Czerwone Maki, Ruczaj

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 06 lis 2022, 17:14

Od 11 listopada "52" będzie kursować w niedziele i święta co 10 minut :) Ma dostać taką częstotliwość w godzinach ok. 13 - 20:30.
https://krabok.wordpress.com/2022/11/06 ... niedziele/

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1385
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Bayer2003 » 06 lis 2022, 17:29

Kaszmir pisze: 06 lis 2022, 17:14 Od 11 listopada "52" będzie kursować w niedziele i święta co 10 minut :) Ma dostać taką częstotliwość w godzinach ok. 13 - 20:30.
https://krabok.wordpress.com/2022/11/06 ... niedziele/
Jedyna dobra decyzja ZTP w tym roku - niedzielne popołudnia w "52" już od dawna wymagały wzmocnienia. Mam tylko nadzieję, że ostatni kurs co 10 minut z TS w stronę Maków będzie odjeżdżał jednak po godzinie 21 (w sumie powinno tak być jeżeli o 20:30 odjedzie ostatni tramwaj f~10 z Piastów).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1803
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Scania_9640 » 06 lis 2022, 20:33

Bayer2003 pisze: 06 lis 2022, 17:29 Jedyna dobra decyzja ZTP w tym roku - niedzielne popołudnia w "52" już od dawna wymagały wzmocnienia. Mam tylko nadzieję, że ostatni kurs co 10 minut z TS w stronę Maków będzie odjeżdżał jednak po godzinie 21 (w sumie powinno tak być jeżeli o 20:30 odjedzie ostatni tramwaj f~10 z Piastów).
Wątpię żeby tak było, niestety 50 ostatni kurs wzmocniony w niedzielę ma już przed 19 w stronę Kurdwanowa (przez co jest okropny tłok w tunelu) i podejrzewam że 52 też tak będzie miało.

Adrian14
Ekspert
Posty: 802
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Adrian14 » 06 lis 2022, 20:56

Jest szansa że ostatni wzmocniony pojedzie ok 20. Licząc dodatkowe 7 brygad. Kółko w weekendy na 52 to 2h20min czyli jak pierwsza dodatkowa brygada wyjedzie na trasę o 13, to o 20 powinna zjeżdżać na zajezdnię. Więc kolejne brygady choćby po połowie pomiędzy Hutą, a Podgórzem wychodzi bliżej 21.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 17 lis 2022, 14:35

"196" rusza od soboty 26 lutego, wtedy też zlikwidowane będzie "116". Linia dostanie f15/15/20 (szczyt / międzyszczyt / weekendy), od Skotnik do Kozienickiej będzie f30/30/40. Dodatkowo, zgodnie z postulatami które tu wrzucaliście, "608" również zostanie skierowane przez TŁ - lobbowanie zadziałało :) Nowy przystanek na TŁ będzie nazywał się "Krokusowa", a te na Mochnańcu: "Konopczyńskiego" i "Piltza".
Uruchomienie komunikacji autobusowej w ciągu Trasy Łagiewnickiej i ul. Lubostroń
od 26.11.2022
116, 196, 608

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 26.11.2022 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące stałe zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

* linia 116 – zostanie zlikwidowana;

* linia 196 – zostanie uruchomiona nowa linia autobusowa kursująca po następującej trasie: Łagiewniki – Zakopiańska – Trasa Łagiewnicka – Kobierzyńska – Lubostroń – Czerwone Maki – Czerwone Maki P+R – Bunscha – Mochnaniec – Skotniki Szkoła – Skotnicka – Kozienicka – Ks. Wujka – Kozienicka (powrót: Paska);
--- linia będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut i w dni wolne co 20 minut;
--- co drugi kurs będzie realizowany po trasie wariantowej (skróconej): Łagiewniki – Skotniki Szkoła;
--- przystanek końcowo-początkowy Łagiewniki będzie zlokalizowany na pętli (słupek 07), dodatkowo w obu kierunkach będą funkcjonować przystanki przelotowe: w kierunku Kozienickiej na ul. Zakopiańskiej (słupek 11), w kierunku Łagiewnik na ul. Brożka (słupek 09);
--- przystanek Rostworowskiego w kierunku Kozienickiej będzie zlokalizowany na ul. Kobierzyńskiej (słupek 01), natomiast w kierunku Łagiewnik na Trasie Łagiewnickiej (nowy słupek 05);
--- przystanek Czerwone Maki P+R w kierunku Kozienickiej będzie zlokalizowany na ul. Bunscha (słupek 02), natomiast w kierunku Łagiewnik na ul. Czerwone Maki, na istniejącym przystanku dla wysiadających (nowy numer słupka 06, po ruszeniu z tego przystanku autobusy będą zawracać na dworcu);
--- przystanek Skotniki Szkoła w kierunku Kozienickiej oraz początkowo-końcowy dla kursów realizowanych na trasie wariantowej będzie zlokalizowany na pętli (słupek 02), natomiast przelotowy w kierunku Łagiewnik (dla wszystkich kursów) na ul. Mochnaniec (słupek 03);
--- linia będzie obsługiwać następujące nowe przystanki (szczegółowe informacje poniżej): Łagiewniki SKA 04 i 06, Krokusowa 01 i 02, Rostworowskiego 05, Lubostroń 03 i 04, Konopczyńskiego 01 i 02, Piltza 01, 02 i 04, Czerwone Maki P+R 06;

* linia 608 – od nocy 26/27.11.2022 r. będzie kursować po nowej stałej trasie: Czyżyny Dworzec – … – Wadowicka – Zakopiańska – Trasa Łagiewnicka – Kobierzyńska – … – Pod Fortem;
--- przystanek Łagiewniki w kierunku Pod Fortem zostanie przeniesiony na ul. Zakopiańską (słupek 11);
--- przystanek Rostworowskiego w kierunku Czyżyn Dworca zostanie przeniesiony na Trasę Łagiewnicką (nowy słupek 05);
--- przystanki: Borsucza, Lipińskiego i Grota-Roweckiego pozostaną bez obsługi przez linią 608;
--- na nowym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: Łagiewniki SKA 04 i 06 oraz Krokusowa 01 i 02 (szczegółowe informacje poniżej).


W związku z powyższymi zmianami zostaną uruchomione następujące nowe przystanki autobusowe (dotychczas nieobsługiwane przez Komunikację Miejską w Krakowie):

* Łagiewniki SKA 04 – na ul. Zakopiańskiej, na wylocie skrzyżowania z Trasą Łagiewnicką, w kierunku centrum Krakowa (dla linii 196 i 608);
* Łagiewniki SKA 06 – na Trasie Łagiewnickiej, na wylocie skrzyżowania z ul. Zakopiańską, w kierunku ul. Kobierzyńskiej (dla linii 196 i 608);
* Krokusowa 01 (n/ż) – na Trasie Łagiewnickiej, przy skrzyżowaniu z projektowaną ul. 8. Pułku Ułanów, w kierunku ul. Zakopiańskiej (dla linii 196 i 608);
* Krokusowa 02 (n/ż) – na Trasie Łagiewnickiej, przy skrzyżowaniu z projektowaną ul. 8. Pułku Ułanów, w kierunku ul. Kobierzyńskiej (dla linii 196 i 608);
* Rostworowskiego 05 – na Trasie Łagiewnickiej, przy skrzyżowaniu z ul. Kobierzyńskiej, w kierunku ul. Zakopiańskiej (dla linii 196 i 608);
* Lubostroń 03 (n/ż) – na ul. Lubostroń, przy skrzyżowaniu z ul. Kobierzyńską, w kierunku ul. Kobierzyńskiej (dla linii 196);
* Lubostroń 04 (n/ż) – na ul. Lubostroń, przy skrzyżowaniu z ul. Kobierzyńską, w kierunku ul. Czerwone Maki (dla linii 196);
* Konopczyńskiego 01 – na ul. Lubostroń, w rejonie skrzyżowania z ul. Konopczyńskiego, w kierunku ul. Kobierzyńskiej (dla linii 196);
* Konopczyńskiego 02 – na ul. Lubostroń, w rejonie skrzyżowania z ul. Konopczyńskiego, w kierunku ul. Czerwone Maki (dla linii 196);
* Piltza 01 – na ul. Lubostroń, za skrzyżowaniem z ul. Piltza, w kierunku ul. Kobierzyńskiej (dla linii 196);
* Piltza 02 – na ul. Lubostroń, przed skrzyżowaniem z ul. Piltza, w kierunku ul. Czerwone Maki (dla linii 196);
* Piltza 04 – na ul.Lubostroń, między skrzyżowaniami z ul. Piltza i Czerwone Maki, w kierunku ul. Czerwone Maki (dla linii 196);
* Czerwone Maki P+R 06 – na ul. Czerwone Maki, jest to dotychczasowy przystanek dla wysiadających dla linii kończących trasę, który w związku z pełnieniem funkcji przelotowego otrzyma nowy numer (Uwaga! Numer ten NIE będzie uwzględniony w rozkładach jazdy linii kończących trasę na pętli Czerwone Maki P+R).

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linię 116 zachowują ważność (do końca okresu obowiązywania biletu) na całej trasie linii 196.

Parówczak
Specjalista
Posty: 225
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Parówczak » 17 lis 2022, 16:07

natomiast w kierunku Łagiewnik na ul. Czerwone Maki, na istniejącym przystanku dla wysiadających (nowy numer słupka 06, po ruszeniu z tego przystanku autobusy będą zawracać na dworcu)
To nie jest dobry pomysł. Ta pętla jest zbyt mała na ilość linii którą obsługuje. Często nie ma żadnego wolnego peronu, a na niektórych stoją po 2 autobusy jeden za drugim. A na najszerszym ostatnim peronie często i 3 stoją naraz. Do tego oczekujący 578 na wolny peron. Skończy się brakiem przejazdu co kurs.

judash
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: judash » 17 lis 2022, 16:24

Nie wiem po co ten burdel ze zmianą numeracji. Kto z tych "wspaniałych" urzędników ma taki fetysz numerkowy?
W innych miejscach linie dzielą na pół, albo nawet wywalają całkowicie, a tu na odwrót. Rozdwojenie jaźni za pieniądze podatników. Gdyby oni wiedzieli komu i za co płacą!

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: pawel200020 » 22 gru 2022, 9:13

Linia tramwajowa nie będzie przebiegać wzdłuż trasy Pychowickiej. Rezygnujemy z budowy węzła drogowego na Bielanach.
Czy to oznacza definitywny koniec linii tramwajowej wzdłuż III obwodnicy? Zwycięztwo ruchu kołowego nad szynowym :cry:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowa- ... 49174.html

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 524
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: kbieniu7 » 22 gru 2022, 12:10

pawel200020 pisze: 22 gru 2022, 9:13 Linia tramwajowa nie będzie przebiegać wzdłuż trasy Pychowickiej. Rezygnujemy z budowy węzła drogowego na Bielanach.
Czy to oznacza definitywny koniec linii tramwajowej wzdłuż III obwodnicy? Zwycięztwo ruchu kołowego nad szynowym :cry:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowa- ... 49174.html
Dyskutujemy o tym w wątku o Trasie Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Raczej patrzymy na to jako dobrą wiadomość, bo zamiast tego oznacza to połączenie Kapelanka - CK. Moim zdaniem dużo lepsza, jeśli chodzi o budowę linii tramwajowej :) Torowisko wzdłuż TP/TZ raczej jest takim kwiatkiem do kożucha...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5734
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 15 sty 2023, 21:17

Jak ma się linia "196", jakie ma zapełnienia?

Bądź Wola Twoja
Miłośnik
Posty: 66
Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Bądź Wola Twoja » 15 sty 2023, 21:58

Kaszmir pisze: 15 sty 2023, 21:17 Jak ma się linia "196", jakie ma zapełnienia?

Mogę odpowiedzieć na przykładzie z dzisiaj od ok. 12 do 19 max 10 osób na kursie, zazwyczaj 2-5. Kilka osób wsiada w Łagiewnikach, czasem dojdą 2-3 na SKA, pojedyncze osoby na Krokusowej, Kobierzyńskiej (zazwyczaj wysiądą do Torfowej, max Piltza) z ulicy Lubostroń też pojedyncze osoby do Maków no i na Makach zazwyczaj wsiądzie grupka osób do Skotnik i max 1-2 osoby do Kozienickiej. W drugą stronę sytuacja się odwraca, 1-2 osoby z okolic Kozienickiej, kilka ze Skotnik do Maków. W ciągu Lubostroń, Kobierzyńskiej i TŁ wsiada kilka osób do SKA lub do Łagiewnik.

zubrzyk111
Znawca
Posty: 106
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: zubrzyk111 » 16 sty 2023, 7:23

Kaszmir pisze: 15 sty 2023, 21:17 Jak ma się linia "196", jakie ma zapełnienia?
Ja z niej korzystałem 19 grudnia kurs 14:50 z Łagiewnik, jadąc do Czerwonych Maków, około 15 osób na starcie i podobnie (po 15-20 ludzi) na całym przemierzonym powyższym odcinku

Awatar użytkownika
Adrian
Administrator
Posty: 45
Rejestracja: 30 sty 2020, 20:41

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Adrian » 16 sty 2023, 14:20

Niestety potwierdzam, że linia 196 ma niskie zapełnienia.
Albo pójdzie do pocięcia, albo wyląduje tam mikrobus.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Ydhflx » 16 sty 2023, 14:31

Potwierdzam. Problem jest taki, że niestety ponieważ kursuje co 20 minut to szybciej i pewniej jest pojechać tramwajem z przesiadką na Łagiewnikach. Szczególnie w zimie gdy lepiej być w ogrzewanym tramwaju niż czekać na przystanku na autobus.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: MichalTyniec » 16 sty 2023, 14:40

Ydhflx pisze: 16 sty 2023, 14:31 Potwierdzam. Problem jest taki, że niestety ponieważ kursuje co 20 minut to szybciej i pewniej jest pojechać tramwajem z przesiadką na Łagiewnikach. Szczególnie w zimie gdy lepiej być w ogrzewanym tramwaju niż czekać na przystanku na autobus.
Co 15, nie co 20

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości