Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1047
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: yosujiro » 08 lis 2023, 0:43

Dodatkowe kursy realizowane w dni słoneczne na 134 i linia LR0 mają podobno zostać utrzymane na okres zimowy na obecnych zasadach aż do odwołania

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: mkm3 » 08 lis 2023, 8:49

Jak widać da się. Szkoda, że "nie da się", aby LR2 i 352 kursowała od weekendu majowego do końca września, tak jakby w ciepłe weekendy poza wakacjami ludzie nie jeździli na Przylasek Rusiecki czy Kryspinów.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: miloszkasperczyk » 08 lis 2023, 8:54

mkm3 pisze: 08 lis 2023, 8:49 Jak widać da się. Szkoda, że "nie da się", aby LR2 i 352 kursowała od weekendu majowego do końca września, tak jakby w ciepłe weekendy poza wakacjami ludzie nie jeździli na Przylasek Rusiecki czy Kryspinów.
Zapewne wynika to z tego że w przypadku Ojcowa nie dojedzie się tam niczym innym niż LR0. Poza tym 310 jest wzmacniane przez LR0 na wspólnym odcinku, więc gdybyśmy chcieli ją zlikwidować to trzeba byłoby dodać kursów do 310.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: pjetrek » 08 lis 2023, 11:06

Jakoś we wcześniejszych latach 310 musiało sobie radzić po sezonie bez rekreacyjnego wzmocnienia :p

Co do zostawienia LR0 na cały rok, pomysł ciekawy, sam w zimie, kiedy napadało full śniegu pisałem, że chętnie bym się do Ojcowa kopsnął i zobaczył "prawdziwą zimę".
Ale jeśli LR0 ma zostać na dłużej, to potrzebna jest korekta rozkładu jazdy. W tej chwili, dwa ostatnie kursy wyjeżdżają z Krakowa już po zmroku... raczej nikt o tej porze do Ojcowa już nie jedzie.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: lukasmaj » 08 lis 2023, 15:18

pjetrek pisze: 08 lis 2023, 11:06 Jakoś we wcześniejszych latach 310 musiało sobie radzić po sezonie bez rekreacyjnego wzmocnienia :p

Co do zostawienia LR0 na cały rok, pomysł ciekawy, sam w zimie, kiedy napadało full śniegu pisałem, że chętnie bym się do Ojcowa kopsnął i zobaczył "prawdziwą zimę".
Ale jeśli LR0 ma zostać na dłużej, to potrzebna jest korekta rozkładu jazdy. W tej chwili, dwa ostatnie kursy wyjeżdżają z Krakowa już po zmroku... raczej nikt o tej porze do Ojcowa już nie jedzie.
I dodatkowo bym zmienił numer, po co zamieszanie z tym "LR0". Wiem, że niektórzy mają problem z zapamiętaniem czy przekazaniem tego oznaczenia. Niech to będzie na przykład "350".

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: miloszkasperczyk » 08 lis 2023, 15:23

lukasmaj pisze: 08 lis 2023, 15:18 I dodatkowo bym zmienił numer, po co zamieszanie z tym "LR0". Wiem, że niektórzy mają problem z zapamiętaniem czy przekazaniem tego oznaczenia. Niech to będzie na przykład "350".
A może lepiej 360 skoro to linia jakby nie było jadąca do gm. Skała. Takie trochę połączenie numeru 310 i 267.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1817
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: Scania_9640 » 08 lis 2023, 15:29

pjetrek pisze: 08 lis 2023, 11:06 Jakoś we wcześniejszych latach 310 musiało sobie radzić po sezonie bez rekreacyjnego wzmocnienia :p

Co do zostawienia LR0 na cały rok, pomysł ciekawy, sam w zimie, kiedy napadało full śniegu pisałem, że chętnie bym się do Ojcowa kopsnął i zobaczył "prawdziwą zimę".
Ale jeśli LR0 ma zostać na dłużej, to potrzebna jest korekta rozkładu jazdy. W tej chwili, dwa ostatnie kursy wyjeżdżają z Krakowa już po zmroku... raczej nikt o tej porze do Ojcowa już nie jedzie.
No wyjeżdżają bo jakoś muszą dojechać do Ojcowa po ludzi ;)

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 382
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: sorig » 08 lis 2023, 15:48

Na LR0 obowiązuje taryfa miejska, numer powinien pozostać jaki jest. 3xx byłoby mylące.

miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: miloszkasperczyk » 08 lis 2023, 16:03

sorig pisze: 08 lis 2023, 15:48 Na LR0 obowiązuje taryfa miejska, numer powinien pozostać jaki jest. 3xx byłoby mylące.
W takim razie może numer 500? :D
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: GoMeZz391 » 09 lis 2023, 19:34

pjetrek pisze: 08 lis 2023, 11:06 Jakoś we wcześniejszych latach 310 musiało sobie radzić po sezonie bez rekreacyjnego wzmocnienia :p

Co do zostawienia LR0 na cały rok, pomysł ciekawy, sam w zimie, kiedy napadało full śniegu pisałem, że chętnie bym się do Ojcowa kopsnął i zobaczył "prawdziwą zimę".
Ale jeśli LR0 ma zostać na dłużej, to potrzebna jest korekta rozkładu jazdy. W tej chwili, dwa ostatnie kursy wyjeżdżają z Krakowa już po zmroku... raczej nikt o tej porze do Ojcowa już nie jedzie.
Tylko zaczekaj, jak autobusy nam zaczną utykać w Ojcowie :D

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1012
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: mkm3 » 09 lis 2023, 20:05

Na LR0 taryfa miejska, na 352 aglomeracyjna... totalny bajzel. Albo robimy jakąś jednolitą ofertę np. wszystkie linie sezonowe są w taryfie miejskiej oznaczone symbolem Sxx np. LR0 jako S10, LR2 jako S02, 352 jako S52, 497 jako S07, 427 jako S27 itd. Albo zmieniamy aglomeracyjne w 3xx, zaś miejskie w 4xx. LR2 to mogłoby być po prostu 400 lub 402, natomiast LR0 to 320.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: Kaszmir » 09 lis 2023, 22:56

mkm3 pisze: 09 lis 2023, 20:05Na LR0 taryfa miejska, na 352 aglomeracyjna... totalny bajzel. Albo robimy jakąś jednolitą ofertę np. wszystkie linie sezonowe są w taryfie miejskiej oznaczone symbolem Sxx np. LR0 jako S10, LR2 jako S02, 352 jako S52, 497 jako S07, 427 jako S27 itd. Albo zmieniamy aglomeracyjne w 3xx, zaś miejskie w 4xx. LR2 to mogłoby być po prostu 400 lub 402, natomiast LR0 to 320.
Gdyby na linii do Ojcowa została taryfa miejska (a myślę, że ma to swoje zalety), to podobnie jak miloszkasperczyk uważam, że numer powinien ją odwzorowywać i lepszy byłby "5xx".

Obecna numeracja nie jest do końca spójna, lecz trochę wynika z historii. Najpierw powstały "352", potem "427". Dublowały linie podstawowe więc numeracja dla nich nasuwała się sama, zwłaszcza że to było na wiele lat przed wymyśleniem marki "LRx". Potem przyszła pandemia. Wyjazdy za granicę były ograniczone więc Miasto chciało rozreklamować zwiedzanie okolic Krakowa. Wymyśliło specjalną markę "linii rekreacyjnych". Jednocześnie pewnie stwierdzono, że nie ma co zmieniać numerów "352" i "427" i mieszać ludziom, skoro się do nich przyzwyczaili przez lata. Wprawdzie w tym samym roku stworzono też "434" i "497", jednak one były bliźniakami istniejących linii "134" i "427" więc i tu numeracja trochę nasuwała się sama.

Acz jakoś bardzo bym nie tęsknił gdyby zamieniono "LRx" na normalne numery, zwłaszcza że zostały tylko dwie linie. A może faktycznie być tak, że dziwne oznaczenie odstrasza jakiś niewielki odsetek ludzi.

Swoją drogą, nie mogę odżałować "LR1" bo "301" to nie to samo, zresztą w weekendy nie daje rady. W sumie "LR8" też szkoda, tu wg mnie zawiniła trasa - nie wiedzieć czemu zaczynała się na obrzeżach zamiast w centrum, tak jakby ktoś chciał udowodnić, że linia się nie przyjmie.

pjetrek
Ekspert
Posty: 630
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: pjetrek » 10 lis 2023, 10:45

Scania_9640 pisze: 08 lis 2023, 15:29 No wyjeżdżają bo jakoś muszą dojechać do Ojcowa po ludzi ;)
Niby tak, ale wyjazd z Krk 16:15 (już po zmroku) z Ojcowa wraca 17:20, ok może jeszcze jacyś spóźnialscy wracają po nocy. Ale ten powrót z Ojcowa 18:30 (czyli 2,5 h po zachodzie słońca!) to już raczej nie zbiera turystów... Uwierz mi po ciemku i w chłodzie w Ojcowie, gdzie większość knajp i bud sezonowych jest zamknięta to naprawdę nie ma co robić aż tak długo... Prędzej bym przerzucił ten kurs na poranek, bo pierwszy autobus z Krk wyjeżdża 9:15 (w wakacje wydaje mi się, że było już po 8:00).

Kaszmir pisze: 09 lis 2023, 22:56 Gdyby na linii do Ojcowa została taryfa miejska (a myślę, że ma to swoje zalety), to podobnie jak miloszkasperczyk uważam, że numer powinien ją odwzorowywać i lepszy byłby "5xx".

Obecna numeracja nie jest do końca spójna, lecz trochę wynika z historii. Najpierw powstały "352", potem "427". Dublowały linie podstawowe więc numeracja dla nich nasuwała się sama, zwłaszcza że to było na wiele lat przed wymyśleniem marki "LRx". Potem przyszła pandemia. Wyjazdy za granicę były ograniczone więc Miasto chciało rozreklamować zwiedzanie okolic Krakowa. Wymyśliło specjalną markę "linii rekreacyjnych". Jednocześnie pewnie stwierdzono, że nie ma co zmieniać numerów "352" i "427" i mieszać ludziom, skoro się do nich przyzwyczaili przez lata. Wprawdzie w tym samym roku stworzono też "434" i "497", jednak one były bliźniakami istniejących linii "134" i "427" więc i tu numeracja trochę nasuwała się sama.
Zgadzam się tu z Kaszmirem, że odkąd linie "rekreacyjne" zaczęły nam pączkować zrobił się z tym mały bałagan. I dla ludzi nie będących pasjonatami kmk może być problem, że raz ma jechać 3xx raz 4xx a raz LRx. Przydałby się przed kolejnym sezonem jakiś porządek tutaj. Najlepszy byłby nowy zakres numeracji, pozwalający uwzględnić takie "klony" standardowych linii ale tu już nie mamy za dużego pola manewru, chyba, że zostawić samo Rxx i wtedy możemy mieć R10, R27, R34, R41, R52 itd...
Kaszmir pisze: 09 lis 2023, 22:56 Swoją drogą, nie mogę odżałować "LR1" bo "301" to nie to samo, zresztą w weekendy nie daje rady. W sumie "LR8" też szkoda, tu wg mnie zawiniła trasa - nie wiedzieć czemu zaczynała się na obrzeżach zamiast w centrum, tak jakby ktoś chciał udowodnić, że linia się nie przyjmie.
ZTP brak LR1 tłumaczyło wydłużeniem 301 jako agloexpressu do Kleparza, ale może poszło właśnie (albo też) o taryfę...? Wszak po tej samej trasie można by jechać na bilecie miejskim i na strefowym...
Co do LR8 to tym bardziej nie rozumiem działania ZTP, szczególnie, że od początku były głosy żeby wydłużyć linię w głąb miasta, a oni w zamian za to ją... pocięli, a następnie zlikwidowali. :D

Moim zdaniem taryfa na wszystkich liniach "rekreacyjnych" powinna być miejska. Ich zasadniczym celem jest obsługa potoków z miasta do punktów turystycznych. Mieszkańcy strefy (np. Czajowic czy Białego Kościoła) raczej korzystają z niej "od przypadku", a nie czynią podstawowym środkiem transportu... Gdyby ich numery wcielono do puli agloexpresów albo linii miejskich wspomagających to też byłoby to mylące, gdyż taki LR1 pomija przystanki zarówno w mieście jak i w strefie. LR1 i 8 też tak pomijały, obsługując tylko punkty turystyczne. 469 kursuje we wszystkie dni tygodnia przez cały rok, a 427 "na zarządzenie" przy ładnej pogodzie i to tylko przez dwa miesiące w roku...

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne

Post autor: Tramwajolog14 » 10 lis 2023, 15:48


pjetrek pisze: Najlepszy byłby nowy zakres numeracji, pozwalający uwzględnić takie "klony" standardowych linii ale tu już nie mamy za dużego pola manewru, chyba, że zostawić samo Rxx i wtedy możemy mieć R10, R27, R34, R41, R52 itd...
Rxx byłyby najlepsze i początkowo miały takie być, ale zdaje się był jakiś problem, że MPK używa tej numeracji do czegoś innego (może ktoś wie coś więcej?).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5815
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Linie sezonowe (

Post autor: Kaszmir » 10 lis 2023, 15:52

Tramwajolog14 pisze: 10 lis 2023, 15:48Rxx byłyby najlepsze i początkowo miały takie być, ale zdaje się był jakiś problem, że MPK używa tej numeracji do czegoś innego (może ktoś wie coś więcej?).
Rezerw, i dokładnie z tym był problem.

Pasowałoby jeszcze "Sxx" (jak "sezonowe"), lecz i tu jest konflikt z numeracją SKA :D
pjetrek pisze: 10 lis 2023, 10:45Gdyby ich numery wcielono do puli agloexpresów albo linii miejskich wspomagających to też byłoby to mylące, gdyż taki LR1 pomija przystanki zarówno w mieście jak i w strefie. LR1 i 8 też tak pomijały, obsługując tylko punkty turystyczne.
Wg mnie to nie problem. Linie "3xx" pomijają nie tylko przystanki w mieście, zdarza im się też pominąć w aglo - zasada jest taka, że są to linie które omijają jakieś przystanki gdzieś na trasie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości