Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1292-2025
Układ linii dość mocno przekombinowany, ciekawi mnie jak sprawdzi się 5 linii na Makach. Tunel KST niestety jak zawsze przy każdym remoncie dostaje w d...
Układ linii dość mocno przekombinowany, ciekawi mnie jak sprawdzi się 5 linii na Makach. Tunel KST niestety jak zawsze przy każdym remoncie dostaje w d...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
W d*upę to dostają Bronowice i Salwator, czemu nie ma żadnej linii łączącej te dwie pętle?
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
1. Bieżanów stratny w szczycie.
2. Za to Górka Narodowa w weekendy dwie linie co 20 minut na Długą.
2. Za to Górka Narodowa w weekendy dwie linie co 20 minut na Długą.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Też słuszny fakt, na Basztowej i Westerplatte wciśnięto aż 40 p/h, podczas gdy między ciągiem bronowickim a Salwatorem żadnego problemu z przepustowością nie ma. Cały ciąg bronowicki traci też połączenie z Filharmonią, które spokojnie mógłby mieć, moim zdaniem taka linia powinna zresztą do BM jechać, jednak nie będzie jej wcale.sorig pisze: 05 mar 2025, 14:53 W d*upę to dostają Bronowice i Salwator, czemu nie ma żadnej linii łączącej te dwie pętle?
Też nie rozumiem czemu ścięto częstotliwość kursowania tej linii. Sporo kursów straci Korona (pół "13" i "19") - wkrótce policzę brygady, jednak to zwykłe cięcia pod pretekstem remontów.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Powinna być jeszcze 73 Bieżanów Nowy - Łagiewniki i 72 Bronowice - Salwator.Bayer2003 pisze: 05 mar 2025, 14:59 Też nie rozumiem czemu ścięto częstotliwość kursowania tej linii. Sporo kursów straci Korona (pół "13" i "19") - wkrótce policzę brygady, jednak to zwykłe cięcia pod pretekstem remontów.
Na Bronowicach zostaje tylko 14, więc jeden tor, po 13, jest wolny.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Najlepiej Bieżanów - Borek i Bronowice Małe - Salwator, jednak nawet to co napisałeś byłoby lepsze od armagedonu, który po raz kolejny pasażerom funduje ZTP z Łukaszem Frankiem na czele.Piotr246 pisze: 05 mar 2025, 15:01 Powinna być jeszcze 73 Bieżanów Nowy - Łagiewniki i 72 Bronowice - Salwator.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Tną ile się da i jak jest ku temu okazja. A że bez przekonania? Co ich to obchodzi. Mają to głęboko w d. pie. 
Strach pomyśleć co będzie dalej jak zaczną się kolejne remonty. Banda nieudaczników.

Strach pomyśleć co będzie dalej jak zaczną się kolejne remonty. Banda nieudaczników.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
W Łagiewnikach i Bronowicach będą wolne pętle, a lepiej prosić o coś realnego. O Borku i Bronowicach ZTP da odpowiedź, że nie ma miejsca.Bayer2003 pisze: 05 mar 2025, 15:05 Najlepiej Bieżanów - Borek i Bronowice Małe - Salwator, jednak nawet to co napisałeś byłoby lepsze od armagedonu, który po raz kolejny pasażerom funduje ZTP z Łukaszem Frankiem na czele.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Przecież z Borku wylatuje "19", więc miejsce na pętli jest. Na Bronowicach Małych chociażby w okolicach Wszystkich Świętych też 20 p/h bez problemów się mieści. ZTP może opowiadać głupoty o braku miejsca, jednak na Westerplatte oraz Basztowej 40 p/h jakoś się zmieści. Chodzi tylko o cięcia, nic poza tym.Piotr246 pisze: 05 mar 2025, 15:12 W Łagiewnikach i Bronowicach będą wolne pętle, a lepiej prosić o coś realnego. O Borku i Bronowicach ZTP da odpowiedź, że nie ma miejsca.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Nie Narodowa tylko Krowodrza. Linia 78 nie będzie kursować do GN.Piotr246 pisze: 05 mar 2025, 14:54 2. Za to Górka Narodowa w weekendy dwie linie co 20 minut na Długą.
Ścinają częstotliwość o połowę i uzupełniają kursy tylko na części trasy :/
Tak swoją drogą, w nagłówku komunikatu jest mowa o linii 44, natomiast w jego treści ani słowa ani o 44 ani o 75?
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Czyli z końcówek:
1. Bieżanów Nowy stratny, -4 kursy/h w szczycie,
2. Bronowice stratne, -8/4 kursy/h w szczycie/międzyszczycie,
3. Salwator stratny, -4 kursy/h w szczycie i międzyszczycie,
4. Borek Fałęcki stratny, -4 kursy/h w szczycie,
5. Górka Narodowa stratna, -4 kursy/h w szczycie i międzyszczycie.
Do tego, że remonty wykorzystuje się do łatania budżetu na komunikację, trochę przywykliśmy. Jednak tym razem skala cięć jest chyba rekordowo duża.
1. Bieżanów Nowy stratny, -4 kursy/h w szczycie,
2. Bronowice stratne, -8/4 kursy/h w szczycie/międzyszczycie,
3. Salwator stratny, -4 kursy/h w szczycie i międzyszczycie,
4. Borek Fałęcki stratny, -4 kursy/h w szczycie,
5. Górka Narodowa stratna, -4 kursy/h w szczycie i międzyszczycie.
Do tego, że remonty wykorzystuje się do łatania budżetu na komunikację, trochę przywykliśmy. Jednak tym razem skala cięć jest chyba rekordowo duża.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Fajna ta rekompensata za połowę kursów 18 w postaci prawie dwa razy mniej pojemnych dwukierunkowców
Będzie przytulnie na CM w szczycie i dwukierunkowce mogą trochę opóźniać ruch przez swoje drzwi jak będzie sporo ludzi.

Będzie przytulnie na CM w szczycie i dwukierunkowce mogą trochę opóźniać ruch przez swoje drzwi jak będzie sporo ludzi.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
Bez przesady z tą dwukrotnością, Czerwone Maki są oczywiście przez to stratne na tym remoncie, jednak dużo mniej od wielu innych ciągów.michal49944 pisze: 05 mar 2025, 15:33 Fajna ta rekompensata za połowę kursów 18 w postaci prawie dwa razy mniej pojemnych dwukierunkowców![]()
Będzie przytulnie na CM w szczycie i dwukierunkowce mogą trochę opóźniać ruch przez swoje drzwi jak będzie sporo ludzi.![]()
Przeanalizowałem remontowo-cięciowy układ linii i jeżeli chodzi o liczbę brygad, wyszło mi coś takiego (mogą oczywiście tu być błędy):
"1" - 8 brygad
"3" - 14 brygad
"4" - 9 brygad
"5" - 7 brygad
"8" - 15 brygad
"9" - 8 brygad
"10" - 10 brygad
"11" - 7 brygad
"13" - 5 brygad
"14" - 9 brygad
"17" - 7 brygad
"18" - 8 brygad
"20" - 12 brygad
"21" - 6 brygad
"22" - 11 brygad
"24" - 8 brygad
"49" - 6 brygad
"50" - 25 brygad
"52" - 19 brygad
"71" - 10 brygad
"75" - 9 brygad
"76" - 6 brygad
"78" - 4 brygady
Zakładając 7 brygad rezerwowych, w trakcie remontu Franciszkańskiej będziemy mieli łącznie 230 brygad, co doskonale pokazuje skalę cięć poczynionych przez ekipę antypasażerskich szkodników z ZTP. Czy naprawdę utworzenie linii Bronowice Małe - Salwator oraz Borek Fałęcki - Bieżanów (jeżeli wiemy już, że dwutorowa pętla 5 linii przy 24 p/h mieści) byłoby takim problemem? W ogóle widać dużo cięć na siłę, decyzji o skróceniu "78" do pętli Krowodrza Górka raczej żadnym argumentem obronić się nie da.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
A nie było lepiej na czas remontu przenieść gdzieś 75, a przykładowo zostawić 1 z pełną ofertą kursów. W zamian przecież z Teatru Słowackiego pojedzie 18. Może 75 na Cmentarz Rakowicki? Myślę, że z dwojga złego lepiej dać więcej kursów jadących aż do Filharmonii zamiast nie używanej jakoś bardzo 75. I w zamian 78 aż na Górkę Narodową. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości