Strona 1 z 1

13.04.2024

: 13 kwie 2024, 0:46
autor: Kaszmir
Pierwszy kurs "62" z centrum w kier. Ruczaju zapełnienie 95-100% (EU8N). Tydzień temu było podobnie.

Re: 13.04.2024

: 13 kwie 2024, 19:49
autor: lukaszpdg
20 minut temu przy Teatrze Słowackiego->Ugorek widziałem DA129 AR na "424".

Re: 13.04.2024

: 13 kwie 2024, 20:57
autor: impuls
Kaszmir pisze: 13 kwie 2024, 0:46 Pierwszy kurs "62" z centrum w kier. Ruczaju zapełnienie 95-100% (EU8N). Tydzień temu było podobnie.
Może czas na to, aby część brygad linii "62" przejęły Stadlery. Jest problem, że część brygad nocnych dość wcześnie zwłaszcza w weekendy podmienia brygady całodzienne w godzinach wieczornych. W niedziele już po 18 wchodzą nocki na "52" , a gdy skumuluje się wysyp z pociągu jest ciepło od Teatru Słowackiego. Wagony EU8N czy NGT6, gdy spada częstotliwość w piątek też nie wyrabiają na "52", bo dużo pociągów właśnie o tej porze dociera. W weekendy ostatni kurs z Teatru Słowackiego jest 23:18 a później 42 minuty przerwy. W porze gdy wiele ludzi wraca z imprez. Może sprawę trzeba zbadać i zgłosić.

Re: 13.04.2024

: 13 kwie 2024, 21:24
autor: Adrian14
To może lepiej zmienić łączenia na 11,17,21. Pytanie czy wstrzymywanie się przed puszeniem STL na nocki to wina niezamkniętych kabin?

Re: 13.04.2024

: 13 kwie 2024, 22:16
autor: Kolec
EU8N jednak są troszkę za małe na nocki ,a co za tym idzie na łączenia nie tak dawno temu w 18 było przytulnie w takim pojeździe o 23.
Do tego pomysł puszczania Autosana na rezerwę też nie należy do "przyjemnych doznań". Swoją drogą ile operator zyskuje na tego typu taborze na rezerwie?

Re: 13.04.2024

: 13 kwie 2024, 22:25
autor: LLoan
Kolec pisze: 13 kwie 2024, 22:16 EU8N jednak są troszkę za małe na nocki ,a co za tym idzie na łączenia nie tak dawno temu w 18 było przytulnie w takim pojeździe o 23.
Do tego pomysł puszczania Autosana na rezerwę też nie należy do "przyjemnych doznań". Swoją drogą ile operator zyskuje na tego typu taborze na rezerwie?
Rezerwa w postaci Autosana była (jest) z myślą o obsłudze linii MIDI. W rzeczywistości, gdy w weekendy są trzy wozy AR na mieście, zaś w tygodniu nie ma nic "lepszego" w okolicy, zwiedza on różne linie. Moim zdaniem dobrze, że jest, bo są trasy, gdzie rzeczywiście 12m nie może wjechać, a to, iż czasem trafi na kurs na obleganej linii - to zawsze będzie lepsze niż kurs nie wykonany. Zysk operator może mieć z tego, że kurs nie będzie stracony, wszakże w mieście MPK ma taką samą stawkę niezależnie od typu pojazdu.

A 26m to już dawno temu powinny zniknąć z nocnych łączeń z tak ważnymi liniami jak 4, 18 czy 52. Jeśli nie dłuższy tabor, to jest opcja, by wyjeżdżały na te mniej oblegane (np. 52 -> 21/17, 18 -> 11/17, 4 -> 22).

Re: 13.04.2024

: 13 kwie 2024, 22:35
autor: impuls
EU8N spełniły swoją rolę, gdy taboru z udziałem niskiej podłogi było mało. Ale w dobie gdy taboru 32 metrowego jest bardzo dużo są nie do przyjęcia gdy ruch jest duży. W środkowym członie jest dobre wejście. ale zwykle nie ma gdzie usiąść. Kilka siedzeń jest okupowane i nie ma gdzie usiąść. Trzeba spinać się po schodkach. Bardzo niewygodne są pozostałe wejścia do pojazdu EU8N (jak po drabinie). NGT6 na nockach daje radę ale od strony Huty powinny być Stadlery,