Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Wojciecha [T]
: 19 sie 2025, 21:08
W sumie tytuł mówi wszystko, zmiany nie są wielkie i nie odbiegają od koncepcji prezentowanych tu na forum. Jednak, robiąc reorganizację komunikacji, plan zakłada uporządkowanie kwestii "2".
"2", "49", "52" - likwidacja
"9": Mistrzejowice - nowy odcinek, Mogilska, ... - Nowy Bieżanów (wchłonięcie "49" - f7,5 w szczycie)
"10": Kurdwanów - ... - Lubicz, Rakowicka - Cm. Rakowicki
"12": Os. Piastów - Piasta Kołodzieja, Ks. Jancarza, nowy odcinek, Mogilska - po trasie "52" - Czerwone Maki (f7,5 w dni powszednie, f20 w weekendy)
"14": Bronowice - ... - Broniewskiego - Rondo Hipokratesa
"15": Cichy Kącik - ... - Pleszów (powrót na trasę sprzed likwidacji)
"16": Bardosa - ... - Mistrzejowice, nowy odcinek, Mogilska, Powstania Warszawskiego, Grzegórzecka, Starowiślna, Na Zjeździe, Kalwaryjska, Wadowicka - Łagiewniki (f15, linia całodzienna i całotygodniowa)
"20": Mały Płaszów - ... - Podwale, Straszewskiego, Zwierzyniecka, Kościuszki - Salwator
Założenia planu:
1) Nowy odcinek dostaje 3 linie: "9", "12" i "16", które dowiozą kolejno: na Zabłocie i Bieżanów, ścisłe centrum i Ruczaj oraz Grzegórzki, Kazimierz i Podgórze. W szczycie 20 kursów na godzinę, poza szczytem 16 a w weekendy 9. Dodatkowo, "16" połączy Nową Hutę z Grzegórzecką i Starowiślną - tak jak dawno temu tę relację zapewniała "9". Na JP2 zostaną "4", "5", "15" i "44"/"75".
2) Zmiana numeru "52", która od dawna nie ma częstotliwości f5. Likwidacja weekendowych wzmocnień na rzecz uruchomienia linii "16".
3) Rozwiązanie kwestii zbyt krótkiej "2" oraz zbyt długiej "10". Dzięki temu, Cichy Kącik będzie miał dwie linie f15 ("6" i "15"), które na węźle Piłsudskiego rozjadą się w obie strony. Dodatkowo, "10" będzie miała potencjał na wydłużenie do Prokocimia, gdy węzeł na Nowosądeckiej zostanie przebudowany.
4) W zamian Salwator - ważny węzeł przesiadkowy - będzie miał dwie linie f7,5, które na węźle przy Filharmonii również rozjadą się w obie strony.
5) Wycofanie "14" z Mistrzejowic, gdyż dojazd do centrum będzie odbywać się nowym odcinkiem.
"2", "49", "52" - likwidacja
"9": Mistrzejowice - nowy odcinek, Mogilska, ... - Nowy Bieżanów (wchłonięcie "49" - f7,5 w szczycie)
"10": Kurdwanów - ... - Lubicz, Rakowicka - Cm. Rakowicki
"12": Os. Piastów - Piasta Kołodzieja, Ks. Jancarza, nowy odcinek, Mogilska - po trasie "52" - Czerwone Maki (f7,5 w dni powszednie, f20 w weekendy)
"14": Bronowice - ... - Broniewskiego - Rondo Hipokratesa
"15": Cichy Kącik - ... - Pleszów (powrót na trasę sprzed likwidacji)
"16": Bardosa - ... - Mistrzejowice, nowy odcinek, Mogilska, Powstania Warszawskiego, Grzegórzecka, Starowiślna, Na Zjeździe, Kalwaryjska, Wadowicka - Łagiewniki (f15, linia całodzienna i całotygodniowa)
"20": Mały Płaszów - ... - Podwale, Straszewskiego, Zwierzyniecka, Kościuszki - Salwator
Założenia planu:
1) Nowy odcinek dostaje 3 linie: "9", "12" i "16", które dowiozą kolejno: na Zabłocie i Bieżanów, ścisłe centrum i Ruczaj oraz Grzegórzki, Kazimierz i Podgórze. W szczycie 20 kursów na godzinę, poza szczytem 16 a w weekendy 9. Dodatkowo, "16" połączy Nową Hutę z Grzegórzecką i Starowiślną - tak jak dawno temu tę relację zapewniała "9". Na JP2 zostaną "4", "5", "15" i "44"/"75".
2) Zmiana numeru "52", która od dawna nie ma częstotliwości f5. Likwidacja weekendowych wzmocnień na rzecz uruchomienia linii "16".
3) Rozwiązanie kwestii zbyt krótkiej "2" oraz zbyt długiej "10". Dzięki temu, Cichy Kącik będzie miał dwie linie f15 ("6" i "15"), które na węźle Piłsudskiego rozjadą się w obie strony. Dodatkowo, "10" będzie miała potencjał na wydłużenie do Prokocimia, gdy węzeł na Nowosądeckiej zostanie przebudowany.
4) W zamian Salwator - ważny węzeł przesiadkowy - będzie miał dwie linie f7,5, które na węźle przy Filharmonii również rozjadą się w obie strony.
5) Wycofanie "14" z Mistrzejowic, gdyż dojazd do centrum będzie odbywać się nowym odcinkiem.