Re: Trasa Łagiewnicka
: 04 sie 2022, 12:54
Mimo wszystko rozumiem ludzi. Od wielu lat mieli blisko przystanek, a teraz nowy byłby dużo dalej niż dotychczas. Trudno się im dziwić, że tego nie chcieli zaakceptować.
Przystanek doszedł w stronę Borku. I zasadniczo tramwaje będą mieć tyle samo przystanków co miały przed przebudową. Po prostu za skrzyżowaniem (jadąc w stronę Borku) dojdzie jeszcze przystanek gdzie będzie stawać tylko "50".tomta1 pisze: ↑04 sie 2022, 20:46Prawdopodobnie mieszkańcy za bardzo naciskali na miasto, by przywrócili przystanek w stronę Borku, bo myśleli, że teraz w stronę Borku będzie tylko „Łagiewniki ZUS”, a w stronę miasta „Łagiewniki SKA”, bo na czas budowy przystanek „Łagiewniki SKA” w stronę miasta był/jest zamknięty. Chcieli mieć znowu przystanek w stronę miasta, no to dostali, tylko teraz wszyscy na tym stracą. Bo z powodu gratisowego przystanku tramwaje mogą łapać opóźnienia.
Chyba tak nie do końca, bo wydaje mi się, że czytałem czy to w interpelacji czy w jakimś artykule, że mieszkańcy są świadomi przesunięcia przystanku, tylko że według nich będzie to za daleko i będą musieli pokonać jezdnię i dlatego też chcieli przystanek w pierwotnej lokalizacji.tomta1 pisze: ↑05 sie 2022, 21:42 Nie do końca. Obecnie jak tramwaj rusza z przystanku „Łagiewniki ZUS”, to zatrzymuje się dopiero na „Solvayu”. I dlatego mieszkańcy chcieli przystanku w starej lokalizacji.
A to, że ten przystanek będzie (no, lekko przesunięty), tylko jest chwilowo nieczynny, to im umknęło. I miasto, zamiast wyjaśnić, że ten przystanek będzie, to… zrobiło drugi. Przynajmniej ja to tak widzę.
Ta wiadomość ucieszy wszystkich kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej w Krakowie. Jak udało nam się dowiedzieć, od 27 sierpnia Trasa Łagiewnicka zostanie oddana do użytkowania. W tym dniu zaplanowany jest również inauguracyjny przejazd tramwaju.
Nie tylko wróbelki!
Od godz. 12.00 do 14.00, możliwe będzie zapoznanie się przez mieszkańców z nowo wybudowaną infrastrukturą w tunelu drogowym zlokalizowanym pomiędzy ul. Turowicza a ul. Zakopiańską.
O godz. 12.30 i 13.30 planowana jest prezentacja dźwiękowego systemu ostrzegawczego oraz oddymiania tunelu.
Przejście tunelami będzie możliwe tylko do godz. 14.00 – następnie droga zostanie zamknięta dla ruchu pieszego. Prosimy o stosowanie się do wskazówek osób nadzorujących i służb bezpieczeństwa.
Udostępnienie tuneli dla ruchu samochodowego planowane jest od godz. 15.00. Natomiast ruch tramwajowy rozpocznie się w poniedziałek, 29 sierpnia, od godzin porannych.
Szanowni Państwo
Wczoraj została do użytku oddana Trasa Łagiewnicka. Element infrastruktury miasta, który zarówno jest wyczekiwany przez wielu, jak również który niesie za sobą wiele kontrowersji. Nie sposób na pewno nie zauważyć, że ta inwestycja przede wszystkim poprawia warunki ruchu indywidualnego. Krótki odcinek linii tramwajowej (znamienne, że otwarty do użytkowania później niż dla kierowców) wydaje się być tylko małym dodatkiem do bardzo dużego układu drogowego, który z perspektywy kierowcy niemal nie odbiega od standardu drogi ekspresowej. Na to wszystko niestety nakłada się również tandetna estetyka przystanków, problematyczny układ przystanków tramwajowych, chodników, zbyt duże przewyższenia na ścieżkach rowerowych, brak zieleni w okolicy przystanków oraz niemal całkowita dewastacja estetyczna Ruczaju w okolicy końcowego odcinka TŁ.
Żeby jednak wykorzystać szansę, jaką stworzyła ta trasa, należy podjąć działania, by w innych miejscach wprowadzić usprawnienia dla komunikacji zbiorowej.
1. Wnoszę o wyznaczenie buspasa na ul. Kamieńskiego aż do Ronda Matecznego jako stałej organizacji ruchu. Obecnie taki buspas jest elementem tymczasowym na czas przebudowy Ronda Matecznego. Należy bezwzględnie wykorzystać tę szansę, jaką daje jednoczesne oddanie TŁ oraz przebudowa ronda. Ciąg autobusowy w ul. Kamieńskiego jest jednym z najważniejszych i bardziej obciążonych w Krakowie, a dla kierowców pojawiła się alternatywa dla tej trasy właśnie w postaci TŁ. Dotychczas istniejące odcinki również były wprowadzane jako tymczasowe - po tym jak dowiodły swojej przydatności i dużej poprawy dla pasażerów zostały na stałe.
2. Również wnoszę o wyznaczenie buspasa na ulicach Tischnera i Brożka na dojazdach do skrzyżowania Tischnera/Zakopiańska/Wadowicka/Brożka. Są to odcinki, na których autobusy również tracą dużo czasu (grafiki: korek.jpg oraz Łagiewniki.png), a jest to relacja, która może zapewnić ekspresowe połączenia na przestrzał miasta: Ruczaju i Łagiewnik z szeroko pojętą Nową Hutą i prądnikiem. Tutaj TŁ również zapewnia alternatywy dla kierowców.
Jednocześnie, z pomniejszych uwag z perspektywy kierowcy:
3. Na skrzyżowaniu Zakopiańskiej/Tischnera/Brożka jadąc od Zakopanego obecnie są cztery pasy, w tym dwa do lewoskrętu w Brożka. Wnoszę o zmianę układu pasów ruchu na: jeden lewoskręt, dwa na wprost, jeden prawoskręt. Wydzielenie prawoskrętu poprawi płynność ruchu na tym skrzyżowaniu, bo tam największym problemem zawsze są samochody skręcające w prawo w Tischnera i blokujące pojazdy jadące na wprost, w tym autobusy dalekobieżne (grafika" Łagiewniki.png).
4. Stan na niedzielę, godzina 17:00: ul. Norymberska zatkana samochodami, co chwilę słychać klaksony. Lewoskręt z Grota-Roweckiego w TŁ nie wyrabia. Kolejki samochodów chyba także na Kobierzyńskiej. Widać to nawet na Google Maps. W załączeniu grafika (grafika: TŁ.png), na której czerwonymi strzałkami zaznaczone zatykające się relacje. Należy przyjrzeć się sygnalizacji świetlnej na tych skrzyżowaniach, bo wydaje się nie wyrabiać przy tylu kierowcach chcących jechać w TŁ. Wnoszę też o zmianę ul. Pychowickiej w jednokierunkową (w relacji od Norymberskiej do Kobierzyńskiej) bo wydaje się, że sporo ludzi próbuje tam sobie skrócić przejazd w TŁ jadąc od centrum, a ta uliczka nie nadaje się na przeniesienie takiego ruchu - także pod kątem bezpieczeństwa.
Z poważaniem