pasazer_mobilisu pisze: 05 paź 2024, 20:18
Z wyglądu bardziej podobał mi się ten testowany w Krakowie, usunięcie wieży to oczywiście plus.
Raz że nie na temat, dwa obywatelstwo założyciela Solarisa nie jest żadną tajemnicą. To gdzie wcześniej pracował też i to jakiej marki wcześniej produkowali autobusy w Bolechowie również nie.
Widzę, że zacząłeś wyszukiwać moje wcześniejsze posty, by mieć się do czego przyczepić i sprowokować kolejną g..wnoburzę.
To, że w Twojej ocenie coś jest nie na temat, nie oznacza, że faktycznie jest. Fakt, iż nie widzisz związku raczej świadczy o poziomie Twojej percepcji a nie o tym, że tego związku w istocie nie ma. Znasz prawo analogii? Jeśli nie, to może warto rozważyć powrót do szkoły, bo mi się nie chce zastępować Twoich nauczycieli.
Solaris nie od razu był Solarisem, najpierw był Neoplanem, produkowali Neoplany, dopiero po przejęciu Neoplana przez Mana, firma Neoplan Polska zmieniła nazwę na Solaris.
W przypadku Ikarusa mamy nieco podobną sytuację, Gaboro Szeles nawiązał współpracę z Chińczykami i po prostu przykleił znaczek Ikarus na autobus CRRC, a z czasem węgierscy inżynierowie (którzy jak donosiła węgierska prasa, częściowo pracowali jeszcze w pierwotnej emanacji Ikarusa) zwiększają udział węgierskiej myśli w tym produkcie.
Dlatego byłbym ostrożny z takim opiniami, bo przykład Solarisa pokazuje, że przejmując czyjś produkt można wykreować na tym produkcie nową markę i stopniowo zwiększać jej niezależność.
Co do wieży... szkoda, że Solaris jej nie usunął w swoich produktach. Jednak wnętrze w układzie amfiteatralnym jest lepiej zagospodarowane i nie zabiera miejsc siedzących jak wieżowa zabudowa silnika. Odwieczny dylemat kontrukcyjny w autobusach 100% LF.