Strona 11 z 12

Re: Mistrzejowice

: 04 lut 2024, 16:30
autor: Kaszmir
Kierman pisze: 04 lut 2024, 11:57Potrzeba postawienia jak najszybciej przystanku (felg) na wysokości skrzyżowania 29. XI x Powstańców dla linii 193, tak by umożliwić przesiadki na 503, 537?, 307?. Wtedy 105 do Piastów co 30 min w synchronizacji z 193 jeszcze się moim zdaniem obroni. W przeciwnym razie ja tego nie widzę.
Pełna zgoda z przystankami. Zresztą z różnych dyskusji wynika, że w tej okolicy brakuje przynajmniej kilku przystanków:
- "Powstańców" dla "193" kier. Górka Narodowa,
- przystanków na skrzyżowaniu Al. 29 Listopada z Powstańców, dla wszystkich linii,
- przystanku na Dobrego Pasterza, między Łepkowskiego a Al. 29 Listopada (w tę stronę) dla "105", "132", "139" i "199".

Co do koordynacji, wydłużone "105" i "193" będą mieć różne częstotliwości w szczycie (f30 oraz f20) więc nie ma jak tego skoordynować. Można za to poza szczytem (z co drugim kursem "193") oraz w weekendy.

Re: Mistrzejowice

: 04 lut 2024, 16:31
autor: pjetrek
To w ogóle może być ciekawy twór: 105 w wersji podstawowej DGZ-Prądnik Czerwony, 105 w wersji cmentarnej (oznaczony jako 405) i 105 w wersji Januszexowej ZTP czyli DGZ-os. Piastów. Na pewno pasażerowie będą w stanie się tym połapać, a przy łączeniu brygad i korkach to może jechać taki "pociąg" 105 z Piastów spóźniony, 105 spod II bramy spóźniony i 105 ze starej pętli na swoim czasie. A potem 45 minut przerwy...
Cóż chyba uffoki 3x105 nabierają właśnie nowego znaczenia... ważne, że na konferencji prasowej można się pochwalić jak to architekci miejskich tras dbają o dobro pasażerów i umożliwiają im dojazd do centrum...
Zepsuliśmy już 139, zepsuli 194 to i zepsujemy jeszcze 105...! Jak się bawić, to się bawić xD

Re: Mistrzejowice

: 04 lut 2024, 18:39
autor: stefan
Kaszmir pisze: 04 lut 2024, 16:30 - "Powstańców" dla "193" kier. Górka Narodowa
Niegdyś dla 250 przystanek był w tym https://maps.app.goo.gl/xgpgs4x6PXV1Ntnm6 miejscu.

Re: Mistrzejowice

: 04 lut 2024, 19:52
autor: Zorza Polarna
fysztof pisze: 04 lut 2024, 15:40 Te hece ze "105" to pokłosie generalnej polityki dotyczącej komunikacji w naszym mieście. Czyli jak jednym rzutem obskoczyć trzy lub cztery cele... W normalnych okolicznościach "105" pozostałoby niezależnym bytem, a obsługę os. Piastów realizowano by osobno. A u nas oczywiście zawsze trzeba przyoszczędzić na KM kosztem pasażerów i coraz częściej jest tak, że linia ma być w teorii dla wszystkich a w praktyce jest w sumie dla nikogo...
Tą manią oszczędzania zaraz zlikwidują wszystkie linie autobusowe xD Tylko tramwaje co 15 minut będą jeździć :D

Re: Mistrzejowice

: 05 lut 2024, 1:20
autor: kot_feliks
Żeby się nie skończyło tak, że do Piastów wydłużą jedynie to, co jedzie obecnie na Cmentarz Prądnik Czerwony.

Tym sposobem Piastów zyskałoby kursy w międzyszczycie co 40 minut i w szczycie popołudniowym co 45 min, do ok 16:30 :mrgreen: Niemniej dałoby się zrobić pamiątkowe fotki, no i pochwalić w mediach, że oto przedłużona 105 do osiedla Piastów i jak to Krk nie dba o mieszkańców.

Brzmi jak mem? A czym innym jest niby proponowany podział na dwie linie linii z f15/20? :mrgreen:

Re: Mistrzejowice

: 05 lut 2024, 20:18
autor: dlugi_krk
Albo czytając forum i widząc ile to wzbudza emocji zrezygnują ze 105 do os. Piastów i poczekają czy nie wystarczy wydłużone 193

Re: Mistrzejowice

: 05 lut 2024, 20:20
autor: Kaszmir
dlugi_krk pisze: 05 lut 2024, 20:18Albo czytając forum i widząc ile to wzbudza emocji zrezygnują ze 105 do os. Piastów i poczekają czy nie wystarczy wydłużone 193
Myślę, że nie mają wyboru i muszą wydłużyć bo ogłosili to już w mediach, nie mogą się wycofać, zwłaszcza w tak gorącym okresie.

Zastanawiam się, czemu tylko połowa kursów "105" miałaby być wydłużona - poszło o pojemność pętli na os. Piastów? O koszty?

Re: Mistrzejowice

: 05 lut 2024, 20:25
autor: dlugi_krk
Wycofać się chyba nie wycofają, bo ponieśli już koszt „przebudowy” trawnika na pętli, żeby umożliwić zawracanie w kierunku Pradnika Czerwonego. Natomiast wyznaczenie dodatkowego przystanku dla linii 105 chyba wiąże się z likwidacją miejsc parkingowych obok sklepu Ziko, bo inaczej autobusy się tam nie pomieszczą.

Re: Mistrzejowice

: 06 lut 2024, 6:33
autor: brovar
dlugi_krk pisze: 05 lut 2024, 20:18 Albo czytając forum i widząc ile to wzbudza emocji zrezygnują ze 105 do os. Piastów i poczekają czy nie wystarczy wydłużone 193
dlugi_krk pisze: 05 lut 2024, 21:23 Jeśli okaże się, że osoby mieszkające w tych nowych blokach i korzystające z komunikacji miejskiej mają do wyboru 105/405 jeżdżące loteryjnie co ok. 30-40 minut lub 52 które będzie czekało na nich na pętli niezależnie od pory dnia to długo to „udogodnienie” w postaci 105/405 nie będzie długo trwało.
Każdy kij ma dwa końce.

Myślę, ze linia "105" w dotarciu na Dworzec przejmie pasażerów z linii "52" - szczególnie tych jadąc z walizkami. W godzinach międzyszczytowych i wieczornych autobus będzie zdecydowanie szybszym, pewniejszym i komfortowym transportem do którego będzie bliżej na sam Dworzec Gł. Dla samych mieszkańców otworzy się nowy wachlarz połączeń.

Re: Mistrzejowice

: 06 lut 2024, 12:13
autor: dlugi_krk
Mieszkam na tym osiedlu od 15 lat. 105 może stanowić alternatywę dla małej grupy mieszkańców, którzy mieszkają blisko pętli lub w nowych blokach. Dla reszty mieszkańców dojazd do Centrum/Dworca zapewnia 182. Nikt nie będzie wsiadał specjalnie w 159/193, jechał na pętlę na os. Piastów i czekał na 105. Czas pokaże jak to nowe rozwiązanie się sprawdzi ☺️

Re: Mistrzejowice

: 06 lut 2024, 13:19
autor: krawiec
Ja uważam, że 105/405 powinni zostawić w spokoju.
W zamian otworzyć w takcie ze 193 nową linię dowozową na trasie Os. Piastów - Powstańców - Rondo Barei - Dobrego Pasterza - Górka Narodowa P+R (ew. os. Gotyk).

To co jest proponowane, czyli co 2 kurs do Os. Piastów spowoduje to, co stało się ze 139 i 132/199, czyli totalne rozkomunikowanie i jazdy stadne.
Jeśli nie będzie taktu między nowym 105 a 193, to jest to bezsensowne rozwiązanie.

Re: Mistrzejowice

: 06 lut 2024, 15:32
autor: Adrian14
krawiec pisze: 06 lut 2024, 13:19 Ja uważam, że 105/405 powinni zostawić w spokoju.
W zamian otworzyć w takcie ze 193 nową linię dowozową na trasie Os. Piastów - Powstańców - Rondo Barei - Dobrego Pasterza - Górka Narodowa P+R (ew. os. Gotyk).

To co jest proponowane, czyli co 2 kurs do Os. Piastów spowoduje to, co stało się ze 139 i 132/199, czyli totalne rozkomunikowanie i jazdy stadne.
Jeśli nie będzie taktu między nowym 105 a 193, to jest to bezsensowne rozwiązanie.
A kto będzie jeździł taką linią? Z Piastowa donikąd. 105 będzie dobre pod warunkiem, że pojedzie wszystkimi kursami.

Re: Mistrzejowice

: 06 lut 2024, 16:34
autor: fkolasa
Wydłużenie linii 105 do os. Piastów jest bardzo dobrym pomysłem. Dojazd z górnego osiedla do centrum to katorga. Linia 52 totalnie naokoło, 182 do którego trzeba kawał drogi dojść, niejednokrotnie tonie w korkach. 105 będzie świetną alternatywą. Poza tym między aktualną pętlą a ulicą Powstańców powstało już bardzo wiele bloków, a kolejne budują się na potęgę. Tam linia 105 będzie bardzo potrzebna. A nie zapominajmy, że os. Piastów ma na przestrzeni lat ograniczoną ofertę - pocięte 52, pocięte 163/193, a teraz nawet 159 (poza szczytem). Oferta maleje, mieszkańców i pasażerów przybywa. 105 odwraca tę tendencję. Fakt, powinno tam pojechać wszystkimi kursami i o to należy walczyć.

Re: Mistrzejowice

: 06 lut 2024, 17:17
autor: krawiec
Adrian14 pisze: 06 lut 2024, 15:32 A kto będzie jeździł taką linią? Z Piastowa donikąd. 105 będzie dobre pod warunkiem, że pojedzie wszystkimi kursami.
Jak to donikąd?
Po drodze Prądnik Czerwony przesiadka 105, 184, 199, ...
Rondo Barei - multum linii, Dobrego Pasterza - 132, 139,
29 Listopada - kolejne linie.
Proszą krótka linia regularna niż potworek co 30 - 40 minut utykający w korkach.

Re: Mistrzejowice

: 06 lut 2024, 20:32
autor: Adrian14
krawiec pisze: 06 lut 2024, 17:17 Jak to donikąd?
Po drodze Prądnik Czerwony przesiadka 105, 184, 199, ...
Rondo Barei - multum linii, Dobrego Pasterza - 132, 139,
29 Listopada - kolejne linie.
Proszą krótka linia regularna niż potworek co 30 - 40 minut utykający w korkach.
A ta Twoja krótka linia to przefrunie nad korkami. Strzelców lubi się korkować do tego "5" przesiadek po drodze na linie co 15min. Coś Ci ucieknie i szybka podróż na Dworzec wydłuży się 2x..... A tak cała podróż 105 może trwać 20min. Do tego podróż przez Rondo Polsadu jest obecnie mega niepewna. Zresztą po co dublować linie skoro 159 dojedziesz do Miechowity. Moim zdaniem 105 do Piastów to dobry pomysł. Z tym żeby jechała wszystkimi kursami. No i co najważniejsze. Wydłużenie 105 wszystkimi kursami to będzie zapewne dołożone 1 max 2 brygad. A nowa linia się w tym nie zmieści.