Strona 1 z 1

Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Wojciecha [T]

: 19 sie 2025, 21:08
autor: Wojciech
W sumie tytuł mówi wszystko, zmiany nie są wielkie i nie odbiegają od koncepcji prezentowanych tu na forum. Jednak, robiąc reorganizację komunikacji, plan zakłada uporządkowanie kwestii "2".

"2", "49", "52" - likwidacja

"9": Mistrzejowice - nowy odcinek, Mogilska, ... - Nowy Bieżanów (wchłonięcie "49" - f7,5 w szczycie)
"10": Kurdwanów - ... - Lubicz, Rakowicka - Cm. Rakowicki
"12": Os. Piastów - Piasta Kołodzieja, Ks. Jancarza, nowy odcinek, Mogilska - po trasie "52" - Czerwone Maki (f7,5 w dni powszednie, f20 w weekendy)
"14": Bronowice - ... - Broniewskiego - Rondo Hipokratesa
"15": Cichy Kącik - ... - Pleszów (powrót na trasę sprzed likwidacji)
"16": Bardosa - ... - Mistrzejowice, nowy odcinek, Mogilska, Powstania Warszawskiego, Grzegórzecka, Starowiślna, Na Zjeździe, Kalwaryjska, Wadowicka - Łagiewniki (f15, linia całodzienna i całotygodniowa)
"20": Mały Płaszów - ... - Podwale, Straszewskiego, Zwierzyniecka, Kościuszki - Salwator

Założenia planu:
1) Nowy odcinek dostaje 3 linie: "9", "12" i "16", które dowiozą kolejno: na Zabłocie i Bieżanów, ścisłe centrum i Ruczaj oraz Grzegórzki, Kazimierz i Podgórze. W szczycie 20 kursów na godzinę, poza szczytem 16 a w weekendy 9. Dodatkowo, "16" połączy Nową Hutę z Grzegórzecką i Starowiślną - tak jak dawno temu tę relację zapewniała "9". Na JP2 zostaną "4", "5", "15" i "44"/"75".
2) Zmiana numeru "52", która od dawna nie ma częstotliwości f5. Likwidacja weekendowych wzmocnień na rzecz uruchomienia linii "16".
3) Rozwiązanie kwestii zbyt krótkiej "2" oraz zbyt długiej "10". Dzięki temu, Cichy Kącik będzie miał dwie linie f15 ("6" i "15"), które na węźle Piłsudskiego rozjadą się w obie strony. Dodatkowo, "10" będzie miała potencjał na wydłużenie do Prokocimia, gdy węzeł na Nowosądeckiej zostanie przebudowany.
4) W zamian Salwator - ważny węzeł przesiadkowy - będzie miał dwie linie f7,5, które na węźle przy Filharmonii również rozjadą się w obie strony.
5) Wycofanie "14" z Mistrzejowic, gdyż dojazd do centrum będzie odbywać się nowym odcinkiem.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Wojciecha [T]

: 19 sie 2025, 21:22
autor: Jelczyk
14 powinna jechać do Os. Piastów które straci połączenie z Czyżynami zwłaszcza, ze w Bronowicach będzie problem z przerwami, tam nie ma za dużo miejsca na pętli.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Wojciecha [T]

: 19 sie 2025, 21:24
autor: Bayer2003
Zmiany na liniach "2" i "10" nie są potrzebne - ta pierwsza pomimo niewielkiej długości zapewnia kilka ciekawych relacji, ta druga jest chętnie w obecnej postaci wybierana przez pasażerów i zmiana jej trasy może spowodować jedynie odpływ pasażerów od KMK. Chciałbym jednak zapytać przede wszystkim o obsługę przystanku Dunikowskiego - pominąłem coś, czy planujesz tam pozostawienie jedynie "16" i "21", czyli zaledwie 1/3 obecnej oferty w stałym układzie?

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Wojciecha [T]

: 19 sie 2025, 22:03
autor: LLoan
Bayer2003 pisze: 19 sie 2025, 21:24 Zmiany na liniach "2" i "10" nie są potrzebne - ta pierwsza pomimo niewielkiej długości zapewnia kilka ciekawych relacji, ta druga jest chętnie w obecnej postaci wybierana przez pasażerów i zmiana jej trasy może spowodować jedynie odpływ pasażerów od KMK. Chciałbym jednak zapytać przede wszystkim o obsługę przystanku Dunikowskiego - pominąłem coś, czy planujesz tam pozostawienie jedynie "16" i "21", czyli zaledwie 1/3 obecnej oferty w stałym układzie?
No przepraszam, z pełnym szacunkiem, ale ciekawe relacje oferowane przez "2" nie mają jednak żadnego odwzorowania w jej napełnieniach.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Wojciecha [T]

: 19 sie 2025, 22:08
autor: Bayer2003
LLoan pisze: 19 sie 2025, 22:03 No przepraszam, z pełnym szacunkiem, ale ciekawe relacje oferowane przez "2" nie mają jednak żadnego odwzorowania w jej napełnieniach.
Niestety mit pustej "2" żyje wśród użytkowników tego forum i ma się dobrze. W godzinach szczytu linia ta niejednokrotnie potrafiła osiągać nawet okolice 80% napełnienia. Gdyby nie ciągłe zawieszenia oraz znaczące dublowanie się jej trasy z autobusami "124" i "424" (które zresztą po oddaniu trasy przez Meissnera też należałoby znacząco zreformować), z pewnością byłoby lepiej.