Strona 1 z 5

[OCENA OFERT] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 28 paź 2024, 8:26
autor: yosujiro
MPK Kraków jako drugie w Polsce po Wrocławiu reaguje na ustawę o elektromobilbości
28 października Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie ogłosiło przetarg na dostawę 200 szt. nowych autobusów komunikacji miejskiej z silnikami spalinowymi.(...)
Zadanie 1: Do 90 sztuk standardowych autobusów komunikacji miejskiej z silnikami diesla.
Zadanie 2: Do 10 sztuk autobusów przystosowanych do jazdy pozamiejskiej z silnikami diesla.
Zadanie 3: Do 60 sztuk przegubowych autobusów miejskich z silnikami diesla.
Zadanie 4: Do 30 sztuk autobusów MIDI z silnikami diesla.
Zadanie 5: Do 10 sztuk autobusów MINI z silnikami diesla.
Zaraz się okaże, że wszędzie gdzie się będzie dało linie będą wyjeżdżać jeden, dwa przystanki za granice miasta, żeby mogły jeździć jako "aglodiesle" Obrazek
Wyjątki dla linii podmiejskich: Nowa regulacja wyłącza z obowiązku zakupu autobusów zeroemisyjnych te pojazdy, które będą wykorzystywane do obsługi linii podmiejskich poza granicami administracyjnymi miast powyżej 100 000 mieszkańców.
https://transinfo.pl/infobus/mpk-krakow ... ELWdxme_bQ

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 28 paź 2024, 13:42
autor: michasss
yosujiro pisze: 28 paź 2024, 8:26 Zaraz się okaże, że wszędzie gdzie się będzie dało linie będą wyjeżdżać jeden, dwa przystanki za granice miasta, żeby mogły jeździć jako "aglodiesle"
Super! Na wstępie proponuję podciągnięcie 192 wszyscy wiemy gdzie :lol:

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 28 paź 2024, 15:01
autor: Blizzy
Zadanie 4: Do 30 sztuk autobusów MIDI z silnikami diesla.
Autosany za Autosany, tak coś czuję.
Zadanie 1: Do 90 sztuk standardowych autobusów komunikacji miejskiej z silnikami diesla.
Zadanie 3: Do 60 sztuk przegubowych autobusów miejskich z silnikami diesla.
Może wreszcie MAN i Mercedes pokuszą się.

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 28 paź 2024, 15:21
autor: yosujiro

michasss pisze: Super! Na wstępie proponuję podciągnięcie 192 wszyscy wiemy gdzie Obrazek
Na złość wydłużą do Kryspinowa, albo magicznie okaże się, że obecne zatoki dla 192 na Borach jednak nie leżą w granicach administracyjnych miasta Obrazek


Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 28 paź 2024, 15:47
autor: pjetrek
yosujiro pisze: 28 paź 2024, 15:21 Na złość wydłużą do Kryspinowa, albo magicznie okaże się, że obecne zatoki dla 192 na Borach jednak nie leżą w granicach administracyjnych miasta Obrazek
W sumie ta w kierunku centrum miasta jest już po stronie Cholerzyna. I taki też mają adres domy tam stojące... więc na upartego ;) :lol:

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 28 paź 2024, 16:04
autor: damian_krk2
160 Solarisów za 3,2,1…

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 28 paź 2024, 21:16
autor: pasazer_mobilisu
damian_krk2 pisze: 28 paź 2024, 16:04 160 Solarisów za 3,2,1…
No nie wiem. Większa część produkcji hiszpańskiego producenta to już autobusy z napędem alternatywnym. Czy opłaca im się zajmować produkcje dieslami? Zobaczymy.

Kilka szczegółów:

Zadanie 1 MAXI

Od 15 do 90 sztuk, 11,8-13,5m, 2-2-2, 7 miesięcy od zawarcia umowy

Zadanie 2 MAXI AGLO

10 sztuk, 11,8-13,5m, 2-2-0 lub 1-2-0, 8 miesięcy od zawarcia umowy

Zadanie 3 MEGA
Od 15 do 60 sztuk, 17,5m-18,75m, 2-2-2-2, 7 miesięcy od zawarcia umowy

Zadanie 4 MIDI
Od 8 do 30 sztuk, 8,5m-10,6m, 2 lub 3 drzwi, 7 miesięcy od zawarcia umowy


Zadanie 5 MINI
Od 3 do 10 sztuk, 5,8m-8m, 1 lub 2 drzwi, 6 miesięcy od zawarcia umowy

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 28 paź 2024, 21:40
autor: Arni
pasazer_mobilisu pisze: 28 paź 2024, 21:16 No nie wiem. Większa część produkcji hiszpańskiego producenta to już autobusy z napędem alternatywnym. Czy opłaca im się zajmować produkcje dieslami? Zobaczymy.
Zaraz zaraz... gdzieś mi wpadł artykuł że np. Volvo ta cała elektryfikacja odbiła się czkawką i wracają do silników spalinowych... kto wie co czas pokaże i jakie alternatywy producenci jeszcze wymyślą...

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 29 paź 2024, 12:43
autor: Kojak
Może w końcu pojawią się przeguby o maksymalnej dopuszczonej długości 18.75 skoro dopuścili to w przetargu. Zawsze to większa pojemność, a przy odpowiedniej aranżacji można się pokusić o piąte drzwi. Niektóre modele przegubowców mają dwoje drzwi obok siebie w pierwszym członie, podobnie jak tramwaje 105. Co znacznie usprawnia wymianę pasażerów na przystankach.

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 29 paź 2024, 14:42
autor: Scania_9640
Kojak pisze: 29 paź 2024, 12:43 Może w końcu pojawią się przeguby o maksymalnej dopuszczonej długości 18.75 skoro dopuścili to w przetargu. Zawsze to większa pojemność, a przy odpowiedniej aranżacji można się pokusić o piąte drzwi. Niektóre modele przegubowców mają dwoje drzwi obok siebie w pierwszym członie, podobnie jak tramwaje 105. Co znacznie usprawnia wymianę pasażerów na przystankach.
Fakt usprawniłoby to wymianę pasażerską, ale przy 5 parach drzwi taki przegub byłby zapewne mniej pojemny pomimo troszkę większej długości od standardowego przeguba z 4 parami drzwi.

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 29 paź 2024, 18:47
autor: sorig
Scania_9640 pisze: 29 paź 2024, 14:42 Fakt usprawniłoby to wymianę pasażerską, ale przy 5 parach drzwi taki przegub byłby zapewne mniej pojemny pomimo troszkę większej długości od standardowego przeguba z 4 parami drzwi.

Dlaczego miałby być mniej pojemny?

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 29 paź 2024, 19:06
autor: Scania_9640
sorig pisze: 29 paź 2024, 18:47 Dlaczego miałby być mniej pojemny?
Bo miejsce, gdzie ludzie mogliby stać/siedzieć zajęłyby kolejne drzwi.

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 29 paź 2024, 20:26
autor: Kaszmir
Scania_9640 pisze: 29 paź 2024, 19:06Bo miejsce, gdzie ludzie mogliby stać/siedzieć zajęłyby kolejne drzwi.
Przecież w regionie drzwi ludzie normalnie stoją. W praktyce taki autobus jest bardziej pojemny bo nie dość że dłuższy, to jeszcze ludzi na m2 na miejscach stojących mieści się więcej niż na siedzących.

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 29 paź 2024, 20:32
autor: Scania_9640
Kaszmir pisze: 29 paź 2024, 20:26 Przecież w regionie drzwi ludzie normalnie stoją. W praktyce taki autobus jest bardziej pojemny bo nie dość że dłuższy, to jeszcze ludzi na m2 na miejscach stojących mieści się więcej niż na siedzących.
No stoją normalnie, tylko potem jest problem z zamknięciem itp, dlatego już lepiej zostawić 4 pary drzwi niż dodawać 5, chociaż teraz patrzyłem na przykładzie elektryka SU18,75 i według strony solarisa ma pojemność 138 osób, a nasze krakowskie mają 140 miejsc

Re: [OGŁOSZENIE] Do 200 autobusów- 90+10+60+30+10

: 29 paź 2024, 20:40
autor: Kojak
Scania_9640 pisze: 29 paź 2024, 20:32 No stoją normalnie, tylko potem jest problem z zamknięciem itp, dlatego już lepiej zostawić 4 pary drzwi niż dodawać 5, chociaż teraz patrzyłem na przykładzie elektryka SU18,75 i według strony solarisa ma pojemność 138 osób, a nasze krakowskie mają 140 miejsc
Te pojemności to są teoretyczne, wg norm. W praktyce wchodzi znacznie więcej osób, a różnica 2 osób dla przegubowce to żadna różnica. A za to korzyści masz wymierne, bo jednak z I drzwi mało kto korzysta, w Solarisie II drzwi są cofnięte do II osi i jest spora odległość pomiędzy I a II drzwiami. Te dodatkowe piąte drzwi przy dłuższej sekcji świetnie spełniają swoją rolę.