Krowodrza Górka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5737
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kaszmir » 05 lis 2022, 21:02

pablo oto odpowiedzi na Twoje pytania ;)

"50" pojedzie do KG co 5 minut. "3" do KG co 7,5 cały dzień - poza szczytem kursy nie będą skrócone do DT. Być może to efekt braku "5", a może już przygotowanie pod docelowy układ po otwarciu GN. Zarówno na "3" jak i "18" ma być wyłącznie tabor 32m.
Krabok - blog Jacka Mosakowskiego pisze:Od 11 listopada tramwaje wracają na Krowodrzę Górkę! Linie 3, 18, 50 i 69 powrócą na stałe trasy. 3 do Krowodrzy pojedzie wszystkimi kursami - również poza szczytem (co 7,5 minuty cały dzień).

Od 14 listopada przywrócenie trasy do Cichego Kącika. Wtedy na stałe trasy wrócą linie 2, 6, 17, 19 i 20.

Niestety linie 5 i 44 pozostaną zawieszone.
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... sD6iXUSFjl

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Scania_9640 » 05 lis 2022, 21:58

Kaszmir pisze: 05 lis 2022, 21:02 pablo oto odpowiedzi na Twoje pytania ;)

"50" pojedzie do KG co 5 minut. "3" do KG co 7,5 cały dzień - poza szczytem kursy nie będą skrócone do DT. Być może to efekt braku "5", a może już przygotowanie pod docelowy układ po otwarciu GN. Zarówno na "3" jak i "18" ma być wyłącznie tabor 32m.

https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... sD6iXUSFjl
Jestem ciekaw skąd wezmą dodatkowy tabor, albo inaczej, skąd znowu wezmą i jaka linia oberwie..

+ Dodatkowo na ciąg Bronowicki powinna wrócić linia 44, bo tłok jaki panuje w tych tramwajach jest po prostu mega duży. Na Bagateli do 4 ledwo co się da wcisnąć a do 14 jak przyjeżdża NGT6 (zwłaszcza bez 5 drzwi co jest totalnie głupotą je wysyłać na linie 9, 14) to nie ma szans.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Krowodrza Górka

Post autor: pablo » 05 lis 2022, 23:00

Kaszmir pisze: 05 lis 2022, 21:02 pablo oto odpowiedzi na Twoje pytania ;)

"50" pojedzie do KG co 5 minut. "3" do KG co 7,5 cały dzień - poza szczytem kursy nie będą skrócone do DT. Być może to efekt braku "5", a może już przygotowanie pod docelowy układ po otwarciu GN. Zarówno na "3" jak i "18" ma być wyłącznie tabor 32m.

https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... sD6iXUSFjl
Serdeczne dzięki. :)
Moje optymistyczne założenia w postaci trójki co 7,5 minut w międzyszczycie oraz pięćdziesiątki w szczycie co 5 minut się ziściły. A to, że piątki nie będzie, no to jasnowidzem być nie trzeba było. :P

impuls
Ekspert
Posty: 1312
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Krowodrza Górka

Post autor: impuls » 05 lis 2022, 23:08

Na dwie rzeczy chciałbym zwrócić uwagę.
Pierwsza że przywrócenie ruchu do Krowodrzy Górki to uwaga budowa nowej trasy. Jest zmieniona geometria toru, dodatkowy przystanek. W atlasach będzie likwidacja starej pętli i śladu torowiska a powstanie nowa ścieżka wraz z rozjazdami.
Druga to obsada taborowa.
W dniu 30.10.22 wykorzystanie taborowe Typ III
HG 19/23, HY 29/35, RG 9/14, RY 36/40, 3x105Na 8/10, trzy Pesy są w TR, dwa Lajkoniki z Huty są uszkodzone. Niewiele więcej będą w stanie wysłać 14.11.22 jeśli Stadlery II serii nadal nie wejdą do ruchu. Zatem mamy 101 max 103 pociągi Typu III.
Obowiązkowo
"4" 10
"3" 14 lub 15
"18" 15
"50" 21
"24" 8
"52" 20
Do obsługo "9", "10" i "14" (29 brygad) pozostaje 13 - 15 typu NGT8. Reszta musi być inna.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Krowodrza Górka

Post autor: pablo » 05 lis 2022, 23:16

impuls pisze: 05 lis 2022, 23:08 Na dwie rzeczy chciałbym zwrócić uwagę.
Pierwsza że przywrócenie ruchu do Krowodrzy Górki to uwaga budowa nowej trasy. Jest zmieniona geometria toru, dodatkowy przystanek. W atlasach będzie likwidacja starej pętli i śladu torowiska a powstanie nowa ścieżka wraz z rozjazdami.
A czy wiadome jest, czy przystanek dla wysiadających będzie na terenie pętli, czy tylko będzie funkcjonował ten na torowisku wzdłuż Trasy Wolbromskiej?

impuls
Ekspert
Posty: 1312
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Krowodrza Górka

Post autor: impuls » 05 lis 2022, 23:27

Prorokuję że MPK wymusi aby ostatnim był ten przy Fieldorfa Nila. Jeśli ostatni miałby być na pętli to zmieści się tylko pięć tramwajów. Jeden na końcowym i po dwa na początkowych peronach. A jeśli ostatni będzie na Fieldorfa to spokojnie osiem pociągów na pętli może stać. To wystarczy. Początkowe mogą być na pętli to nie ma znaczenia.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1569
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Krowodrza Górka

Post autor: damian_krk2 » 05 lis 2022, 23:42

impuls pisze: 05 lis 2022, 23:08 Do obsługo "9", "10" i "14" (29 brygad) pozostaje 13 - 15 typu NGT8. Reszta musi być inna.
Ehh, no tak, święta Krowodrza Górka

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Zieleńczanin » 05 lis 2022, 23:44

Według schematu zarówno początkowy i końcowy będą na Fieldorfa. Do tego oba te przystanki mają ok. 70 metrów, jeśli dobrze liczę, więc pętla w świetle braku PES na niej zmieści chyba nawet do 12 tramwajów (po 2 na końcowym i początkowym i po 4 na torach). Tak więc wg mnie brak "5" wynika z braku możliwości skierowania jej gdziekolwiek dalej niż Tunel (na Wieczystej jest już "49", a w Hucie się nie zmieści na Kolorowym), a nie z przepustowości pętli.
Do tego jeden peron końcowy na pętli bardzo wyraźnie sugeruje, że peron przelotowy w kierunku Górki Narodowej już na stałe pozostanie końcowym od strony centrum, a ten na pętli będzie służył jako techniczny oraz końcowy od strony Górki Narodowej.

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Krowodrza Górka

Post autor: pablo » 05 lis 2022, 23:54

Święta jak święta. Wszystkie trzy linie mają z drugiej strony mocno obłożone pasażerami końcówki. A i KG nie należy do pętli, gdzie tramwaje wożą powietrze. Na razie wszystkie aglo zostają, więc punkt przesiadkowy jeden z większych w mieście. A i tak we wcześniejszym układzie, do tego co jest teraz, była jeszcze obecnie zawieszona piątka.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5737
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kaszmir » 06 lis 2022, 9:17

impuls pisze: 05 lis 2022, 23:08Do obsługo "9", "10" i "14" (29 brygad) pozostaje 13 - 15 typu NGT8. Reszta musi być inna.
Tak, na "9", "10" i "14" będzie (dopuszczona) mieszanka 26 i 32m.
pablo pisze: 05 lis 2022, 23:16A czy wiadome jest, czy przystanek dla wysiadających będzie na terenie pętli, czy tylko będzie funkcjonował ten na torowisku wzdłuż Trasy Wolbromskiej?
Na razie końcowy i początkowy mają być na torach przy TW, tym przelotowym dla przyszłych linii do/z Górki Narodowej. Docelowo jednak przystanki na pętli mają być dostępne dla pasażerów, tak dla wysiadających (tylko zewnętrzy tor) oraz wsiadających (dwa perony).
Zieleńczanin pisze: 05 lis 2022, 23:44Tak więc wg mnie brak "5" wynika z braku możliwości skierowania jej gdziekolwiek dalej niż Tunel (na Wieczystej jest już "49", a w Hucie się nie zmieści na Kolorowym), a nie z przepustowości pętli.
W centrum można było skierować ją przez Lubicz, Długą do DT. Akurat przejęłaby funkcję i miejsce po zawieszonej "44". Z kolei na Kolorowym jest obecnie 36 pociągów/h. Dla porównania:
Al. Powstania Warszawskiego -> 40/h + autobusy
Kabel -> 44/h
Lubicz -> jeszcze kilkanaście dni temu było 40/h + autobusy
W przeszłości osiągano też próg 40/h w innych miejscach (Podwale, Dunajewskiego, Wielicka, chyba też Pl. Wszystkich Św. i jeszcze parę innych).

Dalsza część dyskusji w temacie "Układ linii w trakcie zamknięcia Bieńczyckiej" - viewtopic.php?p=28895#p28895 - mod. Z.

kucyk
Ekspert
Posty: 1822
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Krowodrza Górka

Post autor: kucyk » 07 lis 2022, 20:49

Kaszmir pisze: 05 lis 2022, 21:02 pablo oto odpowiedzi na Twoje pytania ;)

"50" pojedzie do KG co 5 minut. "3" do KG co 7,5 cały dzień - poza szczytem kursy nie będą skrócone do DT. Być może to efekt braku "5", a może już przygotowanie pod docelowy układ po otwarciu GN. Zarówno na "3" jak i "18" ma być wyłącznie tabor 32m.

https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... sD6iXUSFjl
Z tego co podaje oficjalnie ZTP jest tak jak piszesz. :D

Zawieszone nadal linie: "2" (do 13 listopada), "5", "44". A "17" (do 13 listopada) nadal do Cmentarza Rakowickiego.

Szczegóły:
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/440-2022

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Krowodrza Górka

Post autor: LLoan » 07 lis 2022, 20:57

kucyk pisze: 07 lis 2022, 20:49 Z tego co podaje oficjalnie ZTP nie do końca jest tak jak piszesz. :D

Zawieszone nadal linie: "2", "5", "44". A "17" nadal do Cmentarza Rakowickiego.

Szczegóły:
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/440-2022
Wszystko się zgadza. Komunikat dot. zmian od 11.11, natomiast linie takie jak "2" czy "17" na stałe trasy powracają 14.11. Wszystko jest tak, jak napisano w poście: https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... sD6iXUSFjl
Od 11 listopada tramwaje wracają na Krowodrzę Górkę! Linie 3, 18, 50 i 69 powrócą na stałe trasy.
Od 14 listopada przywrócenie trasy do Cichego Kącika. Wtedy na stałe trasy wrócą linie 2, 6, 17, 19 i 20.
Tutaj komunikat o zmianach od 14.11: https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/447-2022
Uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem przebudowy przejazdu przez torowisko tramwajowe w ciągu Al. 3 Maja, od dnia 14.11.2022 r. (poniedziałek) zostanie przywrócone kursowanie tramwajów do Cichego Kącika.
(...)
W związku z powyższym, od dnia 14.11.2022 r. linie tramwajowe będą kursować według poniższego porządku:

linie 5 i 44 – nadal będą zawieszone;
linia 2 – zostanie przywrócona i będzie kursować po stałej trasie: Salwator – Cmentarz Rakowicki;
linie 6, 17, 19 i 20 – zostaną przywrócone na stałe trasy;
Ostatnio zmieniony 07 lis 2022, 21:03 przez LLoan, łącznie zmieniany 3 razy.

kucyk
Ekspert
Posty: 1822
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Krowodrza Górka

Post autor: kucyk » 09 lis 2022, 14:24

Pojawiły się rozkłady jazdy potwierdzające powrót tramwajów na pętlę KG:

https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20221111

kot_feliks
Ekspert
Posty: 972
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Krowodrza Górka

Post autor: kot_feliks » 09 lis 2022, 14:36

A jest ktoś w stanie wytłumaczyć, czemu taka 52 kończy kursować z f10 w niedziele ok 20, a w soboty godzinę wcześniej, tj. już ok 19?
- jeśli chodziłoby o powroty, to te w sporej części są w nd i tak po godzinie 20tej, czego dobrym przykładem jest glonojad w 50tce (gdzie również sytuacja jest analogiczna);
- jeśli chodzi o podróże po mieście, to przecież tych podróży jest więcej wieczorem w sb / są porównywalne sb/nd;

Ktoś, coś? Poza tym, że musimy liczyć każdą PLN, żeby zaoszczędzić na nowe drogi? :)

Swoją drogą fajny jest rozkład '3', która ma takt od f7,5 do... f25 wieczorem w dzień powszedni (akurat taka dziura wypadła w rozkładzie :mrgreen: ).

pablo
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Krowodrza Górka

Post autor: pablo » 09 lis 2022, 16:12

Rozkłady wieczorne to w ogóle jest porażka. Coraz częściej ten wieczór zaczyna się już około 18-19. I tramwaje niby jeżdżące co 7,5 cały dzień wchodzą na takt co 15 minut. I to ma być ten cały dzień? Popatrzcie sobie na rozkład linii 1 oraz 20 niby jeżdżących "cały dzień" co 7,5 minut. Na tych dwóch jest najgorzej - cały dzień kończy się około 18. Ostatni kurs przy f 7,5 na jedynce 17.47. ze Wzgórz K., a na 20 o 18.11. z M. Płaszowa. 3,8 i 18 niewiele lepiej z południowych końcówek. Jak zaczęli przycinać dwa - trzy lata temu, tak już zostało, albo się co jakiś czas drobnymi kroczkami przycina "przy każdej okazji". :evil:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości