Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Wojciecha [A]
: 25 gru 2024, 11:01
Świąteczna nuda skłoniła mnie do przygotowania takiego oto projektu, dotyczącego kursowania autobusów po otwarciu linii tramwajowej na Meissnera. Ponieważ do tego wydarzenia zostało jeszcze sporo czasu, opierałem się tylko na domysłach (np. "52" pojedzie po nowej trasie do I obwodnicy). Projekt wyłącznie dla zabawy
"124", "182", "189", "424", "482", "511" – likwidacja
"128": Górka Narodowa - … – Pilotów, Ułanów, Al. Jana Pawła II, Lema, … – Zajezdnia Płaszów
"132": Dw. Gł. Zachód – … – Dobrego Pasterza, Bora-Komorowskiego, Andersa, Broniewskiego, Obrońców Krzyża, Mościckiego, Wojciechowskiego, Struga, Al. Solidarności – Kombinat – linia całodniowa i całotygodniowa
"152": Cm. Olszanica – … – Młyńska, Bora-Komorowskiego, Andersa, … – Czyżyny Dworzec
"501": przejęcie trasy linii "511" (za wyjątkiem odcinka Jasnogórska – Chełmońskiego – Stawowa) – częstotliwość f7,5 w szczycie; linia całodniowa i całotygodniowa
Komentarz:
Linie "124", "424", "482" idą do likwidacji jako te zdublowane przez tramwaj w największym stopniu. "128" wypełni brak "124" i "424" na Ułanów i końcowym odcinku Pilotów. Projekt zakłada scalenie "182", "501" i "511" w jedną, bardzo mocną linię przyśpieszoną "501" na trasie "511" (wyłączając przejazd przez Chełmońskiego i Stawową - tu "501" zostaje na swojej trasie). Przyśpieszy to dojazd do Os. Na Stoku, tym samym tworząc mocne połączenie Huty z ATW, na którym (w miarę) można polegać. Z kolei brak "501" na Obrońców Krzyża zostanie wypełniony przez całodzienne i całotygodniowe "132", które również zapewni stały dojazd do centrum pasażerom z Os. Zielonego. Jednocześnie, kierowcy będą mieli dostęp do porządnego punktu socjalnego na Kombinacie. "189" na Os. Zgody i DH Wanda nie odegra już istotnej roli (zakładam, iż stamtąd pojedzie "16" przez Mistrzejowice do centrum), a odzyskane wzkm można przenieść w inne miejsce. Na Dobrego Pasterza dojazd do I obwodnicy zapewni tramwaj, stąd wyprostowanie "152" przez Bora-Komorowskiego. Zastanawiałem się również nad scaleniem "152", "189" i "502" w jedną mocną linię (jak "501"), jednak na ten moment nie przychodzi mi do głowy sensowne rozwiązanie.

"124", "182", "189", "424", "482", "511" – likwidacja
"128": Górka Narodowa - … – Pilotów, Ułanów, Al. Jana Pawła II, Lema, … – Zajezdnia Płaszów
"132": Dw. Gł. Zachód – … – Dobrego Pasterza, Bora-Komorowskiego, Andersa, Broniewskiego, Obrońców Krzyża, Mościckiego, Wojciechowskiego, Struga, Al. Solidarności – Kombinat – linia całodniowa i całotygodniowa
"152": Cm. Olszanica – … – Młyńska, Bora-Komorowskiego, Andersa, … – Czyżyny Dworzec
"501": przejęcie trasy linii "511" (za wyjątkiem odcinka Jasnogórska – Chełmońskiego – Stawowa) – częstotliwość f7,5 w szczycie; linia całodniowa i całotygodniowa
Komentarz:
Linie "124", "424", "482" idą do likwidacji jako te zdublowane przez tramwaj w największym stopniu. "128" wypełni brak "124" i "424" na Ułanów i końcowym odcinku Pilotów. Projekt zakłada scalenie "182", "501" i "511" w jedną, bardzo mocną linię przyśpieszoną "501" na trasie "511" (wyłączając przejazd przez Chełmońskiego i Stawową - tu "501" zostaje na swojej trasie). Przyśpieszy to dojazd do Os. Na Stoku, tym samym tworząc mocne połączenie Huty z ATW, na którym (w miarę) można polegać. Z kolei brak "501" na Obrońców Krzyża zostanie wypełniony przez całodzienne i całotygodniowe "132", które również zapewni stały dojazd do centrum pasażerom z Os. Zielonego. Jednocześnie, kierowcy będą mieli dostęp do porządnego punktu socjalnego na Kombinacie. "189" na Os. Zgody i DH Wanda nie odegra już istotnej roli (zakładam, iż stamtąd pojedzie "16" przez Mistrzejowice do centrum), a odzyskane wzkm można przenieść w inne miejsce. Na Dobrego Pasterza dojazd do I obwodnicy zapewni tramwaj, stąd wyprostowanie "152" przez Bora-Komorowskiego. Zastanawiałem się również nad scaleniem "152", "189" i "502" w jedną mocną linię (jak "501"), jednak na ten moment nie przychodzi mi do głowy sensowne rozwiązanie.