Pętla Borek Fałęcki
: 21 maja 2024, 12:08
Zastanawiam się jakie są wasze propozycje na poprawienie używalności pętli tramwajowej i autobusowej na Borku?
Sprawa może być kluczowa, bo jest szansa, że to stamtąd pojedzie tramwaj na Kliny, o ile oczywiście nie puszczą go przez CM. Jeśli tak się stanie to linia będzie się rozgałęziać w obu wariantach z Borku Fałęckiego I, co oznacza że przesiadka z Klinów na coś jadącego w stronę Zakopianki to przechadzka 500m po dosyć słabej jakości trasie. Druga kwestia to coś, co moim zdaniem musi się wydarzyć w następnych paru latach czyli ogarnięcie na Borku P+R. Gdzieś zasłyszałam, że takowy ma się znajdować na tym parkingu przy CH Zakopianka, ale to znowu moim zdaniem nietrafiona opcja - około 700m na autobus, 450m na tramwaj, co w porównaniu z innymi P+R raczej nie daje konkurencyjnego miejsca. Trzeci, oczywisty problem to jest odległość samej pętli autobusowej od tramwajowej, co jest chyba ewenementem na skalę miejską, może pomijając Mistrzejowice, przynajmniej tam nie trzeba biec pomiędzy sprzedawcami baterii i koperku żeby zdążyć na przesiadkę.
Jak to widzicie? Przesunąć terminal autobusowy w miejsce targowiska? Zaorać pętlę tramwajową przy okazji budowy trasy na Kliny i w jej miejsce zrobić autobusową? Zrobić P+R w Solvay Parku?
Sprawa może być kluczowa, bo jest szansa, że to stamtąd pojedzie tramwaj na Kliny, o ile oczywiście nie puszczą go przez CM. Jeśli tak się stanie to linia będzie się rozgałęziać w obu wariantach z Borku Fałęckiego I, co oznacza że przesiadka z Klinów na coś jadącego w stronę Zakopianki to przechadzka 500m po dosyć słabej jakości trasie. Druga kwestia to coś, co moim zdaniem musi się wydarzyć w następnych paru latach czyli ogarnięcie na Borku P+R. Gdzieś zasłyszałam, że takowy ma się znajdować na tym parkingu przy CH Zakopianka, ale to znowu moim zdaniem nietrafiona opcja - około 700m na autobus, 450m na tramwaj, co w porównaniu z innymi P+R raczej nie daje konkurencyjnego miejsca. Trzeci, oczywisty problem to jest odległość samej pętli autobusowej od tramwajowej, co jest chyba ewenementem na skalę miejską, może pomijając Mistrzejowice, przynajmniej tam nie trzeba biec pomiędzy sprzedawcami baterii i koperku żeby zdążyć na przesiadkę.
Jak to widzicie? Przesunąć terminal autobusowy w miejsce targowiska? Zaorać pętlę tramwajową przy okazji budowy trasy na Kliny i w jej miejsce zrobić autobusową? Zrobić P+R w Solvay Parku?