Czerwone Maki, Ruczaj

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 28 cze 2021, 0:07

MichalTyniec pisze: 24 cze 2021, 14:14Wątpię żeby ten agloexpress jeśli powstanie kursował dalej niż na Podwawelskie, zawsze szukają pętli najbliżej gdzie można a dalej to musiałby jechać pewnie na Nowy Kleparz, a akurat Skawina wcale nie jest taka chętna żeby wzmacniać choćby linie już istniejące.
Ma jechać dalej. Wszystkie agloexpresy mają obsługiwać przynajmniej część Alej Trzech Wieszczów.
Mr. Passenger pisze: 24 cze 2021, 19:15Jestem dosyć sceptycznie nastawiony. MPK prawdopodobnie będzie się zapierać rękami i nogami przed puszczeniem przegubów do aglomeracji, więc czuję, że ostatecznie skończyłoby się na dwunastometrowcach.
Ja odwrotnie, nie wyobrażam sobie tej linii w krótkim taborze. Na "304" miały trafić przegubowce, jednak problem był z ich rozmiarem, samo MPK raczej nie protestowało. Na "904" są przegubowce.
MichalTyniec pisze: 26 cze 2021, 19:47Studenci mają nogi i nic nie przeszkadza żeby mogli się przesiadać a taka prawda że oni generują największy ruch na Ruczaju więc żadnej potrzeby nie ma żeby pod nich nową linię ustawiać gdzie problemy są na innych osiedlach.
Nie zgadzam się z Tobą. Po pierwsze, czasy się zmieniły i nie można traktować km jako robienia łaski. Jeśli jest duży potok, to powinno się go obsłużyć bezpośrednio. Jeśli będziemy ignorować takie sytuacje, to coraz więcej osób będzie przesiadać się do aut.

Po drugie, pisanie że Ruczaj to tylko studenci jest tak daleki od prawdy jak tylko się da. Sam znam wiele osób pracujących, które tam mieszkają.

Po trzecie, trasa na Ruczaj to również węzeł przesiadkowy na Czerwonych Makach. Bez linii do Alej, pasażerowie ze Skawiny, Skotnik, Sidziny itd. są skazani na dwie przesiadki by dostać się do głównego ciągu w mieście. Sporo z nich zatem zapewne podziękuje za taki dojazd i wybierze auto.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: MichalTyniec » 28 cze 2021, 8:09

Kaszmir pisze: 28 cze 2021, 0:07
MichalTyniec pisze: 24 cze 2021, 14:14Wątpię żeby ten agloexpress jeśli powstanie kursował dalej niż na Podwawelskie, zawsze szukają pętli najbliżej gdzie można a dalej to musiałby jechać pewnie na Nowy Kleparz, a akurat Skawina wcale nie jest taka chętna żeby wzmacniać choćby linie już istniejące.
Ma jechać dalej. Wszystkie agloexpresy mają obsługiwać przynajmniej część Alej Trzech Wieszczów.
Mr. Passenger pisze: 24 cze 2021, 19:15Jestem dosyć sceptycznie nastawiony. MPK prawdopodobnie będzie się zapierać rękami i nogami przed puszczeniem przegubów do aglomeracji, więc czuję, że ostatecznie skończyłoby się na dwunastometrowcach.
Ja odwrotnie, nie wyobrażam sobie tej linii w krótkim taborze. Na "304" miały trafić przegubowce, jednak problem był z ich rozmiarem, samo MPK raczej nie protestowało. Na "904" są przegubowce.
MichalTyniec pisze: 26 cze 2021, 19:47Studenci mają nogi i nic nie przeszkadza żeby mogli się przesiadać a taka prawda że oni generują największy ruch na Ruczaju więc żadnej potrzeby nie ma żeby pod nich nową linię ustawiać gdzie problemy są na innych osiedlach.
Nie zgadzam się z Tobą. Po pierwsze, czasy się zmieniły i nie można traktować km jako robienia łaski. Jeśli jest duży potok, to powinno się go obsłużyć bezpośrednio. Jeśli będziemy ignorować takie sytuacje, to coraz więcej osób będzie przesiadać się do aut.

Po drugie, pisanie że Ruczaj to tylko studenci jest tak daleki od prawdy jak tylko się da. Sam znam wiele osób pracujących, które tam mieszkają.

Po trzecie, trasa na Ruczaj to również węzeł przesiadkowy na Czerwonych Makach. Bez linii do Alej, pasażerowie ze Skawiny, Skotnik, Sidziny itd. są skazani na dwie przesiadki by dostać się do głównego ciągu w mieście. Sporo z nich zatem zapewne podziękuje za taki dojazd i wybierze auto.
Są dwie linie tramwajowe do ścisłego centrum więc nie można mówić że mieszkańcy z Ruczaju czy dalej mają złe warunki i że są skazani na przesiadki, nie ma rejonu żeby ktoś jeździł w dane miejsce bez przesiadki bo to jest niemożliwe mieć takie połączenie, a co do agloexpressu jaką chcesz końcówkę dla linii ze Skawiny? Wchodzi tylko w grę Podwawelskie i Nowy kleparz bo na pewno nie Cracovia, na Kleparzu wyląduje zapewne linia z Będkowic bo będą szukać najbliższej pętli która akurat jest w centrum.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 28 cze 2021, 10:09

MichalTyniec pisze: 28 cze 2021, 8:09Są dwie linie tramwajowe do ścisłego centrum więc nie można mówić że mieszkańcy z Ruczaju czy dalej mają złe warunki i że są skazani na przesiadki, nie ma rejonu żeby ktoś jeździł w dane miejsce bez przesiadki bo to jest niemożliwe mieć takie połączenie
Idąc tym tokiem, trzeba skrócić "173" do Bonarki bo przecież Nowy Bieżanów "ma dwa tramwaje do ścisłego centrum", więc po co autobus do Alej? Piaski Nowe też mają dwie linie do centrum, to "164" natychmiast do skrócenia! Itd.

Nie. Aleje to nie jakiś tam przystanek czy arteria, dojazd do jednej uczelni czy biurowca. To główny ciąg w mieście, generujący największe potoki. Odcięcie Ruczaju czy węzła na Czerwonych Makach od tej trasy nie powinno mieć miejsca. Tak samo jak odcinanie od niego Nowego Bieżanowa czy Kurdwanowa.

Rozumiem, że Tyniec ma kiepską km i sam trzymam kciuki byście mieli lepiej. Walczcie zatem o poprawę u siebie, wtedy wszyscy będą Wam kibicować, ale nie psujcie innym!
MichalTyniec pisze: 28 cze 2021, 8:09a co do agloexpressu jaką chcesz końcówkę dla linii ze Skawiny? Wchodzi tylko w grę Podwawelskie i Nowy kleparz bo na pewno nie Cracovia, na Kleparzu wyląduje zapewne linia z Będkowic bo będą szukać najbliższej pętli która akurat jest w centrum.
Nie, linia z Będkowic raczej nie będzie jechać do Nowego Kleparza.
A linia ze Skawiny - cokolwiek. Najlepiej Nowy Kleparz, ew. jakaś nowa końcówka. Cracovia to trochę za wcześnie.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: MichalTyniec » 28 cze 2021, 10:32

Kaszmir pisze: 28 cze 2021, 10:09
MichalTyniec pisze: 28 cze 2021, 8:09Są dwie linie tramwajowe do ścisłego centrum więc nie można mówić że mieszkańcy z Ruczaju czy dalej mają złe warunki i że są skazani na przesiadki, nie ma rejonu żeby ktoś jeździł w dane miejsce bez przesiadki bo to jest niemożliwe mieć takie połączenie
Idąc tym tokiem, trzeba skrócić "173" do Bonarki bo przecież Nowy Bieżanów "ma dwa tramwaje do ścisłego centrum", więc po co autobus do Alej? Piaski Nowe też mają dwie linie do centrum, to "164" natychmiast do skrócenia! Itd.

Nie. Aleje to nie jakiś tam przystanek czy arteria, dojazd do jednej uczelni czy biurowca. To główny ciąg w mieście, generujący największe potoki. Odcięcie Ruczaju czy węzła na Czerwonych Makach od tej trasy nie powinno mieć miejsca. Tak samo jak odcinanie od niego Nowego Bieżanowa czy Kurdwanowa.

Rozumiem, że Tyniec ma kiepską km i sam trzymam kciuki byście mieli lepiej. Walczcie zatem o poprawę u siebie, wtedy wszyscy będą Wam kibicować, ale nie psujcie innym!
MichalTyniec pisze: 28 cze 2021, 8:09a co do agloexpressu jaką chcesz końcówkę dla linii ze Skawiny? Wchodzi tylko w grę Podwawelskie i Nowy kleparz bo na pewno nie Cracovia, na Kleparzu wyląduje zapewne linia z Będkowic bo będą szukać najbliższej pętli która akurat jest w centrum.
Nie, linia z Będkowic raczej nie będzie jechać do Nowego Kleparza.
A linia ze Skawiny - cokolwiek. Najlepiej Nowy Kleparz, ew. jakaś nowa końcówka. Cracovia to trochę za wcześnie.
Ja absolutnie nie chcę komuś czegoś psuć tylko pokazać różnicę że mimo wszystko łącząc 18 i 52 daje połączenie co 3 lub 4 minuty do miasta, 11 tu nie liczę a też przecież jest plus 578, więc to naprawdę nie jest zła oferta żeby trzeba było protestować czy się złościć z tego powodu, co do Skawiny sceptycznie jestem od zawsze do nich nastawiony bo zawsze idą po najmniejszej linii więc nie liczę że pojedzie gdzieś do centrum, co do Tyńca to nawet szkoda komentować dziadostwo jakie jest.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 28 cze 2021, 13:27

MichalTyniec pisze: 28 cze 2021, 10:32mimo wszystko łącząc 18 i 52 daje połączenie co 3 lub 4 minuty do miasta
Żadne z nich nie jedzie wzdłuż Alej.

lukasmaj
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: lukasmaj » 28 cze 2021, 13:49

Kaszmir pisze: 28 cze 2021, 0:07 Na "304" miały trafić przegubowce, jednak problem był z ich rozmiarem, samo MPK raczej nie protestowało. Na "904" są przegubowce.
Może trochę off top, ale za każdym razem mnie nurtuje temat tych przegubowców na 304. Na początku napiszę, że nie chodzi o Wasze przypuszczenia co jest problemem, bo tych przypuszczeń na przestrzeni ostatnich lat była cała masa.
Chodzi o to, co obecnie dla ZTP stanowi największą przeszkodę dla wypuszczenia na 304 autobusów przegubowych - konkret. Jeszcze nie tak dawno koronnym argumentem było skrzyżowanie ulicy Słowackiego z Asnyka (obecnie tam jest rondo), później brak przegubowców (obecnie na to narzekać nie możemy), ostatnio ciasna pętla, chociaż już były propozycje zamiany stanowisk pomiędzy 204/244 a 304. Jak jest naprawdę? Może po prostu brak dobrej woli, tylko u kogo..

A więc czy jest jakiś konkret, podparty dokumentem z MPK/ZTP? Jeżeli chodzi o przeszkodę w infrastrukturze, może istnieje szansa aby ZTP to wyartykułował a Gmina Wieliczka skromnym nakładem finansowym dokonała zmiany w infrastrukturze!? Tylko na zasadzie "przeszkadza nam to.., Gmina naprawi to przeguby pojadą".

Mam wrażenie, że w tym temacie mydlenia oczu było już dość. Chodzi jeszcze raz napiszę o KONKRET. Nie oczekuję odpowiedzi, co Waszym zdaniem nie pozwala na przejazd przegubowca po trasie 304. Chodzi o odpowiedź merytoryczną podpartą stanowiskiem z MPK/ZTP.

Jeżeli tego nie ma, Kaszmir czy jest możliwość, aby PKK oficjalnie zapytało pisemnie o tą kwestię? Z góry dzięki za odpowiedź!

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: MichalTyniec » 28 cze 2021, 14:19

Kaszmir pisze: 28 cze 2021, 13:27
MichalTyniec pisze: 28 cze 2021, 10:32mimo wszystko łącząc 18 i 52 daje połączenie co 3 lub 4 minuty do miasta
Żadne z nich nie jedzie wzdłuż Alej.
Wiem, chodzi mi o sam odcinek od Ruczaju gdzie ta częstotliwość jest wysoka, moim zdaniem nie są poszkodowani bo sami mieszkańcy lata temu o ten tramwaj walczyli a przecież wiadomo było że jak będzie tramwaj to już nie autobus, choć wiadomo jaka jest mentalność ludzi i chcieliby wszystkie linie autobusowe które były plus tramwaj ale tak się nie da. Jeśli chodzi o drugą stronę Ruczaju to na całym ciągu Kobierzyńska dostała bardzo mocne 194 przez cały dzień i mimo że jedzie on Alejami to nie ma co zazdrościć ponieważ jazda tam w godzinach szczytu jest koszmarna i nie ma żadnej możliwości konkurować z tramwajem, dlatego trzymam się tego że sytuacja na obecną chwilę nie jest zła natomiast przy przeciążeniu gdy tramwaj by nie dał rady będzie trzeba ten autobus uruchomić, ale dopiero wtedy.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 184
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Mr. Passenger » 28 cze 2021, 17:18

MichalTyniec pisze: 26 cze 2021, 19:47 Studenci mają nogi i nic nie przeszkadza żeby mogli się przesiadać a taka prawda że oni generują największy ruch na Ruczaju więc żadnej potrzeby nie ma żeby pod nich nową linię ustawiać gdzie problemy są na innych osiedlach
Nie jestem pewien czy z tej odpowiedzi bardziej bije bezczelność czy ignorancja.
Studenci tak samo jak pozostali mieszkańcy płacą za bilety i też mają prawo oczekiwać, żeby ktoś też pochylił się nad ich potrzebami.
MichalTyniec pisze: 28 cze 2021, 14:19 Wiem, chodzi mi o sam odcinek od Ruczaju gdzie ta częstotliwość jest wysoka, moim zdaniem nie są poszkodowani bo sami mieszkańcy lata temu o ten tramwaj walczyli a przecież wiadomo było że jak będzie tramwaj to już nie autobus, choć wiadomo jaka jest mentalność ludzi i chcieliby wszystkie linie autobusowe które były plus tramwaj ale tak się nie da
A zauważyłeś, że zaproponowana przeze mnie trasa pokrywałaby się z tramwajem na zaledwie sześciu przystankach? Tramwaj nadal będzie atrakcyjniejszą ofertą dla większości pasażerów, dlatego że przyjedzie szybciej, nie utknie w korku i dowiezie bliżej centrum. "Pięćsetczwórka" miałaby pełnić tutaj tylko funkcję wspomagającą.
MichalTyniec pisze: 28 cze 2021, 14:19 Jeśli chodzi o drugą stronę Ruczaju to na całym ciągu Kobierzyńska dostała bardzo mocne 194 przez cały dzień i mimo że jedzie on Alejami
Słusznie zauważyłeś - druga strona Ruczaju dostała mocny autobus do Alej, podczas gdy pierwszej go zabrano i nie dano nic w zamian. I to naprawdę nie był tlenowóz, a linia, która notowała bardzo dobre napełnienia o każdej porze, każdego dnia tygodnia.

Jeżeli, tak jak wskazuje Twój nick, mieszkasz w Tyńcu to zapewne znasz realia przesiadki na Rondzie Grunwaldzkim i wiesz jak uciążliwe potrafi być pokonywanie czterech przejść z sygnalizacją świetlną by przesiąść się z "ruczajowego" tramwaju na dowolny "alejowy" autobus. Samo pokonanie tego odcinka nieraz potrafi zająć ponad 5 minut, a za ten czas co najmniej kilka autobusów w stronę centrum już zdąży odjechać. A nie mówimy tu o jakiejś niszowej relacji, tylko o połączeniu jednego z największych i najszybciej się rozwijających osiedli z jednym z najważniejszych ciągów w mieście.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kitek » 28 cze 2021, 17:29

Mr. Passenger pisze: 26 cze 2021, 17:48 Weź poprawkę na to, że jest spora grupa studentów, którzy studiują więcej niż jeden kierunek, a to często oznacza konieczność szybkiego podróżowania między wydziałami. Sam znam co najmniej kilka osób, które regularnie przemieszczały się z Kampusu w rejon Błoń czy Starego Miasta, czasami nawet po kilka razy dziennie. A jeżeli potencjalna linia przyspieszona miałaby przyzwoitą częstotliwość i średni czas oczekiwania poniżej 10 minut to myślę, że mogłaby okazać się bardzo użyteczna. Zwłaszcza, że objęłaby swoim zasięgiem większość najważniejszych dla studentów lokalizacji w mieście.
W tym punkcie 100% zgoda. Jak wspominałem, kiedyś bywały pielgrzymki Studentów z Norymberskiej na Rostworowskiego na "178"/"478", teraz gdy tylko sytuacja się w tym miejscu unormuje i będzie bardziej cywilizowane dojście, spodziewam się podobnych spacerów na "194" ;) Pozostaje kwestia jakie konkretnie przystanki miałaby obsługiwać ta linia przyspieszona (bo nie spodziewam się zgody decydentów na takie przyspieszenie przez Kapelankę) oraz czy powstanie agloekspress ze Skawiny przez Ruczaj.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: MichalTyniec » 28 cze 2021, 17:59

Mr. Passenger pisze: 28 cze 2021, 17:18
MichalTyniec pisze: 26 cze 2021, 19:47 Studenci mają nogi i nic nie przeszkadza żeby mogli się przesiadać a taka prawda że oni generują największy ruch na Ruczaju więc żadnej potrzeby nie ma żeby pod nich nową linię ustawiać gdzie problemy są na innych osiedlach
Nie jestem pewien czy z tej odpowiedzi bardziej bije bezczelność czy ignorancja.
Studenci tak samo jak pozostali mieszkańcy płacą za bilety i też mają prawo oczekiwać, żeby ktoś też pochylił się nad ich potrzebami.
MichalTyniec pisze: 28 cze 2021, 14:19 Wiem, chodzi mi o sam odcinek od Ruczaju gdzie ta częstotliwość jest wysoka, moim zdaniem nie są poszkodowani bo sami mieszkańcy lata temu o ten tramwaj walczyli a przecież wiadomo było że jak będzie tramwaj to już nie autobus, choć wiadomo jaka jest mentalność ludzi i chcieliby wszystkie linie autobusowe które były plus tramwaj ale tak się nie da
A zauważyłeś, że zaproponowana przeze mnie trasa pokrywałaby się z tramwajem na zaledwie sześciu przystankach? Tramwaj nadal będzie atrakcyjniejszą ofertą dla większości pasażerów, dlatego że przyjedzie szybciej, nie utknie w korku i dowiezie bliżej centrum. "Pięćsetczwórka" miałaby pełnić tutaj tylko funkcję wspomagającą.
MichalTyniec pisze: 28 cze 2021, 14:19 Jeśli chodzi o drugą stronę Ruczaju to na całym ciągu Kobierzyńska dostała bardzo mocne 194 przez cały dzień i mimo że jedzie on Alejami
Słusznie zauważyłeś - druga strona Ruczaju dostała mocny autobus do Alej, podczas gdy pierwszej go zabrano i nie dano nic w zamian. I to naprawdę nie był tlenowóz, a linia, która notowała bardzo dobre napełnienia o każdej porze, każdego dnia tygodnia.

Jeżeli, tak jak wskazuje Twój nick, mieszkasz w Tyńcu to zapewne znasz realia przesiadki na Rondzie Grunwaldzkim i wiesz jak uciążliwe potrafi być pokonywanie czterech przejść z sygnalizacją świetlną by przesiąść się z "ruczajowego" tramwaju na dowolny "alejowy" autobus. Samo pokonanie tego odcinka nieraz potrafi zająć ponad 5 minut, a za ten czas co najmniej kilka autobusów w stronę centrum już zdąży odjechać. A nie mówimy tu o jakiejś niszowej relacji, tylko o połączeniu jednego z największych i najszybciej się rozwijających osiedli z jednym z najważniejszych ciągów w mieście.
Oczywiście że znam realia przesiadki na rondzie Grunwaldzkim dlatego u mnie wszyscy wysiadają na rynku Dębnickim i na pewno są w gorszej sytuacji niż reszta, bo na każdym kursie wysiada tu koło 80 osób które muszą walczyć o wejście na Konopnickiej do czegokolwiek jadącego od ronda Grunwaldzkiego, co kończy się nieraz 15 minutowym czekaniem, co dla mnie jest nieporozumieniem dlatego nie uważam żeby tragedia była na Ruczaju zwłaszcza że pracuję na samym rogu Grota-Roweckiego więc mam przegląd każdego kursu tramwaju i autobusu i wiem jak to wygląda, jeżeli wróci normalny ruch od października to wtedy można coś zmieniać lub proponować po obserwacji a nie teraz. Co do argumentu że studenci też płacą i potrzebują żeby im pomóc to ja też oczywiście płacę i to całość a nie połowę jak oni a żadnej pomocy nie ma z żadnej strony bo radni tu niestety nie mają pojęcia o funkcjonowaniu komunikacji żeby cokolwiek zrobić więc trzeba walczyć i załatwiać w pojedynkę wszystko.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 01 lip 2021, 23:10

lukasmaj pisze: 28 cze 2021, 13:49Chodzi o to, co obecnie dla ZTP stanowi największą przeszkodę dla wypuszczenia na 304 autobusów przegubowych - konkret. Jeszcze nie tak dawno koronnym argumentem było skrzyżowanie ulicy Słowackiego z Asnyka (obecnie tam jest rondo), później brak przegubowców (obecnie na to narzekać nie możemy), ostatnio ciasna pętla, chociaż już były propozycje zamiany stanowisk pomiędzy 204/244 a 304. Jak jest naprawdę? Może po prostu brak dobrej woli, tylko u kogo..

A więc czy jest jakiś konkret, podparty dokumentem z MPK/ZTP? Jeżeli chodzi o przeszkodę w infrastrukturze, może istnieje szansa aby ZTP to wyartykułował a Gmina Wieliczka skromnym nakładem finansowym dokonała zmiany w infrastrukturze!? Tylko na zasadzie "przeszkadza nam to.., Gmina naprawi to przeguby pojadą".

Mam wrażenie, że w tym temacie mydlenia oczu było już dość. Chodzi jeszcze raz napiszę o KONKRET. Nie oczekuję odpowiedzi, co Waszym zdaniem nie pozwala na przejazd przegubowca po trasie 304. Chodzi o odpowiedź merytoryczną podpartą stanowiskiem z MPK/ZTP.

Jeżeli tego nie ma, Kaszmir czy jest możliwość, aby PKK oficjalnie zapytało pisemnie o tą kwestię? Z góry dzięki za odpowiedź!
Wspominałem kiedyś na forum, i informacja jest sprawdzona bo dostałem ją z kilku źródeł. Problemem jest pętla w Wieliczce - nie chodzi o ZTP bo Zarząd bardzo chce przeguby na "304" (dało się na "125", "163", "182", dałoby się i tu), to MPK kręci nosem.

Sprawa jest już przez nas poruszana, dla ZTP temat też nie jest obcy i rozważają co można zrobić, prawdopodobnie zaproponowane będzie inne rozwiązanie które odciąży "304". Jego częścią (częścią) ma być "301" dla którego, jak wspomniano w tym artykule, rozważane jest wzmocnienie częstotliwości i wydłużenie do Nowego Kleparza. Jednak na razie szczegółów brak - wiemy tyle, co napisano w tekście.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kitek » 14 paź 2021, 21:51

We wtorek znowu dałem się nabrać na fakt, że "578" na Lipińskiego w kierunku Mistrzejowic się nie zatrzymuje. Trochę brakuje tego ujednolicenia na Ruczaju, żeby linia zatrzymywała się w obydwu kierunkach na tym samym przystanku (zwłaszcza, że to tyczy się tylko przystanków Grota-Roweckiego i Lipińskiego).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1402
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: pasazer_mobilisu » 15 paź 2021, 9:53

Kitek pisze: 14 paź 2021, 21:51 We wtorek znowu dałem się nabrać na fakt, że "578" na Lipińskiego w kierunku Mistrzejowic się nie zatrzymuje. Trochę brakuje tego ujednolicenia na Ruczaju, żeby linia zatrzymywała się w obydwu kierunkach na tym samym przystanku
Ktoś wie z czego to wynika? Ta sama "niespodzianka" jest na "502" - w jedną stronę Pilotów, w drugą Rondo Młyńskie tylko do tego już się ludzie przyzwyczaili.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1117
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Jamnik » 15 paź 2021, 10:04

pasazer_mobilisu pisze: 15 paź 2021, 9:53 Ktoś wie z czego to wynika? Ta sama "niespodzianka" jest na "502" - w jedną stronę Pilotów, w drugą Rondo Młyńskie tylko do tego już się ludzie przyzwyczaili.
Na "578" domyślam się, że chodzi o przesiadkę na tramwaj. W kierunku Maków na tramwaj jest bliżej z Lipińskiego, a w kierunku Mistrzejowic - z Grota-Roweckiego.

Z "502" też chodzi chyba o bliskość, tyle, że nie tramwaju, a okolicznych sklepów. Do Almy, czy do tych punktów naprzeciw (Awiteks, bank) w jedną stronę jest bliżej z Pilotów, a w drugą z R. Młyńskiego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 15 paź 2021, 10:46

W przypadku "578" też podejrzewam, że chodzi o przesiadkę na tramwaj.

"502" dawniej zatrzymywało się w obie strony na Pilotów, zmienili to jakoś około dziesięć lat temu - w stronę centrum zabrali "Pilotów" a dali w zamian "Rondo Młyńskie". Zasadniczo rondo generuje dużo większe potoki (biurowce, sklepy, bloki), jednak w stronę Huty przystanek "Pilotów" znajduje się i tak tuż obok ronda więc go zostawili jak był.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości