Dokładnie. Plus czasami nawet te dwie minuty robią różnicę, wszak gdzieś jest granica gdzie trzeba będzie dołożyć kolejną brygadę. Zwłaszcza jeśli np. postój na pętli wynosi kwadrans i przez zmniejszenie go nie zmieści się w wymaganej przerwie dla kierowcy.damian_krk2 pisze: ↑17 mar 2022, 19:24Ale mniejszą przerwę na pętli co niejednokrotnie zwłaszcza w przypadku linii alejowych - większe opóźnienie na starcie.
Krowodrza Górka
Re: Krowodrza Górka
-
- Ekspert
- Posty: 1820
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Krowodrza Górka
Akurat 164 ma dość spoko przerwy i czasowo by to nie zmieniło ilości brygad, ani wymaganej przerwy bo jest więcej niż 15.Kaszmir pisze: ↑18 mar 2022, 0:16Dokładnie. Plus czasami nawet te dwie minuty robią różnicę, wszak gdzieś jest granica gdzie trzeba będzie dołożyć kolejną brygadę. Zwłaszcza jeśli np. postój na pętli wynosi kwadrans i przez zmniejszenie go nie zmieści się w wymaganej przerwie dla kierowcy.damian_krk2 pisze: ↑17 mar 2022, 19:24Ale mniejszą przerwę na pętli co niejednokrotnie zwłaszcza w przypadku linii alejowych - większe opóźnienie na starcie.
A takich linii co kierowcy nie mają nawet kwadransu przerwy albo tylko jedna na 8-10h jest bardzo dużo i jak widać tego nie zmieniają a powinni..
Re: Krowodrza Górka
To nie jest prawda. Na Górce Narodowej poza szczytem ma tylko 9 minut przerwy. Na czas objazdu skróci się to do 7. Gdyby jeszcze zatrzymywał się na przystankach po drodze, z tego co sprawdziłem doszłyby kolejne 2-3 minuty. Czyli na postój zostałoby 4-5 minut. To za mało jak na linię jadącą przez całe miasto.
-
- Ekspert
- Posty: 1820
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Krowodrza Górka
9min tak zgadza się, za to poza szczytem na Piaskach ma aż 26min a to dużoKaszmir pisze: ↑18 mar 2022, 11:54To nie jest prawda. Na Górce Narodowej poza szczytem ma tylko 9 minut przerwy. Na czas objazdu skróci się to do 7. Gdyby jeszcze zatrzymywał się na przystankach po drodze, z tego co sprawdziłem doszłyby kolejne 2-3 minuty. Czyli na postój zostałoby 4-5 minut. To za mało jak na linię jadącą przez całe miasto.
Re: Krowodrza Górka
Powtórzę: 4-5 minut na końcówce, po jeździe przez całe miasto, w tym zakorkowaną Kamieńskiego czy Wrocławską, to za mało.Scania_9640 pisze: ↑18 mar 2022, 12:489min tak zgadza się, za to poza szczytem na Piaskach ma aż 26min a to dużo
Re: Krowodrza Górka
Zwiększona została ilość wzkm, więc raczej nie powinno być niczym niezwykłym zmiany w rozkładach brygad - tym bardziej że chodzi tu o międzyszczyt i pojazd jeżdżący jakieś dodatkowe 4-5 godzin a nie dodatkowy autobus - choć i pewnie ten byłby potrzebny żeby w szczycie realizować punktualnie wyjazdy z końcówek.
Z innej beczki - na przykład dla "503" niektóre przerwy na GNW mają po 5-7 minut w porannym szczycie - tutaj można?
Warto też wspomnieć o wygospodarowanych dodatkowych brygadach dla "144" i "179" na krążenie na pusto pod pretekstem "eko"...
Z innej beczki - na przykład dla "503" niektóre przerwy na GNW mają po 5-7 minut w porannym szczycie - tutaj można?
Warto też wspomnieć o wygospodarowanych dodatkowych brygadach dla "144" i "179" na krążenie na pusto pod pretekstem "eko"...
-
- Ekspert
- Posty: 1820
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Krowodrza Górka
Dużo jest takich linii co ma bardzo krótkie przerwy, a jeżdżą przez całe miasto, cóż, może Kaszmir po prostu tego nie wie. A nawet jakby potrzeba było dodatkowych brygad na 164 to wozy wolne stoją na zajezdni.Dr2 pisze: ↑18 mar 2022, 13:34 Zwiększona została ilość wzkm, więc raczej nie powinno być niczym niezwykłym zmiany w rozkładach brygad - tym bardziej że chodzi tu o międzyszczyt i pojazd jeżdżący jakieś dodatkowe 4-5 godzin a nie dodatkowy autobus - choć i pewnie ten byłby potrzebny żeby w szczycie realizować punktualnie wyjazdy z końcówek.
Z innej beczki - na przykład dla "503" niektóre przerwy na GNW mają po 5-7 minut w porannym szczycie - tutaj można?
Warto też wspomnieć o wygospodarowanych dodatkowych brygadach dla "144" i "179" na krążenie na pusto pod pretekstem "eko"...
Re: Krowodrza Górka
No ale właśnie, 5-7 minut to nie to samo co 4-5. Nawet na nocnych liniach, gdy ulice są puste, zakłada się przynajmniej 5 minut postoju na końcówce (chyba był gdzieś wyjątek gdzie były 4). Co dopiero w dzień. Sprawdziłem i większość kursów "503" ma rano 6 minut postoju na GN. Znalazłem chyba 2-3 które mają 5 minut (zależy jak definiować szczyt).
Ciężko powiedzieć czym kierowało się ZTP. Głośno myśląc, może jeszcze większy problem był ze "140"? Ono w szczycie ma tylko 9 minut przerwy na N. Kleparzu i to jej jedyny postój. I tak za mały na poranne korki. Dodanie przystanków jeszcze zwiększyłoby opóźnienia.
Tylko głośno myślę. Trzeba by zapytać ZTP.
Re: Krowodrza Górka
Na 140 są teraz trzy wozy i rozkładowo to wygląda nieco lepiej niż dawniej.
Re: Krowodrza Górka
Pętla na Krowodrzy Górce miała być zamknięta na budowę tramwaju w marcu, a sam pierwszy etap remontu Prądnickiej ma potrwać przynajmniej do końca kwietnia.
Ciekawe czy będą próbowali jakoś wykonać obie rzeczy naraz czy po prostu znowu się budowa tramwaju przedłuży o kilka miesięcy...
Ciekawe czy będą próbowali jakoś wykonać obie rzeczy naraz czy po prostu znowu się budowa tramwaju przedłuży o kilka miesięcy...
Re: Krowodrza Górka
Na czas robót dobrym rozwiązaniem dla Krowodrzy Górki byłaby przejazdówka w okolicach Szpitala Narutowicza
i uruchomienie linii w relacji Szpital Narutowicza -Tunel -Wieczysta.
i uruchomienie linii w relacji Szpital Narutowicza -Tunel -Wieczysta.
Re: Krowodrza Górka
Ma być przejazdówka
Re: Krowodrza Górka
To cieszę się... wiem że była rozważana ale nie potwierdzona... obecnie nawet nie wiadomo kiedy zostanie wyłączony ruch tramwajowy na Krowodrzę.
A dodam że całkiem szybko idą roboty na Prądnickiej, wczoraj na całym wyłączonym odcinku już został zdjęty asfalt.
A dodam że całkiem szybko idą roboty na Prądnickiej, wczoraj na całym wyłączonym odcinku już został zdjęty asfalt.
Re: Krowodrza Górka
Niby fajnie, ale jednak powinni choć na miesiąc zamknąć to torowisko od DT i je odświeżyć, bo już zaczyna być słabo szczególnie na wiadukcie nad E30 i nad obwodnicą towarową. Ale pewnie tak nie będzie i pół roku po otwarciu GN będą awaryjnie naprawiać...Kaszmir pisze:Ma być przejazdówka
Re: Krowodrza Górka
Całe szczęście, że poprawiona została trasa 137...! Obecna trasa objazdowa to właściwie jeden długi korek... a tak to jest szansa choć trochę poprawić punktualność tej linii. Ale oczywiście konsekwencji brak... 164 i aglo jadące od Kleparza zatrzymują się przed Pielęgniarek, a następnie uciekają w prawo w Pielęgniarek... A 137 będzie się zatrzymywał "na feldze" i grzecznie turlał się w korku po Bratysławskiej...
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/168-2022
Swoją drogą stworzono hub przesiadkowy zewsząd-dowsząd na Bratysławskiej, ale ktoś zapomniał, że może aglo-super-express w stronę Kleparza 337 też warto by tu dołączyć i ułatwić ludziom z Zielonek przesiadki (w stronę aglo się zatrzymuje na feldze)... To nie 337 grzecznie omija hub Bratysławska i zatrzymuje się tam gdzie zwykle, czyli pod szpitalem...
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/168-2022
Swoją drogą stworzono hub przesiadkowy zewsząd-dowsząd na Bratysławskiej, ale ktoś zapomniał, że może aglo-super-express w stronę Kleparza 337 też warto by tu dołączyć i ułatwić ludziom z Zielonek przesiadki (w stronę aglo się zatrzymuje na feldze)... To nie 337 grzecznie omija hub Bratysławska i zatrzymuje się tam gdzie zwykle, czyli pod szpitalem...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość