07.10.2024 (pożar #BH417)
: 07 paź 2024, 15:09
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
To jest hybryda z tej ostatniej serii dostarczonej do Krakowa w budzie jeszcze z Urbino III gen?suchy pisze: 07 paź 2024, 15:09 Pożar hybrydy na 139 przy Biskupa Prandoty:
https://www.facebook.com/share/9sgNQXXh64C6AsQ1
Taktomek_m pisze: 08 paź 2024, 13:18
To jest hybryda z tej ostatniej serii dostarczonej do Krakowa w budzie jeszcze z Urbino III gen?
Kto wie. Nie wiadomo jaki los spotka 124 po uruchomieniu tramwaju do Mistrzejowickierowca_200 pisze: 07 paź 2024, 17:07 Dziś na 112-04 elektryk DN067. Próbował podłączać się na Os. Podwawelskim, i ładowarka jest kompatybilna. Może będą jakieś plany żeby linia była elektryczna?
Najlepiej byłoby go wydłużyć do os. KURDWANÓW, podobnie jak dawniej jeździł. Ale to już temat na inny wątek.Kierman pisze: 08 paź 2024, 16:00 Kto wie. Nie wiadomo jaki los spotka 124 po uruchomieniu tramwaju do Mistrzejowic
To na pewno. 4 kółka to jakieś 100 km do zrobieniaJustforfun pisze: 09 paź 2024, 4:18 Na 112 już bywały elektryki na szczytówkach jak dobrze pamiętam. Nawet jeśli się mylę to mimo wszystko szczyt na 112 na jednym ładowaniu powinny obrócić.
Tak się zastanawiam, technologia idzie do przodu. Czy nie ma już dostępnych trudnopalnych materiałów, które by producenci mogli wykorzystać w wyposażeniu pojazdów, typu tworzywa sztuczne czy tapicerka? Jak gdzieś jest pożar autobusu czy tramwaju, to hajcuje się niemiłosiernie jak pochodnia. Rozumiem różne płyny eksploatacyjne jak oleje czy paliwo, no ale w pojazdach jest bardzo dużo plastiku, który raczej trudnopalny nie jest. Co widać na nagraniu.suchy pisze: 07 paź 2024, 15:09 Pożar hybrydy na 139 przy Biskupa Prandoty:
https://www.facebook.com/share/9sgNQXXh64C6AsQ1
Może i są. Ale odpowiedź jest bardzo prosta. Jak chcesz wygrać przetarg i rywalizować z lepszymi dostawcami, to rywalizujesz ceną, ergo tańszymi i gorszymi materiałami (przykład Autosana). Może i mógłbyś stworzyć taki pojazd, który na wypadek pożaru hajcuje się tylko trochę. Ale nigdy nie wygrasz przetargu, bo zawsze taki "Autosan" wyskoczy Ci ze swoim tańszym pojazdem z badziewnych materiałów i wygra go.tomek_m pisze: 09 paź 2024, 15:40 Tak się zastanawiam, technologia idzie do przodu. Czy nie ma już dostępnych trudnopalnych materiałów, które by producenci mogli wykorzystać w wyposażeniu pojazdów, typu tworzywa sztuczne czy tapicerka? Jak gdzieś jest pożar autobusu czy tramwaju, to hajcuje się niemiłosiernie jak pochodnia. Rozumiem różne płyny eksploatacyjne jak oleje czy paliwo, no ale w pojazdach jest bardzo dużo plastiku, który raczej trudnopalny nie jest. Co widać na nagraniu.
Zapewne w przetargu dałoby się określić materiały z jakich ma być wykonany autobus i wykluczyć te łatwopalne, przez co tańsi producenci nie spełniliby wymogów. Pytanie czy opłaca się to przewoźnikowi - mały odsetek autobusów spłonie, a różnica w cenie będzie znacząca.Kierman pisze: 09 paź 2024, 18:50 Może i są. Ale odpowiedź jest bardzo prosta. Jak chcesz wygrać przetarg i rywalizować z lepszymi dostawcami, to rywalizujesz ceną, ergo tańszymi i gorszymi materiałami (przykład Autosana). Może i mógłbyś stworzyć taki pojazd, który na wypadek pożaru hajcuje się tylko trochę. Ale nigdy nie wygrasz przetargu, bo zawsze taki "Autosan" wyskoczy Ci ze swoim tańszym pojazdem z badziewnych materiałów i wygra go.