Krowodrza Górka

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kaszmir » 18 mar 2022, 0:16

damian_krk2 pisze: 17 mar 2022, 19:24Ale mniejszą przerwę na pętli co niejednokrotnie zwłaszcza w przypadku linii alejowych - większe opóźnienie na starcie.
Dokładnie. Plus czasami nawet te dwie minuty robią różnicę, wszak gdzieś jest granica gdzie trzeba będzie dołożyć kolejną brygadę. Zwłaszcza jeśli np. postój na pętli wynosi kwadrans i przez zmniejszenie go nie zmieści się w wymaganej przerwie dla kierowcy.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Scania_9640 » 18 mar 2022, 2:36

Kaszmir pisze: 18 mar 2022, 0:16
damian_krk2 pisze: 17 mar 2022, 19:24Ale mniejszą przerwę na pętli co niejednokrotnie zwłaszcza w przypadku linii alejowych - większe opóźnienie na starcie.
Dokładnie. Plus czasami nawet te dwie minuty robią różnicę, wszak gdzieś jest granica gdzie trzeba będzie dołożyć kolejną brygadę. Zwłaszcza jeśli np. postój na pętli wynosi kwadrans i przez zmniejszenie go nie zmieści się w wymaganej przerwie dla kierowcy.
Akurat 164 ma dość spoko przerwy i czasowo by to nie zmieniło ilości brygad, ani wymaganej przerwy bo jest więcej niż 15.
A takich linii co kierowcy nie mają nawet kwadransu przerwy albo tylko jedna na 8-10h jest bardzo dużo i jak widać tego nie zmieniają a powinni..

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kaszmir » 18 mar 2022, 11:54

Scania_9640 pisze: 18 mar 2022, 2:36Akurat 164 ma dość spoko przerwy
To nie jest prawda. Na Górce Narodowej poza szczytem ma tylko 9 minut przerwy. Na czas objazdu skróci się to do 7. Gdyby jeszcze zatrzymywał się na przystankach po drodze, z tego co sprawdziłem doszłyby kolejne 2-3 minuty. Czyli na postój zostałoby 4-5 minut. To za mało jak na linię jadącą przez całe miasto.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Scania_9640 » 18 mar 2022, 12:48

Kaszmir pisze: 18 mar 2022, 11:54
Scania_9640 pisze: 18 mar 2022, 2:36Akurat 164 ma dość spoko przerwy
To nie jest prawda. Na Górce Narodowej poza szczytem ma tylko 9 minut przerwy. Na czas objazdu skróci się to do 7. Gdyby jeszcze zatrzymywał się na przystankach po drodze, z tego co sprawdziłem doszłyby kolejne 2-3 minuty. Czyli na postój zostałoby 4-5 minut. To za mało jak na linię jadącą przez całe miasto.
9min tak zgadza się, za to poza szczytem na Piaskach ma aż 26min a to dużo

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kaszmir » 18 mar 2022, 12:56

Scania_9640 pisze: 18 mar 2022, 12:489min tak zgadza się, za to poza szczytem na Piaskach ma aż 26min a to dużo
Powtórzę: 4-5 minut na końcówce, po jeździe przez całe miasto, w tym zakorkowaną Kamieńskiego czy Wrocławską, to za mało.

Dr2
Specjalista
Posty: 418
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Dr2 » 18 mar 2022, 13:34

Zwiększona została ilość wzkm, więc raczej nie powinno być niczym niezwykłym zmiany w rozkładach brygad - tym bardziej że chodzi tu o międzyszczyt i pojazd jeżdżący jakieś dodatkowe 4-5 godzin a nie dodatkowy autobus - choć i pewnie ten byłby potrzebny żeby w szczycie realizować punktualnie wyjazdy z końcówek.
Z innej beczki - na przykład dla "503" niektóre przerwy na GNW mają po 5-7 minut w porannym szczycie - tutaj można?
Warto też wspomnieć o wygospodarowanych dodatkowych brygadach dla "144" i "179" na krążenie na pusto pod pretekstem "eko"...

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1806
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Scania_9640 » 18 mar 2022, 14:06

Dr2 pisze: 18 mar 2022, 13:34 Zwiększona została ilość wzkm, więc raczej nie powinno być niczym niezwykłym zmiany w rozkładach brygad - tym bardziej że chodzi tu o międzyszczyt i pojazd jeżdżący jakieś dodatkowe 4-5 godzin a nie dodatkowy autobus - choć i pewnie ten byłby potrzebny żeby w szczycie realizować punktualnie wyjazdy z końcówek.
Z innej beczki - na przykład dla "503" niektóre przerwy na GNW mają po 5-7 minut w porannym szczycie - tutaj można?
Warto też wspomnieć o wygospodarowanych dodatkowych brygadach dla "144" i "179" na krążenie na pusto pod pretekstem "eko"...
Dużo jest takich linii co ma bardzo krótkie przerwy, a jeżdżą przez całe miasto, cóż, może Kaszmir po prostu tego nie wie. A nawet jakby potrzeba było dodatkowych brygad na 164 to wozy wolne stoją na zajezdni.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kaszmir » 18 mar 2022, 15:17

Dr2 pisze: 18 mar 2022, 13:34Z innej beczki - na przykład dla "503" niektóre przerwy na GNW mają po 5-7 minut w porannym szczycie - tutaj można ?
No ale właśnie, 5-7 minut to nie to samo co 4-5. Nawet na nocnych liniach, gdy ulice są puste, zakłada się przynajmniej 5 minut postoju na końcówce (chyba był gdzieś wyjątek gdzie były 4). Co dopiero w dzień. Sprawdziłem i większość kursów "503" ma rano 6 minut postoju na GN. Znalazłem chyba 2-3 które mają 5 minut (zależy jak definiować szczyt).

Ciężko powiedzieć czym kierowało się ZTP. Głośno myśląc, może jeszcze większy problem był ze "140"? Ono w szczycie ma tylko 9 minut przerwy na N. Kleparzu i to jej jedyny postój. I tak za mały na poranne korki. Dodanie przystanków jeszcze zwiększyłoby opóźnienia.

Tylko głośno myślę. Trzeba by zapytać ZTP.

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kolec » 18 mar 2022, 15:23

Na 140 są teraz trzy wozy i rozkładowo to wygląda nieco lepiej niż dawniej.

PiotrDeda
Pomiarowiec
Posty: 106
Rejestracja: 31 mar 2020, 21:20

Re: Krowodrza Górka

Post autor: PiotrDeda » 19 mar 2022, 21:21

Pętla na Krowodrzy Górce miała być zamknięta na budowę tramwaju w marcu, a sam pierwszy etap remontu Prądnickiej ma potrwać przynajmniej do końca kwietnia.

Ciekawe czy będą próbowali jakoś wykonać obie rzeczy naraz czy po prostu znowu się budowa tramwaju przedłuży o kilka miesięcy...

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kolec » 20 mar 2022, 15:10

Na czas robót dobrym rozwiązaniem dla Krowodrzy Górki byłaby przejazdówka w okolicach Szpitala Narutowicza
i uruchomienie linii w relacji Szpital Narutowicza -Tunel -Wieczysta.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kaszmir » 20 mar 2022, 15:13

Ma być przejazdówka :)

Kolec
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Krowodrza Górka

Post autor: Kolec » 20 mar 2022, 15:41

To cieszę się... wiem że była rozważana ale nie potwierdzona... obecnie nawet nie wiadomo kiedy zostanie wyłączony ruch tramwajowy na Krowodrzę.
A dodam że całkiem szybko idą roboty na Prądnickiej, wczoraj na całym wyłączonym odcinku już został zdjęty asfalt.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1015
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Krowodrza Górka

Post autor: yosujiro » 20 mar 2022, 19:37

Kaszmir pisze:Ma być przejazdówka :)
Niby fajnie, ale jednak powinni choć na miesiąc zamknąć to torowisko od DT i je odświeżyć, bo już zaczyna być słabo szczególnie na wiadukcie nad E30 i nad obwodnicą towarową. Ale pewnie tak nie będzie i pół roku po otwarciu GN będą awaryjnie naprawiać...

pjetrek
Ekspert
Posty: 624
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Krowodrza Górka

Post autor: pjetrek » 24 maja 2022, 16:31

Całe szczęście, że poprawiona została trasa 137...! Obecna trasa objazdowa to właściwie jeden długi korek... a tak to jest szansa choć trochę poprawić punktualność tej linii. Ale oczywiście konsekwencji brak... 164 i aglo jadące od Kleparza zatrzymują się przed Pielęgniarek, a następnie uciekają w prawo w Pielęgniarek... A 137 będzie się zatrzymywał "na feldze" i grzecznie turlał się w korku po Bratysławskiej...

https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/168-2022

Swoją drogą stworzono hub przesiadkowy zewsząd-dowsząd na Bratysławskiej, ale ktoś zapomniał, że może aglo-super-express w stronę Kleparza 337 też warto by tu dołączyć i ułatwić ludziom z Zielonek przesiadki (w stronę aglo się zatrzymuje na feldze)... To nie 337 grzecznie omija hub Bratysławska i zatrzymuje się tam gdzie zwykle, czyli pod szpitalem... :?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości