Regulamin Forum, ogłoszenia administracyjne
: 31 mar 2020, 12:23
Regulamin Forum PKK
Art. 1. Uwagi ogólne:
§1. Tematyką Forum Platformy Komunikacyjnej Krakowa (zwanym dalej Forum) jest szeroko pojęty transport zbiorowy, infrastruktura oraz inwestycje, w szczególności w aglomeracji krakowskiej. Do wypowiadania się na inne tematy służy dział Inne oraz PKK Chat.
§2. Nadzór nad Forum pełnią administratorzy, wspierani w tym przez wyznaczonych przez nich moderatorów.
§3. Regulaminem Forum objęci są wszyscy Użytkownicy Forum, niezależnie od rangi.
Art. 2. Do obowiązków Użytkownika należy:
§1. Przestrzeganie Prawa Rzeczpospolitej Polskiej, w szczególności praw autorskich (zakaz publicznego cytowania całości artykułu bez zgody), prawa telekomunikacyjnego (zakaz rozpowszechniania usłyszanych komunikatów dyspozytorni MPK oraz Mobilis, etc.), prób oszustw oraz wyłudzeń, a także nawoływania do dyskryminacji.
§2. Pisanie postów w sposób zwięzły oraz kulturalny.
§3. Używanie poprawnej gramatycznie, ortograficznie, stylistycznie oraz interpunkcyjnie polszczyzny. Dopuszczalne są posty w języku angielskim, jeśli dotyczą tematyki Forum, a ich autorzy nie posługują się językiem polskim.
§4. Przestrzeganie zasad netykiety.
§5. Redukowanie użycia wulgaryzmów oraz wyrażeń powszechnie uznawanych za obraźliwe do minimum.
§6. Respektowanie działań Administracji Forum.
Art. 3. Użytkownikowi nie wolno:
§1. Obmawiać innych Użytkowników poza Forum, zarówno na innych witrynach internetowych, jak i w świecie realnym.
§2. Wywyższać się nad innych Użytkowników.
§3. Wprowadzać w błąd innych Użytkowników, w szczególności w tematach związanych z tematyką Forum (wyjątek, choć z zachowaniem zdrowego rozsądku: dzień 1 kwietnia).
§4. Pisać kolorami czerwonym i zielonym (kolory zarezerwowane dla moderacji i administracji), również na czacie.
§5. Usuwać ani modyfikować działań moderatorów i administratorów (dopiski, edycja postu etc.).
§6. Zgłaszać publicznie przypadków łamania §3. Art. 2 niniejszego Regulaminu. Paragraf ten nie dotyczy administratorów i moderatorów.
§7. Używać czcionki w rozmiarze większym niż 120 (w skali forumowej).
§8. Posiadać w stopce tekstu:
a) o czcionce większej niż 120 w skali forumowej;
b) w kolorze innym niż czarny lub niebieski;
c) dłuższego niż 150 znaków.
Art. 4. Użytkownik ma prawo do:
§1. Swobodnego wypowiadania się na forum pod warunkiem braku bana oraz niełamania niniejszego regulaminu.
§2. Zgłaszania nadużyć poprzez funkcję zgłaszania prywatnych wiadomości i postów;
§3. Odwołania się:
a) Od decyzji moderatora - do administratora;
b) Od decyzji administratora - do całej administracji forum.
§4. Zapoznania się z powodem i trybem działania administracji w danej sprawie.
Art. 5. Uprawnienia Administracji.
§1. W przypadku stwierdzenia łamania Regulaminu, administratorzy i moderatorzy mogą, wedle uznania, wykonać następujące działania:
a) Edytować post;
b) Przenieść post lub temat;
c) Zamknąć post lub temat;
d) Usunąć post lub temat;
e) Przyznać oficjalne upomnienie, w prywatnej wiadomości lub publicznie;
f) Przyznać oficjalne ostrzeżenie (4 ostrzeżenia = banicja z forum);
g) Dezaktywować konto z pominięciem systemu ostrzeżeń.
Art. 6. Dodatkowe zasady wypowiadania się.
§1. Przy zakładaniu nowego tematu, należy sprawdzić poprzez wyszukiwarkę forum (dostępną w lewym górnym rogu w opcjach), czy taki lub podobny temat nie istnieje, oraz jeśli tak nie jest założyć temat w dziale o tematyce obejmującej dany temat.
§2. Zaczynając nowy wątek w temacie, należy trzymać się jego tematyki.
§3. W przypadku, jeśli daną wiadomość, która nie jest bardzo istotna i pilna dla ogółu w danym momencie można umieścić w wątku lub na czacie, należy zrobić to w wątku.
§4. Zabrania się pisania kolejnego posta, jeśli nikt w międzyczasie nie odpowiedział, a od publikacji poprzedniego posta minęło mniej niż 30 minut (w przeciwnym razie należy edytować poprzedni post). Punkt ten nie dotyczy działu "Dzisiaj na mieście".
§5. Odnośniki do innych krakowskich forów komunikacyjnych można wrzucać po uprzednim skonsultowaniu tego prywatnie z wybranym członkiem Administracji.
§6. Przed napisaniem posta zaleca się skorzystanie z opcji wyszukiwania w celu niedublowania postów i niespamowania.
§7. W przypadku odpowiadania na konkretny fragment postu innego użytkownika, należy ograniczyć długość cytatu do wyłącznie tego fragmentu.
Art. 7. Uwagi końcowe.
§1. Regulamin obowiązuje od momentu jego publikacji.
§2. Każdy aktywny Użytkownik Forum ma obowiązek zapoznawać się z Regulaminem i jego modyfikacjami.
§3. Każda modyfikacja Regulaminu będzie ogłaszana za pomocą postu w temacie, w którym zawarty będzie Regulamin.
---------
Drodzy Forumowicze,
W ramach wyborów moderatorów fanpage'a facebook pkk, swoją kandydaturę podtrzymały dwie osoby: GoMeZz391 oraz Zieleńczanin. Miło mi oznajmić, że drogą głosowania Adminka pkk uznała że chętnie zaprosi w swoje grono obu kandydatów. Nadałem im już stosowne uprawnienia, tym samym od dnia dzisiejszego też będą współtworzyli z nami ten fanpage.
Gratulacje i witamy na pokładzie!
Art. 1. Uwagi ogólne:
§1. Tematyką Forum Platformy Komunikacyjnej Krakowa (zwanym dalej Forum) jest szeroko pojęty transport zbiorowy, infrastruktura oraz inwestycje, w szczególności w aglomeracji krakowskiej. Do wypowiadania się na inne tematy służy dział Inne oraz PKK Chat.
§2. Nadzór nad Forum pełnią administratorzy, wspierani w tym przez wyznaczonych przez nich moderatorów.
§3. Regulaminem Forum objęci są wszyscy Użytkownicy Forum, niezależnie od rangi.
Art. 2. Do obowiązków Użytkownika należy:
§1. Przestrzeganie Prawa Rzeczpospolitej Polskiej, w szczególności praw autorskich (zakaz publicznego cytowania całości artykułu bez zgody), prawa telekomunikacyjnego (zakaz rozpowszechniania usłyszanych komunikatów dyspozytorni MPK oraz Mobilis, etc.), prób oszustw oraz wyłudzeń, a także nawoływania do dyskryminacji.
§2. Pisanie postów w sposób zwięzły oraz kulturalny.
§3. Używanie poprawnej gramatycznie, ortograficznie, stylistycznie oraz interpunkcyjnie polszczyzny. Dopuszczalne są posty w języku angielskim, jeśli dotyczą tematyki Forum, a ich autorzy nie posługują się językiem polskim.
§4. Przestrzeganie zasad netykiety.
§5. Redukowanie użycia wulgaryzmów oraz wyrażeń powszechnie uznawanych za obraźliwe do minimum.
§6. Respektowanie działań Administracji Forum.
Art. 3. Użytkownikowi nie wolno:
§1. Obmawiać innych Użytkowników poza Forum, zarówno na innych witrynach internetowych, jak i w świecie realnym.
§2. Wywyższać się nad innych Użytkowników.
§3. Wprowadzać w błąd innych Użytkowników, w szczególności w tematach związanych z tematyką Forum (wyjątek, choć z zachowaniem zdrowego rozsądku: dzień 1 kwietnia).
§4. Pisać kolorami czerwonym i zielonym (kolory zarezerwowane dla moderacji i administracji), również na czacie.
§5. Usuwać ani modyfikować działań moderatorów i administratorów (dopiski, edycja postu etc.).
§6. Zgłaszać publicznie przypadków łamania §3. Art. 2 niniejszego Regulaminu. Paragraf ten nie dotyczy administratorów i moderatorów.
§7. Używać czcionki w rozmiarze większym niż 120 (w skali forumowej).
§8. Posiadać w stopce tekstu:
a) o czcionce większej niż 120 w skali forumowej;
b) w kolorze innym niż czarny lub niebieski;
c) dłuższego niż 150 znaków.
Art. 4. Użytkownik ma prawo do:
§1. Swobodnego wypowiadania się na forum pod warunkiem braku bana oraz niełamania niniejszego regulaminu.
§2. Zgłaszania nadużyć poprzez funkcję zgłaszania prywatnych wiadomości i postów;
§3. Odwołania się:
a) Od decyzji moderatora - do administratora;
b) Od decyzji administratora - do całej administracji forum.
§4. Zapoznania się z powodem i trybem działania administracji w danej sprawie.
Art. 5. Uprawnienia Administracji.
§1. W przypadku stwierdzenia łamania Regulaminu, administratorzy i moderatorzy mogą, wedle uznania, wykonać następujące działania:
a) Edytować post;
b) Przenieść post lub temat;
c) Zamknąć post lub temat;
d) Usunąć post lub temat;
e) Przyznać oficjalne upomnienie, w prywatnej wiadomości lub publicznie;
f) Przyznać oficjalne ostrzeżenie (4 ostrzeżenia = banicja z forum);
g) Dezaktywować konto z pominięciem systemu ostrzeżeń.
Art. 6. Dodatkowe zasady wypowiadania się.
§1. Przy zakładaniu nowego tematu, należy sprawdzić poprzez wyszukiwarkę forum (dostępną w lewym górnym rogu w opcjach), czy taki lub podobny temat nie istnieje, oraz jeśli tak nie jest założyć temat w dziale o tematyce obejmującej dany temat.
§2. Zaczynając nowy wątek w temacie, należy trzymać się jego tematyki.
§3. W przypadku, jeśli daną wiadomość, która nie jest bardzo istotna i pilna dla ogółu w danym momencie można umieścić w wątku lub na czacie, należy zrobić to w wątku.
§4. Zabrania się pisania kolejnego posta, jeśli nikt w międzyczasie nie odpowiedział, a od publikacji poprzedniego posta minęło mniej niż 30 minut (w przeciwnym razie należy edytować poprzedni post). Punkt ten nie dotyczy działu "Dzisiaj na mieście".
§5. Odnośniki do innych krakowskich forów komunikacyjnych można wrzucać po uprzednim skonsultowaniu tego prywatnie z wybranym członkiem Administracji.
§6. Przed napisaniem posta zaleca się skorzystanie z opcji wyszukiwania w celu niedublowania postów i niespamowania.
§7. W przypadku odpowiadania na konkretny fragment postu innego użytkownika, należy ograniczyć długość cytatu do wyłącznie tego fragmentu.
Art. 7. Uwagi końcowe.
§1. Regulamin obowiązuje od momentu jego publikacji.
§2. Każdy aktywny Użytkownik Forum ma obowiązek zapoznawać się z Regulaminem i jego modyfikacjami.
§3. Każda modyfikacja Regulaminu będzie ogłaszana za pomocą postu w temacie, w którym zawarty będzie Regulamin.
---------
Drodzy Forumowicze,
W ramach wyborów moderatorów fanpage'a facebook pkk, swoją kandydaturę podtrzymały dwie osoby: GoMeZz391 oraz Zieleńczanin. Miło mi oznajmić, że drogą głosowania Adminka pkk uznała że chętnie zaprosi w swoje grono obu kandydatów. Nadałem im już stosowne uprawnienia, tym samym od dnia dzisiejszego też będą współtworzyli z nami ten fanpage.
Gratulacje i witamy na pokładzie!