https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... znymi.htmlOd najbliższej soboty, 14 października autobusy elektryczne zaczną obsługiwać kolejne linie, nie tylko te w granicach miasta, ale także linie aglomeracyjne. Elektryki będą obsługiwać wszystkie kursy linii nr 304 (Dworzec Główny Zachód – Wieliczka Miasto), zarówno w dzień powszedni jak i weekendy. Zmieni się także obsługa na linii nr 164 (Piaski Nowe – Mydlniki Wapiennik P+R) - od najbliższej soboty w weekendy będą tam kierowane tylko elektryki.
To oznacza, że autobusy elektryczne będą kierowane już na kilkanaście linii obsługiwanych przez MPK SA w Krakowie.
Te zmiany to efekt nie tylko cały czas zwiększającej się floty autobusów zeroemisyjnych, ale także inwestycji krakowskiego przewoźnika w nowe stacje do szybkiego ładowania baterii.
Takie ładowarki na razie testowo zaczęły funkcjonować w dwóch nowych miejscach – na pętli Piaski Nowe oraz na pętli przy ul. Stojałowskiego w Kurdwanowie.
Obecnie autobusy elektryczne MPK mogą się ładować w sumie w ośmiu lokalizacjach w różnych punktach miasta (krakowski przewoźnik dysponuje 14 szybkimi ładowarkami). W przyszłym roku dołączy do nich kolejna ładowarka w rejonie pętli Rżąka.
Poza punktami do ładowania w tym roku zwiększy się także liczba autobusów elektrycznych. Krakowski przewoźnik prowadzi obecnie odbiory 22 pojazdów (18 autobusów przegubowych marki Solaris oraz 4 autobusy o długości 12 m marki Irizar). Po finalizacji tego kontraktu Kraków będzie miał 121 autobusów elektrycznych, które będą stanowić 19% proc. całej floty MPK w Krakowie.
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1407
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
To może wypuszczą w końcu te Irizary? Będzie prezentacja czy od razu zadebiutują na liniach?
-
- Znawca
- Posty: 116
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Irizar jest na razie tylko jeden z tego co widziałem. Poza tym celowo nie spieszą się z jego wyjazdem, myślę że ma to związek z tym, że to pierwsze pojazdy tego producenta w Krakowie i chce on uniknąć wpadek.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Nawet jeszcze nie było szkoleń dla prowadzących.pasazer_mobilisu pisze: ↑12 paź 2023, 12:17 To może wypuszczą w końcu te Irizary? Będzie prezentacja czy od razu zadebiutują na liniach?
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Czy w związku z obecnością ładowarki na Piaskach jest teoretycznie możliwe skierowanie tam "169"? W sumie mogłoby to trochę poprawić ofertę tam, wobec wycięcia z Łużyckiej "184" i zmniejszenia liczby kursów/h na "164".
"169" od Malborskiej do Zajezdni to totalny pustak.
"169" od Malborskiej do Zajezdni to totalny pustak.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Na Piaskach Nowych nie ma szans na 2 linie elektryczne, chyba że z taktem 30 minutowym.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Od poniedziałku co najmniej do środy. Trochę się różnią od tej ostatniej 7., głównie SIPem. No i konstrukcyjnie bliżej im do tych 002-004.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Krakowskie MPK chyba idzie na całość z zakupami elektryków bo planuje budowę wielu stanowisk ładowania takich pojazdów w mieście i na terenie zajezdni:
https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... znych.html
https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... znych.html
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Plany były takie (chyba są), że cała wola miała być elektryczna. Także trochę jeszcze aut mają do zastąpienia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości