba stawać na głowę przy braku własnych czterech kółek, aby dostać się na zajezdnię kiedy rozpoczyna się pracę w ramach pierwszej, porannej zmiany, chociaż akurat pod tym względem chyba Mobilis wypada zdecydowanie lepiej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości