Trasa Łagiewnicka

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3581
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Kaszmir » 04 sie 2022, 12:54

Mimo wszystko rozumiem ludzi. Od wielu lat mieli blisko przystanek, a teraz nowy byłby dużo dalej niż dotychczas. Trudno się im dziwić, że tego nie chcieli zaakceptować.

tomta1
Specjalista
Posty: 372
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: tomta1 » 04 sie 2022, 20:46

Prawdopodobnie mieszkańcy za bardzo naciskali na miasto, by przywrócili przystanek w stronę Borku, bo myśleli, że teraz w stronę Borku będzie tylko „Łagiewniki ZUS”, a w stronę miasta „Łagiewniki SKA”, bo na czas budowy przystanek „Łagiewniki SKA” w stronę miasta był/jest zamknięty. Chcieli mieć znowu przystanek w stronę miasta, no to dostali, tylko teraz wszyscy na tym stracą. Bo z powodu gratisowego przystanku tramwaje mogą łapać opóźnienia.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3581
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Kaszmir » 04 sie 2022, 21:03

tomta1 pisze: 04 sie 2022, 20:46Prawdopodobnie mieszkańcy za bardzo naciskali na miasto, by przywrócili przystanek w stronę Borku, bo myśleli, że teraz w stronę Borku będzie tylko „Łagiewniki ZUS”, a w stronę miasta „Łagiewniki SKA”, bo na czas budowy przystanek „Łagiewniki SKA” w stronę miasta był/jest zamknięty. Chcieli mieć znowu przystanek w stronę miasta, no to dostali, tylko teraz wszyscy na tym stracą. Bo z powodu gratisowego przystanku tramwaje mogą łapać opóźnienia.
Przystanek doszedł w stronę Borku. I zasadniczo tramwaje będą mieć tyle samo przystanków co miały przed przebudową. Po prostu za skrzyżowaniem (jadąc w stronę Borku) dojdzie jeszcze przystanek gdzie będzie stawać tylko "50".

tomta1
Specjalista
Posty: 372
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: tomta1 » 05 sie 2022, 21:42

Nie do końca. Obecnie jak tramwaj rusza z przystanku „Łagiewniki ZUS”, to zatrzymuje się dopiero na „Solvayu”. I dlatego mieszkańcy chcieli przystanku w starej lokalizacji.

A to, że ten przystanek będzie (no, lekko przesunięty), tylko jest chwilowo nieczynny, to im umknęło. I miasto, zamiast wyjaśnić, że ten przystanek będzie, to… zrobiło drugi. Przynajmniej ja to tak widzę.

ant_sm
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: ant_sm » 05 sie 2022, 22:26

tomta1 pisze: 05 sie 2022, 21:42 Nie do końca. Obecnie jak tramwaj rusza z przystanku „Łagiewniki ZUS”, to zatrzymuje się dopiero na „Solvayu”. I dlatego mieszkańcy chcieli przystanku w starej lokalizacji.

A to, że ten przystanek będzie (no, lekko przesunięty), tylko jest chwilowo nieczynny, to im umknęło. I miasto, zamiast wyjaśnić, że ten przystanek będzie, to… zrobiło drugi. Przynajmniej ja to tak widzę.
Chyba tak nie do końca, bo wydaje mi się, że czytałem czy to w interpelacji czy w jakimś artykule, że mieszkańcy są świadomi przesunięcia przystanku, tylko że według nich będzie to za daleko i będą musieli pokonać jezdnię i dlatego też chcieli przystanek w pierwotnej lokalizacji.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 479
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Łukasz » 10 sie 2022, 12:42

Wróbelki ćwierkają, że 27 sierpnia ma zostać otwarta Trasa Łagiewnicka.

mateuszwon94
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:24

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: mateuszwon94 » 10 sie 2022, 16:26

Znamy termin oddania do użytkowania Trasy Łagiewnickiej!!!

https://krknews.pl/znamy-termin-oddania ... ewnickiej/
Ta wiadomość ucieszy wszystkich kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej w Krakowie. Jak udało nam się dowiedzieć, od 27 sierpnia Trasa Łagiewnicka zostanie oddana do użytkowania. W tym dniu zaplanowany jest również inauguracyjny przejazd tramwaju.
Łukasz pisze: 10 sie 2022, 12:42 Wróbelki ćwierkają, że 27 sierpnia ma zostać otwarta Trasa Łagiewnicka.
Nie tylko wróbelki!

tomek_m
Znawca
Posty: 171
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: tomek_m » 10 sie 2022, 17:01

A pierwszy termin był połowa lipca?

Wojciech
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Wojciech » 10 sie 2022, 17:28

A oficjalnego komunikatu, co pojedzie po TŁ dalej brak.

kot_feliks
Specjalista
Posty: 448
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: kot_feliks » 11 sie 2022, 18:27

Komunikat będzie pewnie 26.08, spokojnie, jeszcze jest czas :)

fysztof
Specjalista
Posty: 359
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: fysztof » 11 sie 2022, 19:48

Panie, teraz w ZTP to co najwyżej myślą jak dociągnąć do dłuższego weekendu... Kto by się tam przejmował jakimiś pasażerami, co im się DOPIERO za kilkanaście dni zmienią trasy i rozkłady pojazdów KM. Przecież już możesz przeczytać, że "ta wiadomość ucieszy wszystkich kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej". Skoro ucieszy wszystkich pasażerów, to po co się skupiać na jakichś szczegółach - co tam pojedzie, jak tam pojedzie. Przecież wszyscy już klaskają w przekonaniu co po niektórych...

mateuszwon94
Pasażer
Posty: 39
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:24

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: mateuszwon94 » 26 sie 2022, 8:04

W artykule, który podrzucałem paręnaście dni temu, było napisane, że w dniu otwarcia TŁ "zaplanowany jest również inauguracyjny przejazd tramwaju". Zna ktoś może więcej szczegółów na ten temat? Bo w sumie cała reszta artykułów na ten temat milczy. I teraz nie wiem, czy się wybrać, czy nie ma po co. Bo w sumie ten przejazd to jedyna rzecz, która mnie interesuje na tym otwarciu.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 479
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: Łukasz » 27 sie 2022, 9:28

Trasa Łagiewnicka – trasa nowych możliwości
https://www.krakow.pl/aktualnosci/26307 ... wosci.html
Od godz. 12.00 do 14.00, możliwe będzie zapoznanie się przez mieszkańców z nowo wybudowaną infrastrukturą w tunelu drogowym zlokalizowanym pomiędzy ul. Turowicza a ul. Zakopiańską.

O godz. 12.30 i 13.30 planowana jest prezentacja dźwiękowego systemu ostrzegawczego oraz oddymiania tunelu.

Przejście tunelami będzie możliwe tylko do godz. 14.00 – następnie droga zostanie zamknięta dla ruchu pieszego. Prosimy o stosowanie się do wskazówek osób nadzorujących i służb bezpieczeństwa.

Udostępnienie tuneli dla ruchu samochodowego planowane jest od godz. 15.00. Natomiast ruch tramwajowy rozpocznie się w poniedziałek, 29 sierpnia, od godzin porannych.

kot_feliks
Specjalista
Posty: 448
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: kot_feliks » 28 sie 2022, 14:09

No i mamy to :mrgreen:

Miliard PLN poszedł na drogę, do której nie ma dofinansowań UE, zamiast jako wkład własny do projektów, na które można było pozyskać z 3x tyle $ de facto za darmo :)

Zamiast budowy nowych linii tramwajowych szybciej, budowy sieci P+R, budowy sieci nowych przystanków SKA, budowy sieci dróg rowerowych, przyspieszenia budowy tunelu pod centrum itd. (wszystko w 2/3 - 3/4 za $ z UE), mamy... drogę z Kurdwanowa na Ruczaj :) Gratki!

Awatar użytkownika
kbieniu7
Miłośnik
Posty: 54
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Trasa Łagiewnicka

Post autor: kbieniu7 » 28 sie 2022, 18:49

No cóż... to może moje wrażenia i przemyślenia z przejazdu TŁ:

Pierwsza myśl: o ku*wa, ale tu brzydko. Serio, ten fragment Ruczaju wygląda teraz okropnie. Cieszę się, że nie mieszkam tam, bo to powinno zostać zgłoszone do programów miejskiej rewitalizacji. Z perspektywy kierowcy wszystko super, przejazd trwa bardzo szybko i wygodnie - jak po autostradzie. I wiecie co? Tym bardziej nie mam po co wracać do komunikacji zbiorowej w dojeździe do pracy lekarza - nawet w centrum centrum. Już teraz jazda samochodem po mieście (za wyjątkiem Opolskiej) jest bardzo wygodna, a teraz doszła dodatkowa opcja powrotu do domu, która pozwoli ominąć korki.

Ze szczegółów:
- Niedziela, godzina 17:00: ul. Norymberska była zawalona samochodami, co chwilę klaksony. Lewoskręt z Grota-Roweckiego w TŁ nie wyrabia, kolejki samochodów chyba także na Kobierzyńskiej. Na pewno będzie trzeba przeprogramować światła, ciekawe jak będzie w tygodniu. Moim zdaniem warto zrobić jednokierunkową Pychowicką, bo zapewne sporo ludzi próbuje tam sobie skrócić przejazd w TŁ.
- Wszyscy kierowcy jadą karnie 70-75 km/h, nie widziałem nikogo, kto by jakoś jechał za szybko. To dobrze, ale obawiam się, że z czasem przydałyby się fotoradary, gdyż...
- ... wyjazd z ostatniego tunelu w Witosa - krótki odcinek przeplatania i pierwsze światła po całej trasie. Póki jest mały ruch i wszyscy trzymają się limitu to nie ma problemu, ale obawiam się, że będzie to miejsce kolizjogenne. Oby nie kończyło się na wpadaniu rozpędzonych samochodów na przejście dla pieszych lub przystanki.
- Na Witosa tworzą się kolejki do świateł, widać że duży ruch nawet na Google Maps.

Z możliwości, które daje otwarcie TŁ moim zdaniem powinniśmy pilnie:
- Wydłużyć buspas na Kamieńskiego aż do Ronda Matecznego na stałe. Wykorzystać szansę, że jednocześnie taki jest na czas robót.
- Może i pójść dalej i wyznaczyć buspas na Tischnera i Brożka na dojazdach do skrzyżowania Zakopiańskiej/Tischnera/Brożka, bo obecnie autobusy też tracą tam masę czasu.

Napisałem do ZTP i MIR takiego maila. Samemu raczej niewiele wskóram... ale może by również naświetlić temat na Kraboku lub fanpejdżu PKK? Moim zdaniem mamy szansę, że jednocześnie trwa remont na Matecznym i chociaż na Kamieńskiego usprawnić...
Szanowni Państwo

Wczoraj została do użytku oddana Trasa Łagiewnicka. Element infrastruktury miasta, który zarówno jest wyczekiwany przez wielu, jak również który niesie za sobą wiele kontrowersji. Nie sposób na pewno nie zauważyć, że ta inwestycja przede wszystkim poprawia warunki ruchu indywidualnego. Krótki odcinek linii tramwajowej (znamienne, że otwarty do użytkowania później niż dla kierowców) wydaje się być tylko małym dodatkiem do bardzo dużego układu drogowego, który z perspektywy kierowcy niemal nie odbiega od standardu drogi ekspresowej. Na to wszystko niestety nakłada się również tandetna estetyka przystanków, problematyczny układ przystanków tramwajowych, chodników, zbyt duże przewyższenia na ścieżkach rowerowych, brak zieleni w okolicy przystanków oraz niemal całkowita dewastacja estetyczna Ruczaju w okolicy końcowego odcinka TŁ.

Żeby jednak wykorzystać szansę, jaką stworzyła ta trasa, należy podjąć działania, by w innych miejscach wprowadzić usprawnienia dla komunikacji zbiorowej.

1. Wnoszę o wyznaczenie buspasa na ul. Kamieńskiego aż do Ronda Matecznego jako stałej organizacji ruchu. Obecnie taki buspas jest elementem tymczasowym na czas przebudowy Ronda Matecznego. Należy bezwzględnie wykorzystać tę szansę, jaką daje jednoczesne oddanie TŁ oraz przebudowa ronda. Ciąg autobusowy w ul. Kamieńskiego jest jednym z najważniejszych i bardziej obciążonych w Krakowie, a dla kierowców pojawiła się alternatywa dla tej trasy właśnie w postaci TŁ. Dotychczas istniejące odcinki również były wprowadzane jako tymczasowe - po tym jak dowiodły swojej przydatności i dużej poprawy dla pasażerów zostały na stałe.

2. Również wnoszę o wyznaczenie buspasa na ulicach Tischnera i Brożka na dojazdach do skrzyżowania Tischnera/Zakopiańska/Wadowicka/Brożka. Są to odcinki, na których autobusy również tracą dużo czasu (grafiki: korek.jpg oraz Łagiewniki.png), a jest to relacja, która może zapewnić ekspresowe połączenia na przestrzał miasta: Ruczaju i Łagiewnik z szeroko pojętą Nową Hutą i prądnikiem. Tutaj TŁ również zapewnia alternatywy dla kierowców.

Jednocześnie, z pomniejszych uwag z perspektywy kierowcy:

3. Na skrzyżowaniu Zakopiańskiej/Tischnera/Brożka jadąc od Zakopanego obecnie są cztery pasy, w tym dwa do lewoskrętu w Brożka. Wnoszę o zmianę układu pasów ruchu na: jeden lewoskręt, dwa na wprost, jeden prawoskręt. Wydzielenie prawoskrętu poprawi płynność ruchu na tym skrzyżowaniu, bo tam największym problemem zawsze są samochody skręcające w prawo w Tischnera i blokujące pojazdy jadące na wprost, w tym autobusy dalekobieżne (grafika" Łagiewniki.png).

4. Stan na niedzielę, godzina 17:00: ul. Norymberska zatkana samochodami, co chwilę słychać klaksony. Lewoskręt z Grota-Roweckiego w TŁ nie wyrabia. Kolejki samochodów chyba także na Kobierzyńskiej. Widać to nawet na Google Maps. W załączeniu grafika (grafika: TŁ.png), na której czerwonymi strzałkami zaznaczone zatykające się relacje. Należy przyjrzeć się sygnalizacji świetlnej na tych skrzyżowaniach, bo wydaje się nie wyrabiać przy tylu kierowcach chcących jechać w TŁ. Wnoszę też o zmianę ul. Pychowickiej w jednokierunkową (w relacji od Norymberskiej do Kobierzyńskiej) bo wydaje się, że sporo ludzi próbuje tam sobie skrócić przejazd w TŁ jadąc od centrum, a ta uliczka nie nadaje się na przeniesienie takiego ruchu - także pod kątem bezpieczeństwa.

Z poważaniem
Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości