Strona 1 z 1

07.10.2024 (pożar #BH417)

: 07 paź 2024, 15:09
autor: suchy
Pożar hybrydy na 139 przy Biskupa Prandoty:

https://www.facebook.com/share/9sgNQXXh64C6AsQ1

Re: 07.10.2024

: 07 paź 2024, 15:16
autor: boms
Spłonął BH417. Korki w okolicy ogromne.

Edit: Autobusy jadące al. 29 listopada w stronę centrum kierowane przez Pilotów.

Re: 07.10.2024

: 07 paź 2024, 16:04
autor: Kaszmir

Re: 07.10.2024

: 07 paź 2024, 16:41
autor: michal49944
HL401 jako TR na 17-04.

Re: 07.10.2024

: 07 paź 2024, 17:07
autor: kierowca_200
Dziś na 112-04 elektryk DN067. Próbował podłączać się na Os. Podwawelskim, i ładowarka jest kompatybilna. Może będą jakieś plany żeby linia była elektryczna?

Re: 07.10.2024

: 07 paź 2024, 17:10
autor: michasss
Podobno tylko i wyłącznie dziś.

Re: 07.10.2024 (pożar #BH417)

: 08 paź 2024, 13:18
autor: tomek_m
suchy pisze: 07 paź 2024, 15:09 Pożar hybrydy na 139 przy Biskupa Prandoty:

https://www.facebook.com/share/9sgNQXXh64C6AsQ1
To jest hybryda z tej ostatniej serii dostarczonej do Krakowa w budzie jeszcze z Urbino III gen?

Re: 07.10.2024 (pożar #BH417)

: 08 paź 2024, 14:15
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
tomek_m pisze: 08 paź 2024, 13:18
To jest hybryda z tej ostatniej serii dostarczonej do Krakowa w budzie jeszcze z Urbino III gen?
Tak

Re: 07.10.2024

: 08 paź 2024, 16:00
autor: Kierman
kierowca_200 pisze: 07 paź 2024, 17:07 Dziś na 112-04 elektryk DN067. Próbował podłączać się na Os. Podwawelskim, i ładowarka jest kompatybilna. Może będą jakieś plany żeby linia była elektryczna?
Kto wie. Nie wiadomo jaki los spotka 124 po uruchomieniu tramwaju do Mistrzejowic

Re: 07.10.2024

: 08 paź 2024, 21:22
autor: Kojak
Kierman pisze: 08 paź 2024, 16:00 Kto wie. Nie wiadomo jaki los spotka 124 po uruchomieniu tramwaju do Mistrzejowic
Najlepiej byłoby go wydłużyć do os. KURDWANÓW, podobnie jak dawniej jeździł. Ale to już temat na inny wątek.

Jeśli na 112 był elektryk to może sprawdzają jak to wygląda w praktyce elektryk na tej linii. Przecież niebawem wszystko na Woli ma być elektryczne a na Płaszowie wodorowe.

Re: 07.10.2024 (pożar #BH417)

: 09 paź 2024, 4:18
autor: Justforfun
Na 112 już bywały elektryki na szczytówkach jak dobrze pamiętam. Nawet jeśli się mylę to mimo wszystko szczyt na 112 na jednym ładowaniu powinny obrócić.

Re: 07.10.2024 (pożar #BH417)

: 09 paź 2024, 10:01
autor: Kierman
Justforfun pisze: 09 paź 2024, 4:18 Na 112 już bywały elektryki na szczytówkach jak dobrze pamiętam. Nawet jeśli się mylę to mimo wszystko szczyt na 112 na jednym ładowaniu powinny obrócić.
To na pewno. 4 kółka to jakieś 100 km do zrobienia

Re: 07.10.2024 (pożar #BH417)

: 09 paź 2024, 15:40
autor: tomek_m
suchy pisze: 07 paź 2024, 15:09 Pożar hybrydy na 139 przy Biskupa Prandoty:

https://www.facebook.com/share/9sgNQXXh64C6AsQ1
Tak się zastanawiam, technologia idzie do przodu. Czy nie ma już dostępnych trudnopalnych materiałów, które by producenci mogli wykorzystać w wyposażeniu pojazdów, typu tworzywa sztuczne czy tapicerka? Jak gdzieś jest pożar autobusu czy tramwaju, to hajcuje się niemiłosiernie jak pochodnia. Rozumiem różne płyny eksploatacyjne jak oleje czy paliwo, no ale w pojazdach jest bardzo dużo plastiku, który raczej trudnopalny nie jest. Co widać na nagraniu.

Re: 07.10.2024 (pożar #BH417)

: 09 paź 2024, 18:50
autor: Kierman
tomek_m pisze: 09 paź 2024, 15:40 Tak się zastanawiam, technologia idzie do przodu. Czy nie ma już dostępnych trudnopalnych materiałów, które by producenci mogli wykorzystać w wyposażeniu pojazdów, typu tworzywa sztuczne czy tapicerka? Jak gdzieś jest pożar autobusu czy tramwaju, to hajcuje się niemiłosiernie jak pochodnia. Rozumiem różne płyny eksploatacyjne jak oleje czy paliwo, no ale w pojazdach jest bardzo dużo plastiku, który raczej trudnopalny nie jest. Co widać na nagraniu.
Może i są. Ale odpowiedź jest bardzo prosta. Jak chcesz wygrać przetarg i rywalizować z lepszymi dostawcami, to rywalizujesz ceną, ergo tańszymi i gorszymi materiałami (przykład Autosana). Może i mógłbyś stworzyć taki pojazd, który na wypadek pożaru hajcuje się tylko trochę. Ale nigdy nie wygrasz przetargu, bo zawsze taki "Autosan" wyskoczy Ci ze swoim tańszym pojazdem z badziewnych materiałów i wygra go.

Re: 07.10.2024 (pożar #BH417)

: 09 paź 2024, 18:56
autor: Bayer2003
Kierman pisze: 09 paź 2024, 18:50 Może i są. Ale odpowiedź jest bardzo prosta. Jak chcesz wygrać przetarg i rywalizować z lepszymi dostawcami, to rywalizujesz ceną, ergo tańszymi i gorszymi materiałami (przykład Autosana). Może i mógłbyś stworzyć taki pojazd, który na wypadek pożaru hajcuje się tylko trochę. Ale nigdy nie wygrasz przetargu, bo zawsze taki "Autosan" wyskoczy Ci ze swoim tańszym pojazdem z badziewnych materiałów i wygra go.
Zapewne w przetargu dałoby się określić materiały z jakich ma być wykonany autobus i wykluczyć te łatwopalne, przez co tańsi producenci nie spełniliby wymogów. Pytanie czy opłaca się to przewoźnikowi - mały odsetek autobusów spłonie, a różnica w cenie będzie znacząca.