Ma jechać dalej. Wszystkie agloexpresy mają obsługiwać przynajmniej część Alej Trzech Wieszczów.MichalTyniec pisze: ↑24 cze 2021, 14:14Wątpię żeby ten agloexpress jeśli powstanie kursował dalej niż na Podwawelskie, zawsze szukają pętli najbliżej gdzie można a dalej to musiałby jechać pewnie na Nowy Kleparz, a akurat Skawina wcale nie jest taka chętna żeby wzmacniać choćby linie już istniejące.
Ja odwrotnie, nie wyobrażam sobie tej linii w krótkim taborze. Na "304" miały trafić przegubowce, jednak problem był z ich rozmiarem, samo MPK raczej nie protestowało. Na "904" są przegubowce.Mr. Passenger pisze: ↑24 cze 2021, 19:15Jestem dosyć sceptycznie nastawiony. MPK prawdopodobnie będzie się zapierać rękami i nogami przed puszczeniem przegubów do aglomeracji, więc czuję, że ostatecznie skończyłoby się na dwunastometrowcach.
Nie zgadzam się z Tobą. Po pierwsze, czasy się zmieniły i nie można traktować km jako robienia łaski. Jeśli jest duży potok, to powinno się go obsłużyć bezpośrednio. Jeśli będziemy ignorować takie sytuacje, to coraz więcej osób będzie przesiadać się do aut.MichalTyniec pisze: ↑26 cze 2021, 19:47Studenci mają nogi i nic nie przeszkadza żeby mogli się przesiadać a taka prawda że oni generują największy ruch na Ruczaju więc żadnej potrzeby nie ma żeby pod nich nową linię ustawiać gdzie problemy są na innych osiedlach.
Po drugie, pisanie że Ruczaj to tylko studenci jest tak daleki od prawdy jak tylko się da. Sam znam wiele osób pracujących, które tam mieszkają.
Po trzecie, trasa na Ruczaj to również węzeł przesiadkowy na Czerwonych Makach. Bez linii do Alej, pasażerowie ze Skawiny, Skotnik, Sidziny itd. są skazani na dwie przesiadki by dostać się do głównego ciągu w mieście. Sporo z nich zatem zapewne podziękuje za taki dojazd i wybierze auto.