http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... -ncbr.htmlKraków bez autobusów z NCBR
Do Krakowa nie trafią autobusy elektryczne w ramach porozumienia podpisanego z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (porozumienie zakładało zakup do 161 pojazdów elektrycznych). Do MPK SA trafił już list, w którym dyrektor NCBR poinformował o zakończeniu Programu „Bezemisyjny Transport Publiczny”. Przyczyną takiej decyzji jest m.in. brak możliwości zrealizowania zamówienia, które obejmuje opracowanie pojazdów i ich dostawę do końca roku 2023.
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Autobusy elektryczne i hybrydowe
Nie będzie elektryków z dofinansowania od NCBR. Czy poszło o pieniądze? Czy coś innego? Do 2023 było jeszcze trochę czasu.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Bo potencjalny producent wygrał konkurs na granta i zbankrutował?
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
MPK oficjalnie pochwaliło się #DN006:
http://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/new ... kowie.html
Wygląda świetnie, szczególnie że chyba w końcu ktoś poszedł do głowy i nie ma okleiny w drzewka
http://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/new ... kowie.html
Wygląda świetnie, szczególnie że chyba w końcu ktoś poszedł do głowy i nie ma okleiny w drzewka
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1407
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Ten krzywy zielony pasek mogli sobie darować, oby drzewka nie pojawiły się w przyszłości. Jeśli dobrze widzę to jako pierwszy autobus w Krakowie ma zielone tablice, numer mogli dać DN001.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2020, 11:53 przez pasazer_mobilisu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Nie jako pierwszy, już na "knypkach" wcześniej się pojawiły, ale nie zwróciłem uwagi czy na wszystkich.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1407
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1407
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Według https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67278.html Kraków zawnioskował o dofinansowanie zakupu 40 autobusów elektrycznych.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Przegubowych?! A ile jeszcze mają zamiar eksploatować złomy BU851-885 i błękitne? To jakaś kpina. Oby tym razem nie dostali tego (cholernego) dofinansowania.pasazer_mobilisu pisze: ↑20 sty 2021, 11:08 Według https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67278.html Kraków zawnioskował o dofinansowanie zakupu 40 autobusów elektrycznych.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1407
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Tak przeguby zapomniałem dopisać No niestety dofinansowania są tylko na elektryki, a tak się składa że w Krakowie mają one sens głównie na linach miejskich obsługiwanych taborem 18m.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Uważam, że każdy autobus w Krakowie jest na wagę złota, zwłaszcza przegubowy. Może Miasto chce wprowadzić 18m autobusy na innych liniach, w tym podmiejskich, kosztem tych autobusów 12m i stąd ten wniosek? Wiele linii obsługiwanych taborem krótkim ma bardzo dobre zapełnienia, i moim zdaniem zasługują na przeguby, na przykład "138". Zgodnie ze stawkami za wzkm na 2021 (https://krabok.wordpress.com/2021/01/11 ... m-na-2021/) nie ma różnicy pomiędzy autobusem krótkim a przegubowym, więc może za niedługo dłuższe autobusy zawitają wreszcie na liniach podmiejskich, na przykład "304"? Moim zdaniem Miasto nie chciało się zgodzić na przeguby na liniach aglomeracyjnych z powodu braków takiego taboru w mieście, więc przy takich dostawach można po prostu zamiast kasować 1:1 skasować krótkie autobusy, o których wspomniałeś? Myślę, że lepiej, żeby było za dużo przegubów, niż żeby było za dużo autobusów krótkich, ostatecznie więcej luzu .
Myślę, że wiele zależy od położenia ładowarek, bo zakładam, że takie zostaną zakupione. Obawiam się jednak, że może być ich za mało, aby ponad 100 elektryków miało szanse się naładować na mieście. Swoją drogą, czy ktoś wie, gdzie pojawią się ładowarki i ile ich będzie?pasazer_mobilisu pisze: ↑20 sty 2021, 13:37 Tak przeguby zapomniałem dopisać No niestety dofinansowania są tylko na elektryki, a tak się składa że w Krakowie mają one sens głównie na linach miejskich obsługiwanych taborem 18m.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Optymista
Dlaczego w takim razie kolejne stare Solarisy z Bieńczyc dostają nowe czcionki (ostatnio widziałem je na BU851 i albo BU852 albo BU882 - tu nie mam pewności), a Citaro i wolskie SU 18 III są kierowane zazwyczaj na brygady całodzienne tak, jakby MPK chciało je jeszcze bardziej wyeksploatować?
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Za niedługo do Krakowa przybędzie 50 nowych, przegubowych autobusów elektrycznych, więc tutaj będzie okazja, aby zwiększyć ilostan przegubowców. Wystarczy po prostu nie kasować starszych Citaro, bo są to autobusy, które jak najbardziej mogą kursować na regularnych liniach. Niestety stosujemy nieprzemyślaną politykę taborową polegającą na zbyt wczesnym kasowaniu pojazdów i masowym kupowaniu nowych, co odbija się później tym, że brakuje nam autobusów na nowe linie oraz ponosimy dużo większe koszty związane z wymianą taboru. W związku z tym, nie uważam, aby kolejne 40 elektryków było dla nas niezbędne.
-
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
fistaszek pisze: ↑20 sty 2021, 14:29Uważam, że każdy autobus w Krakowie jest na wagę złota, zwłaszcza przegubowy. Może Miasto chce wprowadzić 18m autobusy na innych liniach, w tym podmiejskich, kosztem tych autobusów 12m i stąd ten wniosek? Wiele linii obsługiwanych taborem krótkim ma bardzo dobre zapełnienia, i moim zdaniem zasługują na przeguby, na przykład "138". Zgodnie ze stawkami za wzkm na 2021 (https://krabok.wordpress.com/2021/01/11 ... m-na-2021/) nie ma różnicy pomiędzy autobusem krótkim a przegubowym, więc może za niedługo dłuższe autobusy zawitają wreszcie na liniach podmiejskich, na przykład "304"? Moim zdaniem Miasto nie chciało się zgodzić na przeguby na liniach aglomeracyjnych z powodu braków takiego taboru w mieście, więc przy takich dostawach można po prostu zamiast kasować 1:1 skasować krótkie autobusy, o których wspomniałeś? Myślę, że lepiej, żeby było za dużo przegubów, niż żeby było za dużo autobusów krótkich, ostatecznie więcej luzu .
Myślę, że wiele zależy od położenia ładowarek, bo zakładam, że takie zostaną zakupione. Obawiam się jednak, że może być ich za mało, aby ponad 100 elektryków miało szanse się naładować na mieście. Swoją drogą, czy ktoś wie, gdzie pojawią się ładowarki i ile ich będzie?pasazer_mobilisu pisze: ↑20 sty 2021, 13:37 Tak przeguby zapomniałem dopisać No niestety dofinansowania są tylko na elektryki, a tak się składa że w Krakowie mają one sens głównie na linach miejskich obsługiwanych taborem 18m.
Zbyt piękne by było prawdziwe jeśli chodzi o przeguby na 304. A jeśli chodzi o ładowarki - to chodzą tylko plotki.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Na "304" nie weszły przegubowce ze względu na pojemność pętli w Wieliczce. Jednak ogólnie przegubowców przybywa, w ostatnich latach doszły wszak na liniach "125", "130", "182", trochę "138". Może i "304" się w końcu doczeka
No i gdyby chcieli uruchomić planowane szybkie linie aglo, to przegubowce też mogą się przydać. Linia przyspieszona ze Skawiny będzie miała zapełnienia nie mniejsze niż "304".
No i gdyby chcieli uruchomić planowane szybkie linie aglo, to przegubowce też mogą się przydać. Linia przyspieszona ze Skawiny będzie miała zapełnienia nie mniejsze niż "304".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości