Autobusy elektryczne i hybrydowe
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych pętla Kurdwanów i Piaski Nowe
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wania.html
Po co na Piaskach ładowarka?
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wania.html
Po co na Piaskach ładowarka?
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Najwidoczniej linia "164" będzie elektryczna albo będzie przekierowanie jakiejś linii tamJamnik pisze:Stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych pętla Kurdwanów i Piaski Nowe
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wania.html
Po co na Piaskach ładowarka?
Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Wolałbym, by "169/469" dostało ładowarkę bo obecnie połowa kursów zamiast obsłużyć pasażerów z Piasków, musi zjeżdżać do zajezdni by się ładować.
Chyba, że zamienią końcówki linii? "164" do Piasków Wielkich, "169" do Nowych, obie wszystkimi kursami?
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Nie wiem czy 164 podchodzi pod elektryki bo Wiadukt na Prądnickiej ma 3.0m ograniczenia. Faktycznie jeździły hybrydy na 703 ale to ryzykowny krok.
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Elektryki mają kategoryczny zakaz przejazdu pod wiaduktem na Prądnickiej stąd na ten moment 164 odpada. Zamiana końcówek 164 i 169/469 też odpada gdyż 164 nie miałby PKR. W sumie i tak obstawiam, że po otwarciu tramwaju na GN 164 wyląduje na Krowodrzy więc wtedy miałoby to sens aby zamienić wyżej wymienione linie końcówkami na południu.
Ex kierowca MPK, PW.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
No właśnie o to chodzi, za parę miesięcy trasa "164" i tak się pewnie zmieni Może dlatego czekano, a teraz byłby dobry moment by uporządkować te linie. "164" do Piasków Wielkich, "169" wszystkimi kursami do Nowych? Byłaby wreszcie jakaś rekompensata za zabranie "184".
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1408
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Ktoś wie czy i jeśli tak to do kiedy będzie jeszcze jeździł wodorowy Autosan?
-
- Specjalista
- Posty: 219
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
6 grudnia przetarg unieważniono z powodu przekroczenia budżetu.Jamnik pisze: ↑01 lis 2022, 1:11 Stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych pętla Kurdwanów i Piaski Nowe
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wania.html
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Jest jakiś zakaz wpuszczania ludzi do pojazdu podczas ładowania? Regularnie widzę na Pradniku Białym 144 do którego kierowcy wpuszczają dopiero po opuszczeniu pantografu.
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Tak, zawsze był takowy przykaz z góry. Wpuszczanie ludzi do autobusu podpiętego pod pantograf mogło skończyć się raportem.
Ex kierowca MPK, PW.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Na pętli przydałby się dodatkowy przystanek końcowy. Przy chodniku na ulicy przed wjazdem na pętlę. Często jest tak, że stoją dwa 144. Jakiś 154 i autobusy kolejne nie mają miejsca bezpiecznego zakończenia trasy.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
A czym to jest uzasadnione? Faktyczne przepisy ustawy/rozporządzenia, rzeczywiste względy bezpieczeństwa czy kolejny bzdurny wymysł MPK, będący kolejnym pretekstem do nakładania absurdalnych kar dla prowadzących?Justforfun pisze: ↑10 sty 2023, 13:39 Tak, zawsze był takowy przykaz z góry. Wpuszczanie ludzi do autobusu podpiętego pod pantograf mogło skończyć się raportem.
-
- Znawca
- Posty: 135
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Przypuszczam (bo nigdy się w to nie zagłębiałem) iż chodzi o kwestie bezpieczeństwa, bo autobus jest podpięty do prądu o dużej sile. Ale to tylko przypuszczenia. Oczywiście wiem, że to bez sensu tłumaczenie jednak czy MPK nie jest do tego zdolne? No właśnie.
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Usłyszałem, że jest zakaz i to przyjąłem do wiadomości gdyż rozmyślanie nad takimi kwestiami było bez sensu gdyż i tak argumenty jako prowadzący mogłem sobie wsadzić wiadomo gdzie.
Ex kierowca MPK, PW.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Kołysanie autobusu podłączonego do ładowania, a takowe występuje podczas wsiadania, powoduje odłączenie pantografu od ładowania.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1408
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
W przetargu z zeszłego roku pojawił się zapis:
https://mpk-krakow.ezamawiajacy.pl/repo ... tdl7QKCQSl
więc może w przyszłości będzie można wsiadać podczas ładowania.
źródło:W czasie ładowania w autobusie mogą przebywać osoby oczekujące na przejazd oraz mogą wsiadać lub wysiadać z pojazdu. Autobus wraz z układem ładowania ma być bezpieczny dla pasażerów przebywających wewnątrz autobusu, oczekujących na przejazd oraz w czasie wsiadania lub wysiadania z pojazdu.
https://mpk-krakow.ezamawiajacy.pl/repo ... tdl7QKCQSl
więc może w przyszłości będzie można wsiadać podczas ładowania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość