Krowodrza Górka

- Linie, trasy, rozkłady
Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kolec » 24 maja 2022, 18:58

Nie wiem kto wpadł na taki pomysł z tą trasą objazdową przez Wrocławską... szkoda że jeszcze 337 musi tak jechać.

abuk
Znawca
Posty: 101
Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Krowodrza Górka

Post autor: abuk » 24 maja 2022, 21:40

Przydałaby się jeszcze dodatkowa linia w tunelu, która kursowałaby do Bratysławskiej. Obecnie załadowanie się w niektórych punktach na trasie 17 i 19 do tych linii naprawdę graniczy z cudem i większość pasażerów wysiada właśnie na Bratysławskiej. Przedłużenie „703” do Dworca Głównego nie załatwi sprawy, bo jedzie naokoło, a wszyscy chcą do centrum miasta dostać się jak najszybciej.

Ja jestem zdania, że 70 powinna kursować tylko w godzinach szczytu na poniższej trasie:
Tauron Arena Kraków Wieczysta - Mogilska - Rondo Mogilskie - Tunel - Dworzec Towarowy - Bratysławska

Myślę, że w pewien sposób udałoby się choć trochę odciążyć 17 i 19, bo naprawdę tworzą się niepotrzebne opóźnienia z tego tłoku, bo ludzie za wszelką cenę chcą się do tych tramwajów załadować, bo ich częstotliwość nie jest taka super ;)

Drogie ZTP – zacznijcie Wy w końcu myśleć logicznie :)

Wojciech
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Wojciech » 24 maja 2022, 22:31

Tylko co wtedy na Cichy Kącik? Jeżeli "20" - co z Salwatora pojedzie na Dworzec?

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kolec » 24 maja 2022, 22:34

Zapewne taki stan rzeczy będzie do wakacji... z reguły w wakacje linia 17 idzie w piach, ale jak będzie w tym roku tego na razie nie wie nikt.

edek3253
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Krowodrza Górka

Post autor: edek3253 » 24 maja 2022, 22:37

Wojciech pisze: 24 maja 2022, 22:31 Tylko co wtedy na Cichy Kącik? Jeżeli "20" - co z Salwatora pojedzie na Dworzec?
Pewnie chodzi o taką podmianę:
20 do Salwatora
10 Pleszów - T. Bagatela - Cichy Kącik
2 Cm. Rakowicki - Wawel - Krakowska - TŁ - Kurdwanów

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kaszmir » 24 maja 2022, 22:49

abuk pisze: 24 maja 2022, 21:40Przedłużenie „703” do Dworca Głównego nie załatwi sprawy, bo jedzie naokoło, a wszyscy chcą do centrum miasta dostać się jak najszybciej.
Myślę, że coś tam pomoże bo ściągnie osoby jadące do KG (mieszkające w tym rejonie) - odzyskają bezpośrednie połączenie z rejonu Dworca. Inna sprawa, to czy "703" wytrzyma dodatkowe potoki, skoro i tak bywa ciasno.
abuk pisze: 24 maja 2022, 21:40Ja jestem zdania, że 70 powinna kursować tylko w godzinach szczytu na poniższej trasie:
Tauron Arena Kraków Wieczysta - Mogilska - Rondo Mogilskie - Tunel - Dworzec Towarowy - Bratysławska

Myślę, że w pewien sposób udałoby się choć trochę odciążyć 17 i 19, bo naprawdę tworzą się niepotrzebne opóźnienia z tego tłoku, bo ludzie za wszelką cenę chcą się do tych tramwajów załadować, bo ich częstotliwość nie jest taka super ;)

Drogie ZTP – zacznijcie Wy w końcu myśleć logicznie :)
Twoje rozwiązanie i ma swoje wady, i odpada z przyczyn technicznych.

Ważne było, by z Bratysławskiej zapewnić choć minimalny wachlarz połączeń. W szczególności, by zapewnić linię do I obwodnicy, skoro to ten przystanek służy teraz za węzeł przesiadkowy m.in. z aglo. W Twoim rozwiązaniu wszystkie tramwaje z Bratysławskiej jechałyby przez tunel, a żaden do I obwodnicy. Czyli przesiadkowicze byliby skazani na dwie przesiadki: najpierw przy Bratysławskiej, potem przy N. Kleparzu / Dw. Towarowym.

Co więcej, końcówka na Bratysławskiej jest kłopotliwa - tramwaje nie mają tam dużo czasu, dlatego cały ciężar "pętli" (odpoczynek, przerwa, nadrabianie opóźnień, itd.) spoczywa na drugiej końcówce linii "70". Dlatego ważne, by linia miała tam co najmniej własny jeden tor. Tymczasem Wieczysta ma tylko jeden tor od strony centrum, zajęty w szczycie przez "49".

Dlatego uważam, że ZTP wybrało optymalną trasę "70".
Kolec pisze: 24 maja 2022, 22:34Zapewne taki stan rzeczy będzie do wakacji... z reguły w wakacje linia 17 idzie w piach, ale jak będzie w tym roku tego na razie nie wie nikt.
Teraz reguły gdy się zmienią, bo po otwarciu TŁ "17" przejmie ciężar połączenia Ruczaju z Podgórzem. Liczę, że nie będzie już zawieszana na wakacje.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Krowodrza Górka

Post autor: suchy » 24 maja 2022, 22:57

abuk pisze: 24 maja 2022, 21:40 Ja jestem zdania, że 70 powinna kursować tylko w godzinach szczytu na poniższej trasie:
Tauron Arena Kraków Wieczysta - Mogilska - Rondo Mogilskie - Tunel - Dworzec Towarowy - Bratysławska

Myślę, że w pewien sposób udałoby się choć trochę odciążyć 17 i 19, bo naprawdę tworzą się niepotrzebne opóźnienia z tego tłoku, bo ludzie za wszelką cenę chcą się do tych tramwajów załadować, bo ich częstotliwość nie jest taka super ;)
Bo pasażerowie też sobie sami utrudniają życie - np. ci, którzy jadą tylko do Tunelu czy Politechniki, na Grzegórzeckim / Mogilskim niepotrzebnie pchają się do 17/19, zamiast poczekać 1-2 minuty na 50tkę, do której bez problemu się zmieszczą. Dzięki temu 17/19 nie byłyby tak załadowane "przypadkowymi" pasażerami - tylko jechaliby nimi ci, którzy jadą do Bratysławskiej.

Dwa - na Towarowym często masz taką sytuację, że przyjeżdża opóźniona 17/19 z tunelu, załadowana już dość bardzo. Na przystanku tłum czekających ludzi - i widząc przepełniony wagon, nie poczekają na prawie pustą 70tkę, która w międzyczasie już nadjechała od strony Kleparza i stoi z tyłu przed przystankiem, tylko na siłę upychają się do tej przepełnionej 17/19, jeszcze bardziej zwiększając tłok i opóźnienie.
Kaszmir pisze: 24 maja 2022, 22:49 Co więcej, końcówka na Bratysławskiej jest kłopotliwa - tramwaje nie mają tam dużo czasu, dlatego cały ciężar "pętli" (odpoczynek, przerwa, nadrabianie opóźnień, itd.) spoczywa na drugiej końcówce linii "70". Dlatego ważne, by linia miała tam co najmniej własny jeden tor. Tymczasem Wieczysta ma tylko jeden tor od strony centrum, zajęty w szczycie przez "49".
Głównie to nie rozchodzi się o wolny tor na pętli, tylko o punkt socjalny - na Wieczystej jest przecież tylko toi-toi, nie ma żadnego kranu z bieżącą wodą, dzbanka do zrobienia sobie kawy/herbaty, itp (budynek który znajduje się na pętli, to jest podstacja trakcyjna). Więc motorowi na takiej trasie nie mieliby z żadnej strony możliwości skorzystania - i musieliby np. robić na pusto przejazd techniczny na pętlę, gdzie taki punkt się znajduje, żeby tam odbyć regulaminową przerwę.

Problem w tym, że w najbliższej okolicy nie ma takiej pętli:
- na Rakowicach brak punktu (motorowi 2ki mają przerwy na Salwatorze, a obecnie objazdowej 5tki - na Wzgórzach),
- na Towarowym nie ma miejsca na wagon odbywający przerwę posiłkową (na jednej pętli stoją 50tki, które mają 6-7 minut przerwy, a druga jest torem przelotowym dla 73 w stronę Maków),
- na Bronowicach brak miejsca w szczycie (długie 14tki na jednym torze + 2 brygady 13tek na drugim),
- na Salwatorze brak miejsca (czynny tylko 1 tor, na którym ledwo mieszczą się 2 linie).

W centrum zostaje więc wyłącznie dostępny Cichy Kącik - motorowy z Wieczystej musiałby zatem jechać na pusto na Cichy, tam odbyć przerwę posiłkową, po czym wrócić na Wieczystą, żeby włączyć się ponownie na linię (a to dodatkowy czas, kilometry i koszty).

abuk
Znawca
Posty: 101
Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Krowodrza Górka

Post autor: abuk » 24 maja 2022, 23:39

Kaszmir pisze: 24 maja 2022, 22:49
Ważne było, by z Bratysławskiej zapewnić choć minimalny wachlarz połączeń. W szczególności, by zapewnić linię do I obwodnicy, skoro to ten przystanek służy teraz za węzeł przesiadkowy m.in. z aglo. W Twoim rozwiązaniu wszystkie tramwaje z Bratysławskiej jechałyby przez tunel, a żaden do I obwodnicy. Czyli przesiadkowicze byliby skazani na dwie przesiadki: najpierw przy Bratysławskiej, potem przy N. Kleparzu / Dw. Towarowym.

Co więcej, końcówka na Bratysławskiej jest kłopotliwa - tramwaje nie mają tam dużo czasu, dlatego cały ciężar "pętli" (odpoczynek, przerwa, nadrabianie opóźnień, itd.) spoczywa na drugiej końcówce linii "70". Dlatego ważne, by linia miała tam co najmniej własny jeden tor. Tymczasem Wieczysta ma tylko jeden tor od strony centrum, zajęty w szczycie przez "49".

Dlatego uważam, że ZTP wybrało optymalną trasę "70".
Oprócz przerw motorniczych na Salwatorze to ta linia ma jakikolwiek sens poza szczytem? Jeżeli wozi samo powietrze powinna zostać przemianowana na linię szczytową, bo tak naprawdę to jest kolejna zapychajka w centrum. ;) Po to stworzyli 73, żeby mogła odetchnąć pętla na DT. Zastanawia mnie jeden fakt - w jaki sposób ta pętla "odpoczywa" mając tylko 50 i to jeszcze co 7,5 minuty.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kaszmir » 31 maja 2022, 15:07

Od soboty koniec remontu Prądnickiej. Autobusy wrócą na dotychczasowe trasy, za wyjątkiem "137" które dalej będzie wydłużone do N. Kleparza.
Zakończenie remontu ul. Prądnickiej
od 4.06.2022
130, 137, 140, 257, 277, 280, 301, 337, 608, 904

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem remontu ul. Prądnickiej i przywróceniem stałej organizacji ruchu w rejonie pętli Nowy Kleparz, od dnia 4.06.2022 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych.

Linie dzienne:

* linia 130 – zostanie przywrócona na stałą trasę;

* linia 137 – będzie nadal kursować po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej (obowiązującej od dnia 26.05.2022 r.): Nowy Kleparz – Prądnicka – Doktora Twardego – Bratysławska – Prądnicka – przystanek Szpital Jana Pawła II – … – Górka Narodowa Wschód;
--- przystanek Krowodrza Górka nadal będzie nieczynny;
--- przystanek Szpital Jana Pawła II w kierunku Nowego Kleparza nadal będzie przeniesiony na ul. Prądnicką (słupek 02);
--- przystanek początkowy Nowy Kleparz 05 nadal będzie zlokalizowany na pętli na stanowisku nr 1 (zwykle przeznaczonym dla prywatnych przewoźników);
--- przystanek Bratysławska w kierunku Górki Narodowej Wschód nadal będzie funkcjonować w tymczasowej lokalizacji, na ul. Doktora Twardego, za skrzyżowaniem z ul. Pielęgniarek (słupek 75);
--- na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać istniejące przystanki;

* linia 140 – zostanie przywrócona na stałą trasę, przy czym w kierunku Radzikowskiego Osiedla ponownie będzie funkcjonować tymczasowy przystanek Bratysławska 75 (zamiast przystanku Bratysławska 06);

* linie 257, 277, 280, 301 – zostaną przywrócone na stałe trasy;
--- zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy linii 277 zakładająca zmianę godziny odjazdu z Nowego Kleparza w dni powszednie z godz. 20:17 na godz 20:31;

* linia 337:
--- w kierunku Owczar Pętli zostanie przywrócona stała trasa i przystanki;
--- w kierunku Nowego Kleparza nadal będzie kursować po dotychczasowej trasie czasowo zmienionej: Owczary Pętla – … – Glogera – Matki Tajber – Pachońskiego – Wyki – Batalionu “Skała” AK – Władysława Łokietka – Wybickiego – Doktora Twardego – Prądnicka – Nowy Kleparz;
----- przystanek Pleszowska nadal będzie nieczynny;
----- na zmienionym odcinku trasy linia nadal będzie obsługiwać przystanki Pachońskiego 01 i Wyki 01.

Linie nocne – od nocy 4/5.06.2022 r.:

* linie 608 i 904 – zostaną przywrócone na stałe trasy.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/180-2022

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Krowodrza Górka

Post autor: pjetrek » 31 maja 2022, 16:17

Zastanawiam się dlaczego 137 nie może kursować podobnie jak 164, czyli obsłużyć przystanek Bratysławska 03 i dalej przez Pielęgniarek do Prądnickiej... Tam mimo wszystko jest mniejszy korek niż na Bratysławskiej...

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kolec » 06 cze 2022, 20:33

I tak radny dzielnicy IV napisał, że tramwaje dwukierunkowe nie będą docierać w wakacje do Bratysławskiej, a tylko do Dworca Towarowego (mają wrócić po wakacjach) natomiast powrót na pętlę na Krowodrzy planowany jest na listopad.

impuls
Ekspert
Posty: 1311
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Krowodrza Górka

Post autor: impuls » 06 cze 2022, 23:20

Kolec pisze: 06 cze 2022, 20:33 I tak radny dzielnicy IV napisał, że tramwaje dwukierunkowe nie będą docierać w wakacje do Bratysławskiej, a tylko do Dworca Towarowego (mają wrócić po wakacjach) natomiast powrót na pętlę na Krowodrzy planowany jest na listopad.
Listopad tylko którego roku? :o

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Krowodrza Górka

Post autor: pjetrek » 07 cze 2022, 10:31

Patrząc na tempo prac w rejonie KG i Bratysławskiej, to może być jednak listopad 2022 ;)
Mnie tylko zastanawia, czy wymiana torów na wiadukcie będzie trwać aż dwa miesiące?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Krowodrza Górka

Post autor: yosujiro » 07 cze 2022, 11:02

Mnie ciekawi, kiedy zamkną skrzyżowanie Nila- Krowoderskich Zuchów w celu budowy ronda. Miało być w te wakacje, a na ten czas jedynym objazdem będzie Łokietka, która zapewne tak się zakorkuje, że jazda KM będzie zupełnie nieopłacalna...

WDZ
Specjalista
Posty: 290
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Krowodrza Górka

Post autor: WDZ » 07 cze 2022, 14:03

W prasie piszą że to z powodu remontu/przebudowy podstacji...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości