Kasacje autobusów po dostawach 200 nowych Solarisów
: 20 mar 2025, 17:20
Ciekawe co skasują? Solaris Urbino 18 III z flagą Unii Europejskiej musi zostać jako muzealny.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
A dlaczego akurat ten? Oraz warto aby też zostawili MetroStyle.Gołąb_NGT8 pisze: 20 mar 2025, 17:20 Solaris Urbino 18 III z flagą Unii Europejskiej musi zostać jako muzealny.
Ale po co? Jak dla mnie, celem pojazdów historycznych jest zachowanie pojazdów które były istotne dla krakowskiej komunikacji bo albo były w dużej liczbie, albo miały ciekawe rozwiązania. MetroStyle nie spełnia żadnej z tych cech: jest to ledwie 8 sztuk które do tego OIDP od zwykłego SU18 III różnią się wyłącznie innym przodem.
No choćby właśnie dlatego. Wiadomo w ogóle ile powstało sztuk MetroStyle? Za np 20 lat może się okazać, że w przypadku liczby małoseryjnej taki pojazd będzie tylko w Krakowie podczas gdy wszystkie pozostałe będą skasowane.Ydhflx pisze: 20 mar 2025, 18:07 MetroStyle ...... od zwykłego SU18 III różnią się wyłącznie innym przodem.
Czy powinniśmy wydawać pieniądze na utrzymanie każdej wersji każdego modelu autobusu, który się w Krakowie pojawił? Było ich dość sporo.tomek_m pisze: 20 mar 2025, 18:24 No choćby właśnie dlatego. Wiadomo w ogóle ile powstało sztuk MetroStyle? Za np 20 lat może się okazać, że w przypadku liczby małoseryjnej taki pojazd będzie tylko w Krakowie podczas gdy wszystkie pozostałe będą skasowane.
Ikarus jest bardziej kultowy niż to metro Solarisatomek_m pisze: 20 mar 2025, 18:37 Każdego nie, ale jeśli pojawiła się jakaś wersja małoseryjna to myślę że warto. A ile w Krakowie jest zostawionych Ikarusów 280. Jedna czy dwie sztuki?
Jakoś nie pozostawiono żadnego MANa NG 313 lub Scanii OmniCity.tomek_m pisze: 20 mar 2025, 18:37 Każdego nie, ale jeśli pojawiła się jakaś wersja małoseryjna to myślę że warto. A ile w Krakowie jest zostawionych Ikarusów 280. Jedna czy dwie sztuki?
No właśnie, Solarisów jest na pęczki i MetroStyle różnią się tylko przodem.Ydhflx pisze: 20 mar 2025, 18:07 Ale po co? Jak dla mnie, celem pojazdów historycznych jest zachowanie pojazdów które były istotne dla krakowskiej komunikacji bo albo były w dużej liczbie, albo miały ciekawe rozwiązania. MetroStyle nie spełnia żadnej z tych cech: jest to ledwie 8 sztuk które do tego OIDP od zwykłego SU18 III różnią się wyłącznie innym przodem.
Całe cztery. Chyba że masz na myśli konfiguracje długości, wtedy rzeczywiście "nazbierałoby się"Kojak pisze: 20 mar 2025, 19:10 A po trzecie to solarisów było tyle generacji, że musielibyśmy ich chyba z 5 lub 6 a może nawet 7 zostawić.
Sugerujesz pomijanie długości autobusów podczas gdy MetroStyle różnią się nawet nie długością tylko kształtem przodu.elot360 pisze: 20 mar 2025, 21:13 Całe cztery. Chyba że masz na myśli konfiguracje długości, wtedy rzeczywiście "nazbierałoby się"
Ehh no ja sądzę że jeśli nie był istotny w Krakowie to nie warto, rozumiem że w tym się różnimy.tomek_m pisze: 20 mar 2025, 18:37 Każdego nie, ale jeśli pojawiła się jakaś wersja małoseryjna to myślę że warto.
Cztery plus metro, plus electric a może i wodorowiec. Od groma tego by było. Jakbyśmy chcieli solówki, przeguby i mini to kilkanaście przecieżelot360 pisze: 20 mar 2025, 21:13 Całe cztery. Chyba że masz na myśli konfiguracje długości, wtedy rzeczywiście "nazbierałoby się"
Kiedyś na pewno tak... ale na chwilę obecną mamy sporą ilość starszych bocianów.