Strona 5 z 8

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 01 lis 2022, 1:11
autor: Jamnik
Stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych pętla Kurdwanów i Piaski Nowe
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wania.html

Po co na Piaskach ładowarka?

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 01 lis 2022, 7:14
autor: Michajlo
Jamnik pisze:Stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych pętla Kurdwanów i Piaski Nowe
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wania.html

Po co na Piaskach ładowarka?
Najwidoczniej linia "164" będzie elektryczna albo będzie przekierowanie jakiejś linii tam :)

Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka


Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 01 lis 2022, 10:19
autor: Kaszmir
Michajlo pisze: 01 lis 2022, 7:14Najwidoczniej linia "164" będzie elektryczna albo będzie przekierowanie jakiejś linii tam :)
Wolałbym, by "169/469" dostało ładowarkę bo obecnie połowa kursów zamiast obsłużyć pasażerów z Piasków, musi zjeżdżać do zajezdni by się ładować.

Chyba, że zamienią końcówki linii? "164" do Piasków Wielkich, "169" do Nowych, obie wszystkimi kursami?

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 01 lis 2022, 11:45
autor: damian_krk2
Kaszmir pisze: 01 lis 2022, 10:19 Wolałbym, by "169/469" dostało ładowarkę bo obecnie połowa kursów zamiast obsłużyć pasażerów z Piasków, musi zjeżdżać do zajezdni by się ładować.

Chyba, że zamienią końcówki linii? "164" do Piasków Wielkich, "169" do Nowych, obie wszystkimi kursami?
Nie wiem czy 164 podchodzi pod elektryki bo Wiadukt na Prądnickiej ma 3.0m ograniczenia. Faktycznie jeździły hybrydy na 703 ale to ryzykowny krok.

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 01 lis 2022, 11:53
autor: Justforfun
Elektryki mają kategoryczny zakaz przejazdu pod wiaduktem na Prądnickiej stąd na ten moment 164 odpada. Zamiana końcówek 164 i 169/469 też odpada gdyż 164 nie miałby PKR. W sumie i tak obstawiam, że po otwarciu tramwaju na GN 164 wyląduje na Krowodrzy więc wtedy miałoby to sens aby zamienić wyżej wymienione linie końcówkami na południu.

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 01 lis 2022, 18:54
autor: Kaszmir
No właśnie o to chodzi, za parę miesięcy trasa "164" i tak się pewnie zmieni ;) Może dlatego czekano, a teraz byłby dobry moment by uporządkować te linie. "164" do Piasków Wielkich, "169" wszystkimi kursami do Nowych? Byłaby wreszcie jakaś rekompensata za zabranie "184".

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 03 lis 2022, 16:20
autor: pasazer_mobilisu
Ktoś wie czy i jeśli tak to do kiedy będzie jeszcze jeździł wodorowy Autosan?

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 10 gru 2022, 17:18
autor: mikolaj.boron
Jamnik pisze: 01 lis 2022, 1:11 Stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych pętla Kurdwanów i Piaski Nowe
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wania.html
6 grudnia przetarg unieważniono z powodu przekroczenia budżetu.

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 10 sty 2023, 12:52
autor: michasss
Jest jakiś zakaz wpuszczania ludzi do pojazdu podczas ładowania? Regularnie widzę na Pradniku Białym 144 do którego kierowcy wpuszczają dopiero po opuszczeniu pantografu.

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 10 sty 2023, 13:39
autor: Justforfun
michasss pisze: 10 sty 2023, 12:52 Jest jakiś zakaz wpuszczania ludzi do pojazdu podczas ładowania? Regularnie widzę na Prądniku Białym 144 do którego kierowcy wpuszczają dopiero po opuszczeniu pantografu.
Tak, zawsze był takowy przykaz z góry. Wpuszczanie ludzi do autobusu podpiętego pod pantograf mogło skończyć się raportem.

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 10 sty 2023, 13:47
autor: Parówczak
Na pętli przydałby się dodatkowy przystanek końcowy. Przy chodniku na ulicy przed wjazdem na pętlę. Często jest tak, że stoją dwa 144. Jakiś 154 i autobusy kolejne nie mają miejsca bezpiecznego zakończenia trasy.

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 10 sty 2023, 15:41
autor: tomta1
Justforfun pisze: 10 sty 2023, 13:39 Tak, zawsze był takowy przykaz z góry. Wpuszczanie ludzi do autobusu podpiętego pod pantograf mogło skończyć się raportem.
A czym to jest uzasadnione? Faktyczne przepisy ustawy/rozporządzenia, rzeczywiste względy bezpieczeństwa czy kolejny bzdurny wymysł MPK, będący kolejnym pretekstem do nakładania absurdalnych kar dla prowadzących?

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 10 sty 2023, 16:03
autor: Justforfun
tomta1 pisze: 10 sty 2023, 15:41 A czym to jest uzasadnione? Faktyczne przepisy ustawy/rozporządzenia, rzeczywiste względy bezpieczeństwa czy kolejny bzdurny wymysł MPK, będący kolejnym pretekstem do nakładania absurdalnych kar dla prowadzących?
Przypuszczam (bo nigdy się w to nie zagłębiałem) iż chodzi o kwestie bezpieczeństwa, bo autobus jest podpięty do prądu o dużej sile. Ale to tylko przypuszczenia. Oczywiście wiem, że to bez sensu tłumaczenie jednak czy MPK nie jest do tego zdolne? No właśnie.

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Usłyszałem, że jest zakaz i to przyjąłem do wiadomości gdyż rozmyślanie nad takimi kwestiami było bez sensu gdyż i tak argumenty jako prowadzący mogłem sobie wsadzić wiadomo gdzie.

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 10 sty 2023, 18:10
autor: szakal
Kołysanie autobusu podłączonego do ładowania, a takowe występuje podczas wsiadania, powoduje odłączenie pantografu od ładowania.

Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe

: 10 sty 2023, 18:58
autor: pasazer_mobilisu
W przetargu z zeszłego roku pojawił się zapis:
W czasie ładowania w autobusie mogą przebywać osoby oczekujące na przejazd oraz mogą wsiadać lub wysiadać z pojazdu. Autobus wraz z układem ładowania ma być bezpieczny dla pasażerów przebywających wewnątrz autobusu, oczekujących na przejazd oraz w czasie wsiadania lub wysiadania z pojazdu.
źródło:
https://mpk-krakow.ezamawiajacy.pl/repo ... tdl7QKCQSl
więc może w przyszłości będzie można wsiadać podczas ładowania.