Autobusy elektryczne i hybrydowe
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... WbPXDZ8Who
Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Cieszy mnie ten przetarg, bo w końcu poznamy koszt wymiany baterii. W większości dyskusji o autobusach na prąd pojawia się argument konieczności wymiany akumulatorów po X latach.
Trochę danych:
autobusy są z 2017 roku, w tym roku będą więc miały 7 lat
przeguby mają przebieg około 250kkm
solówki między 300kkm a 400kkm
Opierając się na danych z KMK http://kmk.krakow.pl wychodzi, że pojemność (w porównaniu do tych baterii, z którymi pojazdy zostały dostarczone) zwiększy się
w przegubach z 200 kWh do 280 kWh
w solówkach z 160 kWh do 210 kWh
Wzrost oczywiście będzie większy w zależności od tego jak bardzo te baterie są zużyte, powinno to pozwolić zrobić więcej kółek na "124"/"424", a i na "304" będą sprawdzać się lepiej. Wszystko fajnie tylko: ile to będzie kosztować?
Trochę danych:
autobusy są z 2017 roku, w tym roku będą więc miały 7 lat
przeguby mają przebieg około 250kkm
solówki między 300kkm a 400kkm
Opierając się na danych z KMK http://kmk.krakow.pl wychodzi, że pojemność (w porównaniu do tych baterii, z którymi pojazdy zostały dostarczone) zwiększy się
w przegubach z 200 kWh do 280 kWh
w solówkach z 160 kWh do 210 kWh
Wzrost oczywiście będzie większy w zależności od tego jak bardzo te baterie są zużyte, powinno to pozwolić zrobić więcej kółek na "124"/"424", a i na "304" będą sprawdzać się lepiej. Wszystko fajnie tylko: ile to będzie kosztować?
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Maluchy już mają nowe baterie, ale czy jest gdzieś do znalezienia cena, ile ta wymiana kosztowała, to nie wiem.pasazer_mobilisu pisze: ↑25 sty 2024, 22:34 Cieszy mnie ten przetarg, bo w końcu poznamy koszt wymiany baterii.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Tych solówek nie da się już naładować do 100%. Część ma wyjęty jeden pakiet baterii i ładuje się do maks. 75%.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
One już na starcie miały baterie tylko 80 kWh, więc nie dziwi konieczność szybkiej wymiany. Dla porównania aktualny model midi można zamówić z bateriami o pojemności 350 kWh.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Jeszcze z takich ważniejszych informacji, to firma musi udokumentować co najmniej 5 wymian magazynów energii w autobusach (5 autobusów) w ciągu ostatnich 3 lat.
Poprzez retrofit baterii rozumie się proces wykonania modyfikacji zastosowanych urządzeń magazynowania energii poprzez zamontowanie nowych kompatybilnych urządzeń, zawierających rozwiązania technologiczne pozwalające na osiągnięcie wyższych parametrów użytkowych autobusów.
Składanie ofert jest do 12:30 26.02.2024.
Poprzez retrofit baterii rozumie się proces wykonania modyfikacji zastosowanych urządzeń magazynowania energii poprzez zamontowanie nowych kompatybilnych urządzeń, zawierających rozwiązania technologiczne pozwalające na osiągnięcie wyższych parametrów użytkowych autobusów.
Składanie ofert jest do 12:30 26.02.2024.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Największym atutem maluchów jest grzanie na diesla. Nawet teraz ich zasięg jest mizerny. Na kółko na 137 przy dynamicznej jeździe potrafią zjeść 20%. Ładowanie jest co 5-6 kółek.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Przedłużono do 28 marca.
Pojawiły się też dwa przetargi na ładowarki:
Budowa stanowisk do ładowania autobusów elektrycznych wraz z budową stacji transformatorowej wraz z instalacją fotowoltaiczną na dachu hali garażowej oraz magazynem energii. Etap 1.1 i 1.2
Stanowisko do ładowania autobusów elektrycznych Rżąka ul. Rydygiera
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Kiedyś pisali o chęci niwelacji terenu na Woli, a teraz widać, że przebudują całkiem I, II i III parkingu solówek i zrobią tam bramownice, z wjazdem lekko skośnym jak choince przegubowców.
Do tej nawy weszłoby znacznie więcej autobusów jakby je chcieli układać tak jak tramwaje, ciekawe czemu na tramwajkach się da, a na autobusach się nie da.
Do tej nawy weszłoby znacznie więcej autobusów jakby je chcieli układać tak jak tramwaje, ciekawe czemu na tramwajkach się da, a na autobusach się nie da.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1405
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Nie ten przetarg kolegomikolaj.boron pisze: ↑27 lut 2024, 11:37 Do 8 marca.
https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... d833f.html
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Faktycznie, przecież temat się nie zgadza. Przepraszam za błąd.
-
- Specjalista
- Posty: 218
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
MPK ogłosiło przetarg na budowę 3 ładowarek na Azorach:
https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 7f6fd.html
oraz na budowę dwóch kolejnych ładowarek na Kurdwanowie:
https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 7ca20.html
https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 7f6fd.html
oraz na budowę dwóch kolejnych ładowarek na Kurdwanowie:
https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 7ca20.html
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Niech robią, bo brakuje infrastruktury.
-
- Miłośnik
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Ciekawe kiedy na Górce Narodowej zrobią, bo wydaje mi się, że miały być na nowej pętli.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości