Czerwone Maki, Ruczaj

- Linie, trasy, rozkłady
obserwator
Pomiarowiec
Posty: 309
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: obserwator » 16 sty 2023, 14:55

Myślę że zbyt mało czasu minęło, aby wyrokować że linia się nie sprawdziła. Jednak jeżeli tendencja się utrzyma przez najbliższe miesiące, sądzę że należałoby pomyśleć o następującym rozwiązaniu:
"116" - przywrócenie linii;
"178" - wydłużenie przez TŁ i Lubostroń do Czerwonych Maków;
"196" - likwidacja.

Problemem może być jednak fakt czy przeguby zmieszczą się na Lubostroń (choć jak wiadomo Mobilis nie wymyślałby na siłę problemów tak jak MPK).

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Ydhflx » 16 sty 2023, 16:10

MichalTyniec pisze: 16 sty 2023, 14:40 Co 15, nie co 20
Rzeczywiście, mój błąd. Nadal, tramwaj jeździ co 7 i się nie spóźnia. Nie trzeba też przechodzić skrzyżowania.

outofrange
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 18 lip 2020, 10:59

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: outofrange » 16 sty 2023, 17:27

obserwator pisze: 16 sty 2023, 14:55 Myślę że zbyt mało czasu minęło, aby wyrokować że linia się nie sprawdziła. Jednak jeżeli tendencja się utrzyma przez najbliższe miesiące, sądzę że należałoby pomyśleć o następującym rozwiązaniu:
"116" - przywrócenie linii;
"178" - wydłużenie przez TŁ i Lubostroń do Czerwonych Maków;
"196" - likwidacja.

Problemem może być jednak fakt czy przeguby zmieszczą się na Lubostroń (choć jak wiadomo Mobilis nie wymyślałby na siłę problemów tak jak MPK).
Nie zmieszczą pewnie. I skutek będzie taki, że 136 zabiorą Klinom a skierują na Lubostroń a przekierują 578 z Łagiewnik przez TŁ do Norymberskiej i dalej do CM (to ostatnie skądinąd miałoby sens).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 16 sty 2023, 18:25

Tam chyba faktycznie jest problem z ciasnym zakrętem ul. Lubostroń - ul. Czerwone Maki i potrzebne są małe autobusy.

Co do trasy, chyba (prawie) wszyscy tu marzyliśmy by przez TŁ pojechało "244" i/albo wydłużone "178". Dwa, że gdybym mieszkał przy ul. Lubostroń, to raczej wolałbym autobus jadący Kobierzyńską w stronę tramwajów na Grota-Roweckiego, niż skręcający przez TŁ do Zakopiańskiej bo to jazda naokoło, a i oferta do centrum gorsza.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 651
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: MichalTyniec » 16 sty 2023, 18:48

Kaszmir pisze: 16 sty 2023, 18:25 Tam chyba faktycznie jest problem z ciasnym zakrętem ul. Lubostroń - ul. Czerwone Maki i potrzebne są małe autobusy.

Co do trasy, chyba (prawie) wszyscy tu marzyliśmy by przez TŁ pojechało "244" i/albo wydłużone "178". Dwa, że gdybym mieszkał przy ul. Lubostroń, to raczej wolałbym autobus jadący Kobierzyńską w stronę tramwajów na Grota-Roweckiego, niż skręcający przez TŁ do Zakopiańskiej bo to jazda naokoło, a i oferta do centrum gorsza.
Równie dobrze mógłby skończyć na Rostworowskiego i naprawdę dalej nie jechać bo to kompletnie nie ma sensu, tak jak napisałeś przez TŁ jest to całkiem naokoło, nieatrakcyjny czas przejazdu i dodatkowo Łagiewniki to też daleko od centrum, więc wcale nie ma się co dziwić że takie są potoki, ludzie wolą podejść na tramwaj niż tym jechać, poza tym przecież 116 też oscylowało w okolicach 20 osób max na kursie, a jadąc ze Skotnik logiczne że wysiądą na Makach i od razu wsiadają w tramwaj do centrum niż krążyć po osiedlowych uliczkach gdzie taka podróż ich nie interesuje, najlepsze że cały czas jeździ co 15 min i jest ok a takie 184 ścinają do częstotliwości 20.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Ydhflx » 15 kwie 2023, 11:56

A może 196 zamienić w autobus jadący całą TŁ - zastępując 11, która zdaje się też nie ma najlepszych napełnień?

Propozycja:

11: powrót na starą trasę

196: Skotniki-...-Czerwone Maki-Bobrzyńskiego(wzdłuż tramwaju)-Norymberska-TŁ-Witosa-Nowosądecka-coś(np. Podgórze SKA) (tu ponownie problemem jest brak pętli w tym regionie)

Opcjonalnie: 6 na starą trasę, czyli ...-Kurdwanów

De facto byłoby to cofnięcie niektórych zmian wprowadzonych przy otwieraniu TŁ, i zastąpieniu ich puszczeniem autobusu przez cały podgórski fragment 3 obwodnicy.
Zmiany te jednak od początku budziły kontrowersje, a z perspektywy czasu można uznać, że przynajmniej w tej części przyjęły się co najwyżej średnio.

Koszty: 11 miałoby -1,8km w jedną stronę, 6 miałoby +1,2km, a 196 +5,5km (jednak należy pamiętać, że km autobusu jest 2,3 raza tańszy).
Samo 11 "wystarczyłoby" na 4,4km trasy 196, a powrót 6 jest chyba najtańszą opcją na wzmocnienie Kurdwanowa, a na pewno tańszą niż tworzenie 7 czy wzmacnianie 24.

Zalety takiego rozwiązania:

+Lepsze połączenie Ruczaj - Kurdwanów niż obecnie 11 - jedzie ona nieco na około przez Łagiewniki.

+Efektywniejsze wykorzystanie zasobów - obecnie 196 wozi głównie powietrze na TŁ, 11 chyba też nie najlepsze zapełnienia

+Wzmocnienie 24, w wariancie z 6 na Kurdwanów

+Wzmocnienie 17 na Ruczaju

Wady:

-Wzrost kosztów w stosunku do stanu obecnego

-Mały Płaszów traci bezpośrednie połączenie z Kurdwanowem (tu się nie orientuję jakie tam potoki, ale inni pisali że raczej są to osoby jadące przejazdem na Ruczaj)

-Odjazd z przystanków autobusowych a nie tramwajowych (jednak relacja takiego 196 byłaby unikalna, także nie jest to duży problem)

-Brak relacji Nowosądecka-Łagiewniki (ponownie pytanie jak duże to potoki, a poza tym można się łatwo przesiąść)

-Brak relacji Kobierzyńska-Zakopiańska (tu akurat na pewno nie ma dużych potoków; Kobierzyńska-Łagiewniki nadal zapewniana przez 136 i można się tam przesiąść)

PS Nie wiem czy to dobry wątek, ale wcześniejsze dyskusje o 196 i TŁ też były tutaj, więc dałem tu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 15 kwie 2023, 17:13

No jeśli zapełnienia ponad 90% to słabe, to rzeczywiście "11" ma słabe zapełnienia ;) Nawet parę osób tu na forum podawało takie wartości. Generalnie, "11" się przyjęła w dni powszednie, a jeździ pusta wieczorami czy w weekendy - kiedy ludzie nie jeżdżą do pracy / na zajęcia na Ruczaju.

W propozycji Lubostroń zostaje też bez żadnej linii.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 292
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Ydhflx » 15 kwie 2023, 17:29

Kaszmir pisze: 15 kwie 2023, 17:13 No jeśli zapełnienia ponad 90% to słabe, to rzeczywiście "11" ma słabe zapełnienia ;) Nawet parę osób tu na forum podawało takie wartości. Generalnie, "11" się przyjęła w dni powszednie, a jeździ pusta wieczorami czy w weekendy - kiedy ludzie nie jeżdżą do pracy / na zajęcia na Ruczaju.

W propozycji Lubostroń zostaje też bez żadnej linii.
Musiałem przegapić w takim razie te pomiary innych forumowiczów, a trafić tylko na te gdzie ktoś pisał że jest pusta :( podobnie sam widziałem ją zwykle pustą, ale widocznie w złych porach/miejscach.

No cóż, przepraszam za zaśmiecanie wątku w takim razie.

suchy
Ekspert
Posty: 750
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: suchy » 15 kwie 2023, 19:32

Kaszmir pisze: 15 kwie 2023, 17:13 No jeśli zapełnienia ponad 90% to słabe, to rzeczywiście "11" ma słabe zapełnienia ;) Nawet parę osób tu na forum podawało takie wartości. Generalnie, "11" się przyjęła w dni powszednie, a jeździ pusta wieczorami czy w weekendy - kiedy ludzie nie jeżdżą do pracy / na zajęcia na Ruczaju.
Więc może zamiast optować za utrzymywaniem "unikalnej relacji", warto byłoby zwyczajnie pociąć 11tkę w tych godzinach gdy nie jest już potrzebna, a w zamian np. wzmocnić 6tkę do pełnych godzin?

A nie że 6tka zapewniająca połączenie Płaszowa z Podgórzem, Kazimierzem i Starym Miastem kursuje w niedziele tylko do 18:00, ale za to 11tka jadąca donikąd (czytaj - z jednej sypialni czyli Płaszowa do dwóch innych sypialni czyli Kurdwanów oraz Maki) jeździ prawie do 21:00...

Tomasz.M.
Pasażer
Posty: 4
Rejestracja: 07 lip 2022, 16:19

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Tomasz.M. » 16 kwie 2023, 15:01

To, że dziesiątki komentarzy określają linię 11 jako słabo zapełnioną - niemożliwe!
To, że w 1! komentarzu napisano, że pasażerowie się do niej nie mieszczą- to musi być prawda!
Ważne, że niektórym użytkownikom podoba się linia obwodowa, i średnie zapełnienie poniżej 50% w tramwaju 26 metrowym jest ok.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 16 kwie 2023, 15:43

suchy pisze: 15 kwie 2023, 19:32Więc może zamiast optować za utrzymywaniem "unikalnej relacji", warto byłoby zwyczajnie pociąć 11tkę w tych godzinach gdy nie jest już potrzebna, a w zamian np. wzmocnić 6tkę do pełnych godzin?

A nie że 6tka zapewniająca połączenie Płaszowa z Podgórzem, Kazimierzem i Starym Miastem kursuje w niedziele tylko do 18:00, ale za to 11tka jadąca donikąd (czytaj - z jednej sypialni czyli Płaszowa do dwóch innych sypialni czyli Kurdwanów oraz Maki) jeździ prawie do 21:00...
Też się nad tym zastanawiam - w dni powszednie zostawić jak jest skoro ma wzięcie, a w weekendy częściowo przyciąć i w zamian wzmocnić "6" tak, by była całodzienna. Dla mnie do dziś nieporozumieniem jest, że zostawiono Płaszów bez pełnego, całotygodniowego połączenia z Wielicką.

Na szybko licząc, trasa "11" jest dłuższa od "6", mniej więcej 4:3. Czyli za 3 zabrane kursy "11" można sfinansować 4 kursy "6".

Potrzeba ok. 24 kursów "6" by miała pełny weekendowy rozkład. Czyli przenieść z "11" 18 kursów, np. po 3h w sob i św, tak by zamiast do 21, kursowała do 18. To mogłoby siąść, zwłaszcza że główna funkcjonalność "11" w weekendy byłaby zachowana: w sobotę wciąż osoby jadące np. na zajęcia na Ruczaju miałyby tramwaj w potrzebnych godzinach, a w niedzielę dałoby się dotrzeć np. do Sanktuarium.

Tylko głośno myślę ;)
Ydhflx pisze: 15 kwie 2023, 17:29Musiałem przegapić w takim razie te pomiary innych forumowiczów, a trafić tylko na te gdzie ktoś pisał że jest pusta :( podobnie sam widziałem ją zwykle pustą, ale widocznie w złych porach/miejscach.

No cóż, przepraszam za zaśmiecanie wątku w takim razie.
A za co tu przepraszać, każdy pomysł jest na wagę złota i dobrze jest mieć co przedyskutowywać :) Zwłaszcza że tak jak Ty, mam wątpliwości co do trasy "196". Myślę, że pasażerowie woleliby by jechało Kobierzyńską prosto do tramwajów na Grota-Roweckiego, zamiast naokoło przez TŁ do Łagiewnik. Acz z tego co rozmawiałem z urzędnikami, jakieś zapełnienia ma. W arkuszu bywają kursy po 30-35 osób, pytanie czy to dużo.

Przy okazji, tu są arkusze napełnień: "11", "196".

judash
Ekspert
Posty: 575
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: judash » 07 maja 2023, 22:52

Aż prosi się przywrócenie komunikacji miejskiej do pętli Zakrzówek.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5736
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: Kaszmir » 08 maja 2023, 8:58

judash pisze: 07 maja 2023, 22:52Aż prosi się przywrócenie komunikacji miejskiej do pętli Zakrzówek.
Wg mnie lepszy jest jednak dojazd tramwajem do "Norymberskiej". Bliżej i bez podchodzenia pod górę.

Na zdjęciu pokazano, że spora część zaparkowanych aut jest na niekrakowskich rejestracjach. I tu wg mnie leży problem, to osoby spoza miasta, które pewnie nawet nie rozważały możliwości zostawienia auta na obrzeżach i przesiadki na km. Niestety, moje wrażenie jest takie że jeśli fizycznie nie zablokuje się gdzieś wjazdu (słupki, inna mała infrastruktura) to takie osoby dosłownie rozjadą każdy fragment miasta pod argumentem "no ale nie miałem gdzie zaparkować". Oczywiście Miasto też ma tu sporo na sumieniu, skandaliczny wręcz brak parkingów P&R robi swoje.

A sezon jeszcze się nie zaczął... przecież jak otworzą Zakrzówek, to będą tam ściągać tłumy spoza Krk ("o, kąpielisko za darmochę!")

brovar
Specjalista
Posty: 462
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: brovar » 08 maja 2023, 10:13

Kaszmir pisze: 08 maja 2023, 8:58 Na zdjęciu pokazano, że spora część zaparkowanych aut jest na niekrakowskich rejestracjach. I tu wg mnie leży problem,
Będąc mieszkańcem Krakowa, a kupując auto w Polsce, nie trzeba już wymieć blach na Mał/KR.
20.11.2023 awarii doznały #RZ213, #RZ237, #RZ255 i #RZ264. Sprawność techniczna stozłomek spadła poniżej 50% :!:

fysztof
Ekspert
Posty: 696
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Czerwone Maki, Ruczaj

Post autor: fysztof » 08 maja 2023, 10:29

W artykule zapowiedziano zablokowanie wjazdu. Pojawiła się też aktualizacja w podlinkowanym artykule, który to potwierdza (betonowe bariery). Wygląda to na razie topornie i mocno tymczasowo, ale niestety na mentalność sporej części polskich kierowców nie ma rady... Z jednej strony tak niestety trzeba.
Druga sprawa - niestety miasto dokłada swoją mocną cegiełkę do beznadziejności dojazdu w wiele krakowskich miejsc rekreacyjnych. No bo kiedy takie miejsca są najbardziej oblegane? W weekendy. A jaka wtedy jest komunikacja? Wiadomo. Szczerze - konia z rzędem temu, kto znajdzie jakikolwiek argument dla "niedzielnych" piknikowiczów, by wsiąść w KM. Bagry, ZOO, park Jordana - teraz dołącza Zakrzówek. W każde z tych miejsc dojazd KM jest w niedzielę słaby (jak zresztą niemal w całym mieście). Oferta biletowa nieatrakcyjna. Dodatkowo strefy parkowania nie ma, bo przecież 'nie można':
"Jeżeli ktoś przyjeżdża do naszego miasto to nie po to, żeby sobie tutaj parkować, ale żeby pójść do restauracji czy teatru. Brak opłat w niedzielę to wyraz gościnności i otwartości Krakowa"
"wprowadzenie opłat w niedzielę spowodowałoby zmniejszenie liczby klientów w kawiarniach i restauracjach, co uderzyłoby w przedsiębiorców"
"utrudniło życie mieszkańcom dzielnic bardziej odległych, którzy chcą w niedzielę przyjechać do centrum do kościoła albo na rodzinny obiad"
A właśnie okolice takich miejsc jak Zakrzówek, Bagry czy Park Jordana powinny być objęte SPP przede wszystkim w niedziele i święta!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości