Krowodrza Górka
Re: Krowodrza Górka
Wygląda na to że tak to MPK rozwiązało. Tory przyjazdowe pętli. Zewnętrzny tor pętli przyjazd zgodnie z rozkładem. Wewnętrzny tor dla opóźnionych.
Tory wyjazdowe z pętli. Wewnętrzny dla 50, zewnętrzny dla 3 i 18.
Tory wyjazdowe z pętli. Wewnętrzny dla 50, zewnętrzny dla 3 i 18.
Re: Krowodrza Górka
Znika "703" nareszcie które pochłaniało trochę brygad Ale znając naszą wspaniałą krakowską komunikację to nie cofną niektórych cięć na liniach autobusowych szczególnie jeżeli chodzi o hutę
Re: Krowodrza Górka
No akurat ta przejazdówka między torami jest tym, czego na wielu pętlach brakuje - zamiast bawić się w wycofywanie na żeberko, wystarczy przejechać na sąsiedni tor i już wagon jest na właściwej pozycji
Re: Krowodrza Górka
Czy ktoś zrobił kopię tego rozkładu trójki, który zamieniono i zniknął?
Bo było tak (wyjazdy z Nowego Bieżanowa w dz.p.):
20: 11 26 41 56
21: 20 40
22: 00 20 40 59
a jest tak:
20: 19 39 59
21: 19 39
22: 01 21 41
23: 01
Czyli f 15 było do 21, a jest do 20. Po 20 jest już f 20 teraz. Pytanie czy ten wieczorny kurs pojawił się o wcześniejszej porze w nowym rozkładzie, czy po prostu jeden kurs wycięto? Pewne natomiast jest to, że f 20 wchodzi godzinę wcześniej niż było wstępnie planowane. Kolejne uwalanie wieczornej komunikacji.
Bo było tak (wyjazdy z Nowego Bieżanowa w dz.p.):
20: 11 26 41 56
21: 20 40
22: 00 20 40 59
a jest tak:
20: 19 39 59
21: 19 39
22: 01 21 41
23: 01
Czyli f 15 było do 21, a jest do 20. Po 20 jest już f 20 teraz. Pytanie czy ten wieczorny kurs pojawił się o wcześniejszej porze w nowym rozkładzie, czy po prostu jeden kurs wycięto? Pewne natomiast jest to, że f 20 wchodzi godzinę wcześniej niż było wstępnie planowane. Kolejne uwalanie wieczornej komunikacji.
-
- Ekspert
- Posty: 1803
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Krowodrza Górka
Zapowiedź tramwajowa Bratysławska dalej jest z komunikatem koniec trasy. Powinni to w końcu usunąć.
Re: Krowodrza Górka
Czuć, że rozkłady były robione na szybko. Pierwsze poprawki były wprowadzone jeszcze przed długim weekendem (wtedy, gdy zniknęły opublikowane wcześniej rozkłady), druga będzie od jutra. Dotyczy felernych kursów wieczornych "50" w odstępie dwóch minut, o których tu pisano. Dziś odjazdy z Kurdwanowa są następująco:
20: 08 10 30 49
od jutra będą:
20: 08 19 32 49
(reszta godzin bez zmian).
20: 08 10 30 49
od jutra będą:
20: 08 19 32 49
(reszta godzin bez zmian).
Re: Krowodrza Górka
Porozmawiajmy o trasach tramwajowych w Krowodrzy:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/poroz ... 48622.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/poroz ... 48622.html
Re: Krowodrza Górka
Jako, że mieszkam kilka przystanków od Biprostalu, postanowiłem udać się na to spotkanie. Konkretnych informacji było niewiele - jedną z ciekawszych była ta, że w pierwszej połowie 2023 roku rozpoczną się konsultacje dotyczące linii tramwajowej Azory - Cichy Kącik, a jednym z wariantów jest wariant tunelowy. Pokazywano też plany budowy premetra, jednak jest to raczej temat znany każdemu. Drugą częścią spotkania była dyskusja (w której osobiście nie wypowiadałem się w ogóle). Mieszkańcy zwracali uwagę na kilka problemów, między innymi torowisko kilka metrów od bloku Pachońskiego 16 oraz zabranie trzech miejsc parkingowych pod blokiem Zielińska 11A. Była też grupa przeciwna istnieniu linii tramwajowej Azory - Cichy Kącik, powołując się między innymi na napełnienia autobusu linii "102" czy też ograniczenie możliwości wyjazdu samochodem z nowego osiedla po oddaniu torowiska tramwajowego. Wśród publiczności zdecydowanie dominowali przeciwnicy komunikacji miejskiej, jednak przedstawiciele Zarządu Inwestycji Miejskich nie potrafili odpowiedzieć merytorycznie na wiele zarzutów. Wyświetlono też prezentację multimedialną, gdzie pokazano plany rozwoju krakowskiej sieci tramwajowej:kucyk pisze: ↑14 lis 2022, 20:11 Porozmawiajmy o trasach tramwajowych w Krowodrzy:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/poroz ... 48622.html
Pominę już wyraźnie zauważalny fakt, że aktualnie istniejąca Estakada KST jest na tym planie prawie niewidoczna. Bardziej niepokoi mnie podwójny dojazd na Walcownię oraz "trójząb" w rejonie Rybitw/Złocienia - realizacja tego byłaby absurdalna i mam nadzieję, że nigdy się jej nie doczekamy. Zapis całego spotkania można zobaczyć pod tym linkiem: https://www.facebook.com/PorozmawiajmyO ... 8700681623, jednak pytanie czy na pewno warto tracić dwie godziny na jego oglądanie?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Krowodrza Górka
Raczej nie będzie podwójnego - podejrzewam, że nowa trasa zastąpi starą.
Re: Krowodrza Górka
Też chciałem się wybrać na to spotkanie, niestety czas mi nie pozwolił. Uczestniczyłem online, parę komentarzy napisałem.Bayer2003 pisze: ↑17 lis 2022, 23:06 Jako, że mieszkam kilka przystanków od Biprostalu, postanowiłem udać się na to spotkanie. Konkretnych informacji było niewiele - jedną z ciekawszych była ta, że w pierwszej połowie 2023 roku rozpoczną się konsultacje dotyczące linii tramwajowej Azory - Cichy Kącik, a jednym z wariantów jest wariant tunelowy. Pokazywano też plany budowy premetra, jednak jest to raczej temat znany każdemu. Drugą częścią spotkania była dyskusja (w której osobiście nie wypowiadałem się w ogóle). Mieszkańcy zwracali uwagę na kilka problemów, między innymi torowisko kilka metrów od bloku Pachońskiego 16 oraz zabranie trzech miejsc parkingowych pod blokiem Zielińska 11A. Była też grupa przeciwna istnieniu linii tramwajowej Azory - Cichy Kącik, powołując się między innymi na napełnienia autobusu linii "102" czy też ograniczenie możliwości wyjazdu samochodem z nowego osiedla po oddaniu torowiska tramwajowego. Wśród publiczności zdecydowanie dominowali przeciwnicy komunikacji miejskiej, jednak przedstawiciele Zarządu Inwestycji Miejskich nie potrafili odpowiedzieć merytorycznie na wiele zarzutów. Wyświetlono też prezentację multimedialną, gdzie pokazano plany rozwoju krakowskiej sieci tramwajowej:
Poza typowymi i w sumie zrozumiałymi obawami okolicznych mieszkańców o problemy z parkowaniem i wyjazdem z posesji, najbardziej uderzyła mnie postawa pana, który przedstawił się jako "urbanista oraz syn urbanisty" i który twierdził, że ma wiele lat doświadczenia projektowania w Krakowie i zna każdą w ulicę mieście. Otóż ten pan dość agresywnie skrytykował pomysł budowy tramwaju, jako nie nadający się do takiej gęstej zabudowy i że powinno wrócić się do starej koncepcji budowy tam trasy drogowej (!) aż do ulicy Weissa, np. w tunelu. Jednocześnie użył dosłownie stwierdzenia, że cyt. "tramwaj jest zawalidrogą".
Jednocześnie krytykował też ideę premetra twierdząc, że Kraków powinien inwestować w pełne, ciężkie szybkie metro.
Generalnie jego wypowiedź można było określić przeklejeniem poglądów z lat 60-tych i 70-tych. Nie wiem w jakim wieku był ten pan Urbanista, gdyż na wizji nie było widać publiczności, ale zwróciłem uwagę w komentarzach, że w żaden sposób nie można dziś tak patrzeć na planowanie miasta. Niestety potem komentarze nie były już czytane ponownie.
Żałuję, że mnie tam nie było, może bym jakoś mógł wspomóc przedstawicielkę ZIM, bo sam uważam linię tramwajową tam jako konieczną. Jakiś krótki mail do ZIM pewnie napiszę.
Re: Krowodrza Górka
Wstyd, że ktoś taki jest urbanistą.
A w kwestii mapy - nie ma na niej połączenia tramwajowego Górka Narodowa - Prądnik Czerwony. Trochę dziwne w kontekście aż trzech końcówek tramwajowych w okolicach Płaszowa/Złocienia.
A w kwestii mapy - nie ma na niej połączenia tramwajowego Górka Narodowa - Prądnik Czerwony. Trochę dziwne w kontekście aż trzech końcówek tramwajowych w okolicach Płaszowa/Złocienia.
Re: Krowodrza Górka
Z tego co można zauważyć na schemacie, to głównie skupia się na planowaniu i rozbudowie sieci tramwajowej na północy Krakowa.
Moim zdaniem powinno się też na przyszłość rozplanować i ewentualnie zarezerwować teren pod rozbudowę sieci tramwajowej na południu miasta zanim się tamte rejony bardziej zabudują.
Kliny dalej są bez tramwaju, a dzięki wybudowaniu linii tramwajowej do Klinów i ewentualnym połączeniem układu torowego z np. planowaną trasą tramwajową do węzła Kraków-Skawina, Borkiem Fałęckim lub z Kapelanką zamiast ulicy 8 Pułku Ułanów mieszkańcy zyskali by nowe połączenia.
Mogłoby też oznaczać możliwość ograniczenia liczby autobusów czy linii autobusowych w tamtych rejonach, co pozwoliłoby na użycie pojazdów na innych liniach autobusowych które potrzebują wzmocnień.
Uwzględniając plany budowy pętli autobusowej i parkingu przy przystanku kolejowym w Opatkowicach, można by też w razie potrzeby podciągnąć linię tramwajową z Klinów w tamte rejony, dzięki czemu mieszkańcy Skawiny, Sidziny i innych południowych regionów mieliby dodatkowy wybór jeżeli chodzi o tramwaje, dzięki czemu nie musieliby wybierać autobusu który może utknąć w korku na Zakopiance/ul. Zakopiańskiej, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Moim zdaniem powinno się też na przyszłość rozplanować i ewentualnie zarezerwować teren pod rozbudowę sieci tramwajowej na południu miasta zanim się tamte rejony bardziej zabudują.
Kliny dalej są bez tramwaju, a dzięki wybudowaniu linii tramwajowej do Klinów i ewentualnym połączeniem układu torowego z np. planowaną trasą tramwajową do węzła Kraków-Skawina, Borkiem Fałęckim lub z Kapelanką zamiast ulicy 8 Pułku Ułanów mieszkańcy zyskali by nowe połączenia.
Mogłoby też oznaczać możliwość ograniczenia liczby autobusów czy linii autobusowych w tamtych rejonach, co pozwoliłoby na użycie pojazdów na innych liniach autobusowych które potrzebują wzmocnień.
Uwzględniając plany budowy pętli autobusowej i parkingu przy przystanku kolejowym w Opatkowicach, można by też w razie potrzeby podciągnąć linię tramwajową z Klinów w tamte rejony, dzięki czemu mieszkańcy Skawiny, Sidziny i innych południowych regionów mieliby dodatkowy wybór jeżeli chodzi o tramwaje, dzięki czemu nie musieliby wybierać autobusu który może utknąć w korku na Zakopiance/ul. Zakopiańskiej, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Re: Krowodrza Górka
Trochę inwestycji na południ też jest - Skotnicka, Złocień, Rżąką, Trasa Nowobagrowa
Większa liczba inwestycji na północy może wynikać z tego, że dotychczas było odwrotnie i to północ była zaniedbana - wszystkie nowe torowiska w ostatnich latach były oddawane albo na południu (Ruczaj, Trasa Łagiewnicka, Kurdwanów, Estakada, Mały Płaszów), ew. w centrum (Tunel, Pawia). Teraz Miasto chyba chce nadrobić zaległości.
Prawda, że na tej mapce bardzo brakuje tramwaju na Kliny. Choć o takim się mówi, ogólnie wydaje mi się że mapka jest mocno wybiórcza.
Re: Krowodrza Górka
W sumie, to jak przesłuchałem tego spotkania raz jeszcze (przy oglądaniu na żywo kilkukrotnie musiałem odejść od komputera), to pan prowadzący przeczytał komentarze, w tym (także i mój) o połączeniu CK - Kapelanka i pani z ZIM stwierdziła, że to bardzo dobry pomysł, który gdzieś tam w mieście jest rozważany. I że będą odbywać się w niedalekiej przyszłości konsultacje nad nowym (lub uaktualnionym?) studium rozwoju transportu Krakowa, gdzie będzie możliwość dopisania innych tras tramwajowych również.
Dokładnie tak, tramwaj na Kliny wzdłuż 8PU to moim zdaniem jedna z ważniejszych tras tramwajowych, która powinna znaleźć się w miejskich planach. Osiedle peryferyjne, ale jednocześnie dość spore, jednocześnie spięcie z SKA Opatkowice dałoby duże szanse zarówno dla pasażerów z aglomeracji, jak i mieszkańcom Klinów: szybki dojazd tramwajem na stację, przesiadka i sprawnie możemy dojechać na drugą stronę centrum lub do północnej Nowej Huty. A przy zbudowaniu połączenia Kapelanka - CK i tramwaju w ul. Piastowskiej, to już w ogóle by była bajkaNicko pisze: ↑18 lis 2022, 21:12 Z tego co można zauważyć na schemacie, to głównie skupia się na planowaniu i rozbudowie sieci tramwajowej na północy Krakowa.
Moim zdaniem powinno się też na przyszłość rozplanować i ewentualnie zarezerwować teren pod rozbudowę sieci tramwajowej na południu miasta zanim się tamte rejony bardziej zabudują.
Kliny dalej są bez tramwaju, a dzięki wybudowaniu linii tramwajowej do Klinów i ewentualnym połączeniem układu torowego z np. planowaną trasą tramwajową do węzła Kraków-Skawina, Borkiem Fałęckim lub z Kapelanką zamiast ulicy 8 Pułku Ułanów mieszkańcy zyskali by nowe połączenia.
Mogłoby też oznaczać możliwość ograniczenia liczby autobusów czy linii autobusowych w tamtych rejonach, co pozwoliłoby na użycie pojazdów na innych liniach autobusowych które potrzebują wzmocnień.
Uwzględniając plany budowy pętli autobusowej i parkingu przy przystanku kolejowym w Opatkowicach, można by też w razie potrzeby podciągnąć linię tramwajową z Klinów w tamte rejony, dzięki czemu mieszkańcy Skawiny, Sidziny i innych południowych regionów mieliby dodatkowy wybór jeżeli chodzi o tramwaje, dzięki czemu nie musieliby wybierać autobusu który może utknąć w korku na Zakopiance/ul. Zakopiańskiej, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Tak, w sumie większość z linii na południu już była zbudowana w ostatnich 25 latach. Zostały wspomniane Kliny, Rżąka i przedłużenia z Czerwonych Maków i Małego Płaszowa. Niby mówi się o tramwaju wzdłuż Kamieńskiego do Matecznego i w Aleje, ale wg mnie to raczej plan na odległą przyszłość.Kaszmir pisze: ↑18 lis 2022, 21:38 Trochę inwestycji na południ też jest - Skotnicka, Złocień, Rżąką, Trasa Nowobagrowa
Większa liczba inwestycji na północy może wynikać z tego, że dotychczas było odwrotnie i to północ była zaniedbana - wszystkie nowe torowiska w ostatnich latach były oddawane albo na południu (Ruczaj, Trasa Łagiewnicka, Kurdwanów, Estakada, Mały Płaszów), ew. w centrum (Tunel, Pawia). Teraz Miasto chyba chce nadrobić zaległości.
Prawda, że na tej mapce bardzo brakuje tramwaju na Kliny. Choć o takim się mówi, ogólnie wydaje mi się że mapka jest mocno wybiórcza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości