Chodziło o 18, widocznie się panu radnemu cyferki pomyliły
Mistrzejowice
Re: Mistrzejowice
Zapewne nastąpią ale nie takie o jakich myślisz. Przedłużą kursowanie o tą 1 godzinę ale zabierając kursy z innych godzin. I tak w tych obciętych godzinach taka "16" zamiast co 15 minut pojedzie co 20 czy nawet co 30 (aby była koordynacja z innymi liniami by móc się przesiąść) minut ale te 3 (powiedzmy) kursy przesuną między 18 a godziną 19,38.judash pisze: ↑14 wrz 2023, 9:50 Interpelacja ws. "16". Ciekawe czy cuda przedwyborcze nastąpią
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... -09-13.PDF
Wszyscy będą szczęśliwi.
Wilk syty i owca cała.
Re: Mistrzejowice
Oczywiście ni da się
Re: Mistrzejowice
Kontynuując dyskusję z innego tematu:
Zgadzam się również, że przydałoby się wydłużenie trasy - przynajmniej do ronda Piastowskiego bo obecnie "482" obsługuje tylko połowę Mistrzejowic. Do osiedla Piastów byłoby to niezłe połączenie, acz pewnie się nie zmieści skoro mają tam kończyć "159", "105" i "438". Dla przypomnienia, "482" powstało przez skrócenie dawnego "148", które zaczynało przy Szpitalu Rydygiera, zatem trasa była kiedyś dłuższa.
Też uważam, że "482" jest do poprawy (niezależnie od kwestii "105" do Piastów). Wciąż nie rozumiem, jak można było zostawić zestaw "182+482" z tak słabą częstotliwością poza szczytem: z f7,5 schodzi do f20, czyli blisko trzykrotnie rzadziej. Dla porównania, inne połączenia autobusowe które mają f7,5 w szczycie ("194", "179" czy "503+513"), poza szczytem schodzą do f10. Przed pandemią "182+482" miało w międzyszczycie f12. I nie, skierowanie przegubowców na "182" które wywalczyliśmy nie jest rekompensatą.
Zgadzam się również, że przydałoby się wydłużenie trasy - przynajmniej do ronda Piastowskiego bo obecnie "482" obsługuje tylko połowę Mistrzejowic. Do osiedla Piastów byłoby to niezłe połączenie, acz pewnie się nie zmieści skoro mają tam kończyć "159", "105" i "438". Dla przypomnienia, "482" powstało przez skrócenie dawnego "148", które zaczynało przy Szpitalu Rydygiera, zatem trasa była kiedyś dłuższa.
Re: Mistrzejowice
Można byłoby rozważyć wydłużenie 482 do Zajezdni Bieńczyce - to chyba najbliższa końcówka.Kaszmir pisze: ↑30 sty 2024, 9:44
Zgadzam się również, że przydałoby się wydłużenie trasy - przynajmniej do ronda Piastowskiego bo obecnie "482" obsługuje tylko połowę Mistrzejowic. Do osiedla Piastów byłoby to niezłe połączenie, acz pewnie się nie zmieści skoro mają tam kończyć "159", "105" i "438".
Trasa do Piastów byłaby pewnie i bardziej atrakcyjna, więc może da się coś pokombinować? W temacie dotyczącym Piastów proponowałem jakiś czas temu wydłużenie 159 jeden przystanek dalej do ronda na Powstańców Wiadukt, aby zapewnić komunikację nowym blokom - przy okazji zwolniłoby to też miejsce na pętli.
Przy okazji widać, jak bardzo potrzebna byłaby już porządna pętla integrująca kolej, tramwaje i autobusy oraz P+R w okolicy planowanego przystanku.
Re: Mistrzejowice
Szpital Rydygiera kilometr bliżej
Pewnie byłby problem z punkiem socjalnym. Też uważam, że wdłużenie 159 to lepszy pomysł, niż ciąganie 105 przez słabo zurbanizowane tereny.Kacper pisze: ↑30 sty 2024, 10:06 Trasa do Piastów byłaby pewnie i bardziej atrakcyjna, więc może da się coś pokombinować? W temacie dotyczącym Piastów proponowałem jakiś czas temu wydłużenie 159 jeden przystanek dalej do ronda na Powstańców Wiadukt, aby zapewnić komunikację nowym blokom - przy okazji zwolniłoby to też miejsce na pętli.
Re: Mistrzejowice
159 ma też socjal na Cichym Kąciku i obecnie chyba nawet to tam są dłuższe przerwy niż na Piastowie, gdzie z przystanku jest kawałek spaceru do kibelka
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 160
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Mistrzejowice
Skoro byłoby niezłe a nie ma miejsca na Os. Piastów to może spróbować 482 do Powstańców Wiadukt. Połączenie by było + obsługa głębszej części osiedla.
Czyli tasa byłaby taka:
DGW - (...) - Mistrzejowice - Jancarza - Srebrnych Orłów - Piasta Kołodzieja - POWSTAŃCÓW WIADUKT
Wtedy płd. osiedla obsługiwałyby 3 linie (105, 482 do centrum, 193 do NH)
Tylko nie wiem czy na dworcu jest socjal aby taka trasa mogłaby mieć racje bytu.
Kobierzyn im my <3
Re: Mistrzejowice
Jak wspomniano, Piasta Kołodzieja to korki, zwłaszcza odcinek od granicy miasta do pętli, który w szczycie dosłownie stoi. Jakakolwiek linia tam pojedzie, mocno oberwie na punktualności co przełoży się na podróży pasażerów z pozostałych odcinków. Teraz padło na "105".
Re: Mistrzejowice
No i będzie to powód do (sic!) skrócenia 105 (i 193) po wyborach samorządowych. Teraz mamy kiełbasę wyborczą...Kaszmir pisze: ↑30 sty 2024, 12:59 Jak wspomniano, Piasta Kołodzieja to korki, zwłaszcza odcinek od granicy miasta do pętli, który w szczycie dosłownie stoi. Jakakolwiek linia tam pojedzie, mocno oberwie na punktualności co przełoży się na podróży pasażerów z pozostałych odcinków. Teraz padło na "105".
- Zorza Polarna
- Znawca
- Posty: 160
- Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
- Lokalizacja: Kobierzyn
Re: Mistrzejowice
Kaszmir pisze: ↑30 sty 2024, 12:59 Jak wspomniano, Piasta Kołodzieja to korki, zwłaszcza odcinek od granicy miasta do pętli, który w szczycie dosłownie stoi. Jakakolwiek linia tam pojedzie, mocno oberwie na punktualności co przełoży się na podróży pasażerów z pozostałych odcinków. Teraz padło na "105".
Wiadomo, ale warto wziąć pod uwagę jeden aspekt. Na tym odcinku jeżelibyśmy wycofali się z puszczenia tam 105-tki to odcinek ten zostaje z 193-ką dodatkowo wydłużoną do GN co sprawi, będzie ciężej tam mieszkańcom gdziekolwiek pojechać. Im więcej linii tym większa szansa, że coś pojedzie w tym korku. Niestety korki to rzecz na którą ciężko wpłynąć i wiem że wpychanie 105-tki sprawi że będzie miała spore opóźnienia...... są lepsze rozwiązania (tak jak wspomniane wydłużenie 159, moja propozycja 482-ki). No ale cóż w Krakowie do czasu aż nie wydłużą tam tramwaju trzeba się tak bawić jak z Walcownią.
Kobierzyn im my <3
Re: Mistrzejowice
Przypominam, że powodem podzielenia 139 były korki i opóźnienia...Zorza Polarna pisze: ↑30 sty 2024, 13:43 Wiadomo, ale warto wziąć pod uwagę jeden aspekt. Na tym odcinku jeżelibyśmy wycofali się z puszczenia tam 105-tki to odcinek ten zostaje z 193-ką dodatkowo wydłużoną do GN co sprawi, będzie ciężej tam mieszkańcom gdziekolwiek pojechać. Im więcej linii tym większa szansa, że coś pojedzie w tym korku. Niestety korki to rzecz na którą ciężko wpłynąć i wiem że wpychanie 105-tki sprawi że będzie miała spore opóźnienia...... są lepsze rozwiązania (tak jak wspomniane wydłużenie 159, moja propozycja 482-ki). No ale cóż w Krakowie do czasu aż nie wydłużą tam tramwaju trzeba się tak bawić jak z Walcownią.
Re: Mistrzejowice
Naprawdę nie znalazłoby się wolnych autobusów, żeby zamiast wydłużania 105 i 193 zrobić nową krótką linię Górka Narodowa - Prądnik Czerwony? Jeśli nie ma miejsca na Prądniku, to nawet niech zjeżdża przez Strzelców do Ronda Barei i kończy kurs po zawróceniu, tak jak przed laty właśnie 193. Zapewniłoby to przesiadki na Rondzie Barei we wszystkie strony. Trasa byłaby na tyle krótka, że żadne korki na Strzelców w szczycie by nie zrobiły bóg wie jakiego armagedonu dla jej punktualności... A zarówno osoby mieszkające w okolicach GN jak i dojeżdżający tam z aglomeracji nie raz zaznaczali, że chcieliby połączenia właśnie z Rondem Barei.
Re: Mistrzejowice
Z Górki Narodowej taka linia byłaby właśnie lepsza, aczkolwiek kursująca dalej niż do R. Barei. Gdyby obsłużyła rejon Parku Wodnego, co kiedyś w temacie o układzie linii po otwarciu GN było wspomniane, to taka linia miałaby lepszy potencjał. Szkoda że "132" tam nie trafiło, tylko pytanie co w zamian wtedy na DGZ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 0 gości