Mistrzejowice

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Znawca
Posty: 159
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kobierzyn

Re: Mistrzejowice

Post autor: Zorza Polarna » 30 sty 2024, 14:23

krawiec pisze: 30 sty 2024, 14:00 Przypominam, że powodem podzielenia 139 były korki i opóźnienia...
Niestety ZTP taka sytuacja jest na rękę bo nie muszą się wysilać nad argumentami. Mówiąc krótko argumenty im same do nich przychodzą a może raczej.... przyjeżdżają do miasta....
Kobierzyn im my <3

Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Mistrzejowice

Post autor: Wojciech » 30 sty 2024, 20:16

Wpuszczanie "105" w korki na Powstańców to duży błąd. Linia ta ma służyć mieszkańcom Prądnika do szybkiego i punktualnego dotarcia do centrum. A tak, nie dość że jej rozkład będzie mniej punktualny, to jeszcze będzie więcej pasażerów z os. Piastów i okolic.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Mistrzejowice

Post autor: Krakowianin » 03 lut 2024, 17:34

Gmina Michałowice podała informację, że linia "105" na Piastów dotrze tam z co drugim kursem

Obrazek


https://www.facebook.com/photo?fbid=904 ... cale=pl_PL

Wojciech
Znawca
Posty: 127
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Mistrzejowice

Post autor: Wojciech » 03 lut 2024, 18:46

To może lepiej wydłużyć "405" do Os. Piastów, a powrót zrobić pod numerem "105"?

Jamnik
Ekspert
Posty: 1118
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Mistrzejowice

Post autor: Jamnik » 03 lut 2024, 19:39

Ponoć na Piastów lubi się korkować. "105" obecnie jest dość punktualna, więc wydłużenie co drugiego kursu sprawi, że co drugi kurs będzie punktualny, a co drugi szlag trafi, co spowoduje nagminne przestawianie brygad. Moim zdaniem lepiej było "105" zostawić na obecnej trasie i zmniejszyć częstotliwość, a w zamian na Piastów dwukierunkowo puścić "405".

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Mistrzejowice

Post autor: krawiec » 03 lut 2024, 21:45

Jak tak bardzo chcą, to lepiej uruchomić jakies np. 195 (w takcie ze 193) na trasie os. Piastów - Powstańców - Rondo Barei - Dobrego Pasterza - Górka Narodowa Py plus Ry.
GN ma lepszy dojazd do 139 i 132, Ronda Barei.
105 zostawić w spokoju.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5814
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kaszmir » 04 lut 2024, 9:41

"105" co drugim kursem, czyli co 30-40 minut...?

judash
Ekspert
Posty: 610
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Mistrzejowice

Post autor: judash » 04 lut 2024, 10:50

Kaszmir pisze: 04 lut 2024, 9:41 "105" co drugim kursem, czyli co 30-40 minut...?
Jakże "krakoskie". Kpina.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Mistrzejowice

Post autor: yosujiro » 04 lut 2024, 10:53

I jeszcze pewnie będzie jeździć w parze ze 193, bo nie pomyślą a jakimkolwiek synchro, bo po co się męczyć z jakimkolwiek odstępem, skoro mają różną f

Kierman
Specjalista
Posty: 369
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kierman » 04 lut 2024, 11:57

Potrzeba postawienia jak najszybciej przystanku (felg) na wysokości skrzyżowania 29. XI x Powstańców dla linii 193, tak by umożliwić przesiadki na 503, 537?, 307?. Wtedy 105 do Piastów co 30 min w synchronizacji z 193 jeszcze się moim zdaniem obroni. W przeciwnym razie ja tego nie widzę.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Mistrzejowice

Post autor: kot_feliks » 04 lut 2024, 12:20

Dramat. Nie wiem, po co robi się niektóre zmiany, ale mam wrażenie że celem jest udział aut w modal split już nie na ponad 50%, a np. na ponad 70%...

(1) Prądnik Czerwony miał całkiem sensowną, mocną linię do centrum (105, z f10). Całkiem mocne f, wszystkie kursy z jednego miejsca itd.
(2) Następnie pocięto 105, ale wprowadzono 199. Niby lepiej, bo więcej kursów, ale linie w dwa kierunku, łapiące różne opóźnienia. Ok, można to oceniać i pozytywnie, i negatywnie, powiedziałbym, że coś za coś.
(3) Wydłużenie 105 do Piastów - spoko. Tyle, że wydłużenie jedynie co drugim kursem oznacza stworzenie w praktyce de facto dwóch linii z... f30/40 :roll: :mrgreen: Przecież to nie ma szans jeździć w szczycie w rozkładowym takcie 15/20. Korki na Piasta Kołodzieja, korki na Powstańców - no nie ma szans.

Efekt będzie taki, że na Prądniku była linia do centrum do ok. 10 minut, a teraz realnie będą jakby dwie linie, co 30-40 minut każda... Można było wyjść na autobus de facto bez sprawdzania rozkładu jazdy, teraz nawet wychodząc na określony kurs szansa, że przyjedzie, może być mizerna.

Co dalej? Pocięcie 132, 139, 199 na dwie kolejne linie, każda z f30/40? Przecież to, co potencjalnie chcą zrobić z 105, to chyba największe memy z tego forum :mrgreen:

Na Piastów natomiast nie wiem, co by to miało dać? Że ludzie mają chodzić na linię widmo z f30/40? :cry:

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Mistrzejowice

Post autor: krawiec » 04 lut 2024, 13:03

kot_feliks pisze: 04 lut 2024, 12:20 Na Piastów natomiast nie wiem, co by to miało dać? Że ludzie mają chodzić na linię widmo z f30/40? :cry:
Ludzie liczą, że dostaną całe 105 a nie jego szczątki.

Kowalik
Specjalista
Posty: 318
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kowalik » 04 lut 2024, 13:46

Szkoda, że nie ma możliwości, by 105 pojechała przez Reduta i dalej Bohomolca, Jancarza do Os. Piastów. :cry:

krawiec
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Mistrzejowice

Post autor: krawiec » 04 lut 2024, 13:48

Kowalik pisze: 04 lut 2024, 13:46 Szkoda, że nie ma możliwości, by 105 pojechała przez Reduta i dalej Bohomolca, Jancarza do Os. Piastów. :cry:
Możliwość jest, ale trzeba zlikwidować miejsca parkingowe i zmienić progi zwalniające (wszystko da się).

fysztof
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Mistrzejowice

Post autor: fysztof » 04 lut 2024, 15:40

Te hece ze "105" to pokłosie generalnej polityki dotyczącej komunikacji w naszym mieście. Czyli jak jednym rzutem obskoczyć trzy lub cztery cele... W normalnych okolicznościach "105" pozostałoby niezależnym bytem, a obsługę os. Piastów realizowano by osobno. A u nas oczywiście zawsze trzeba przyoszczędzić na KM kosztem pasażerów i coraz częściej jest tak, że linia ma być w teorii dla wszystkich a w praktyce jest w sumie dla nikogo...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości