26.11.2025
: 26 lis 2025, 19:39
Kolejna awaria torowiska na Starowiślnej, brak przejazdu w kierunku Placu Bohaterów Getta. Może trzeba założyć kalendarium awarii, wzorem wyskaujacych szyn.
Pytanie czy cała dokumentacja remontowa wraz z pozwoleniami jest już gotowa. A zamienić remonty wystarczyłoby z Bagatelą (o ile przetarg nie został już rozstrzygnięty, bo anulować ot tak sobie chyba by nie mogli) - przed dodatkowy rok myślę, że tramwaje dałyby sobie tam radę. Ten fragment Karmelickiej oraz samo skrzyżowanie nie są w tak agonalnym stanie (choć przy samym skrzyżowaniu z Garbarską już trzepie podczas przejazdu wagonem i zdarzają się częstsze naprawy przez ZUE).tomek_m pisze: wczoraj, 20:32 Po tym torowisku od trzech dni absolutnie nie powinno nic jeździć. Priorytet remontu torowiska powinien zostać przesunięty na już, zamiast innej inwestycji.
Nie jestsuchy pisze: dzisiaj, 0:01 Pytanie czy cała dokumentacja remontowa wraz z pozwoleniami jest już gotowa.
Za lovekrakow: https://lovekrakow.pl/przebita-podloga- ... przebudowyZarząd Dróg Miasta Krakowa nie ma wątpliwości co do tego, że stan ul. Starowiślnej wymaga nie powierzchownej naprawy, lecz gruntownej przebudowy wszystkich elementów. Dla miasta to obecnie kluczowa z planowanych inwestycji.
Tu jednak pojawia się problem: choć przygotowania do przebudowy ul. Starowiślnej są zaawansowane, włącznie z pozyskaniem unijnego dofinansowania, wszystkie dokumenty będą gotowe dopiero za wiele miesięcy.
– Projekt architektoniczno-budowlany dla branży drogowo-torowej został uzgodniony 22 października 2025 r. Starowiślna po przebudowie zyska także o wiele więcej zieleni. Obecnie trwają prace nad projektami branżowymi dotyczącymi sieci infrastruktury technicznej. Zakończenie tego etapu umożliwi rozpoczęcie procedur administracyjnych prowadzących do uzyskania decyzji pozwalających na rozpoczęcie robót. Ze względu na złożoność procesu i konieczność uzyskania szeregu uzgodnień, realnym terminem wejścia w teren będzie nie IV kwartał 2026 roku, jak planowano, lecz przełom I i II kwartału 2027 – zapowiada Krzysztof Wojdowski, rzecznik prasowy ZDMK.
Też lovekrakow: https://lovekrakow.pl/rusza-seria-remon ... informatorKrok VI: Starowiślna
Zgodnie z aktualnym planem, w połowie roku 2026 ma ruszyć oczekiwana od dawna przebudowa ul. Starowiślnej. To inwestycja zakrojona na dużą skalę: zaplanowane na 17 miesięcy prace obejmą modernizację torowiska, jezdni, chodników oraz systemów odwodnienia i oświetlenia.
Może nasi wspaniali urzędnicy prowadzą tu jakiś eksperyment jak daleko można się posunąć w eksploatowaniu tak zapuszczonej i zdezelowanej infrastruktury? Inaczej ciężko to wytłumaczyć. Szkoda tylko że igrają tu ze zdrowiem ludzi. Nawet nie chce myśleć co by było jakby ta szyna, co przebiła niedawno podłogę w Lajkoniku przy okazji przebiła komuś stopę. Nie pamiętam już za dokładnie, ale chyba nawet Podwale, Dunajewskiego czy Limanowskiego nie były swego czasu aż w tak tragicznym stanie jak Starowiślna. Obłęd.ganov pisze: dzisiaj, 1:14 Czyli w 8 miesięcy termin rozpoczęcia remontu przesunął się o... 9 miesięcy. I jeszcze nie powiedzieli ostatniego słowa! A że oprócz tego sam remont najpewniej potrwa dłużej, niż te 17 miesięcy, to już nawet nie wspomnę. Czyli: mieliśmy mieć nową Starowiślną za dokładnie 2 lata, a rzeczywistość jest taka, że jak uda się ją mieć za 3, to będzie dobrze.
Po prostu ręce opadają.
Obawiam się, że gdyby tak zrobiono, to wyremontowaną Starowiślną zobaczylibyśmy jeszcze później. Nie twierdzę oczywiście, że powtórzy się casus torowiska do Walcowni (czyli odłożenia sprawy na dosłownie dekady), no bo to jednak zupełnie inna skala i w tym przypadku mowa jest o niezwykle ważnym odcinku w ścisłym centrum miasta; uważam natomiast, że przetrasowanie linii tramwajowych gdzie indziej i puszczenie po Starowiślnej zatramwajów z każdym kolejnym miesiącem będzie rozmiękczać temat i zdejmować z urzędników presję coraz bardziej, bo po jakimś czasie od wprowadzenia nowej organizacji ruchu mieszkańcy jako tako do niej się przyzwyczają, ergo: temat przycichnie. I choć oczywistym jest, że przyzwyczają się oni nie dlatego, bo będzie to wystarczające czy jakkolwiek wygodne rozwiązanie, a dlatego, że muszą (no bo przecież nie będą rezygnować ze swoich aktywności i zobowiązań przez to, że dalej nie zrealizowano przebudowy, o której trąbi się od przeszło dekady), to dla miasta nie będzie to miało znaczenia - liczy się sam fakt, że przestanie się na ten temat tyle rozmawiać. I w to im graj, bo budżet jest naprawdę napięty i ta przebudowa, mimo sporego unijnego dofinansowania, i tak będzie znaczącym wydatkiem.Kowalik pisze: 49 min temu Zamknąć Strowiślną jak Walcownię do czasu remontu. 3 wyrzucić na Estakadę, 17 i 24 na Krakowską. Uruchomić 703 Starowiślna - Plac Bohaterów Getta z f=10 pojazdem 12m. Wyjdzie w ostatecznym rozrachunku taniej niż "awaryjne naprawy".