Praca motorniczego
Praca motorniczego
Cześć, mam rozmowę na stanowisko motorniczego, ale chciałbym się dowiedzieć jak to wygląda, zajezdnia Podgórze, jakie są warunki pracy, itd. bo w necie ogólnie raczej opinie bardzo słabe, a o motorniczych prawie nic nie ma, a większość informacji sprzed paru lat? Dzięki za informację.
Re: Praca motorniczego
A co konkretnie potrzebujesz wiedzieć?
Warunki pracy ogólnie są takie - jeździsz tramwajem, notorycznie napi**rzasz dzwonkiem na pieszych i samochody, złośliwie i z perfidnym śmiechem na twarzy przytrzaskujesz pasażerów drzwiami i odjeżdżasz im +1 minutę przed czasem
A tak serio w dużym skrócie mówiąc:
- praca zmianowa na rano (pierwsze wyjazdy ok. 4:00) i popołudnie (najpóźniejsze zjazdy nawet przed 1:00), system pracy 3/4 dni pracy + 1/2 dni wolne, 1-2 weekendy w zależności od miesiąca są wolne (sb+nd). Więc trzeba polubić wczesne wstawanie i ewentualne dojeżdżanie (zależy jak daleko mieszkasz od zajezdni), późne powroty w środku nocy. Trzeba też zapomnieć o spędzaniu niektórych świąt z rodziną - każdy by chciał mieć wolne w Wigilię czy Nowy Rok, ale tramwaje w takie dni również muszą jeździć i ktoś je musi prowadzić. Czasem się uda dostać wolne lub urlop w taki dzień, a czasem nie - i jeździsz sobie w taką Wigilię do północy po mieście
- jest możliwość przejścia na grafik tygodniowy (praca pn-pt, weekendy wolne), albo na jedną wybraną zmianę (np. tylko same poranki albo tylko same popołudniówki), ale zazwyczaj najwcześniej dopiero po 1-2 miesiącach
- na dzień dobry w Podgórzu dostaniesz uprawnienia na wagony GT8N (dwukierunkowe) oraz NGT6 (krótkie bombardiery), później w trakcie pracy po kilku - kilkunastu miesiącach będą stopniowo dorabiać ci uprawnienia na kolejne wagony (NGT8, Stadlery, Pesy).
- wynagrodzenie zależy od tego czy planujesz / zaproponują ci umowę o pracę czy też ajencję.
Jako ajent musisz założyć własną działalność gospodarczą, wybrać sobie jakąś formę opodatkowania i ZUSu - i kasę co miesiąc dostajesz na podstawie faktury (ilość przepracowanych godzin x stała stawka). W przypadku ajenta im więcej godzin przepracuje, tym więcej zarobi (bo ZUS zazwyczaj płaci się w tej samej wysokości, niezależnie od przychodu). Plus jest możliwość po prostu pracy więcej - po 190 czy 200h miesięcznie.
W przypadku etatu otrzymujesz stawkę podstawową oraz dodatki (premia, tzw. "wysługa" czyli dodatek za ilość miesięcy/lat przepracowanych w MPK, do tego dodatki za pracę w godzinach nocnych, w dni świąteczne. Na etacie można również korzystać z socjalu - dofinansowanie do wakacji, kolonii dla dzieci, paczki mikołajowe dla dzieci, karta Multisport, itp. Jednakże tutaj obowiązuje cię Kodeks Pracy, więc nie wyrobisz więcej godzin niż pozwala norma ustawowa (no chyba, że będą jakieś nadgodziny - co jest baaardzo rzadkie - ale one też mają określony limit).

Warunki pracy ogólnie są takie - jeździsz tramwajem, notorycznie napi**rzasz dzwonkiem na pieszych i samochody, złośliwie i z perfidnym śmiechem na twarzy przytrzaskujesz pasażerów drzwiami i odjeżdżasz im +1 minutę przed czasem


A tak serio w dużym skrócie mówiąc:
- praca zmianowa na rano (pierwsze wyjazdy ok. 4:00) i popołudnie (najpóźniejsze zjazdy nawet przed 1:00), system pracy 3/4 dni pracy + 1/2 dni wolne, 1-2 weekendy w zależności od miesiąca są wolne (sb+nd). Więc trzeba polubić wczesne wstawanie i ewentualne dojeżdżanie (zależy jak daleko mieszkasz od zajezdni), późne powroty w środku nocy. Trzeba też zapomnieć o spędzaniu niektórych świąt z rodziną - każdy by chciał mieć wolne w Wigilię czy Nowy Rok, ale tramwaje w takie dni również muszą jeździć i ktoś je musi prowadzić. Czasem się uda dostać wolne lub urlop w taki dzień, a czasem nie - i jeździsz sobie w taką Wigilię do północy po mieście

- jest możliwość przejścia na grafik tygodniowy (praca pn-pt, weekendy wolne), albo na jedną wybraną zmianę (np. tylko same poranki albo tylko same popołudniówki), ale zazwyczaj najwcześniej dopiero po 1-2 miesiącach
- na dzień dobry w Podgórzu dostaniesz uprawnienia na wagony GT8N (dwukierunkowe) oraz NGT6 (krótkie bombardiery), później w trakcie pracy po kilku - kilkunastu miesiącach będą stopniowo dorabiać ci uprawnienia na kolejne wagony (NGT8, Stadlery, Pesy).
- wynagrodzenie zależy od tego czy planujesz / zaproponują ci umowę o pracę czy też ajencję.
Jako ajent musisz założyć własną działalność gospodarczą, wybrać sobie jakąś formę opodatkowania i ZUSu - i kasę co miesiąc dostajesz na podstawie faktury (ilość przepracowanych godzin x stała stawka). W przypadku ajenta im więcej godzin przepracuje, tym więcej zarobi (bo ZUS zazwyczaj płaci się w tej samej wysokości, niezależnie od przychodu). Plus jest możliwość po prostu pracy więcej - po 190 czy 200h miesięcznie.
W przypadku etatu otrzymujesz stawkę podstawową oraz dodatki (premia, tzw. "wysługa" czyli dodatek za ilość miesięcy/lat przepracowanych w MPK, do tego dodatki za pracę w godzinach nocnych, w dni świąteczne. Na etacie można również korzystać z socjalu - dofinansowanie do wakacji, kolonii dla dzieci, paczki mikołajowe dla dzieci, karta Multisport, itp. Jednakże tutaj obowiązuje cię Kodeks Pracy, więc nie wyrobisz więcej godzin niż pozwala norma ustawowa (no chyba, że będą jakieś nadgodziny - co jest baaardzo rzadkie - ale one też mają określony limit).
Re: Praca motorniczego
Dzięki wielkie, a atmosfera w pracy to taki horror jak w necie piszą czy po prostu jak to w pracy 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości