Strona 9 z 12

Re: Mistrzejowice

: 14 wrz 2023, 11:01
autor: suchy
Adrian14 pisze: 14 wrz 2023, 10:27 Tylko czemu w tym piśmie jest napisane, że aktualnie kursuje od 5 do 13? 🤦
Chodziło o 18, widocznie się panu radnemu cyferki pomyliły :D

Re: Mistrzejowice

: 14 wrz 2023, 11:28
autor: Adrian14
suchy pisze: 14 wrz 2023, 11:01 Chodziło o 18, widocznie się panu radnemu cyferki pomyliły :D
Domyślam się.... tylko żeby później nie mówił. Chciałem do 20 i udało się częściowo bo do 18 🤪🤪🤪

Re: Mistrzejowice

: 14 wrz 2023, 12:10
autor: kucyk
judash pisze: 14 wrz 2023, 9:50 Interpelacja ws. "16". Ciekawe czy cuda przedwyborcze nastąpią
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... -09-13.PDF
Zapewne nastąpią ale nie takie o jakich myślisz. Przedłużą kursowanie o tą 1 godzinę ale zabierając kursy z innych godzin. I tak w tych obciętych godzinach taka "16" zamiast co 15 minut pojedzie co 20 czy nawet co 30 (aby była koordynacja z innymi liniami by móc się przesiąść) minut ale te 3 (powiedzmy) kursy przesuną między 18 a godziną 19,38. ;)

Wszyscy będą szczęśliwi. :D
Wilk syty i owca cała. :lol:

Re: Mistrzejowice

: 22 wrz 2023, 13:37
autor: judash
Oczywiście ni da się

Re: Mistrzejowice

: 30 sty 2024, 9:44
autor: Kaszmir
Kontynuując dyskusję z innego tematu:
krawiec pisze: 30 sty 2024, 8:12Żeby realizować politykę pierdyliona linii zewsząd dowsząd? Jak tak bardzo chcą połączyć os. Piastów z dworcem to niech wydłużą 482 i przywrócą jej dawne kursowanie.
Też uważam, że "482" jest do poprawy (niezależnie od kwestii "105" do Piastów). Wciąż nie rozumiem, jak można było zostawić zestaw "182+482" z tak słabą częstotliwością poza szczytem: z f7,5 schodzi do f20, czyli blisko trzykrotnie rzadziej. Dla porównania, inne połączenia autobusowe które mają f7,5 w szczycie ("194", "179" czy "503+513"), poza szczytem schodzą do f10. Przed pandemią "182+482" miało w międzyszczycie f12. I nie, skierowanie przegubowców na "182" które wywalczyliśmy nie jest rekompensatą.

Zgadzam się również, że przydałoby się wydłużenie trasy - przynajmniej do ronda Piastowskiego bo obecnie "482" obsługuje tylko połowę Mistrzejowic. Do osiedla Piastów byłoby to niezłe połączenie, acz pewnie się nie zmieści skoro mają tam kończyć "159", "105" i "438". Dla przypomnienia, "482" powstało przez skrócenie dawnego "148", które zaczynało przy Szpitalu Rydygiera, zatem trasa była kiedyś dłuższa.

Re: Mistrzejowice

: 30 sty 2024, 10:06
autor: Kacper
Kaszmir pisze: 30 sty 2024, 9:44
Zgadzam się również, że przydałoby się wydłużenie trasy - przynajmniej do ronda Piastowskiego bo obecnie "482" obsługuje tylko połowę Mistrzejowic. Do osiedla Piastów byłoby to niezłe połączenie, acz pewnie się nie zmieści skoro mają tam kończyć "159", "105" i "438".
Można byłoby rozważyć wydłużenie 482 do Zajezdni Bieńczyce - to chyba najbliższa końcówka.

Trasa do Piastów byłaby pewnie i bardziej atrakcyjna, więc może da się coś pokombinować? W temacie dotyczącym Piastów proponowałem jakiś czas temu wydłużenie 159 jeden przystanek dalej do ronda na Powstańców Wiadukt, aby zapewnić komunikację nowym blokom - przy okazji zwolniłoby to też miejsce na pętli.

Przy okazji widać, jak bardzo potrzebna byłaby już porządna pętla integrująca kolej, tramwaje i autobusy oraz P+R w okolicy planowanego przystanku.

Re: Mistrzejowice

: 30 sty 2024, 10:19
autor: scyzor663
Kacper pisze: 30 sty 2024, 10:06 Można byłoby rozważyć wydłużenie 482 do Zajezdni Bieńczyce - to chyba najbliższa końcówka.
Szpital Rydygiera kilometr bliżej ;)
Kacper pisze: 30 sty 2024, 10:06 Trasa do Piastów byłaby pewnie i bardziej atrakcyjna, więc może da się coś pokombinować? W temacie dotyczącym Piastów proponowałem jakiś czas temu wydłużenie 159 jeden przystanek dalej do ronda na Powstańców Wiadukt, aby zapewnić komunikację nowym blokom - przy okazji zwolniłoby to też miejsce na pętli.
Pewnie byłby problem z punkiem socjalnym. Też uważam, że wdłużenie 159 to lepszy pomysł, niż ciąganie 105 przez słabo zurbanizowane tereny.

Re: Mistrzejowice

: 30 sty 2024, 10:24
autor: yosujiro
159 ma też socjal na Cichym Kąciku i obecnie chyba nawet to tam są dłuższe przerwy niż na Piastowie, gdzie z przystanku jest kawałek spaceru do kibelka

Re: Mistrzejowice

: 30 sty 2024, 12:06
autor: Zorza Polarna
Kaszmir pisze: 30 sty 2024, 9:44 Kontynuując dyskusję z innego tematu:

Też uważam, że "482" jest do poprawy [...] Do osiedla Piastów byłoby to niezłe połączenie, acz pewnie się nie zmieści skoro mają tam kończyć "159", "105" i "438".
Skoro byłoby niezłe a nie ma miejsca na Os. Piastów to może spróbować 482 do Powstańców Wiadukt. Połączenie by było + obsługa głębszej części osiedla.

Czyli tasa byłaby taka:

DGW - (...) - Mistrzejowice - Jancarza - Srebrnych Orłów - Piasta Kołodzieja - POWSTAŃCÓW WIADUKT

Wtedy płd. osiedla obsługiwałyby 3 linie (105, 482 do centrum, 193 do NH)

Tylko nie wiem czy na dworcu jest socjal aby taka trasa mogłaby mieć racje bytu.

Re: Mistrzejowice

: 30 sty 2024, 12:59
autor: Kaszmir
Jak wspomniano, Piasta Kołodzieja to korki, zwłaszcza odcinek od granicy miasta do pętli, który w szczycie dosłownie stoi. Jakakolwiek linia tam pojedzie, mocno oberwie na punktualności co przełoży się na podróży pasażerów z pozostałych odcinków. Teraz padło na "105".

Re: Mistrzejowice

: 30 sty 2024, 13:28
autor: krawiec
Kaszmir pisze: 30 sty 2024, 12:59 Jak wspomniano, Piasta Kołodzieja to korki, zwłaszcza odcinek od granicy miasta do pętli, który w szczycie dosłownie stoi. Jakakolwiek linia tam pojedzie, mocno oberwie na punktualności co przełoży się na podróży pasażerów z pozostałych odcinków. Teraz padło na "105".
No i będzie to powód do (sic!) skrócenia 105 (i 193) po wyborach samorządowych. Teraz mamy kiełbasę wyborczą...

Re: Mistrzejowice

: 30 sty 2024, 13:43
autor: Zorza Polarna
Kaszmir pisze: 30 sty 2024, 12:59 Jak wspomniano, Piasta Kołodzieja to korki, zwłaszcza odcinek od granicy miasta do pętli, który w szczycie dosłownie stoi. Jakakolwiek linia tam pojedzie, mocno oberwie na punktualności co przełoży się na podróży pasażerów z pozostałych odcinków. Teraz padło na "105".

Wiadomo, ale warto wziąć pod uwagę jeden aspekt. Na tym odcinku jeżelibyśmy wycofali się z puszczenia tam 105-tki to odcinek ten zostaje z 193-ką dodatkowo wydłużoną do GN co sprawi, będzie ciężej tam mieszkańcom gdziekolwiek pojechać. Im więcej linii tym większa szansa, że coś pojedzie w tym korku. Niestety korki to rzecz na którą ciężko wpłynąć i wiem że wpychanie 105-tki sprawi że będzie miała spore opóźnienia...... są lepsze rozwiązania (tak jak wspomniane wydłużenie 159, moja propozycja 482-ki). No ale cóż w Krakowie do czasu aż nie wydłużą tam tramwaju trzeba się tak bawić jak z Walcownią.

Re: Mistrzejowice

: 30 sty 2024, 14:00
autor: krawiec
Zorza Polarna pisze: 30 sty 2024, 13:43 Wiadomo, ale warto wziąć pod uwagę jeden aspekt. Na tym odcinku jeżelibyśmy wycofali się z puszczenia tam 105-tki to odcinek ten zostaje z 193-ką dodatkowo wydłużoną do GN co sprawi, będzie ciężej tam mieszkańcom gdziekolwiek pojechać. Im więcej linii tym większa szansa, że coś pojedzie w tym korku. Niestety korki to rzecz na którą ciężko wpłynąć i wiem że wpychanie 105-tki sprawi że będzie miała spore opóźnienia...... są lepsze rozwiązania (tak jak wspomniane wydłużenie 159, moja propozycja 482-ki). No ale cóż w Krakowie do czasu aż nie wydłużą tam tramwaju trzeba się tak bawić jak z Walcownią.
Przypominam, że powodem podzielenia 139 były korki i opóźnienia...

Re: Mistrzejowice

: 30 sty 2024, 14:06
autor: michasss
Naprawdę nie znalazłoby się wolnych autobusów, żeby zamiast wydłużania 105 i 193 zrobić nową krótką linię Górka Narodowa - Prądnik Czerwony? Jeśli nie ma miejsca na Prądniku, to nawet niech zjeżdża przez Strzelców do Ronda Barei i kończy kurs po zawróceniu, tak jak przed laty właśnie 193. Zapewniłoby to przesiadki na Rondzie Barei we wszystkie strony. Trasa byłaby na tyle krótka, że żadne korki na Strzelców w szczycie by nie zrobiły bóg wie jakiego armagedonu dla jej punktualności... A zarówno osoby mieszkające w okolicach GN jak i dojeżdżający tam z aglomeracji nie raz zaznaczali, że chcieliby połączenia właśnie z Rondem Barei.

Re: Mistrzejowice

: 30 sty 2024, 14:15
autor: Karol1994
michasss pisze: 30 sty 2024, 14:06 A zarówno osoby mieszkające w okolicach GN jak i dojeżdżający tam z aglomeracji nie raz zaznaczali, że chcieliby połączenia właśnie z Rondem Barei.
Z Górki Narodowej taka linia byłaby właśnie lepsza, aczkolwiek kursująca dalej niż do R. Barei. Gdyby obsłużyła rejon Parku Wodnego, co kiedyś w temacie o układzie linii po otwarciu GN było wspomniane, to taka linia miałaby lepszy potencjał. Szkoda że "132" tam nie trafiło, tylko pytanie co w zamian wtedy na DGZ?