Trasa Łagiewnicka

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Kaszmir » 29 sie 2022, 21:35

Na linii 50 kursowały wozy Stadler Tango Lajkonik, Bombardier NGT8 i PESA 2014N. Te ostatnie wagony najpewniej znikną jutro z pięćdziesiątki. Pojawią się natomiast na linii 24.
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... agiewnicka

Czyli zamiana między "24" a "50".

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: suchy » 29 sie 2022, 21:37

Scania_9640 pisze: 29 sie 2022, 21:22 Tak, bo każda brygada ma łączenia, raz na Kurdwanów raz na Borek.
Jeśli będzie trzeba, to MPK może jeszcze ewentualnie spróbować pozmieniać rozkłady poszczególnych brygad, tak żeby nie jeździły "na zmianę" tu i tam, tylko żeby jedne jeździły wyłącznie na Kurdwanów (i tutaj dać wtedy Pesy), a drugie wyłącznie na Borek (i tutaj 30m).

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: kbieniu7 » 30 sie 2022, 13:50

Drobne przemyślenia, co można i trzeba by poprawić wzdłuż TŁ by polepszyć żywot pasażerów KMK oraz pieszych.

1. Dorobić przejście dla pieszych przez ul. Halszki (na czerwono). Skróci to dojście między przystankami tramwajowymi. Ponadto ułatwi to przesiadki z tramwaju na autobus w kierunku Halszki. Obecnie wychodząc z tramwaju trzeba czekać aż on przejedzie (w tym czasie na przejściu przez Halszki pali się zielone, równolegle do tramwaj). Jak już przejdziemy torowisko, to zmienia się cykl i musimy czekać - w tym samym czasie nadjeżdżają autobusy ze wszystkich kierunków i nam uciekają spod nosa. Mnóstwo ludzi tam wtedy przebiega na czerwonym
Obrazek

Ponadto potrzeba pilnie zieleni i cienia na przystanku autobusowym w stronę Turowicza. Szkoda, że nie zachowali DDR i chodnik na równym poziomie (na pomarańczowo), a mur oporowy dać między jezdnią a DDR. Nie trzeba by było niepotrzebnie zjeżdżać i wjeżdżać z powrotem, tylko wygodnie jechać po płaskim :(

2. Wylot z Turowicza w stronę Zakopianki - patelnia na przystanku, pilnie potrzeba drzew. Dodatkowo świetnie widać priorytety :( Zatoka autobusowa świetnie zmniejsza powierzchnię przystanku. Można było z niej zrezygnować, zwęzić pasy ruchu, odgiąć jezdnię. NIE! Żadnych kompromisów ze stronu ruchu samochodowego. Poświęcić komfort pasażerów.
Obrazek

3. Łagiewniki SKA, skrzyżowanie z Zakopianką. Ehh... a taka szansa była na dobry węzeł tramwaj-kolej gdyby przesunąć perony kolejowe bliżej TŁ... Pomijam już brak przejścia po północnej stronie skrzyżowania, ale brakuje wygodniejszych dojść na przystanek kolejowy. Przejście dla pieszych przez Zakopiankę też mogło być na wysokości przystanków tramwajowych... A mogło być tak pięknie...

Plus oczywiście brakuje drzew zacieniających przystanki, dojścia piesze oraz ścieżki rowerowe.
Obrazek

Obrazek

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 673
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Łukasz » 03 wrz 2022, 12:15

TŁ pojawiła się na Google Maps.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1805
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Scania_9640 » 03 wrz 2022, 13:07

Łukasz pisze: 03 wrz 2022, 12:15 TŁ pojawiła się na Google Maps.
Ale nie cała, przynajmniej u mnie

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 680
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: lukaszpdg » 03 wrz 2022, 13:39

Cała TŁ jest, tyle że bez nazwy na mapie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Kaszmir » 03 wrz 2022, 13:51

Póki nie ma zdjęć satelitarnych (a to pewnie zajmie jakiś czas), to można porównać jak przebiega droga a jak wcześniej prezentowała się okolica.

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Jaky » 03 wrz 2022, 14:26

Kaszmir pisze: 03 wrz 2022, 13:51 Póki nie ma zdjęć satelitarnych (a to pewnie zajmie jakiś czas), to można porównać jak przebiega droga a jak wcześniej prezentowała się okolica.
Tak na marginesie, obecne zdjęcia satelitarne Krakowa na Google Maps pochodzą z początku 2017r. Więc już ponad 5 lat nie są aktualizowane. Natomiast zdjęcia na Geoportalu są z końca 2021r. Można zatem porównać, jak mocno zmienił się Kraków na przestrzeni tych 5 lat. Gdzieniegdzie na plus, ale niestety nie wszędzie.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 374
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: sorig » 26 wrz 2022, 0:40

To nie przejdzie z powodów propagandowych (a szkoda, dałoby się wyjaśnić), ale przystanek "SBM" powinien mieć status na żądanie. Obsługuje w praktyce tylko dwa duże kościoły, które nie generują ruchu pasażerskiego przez większość część doby.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Kaszmir » 20 sty 2023, 9:45

Więcej ekranów, więcej :D

Oczywiście rozumiem mieszkańców. To wina Miasta, jak zbudowało i przeskalowało Trasę Łagiewnicką. Zresztą wiele osób siedzących w temacie, również tu na forum, ostrzegało że przecina się osiedle śródmiejską autostradą, która będzie generować olbrzymi hałas.

Za mało ekranów przy Trasie Łagiewnickiej? Zbadają to po roku
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/za-ma ... 49506.html
O montaż dodatkowych ekranów akustycznych w rejonie bloku przy ul. Krokusowej 6 zapytał niedawno w interpelacji radny Marek Sobieraj. Chodzi o budynek zlokalizowany w rejonie węzła łączącego Trasę Łagiewnicką z planowaną ul. 8 Pułku Ułanów

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: kbieniu7 » 29 sty 2023, 16:18

No dokładnie. Zbudujmy bezkompromisową autostradę przez miasto, to mieszkańcom pogorszy się jakość życia wokół. No kto by się spodziewał.

Jak dla mnie, to akurat na tym odcinku tunel powinien iść ciągiem od ul. 8 Pułku Ułanów aż za ul. Grota-Roweckiego. Na górze powinna być miejska ulica 2x2, która rozprowadziłaby ruch na lokalne ulice, nie miałaby pokomplikowanych ramp wjazdowych i zjazdowych, nie byłaby barierą dla pieszych i można by praktyczne i ładne węzły przystankowe zrobić. A poprzecznie może mógłby iść tramwaj.
Obrazek

Tuż obok zrobiliśmy tunel, by nie tworzyć krateru i pożogi między niską zabudową, a najgęściej zabudowany obszar chyba na całym odcinku TŁ/TP/TZ jest urbanistycznym mordorem.

kucyk
Ekspert
Posty: 1820
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: kucyk » 08 lut 2023, 9:59

Krakowska fuszera:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przec ... 49746.html


Ręce opadają. :twisted: :roll:

Jaky
Moderator globalny
Posty: 275
Rejestracja: 29 kwie 2021, 23:49

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Jaky » 08 lut 2023, 18:01

Wiadomo, że jest to niezbyt szczęśliwa sytuacja. Jednak w mojej opinii w artykule dość klarownie zostało wyjaśnione, czemu tak się dzieje.
Przynajmniej tyle, że mieszkańcy dzięki/przez to mieli mniej rozkopów pod oknami...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Kaszmir » 03 mar 2023, 13:10

Statystyki ruchu na TŁ. Do tego urzędnicy planują budowę nawrotki na Witosa, za skrzyżowaniem z Halszki.
Przez pół roku z Trasy Łagiewnickiej skorzystało trzy miliony kierowców. Dziennie drogę pokonuje średnio 19 tysięcy samochodów.
Dla porównania, w ciągu doby (badanie przeprowadzono 11 stycznia) z jezdni mostu Dębnickiego w kierunku ronda Grunwaldzkiego korzystało 33 tysięce kierowców.
Jednak wcześniej pracownicy miejskiej spółki zajmą się wykonaniem nawrotki na ulicy Witosa, tuż za skrzyżowaniem z ulicą Beskidzką i Halszki. Wszystko po to, aby samochody wyjeżdzające z trasy mogły dostać się na ulicę Beskidzką.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/3-mln ... 50048.html

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Tramwajolog14 » 03 mar 2023, 19:42

Dziennie drogę pokonuje średnio 19 tysięcy samochodów.
(...)
Dla porównania, w ciągu doby (badanie przeprowadzono 11 stycznia) z jezdni mostu Dębnickiego w kierunku ronda Grunwaldzkiego korzystało 33 tysięce kierowców.
Czyli w dwie strony korzystało 66 tysięcy (przy założeniu, że ruch jest taki sam). Zatem z TŁ korzysta ponad trzy razy mniej kierowców niż z Mostu Dębnickiego.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości