Krowodrza Górka
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Krowodrza Górka
W ogóle takie pytanie mam. Ktoś wytłumaczy dlaczego "50" ma różne częstotliwości kursowania? Raz co 4min, raz co 5min i raz co 6min.
Re: Krowodrza Górka
A jak myślisz? Koordynacja z połową linii w mieście.
Re: Krowodrza Górka
W cyklu popołudniu ten co 6 min. jedzie do Borku F, później co 4min. i co 5 min do Kurdwanowa. Cykl się powtarza. To tworzy jazdę stadną. bo tramwaj do Borku musi zebrać większą ilość pasażerów a na wstępie ma minutę w plecy.
-
- Ekspert
- Posty: 1813
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Krowodrza Górka
No dokładnie, przez to niekiedy jadą 3 pod rząd a potem przerwa.
Re: Krowodrza Górka
Idea 4+5+6 jest bardzo interesująca bo pozwala nieźle skoordynować taką linię z inną która ma f7,5. Przykładowo, przy rozkładzie linii f5:
04 09 15 19 24 30
linia f7,5 może mieć odjazdy:
06 13 21 28
Co daje gwarantowany tramwaj co max 4 minuty, zmniejsza też ryzyko zajechania się wagonów na końcówkach.
Tylko właśnie nie powinno być tak, że po 6-minutowej przerwie jedzie tramwaj na dłuższej trasie (50 w wersji borkowskiej) bo wtedy podwójnie zbiera większe potoki (1 - dłuższa trasa, 2 - dłuższa przerwa od poprzedniego kursu).
04 09 15 19 24 30
linia f7,5 może mieć odjazdy:
06 13 21 28
Co daje gwarantowany tramwaj co max 4 minuty, zmniejsza też ryzyko zajechania się wagonów na końcówkach.
Tylko właśnie nie powinno być tak, że po 6-minutowej przerwie jedzie tramwaj na dłuższej trasie (50 w wersji borkowskiej) bo wtedy podwójnie zbiera większe potoki (1 - dłuższa trasa, 2 - dłuższa przerwa od poprzedniego kursu).
Re: Krowodrza Górka
Ja się ostatnio zastanawiałem skąd się biorą niewielkie opóźnienia gdy tramwaje wyjeżdżają z Krowodrzy. Okazuje się, że bardzo często wszystkie trzy linie wyjeżdżają minuta po minucie, co przy jednym peronie początkowym musi skutkować opóźnieniami
Re: Krowodrza Górka
Przecież 60 sekund to dużo czasu na wejście pasażerów do pustego pojazdu. Może światła na Bratysławskiej bardziej trzymają?
Re: Krowodrza Górka
Wejście pasażerów z przystanku+ dobiegający+ światła z Nila+ światła z Bratysławską i na dzień dobry potrafi się zrobić 2min w plecy, co też powoduje opóźnienie kolejnej linii będącej zaraz potem. Może to nie jest dramat, ale wydaje się to bezsensowne, żeby jeździło wszystko naraz.
-
- Ekspert
- Posty: 575
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Krowodrza Górka
Przy dwóch liniach z f=7,5 i jednej z f=5 trudno by było dostosować to tak, żeby jeszcze w reszcie miasta takty się zgadzały. A i tak dobrze, że udało się nie zrobić odjazdu dwóch tramwajów w tej samej minucie. I tak teraz patrzę, to może to jest kolejny powód dla którego "50" ma takt 4+5+6?
Re: Krowodrza Górka
Krowodrza Górka będzie kolejnym miejscem w Krakowie, które traci na zaproponowanych zmianach. 194 z f7,5/f10 zmniejszone na f15/f20. Sama pętla wyjdzie na zero jeśli faktycznie dotrze tam linia 513, ale przystanek Krowoderskich Zuchów traci połowę kursów, a przystanek Batalionu Skała AK, miał 8 kursów w szczycie na 194 i 5 kursów w szczycie na 144, a będzie miał odpowiednio 4 i 4. Czyli z 13 kursów zostaje 8
Re: Krowodrza Górka
Na Batalionu Skała i Krowoderskich Zuchów jest sporo innych linii 120, 138, 168, aglo...; za to pojawią się dodatkowe kursy na Łokietka, który to przystanek ma obecnie ofertę na bardzo kiepskim poziomie.
Re: Krowodrza Górka
To co pojawi się na Łokietka (194) to nie jest dodatkowa linia na osiedlu, tylko autobus już istniejący, który pojedzie inną trasą. W dodatku dwa razy rzadziej w tamtym rejonie niż obecnie jeździ. A linie aglo w dużej mierze znikną, zostaną tylko te jadące w stronę Toń. Ciekawi mnie za to f na 138. Czy ta linia pojedzie w szczycie co 15 minut? Czy reforma zakłada tylko równanie w dół - jak był autobus w szczycie co 12 to będzie co 15, a jak był co 20 to zostanie co 20. Bo wyjdzie na to, że jest to reforma "po krakosku" czyli po dziadosku.
Re: Krowodrza Górka
Weź pod uwagę, że na odcinku KG - Azory 138 jest (przynajmniej w teorii) skoordynowane z 168. Więc zmiana f na 138 automatycznie wymusi zmianę f na 168. Pytanie w którą stronę poszłaby ta zmiana.pablo pisze: ↑28 lip 2023, 11:45 Ciekawi mnie za to f na 138. Czy ta linia pojedzie w szczycie co 15 minut? Czy reforma zakłada tylko równanie w dół - jak był autobus w szczycie co 12 to będzie co 15, a jak był co 20 to zostanie co 20. Bo wyjdzie na to, że jest to reforma "po krakosku" czyli po dziadosku.
Re: Krowodrza Górka
Też o tym myślałem. Zmiana f na 138 powinna pociągnąć zmianę f na 168. Ale w tym wszystkim kluczowe jest to co napisałeś: przynajmniej w teorii. Niestety 138 z Nowej Huty jeździ strasznie opóźnione - w szczycie opóźnienie jest tak duże, że autobus nie jest w stanie ruszyć punktualnie z Azorów pod Kombinat, bo nie zdąża dojechać. Poza szczytem też mocne kilka minut jest opóźniony. Jak potrzebuję jechać z KG na Azory, to zawsze biorę pod uwagę tylko 168, bo startuje punktualnie, a 138 przyjeżdża wtedy kiedy może, a nie wtedy kiedy ma zapisane na rozkładzie. Stąd też naiwnością urzędników ZTP jest pomysł synchronizacji taktów autobusowych do f7,5/15/30 w szczycie, bo to i tak się nie uda z powodu opóźnień. Nawet między szczytem często autobusy są nie o czasie. I nie dotyczy to tylko 138, ale globalnie całego miasta.
Re: Krowodrza Górka
W drugą stronę to 168 z kolei jest loterią, bo często łapie opóźnienie na ślimaku na Azorach, na Stawowej do Jasnogórskiej i na Conrada. Czasami jeszcze Makowskiego przytrzyma do Łokietka.
A potem jest już gonitwa do KG, żeby wyrównać czas i jako tako o czasie odjechać na kolejny kurs. Niestety synchronizacja 138+168 ładnie wychodzi na papierze, w praktyce jest bardziej dziełem przypadku...
A potem jest już gonitwa do KG, żeby wyrównać czas i jako tako o czasie odjechać na kolejny kurs. Niestety synchronizacja 138+168 ładnie wychodzi na papierze, w praktyce jest bardziej dziełem przypadku...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 18 gości